تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۱۱۷۵۶۷

شرکت گاز استان؛ شکایت کردن علاج واقعه نیست

۱۶
۰
کبنا ؛علی روزبهان
مقاله انتقادی اینجانب (در شرکت گاز استان چه می‌گذرد؟)[کلیک کنید] و هم چنین مطلب علمی و تفصیلی یکی از همشهریان محترم تحت عنوان (رتبه پایین شرکت گاز استان در شاخص های رشد کشوری) سبب خیر شد و شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال ها سر در لاک خود پنهان داشتن به حرف آمد. البته کاش به حرف هم نمی‌آمد چرا که از ابتدا تا انتهای این جوابیه تهدید و ارعاب می باشد و مدام نویسندگان مقالات را تهدید به شکایت و پگیری می نماید تا کما فی السابق کسی جرات ورود به حریم این دستگاه را نداشته باشد. رفتاری که با توجه به آنکه مدیران این شرکت به جا مانده از دولت قبل هستند از همان دولت به ارث برده اند و به جای پاسخگویی به افکار عمومی دنبال شانه خالی کردن هستند. همچنان که رئیس جمهور سابق نیز در عوض عذرخواهی از مردم بواسطه عملکرد خود و دولتش اقدام به شکایت از اسحاق جانگیری معاون اول رئیس جمهور نموده‌اند.GHAZ (2)
در مقاله اینجانب تهمت، فحش و ناسزایی نیامده بود و شان قلم و رسانه نیز اجازه چنین رفتاری را نمی دهد و در مقاله دیگر نیز به هم چنین. قطعا مخاطبان عزیز خود با درایت و تعمق کافی توان تشخیص سره از ناسره را خواهند داشت اما جهت روشن شدن صحت و سقم ادعاهای شرکت محترم گاز استان ذکر مواردی چند را لازم می دانم
۱-در جوابیه روابط عمومی شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از تهدید نویسندگان به شکایت آن هم بدون ارایه هیچ دلیل حقوقی، موضوع مهمانی ۳ نفر از مدیران شرکت ملی گاز ایران مطرح می شود و با یک جواب بی ربط دنبال پاک کردن صورت مسئله هستند که در جواب باید گفت: بحث ما نه بر پذیرایی و مهمان نوازی است و یا اینکه مهمانان ناهارشان را باید همراه خود می آوردند که اتفاقا بر عکس مهمان نوازی از صفات و ویژگی های بارز مردمان این دیار می باشد. حرف ما هزینه های زیاد است که هزینه شد و این حرکت با مبانی انقلاب اسلامی ایران در تضاد می‌باشد.
پذیرایی هیچ ایرادی ندارد بلکه صحبت ما بر هزینه ای است که با پول مصرفی گاز مردم تامین می شود و باید در راه خدمت به مردم نیز هزینه گردد. نه انکه بعد از پایان یک مهمانی ساده ان اندازه غذا اضافه بیاید‌.
۲-چیدمان نفرات قطعا جزء اختیارات مدیران است اما مهم تر از این اصل انتخاب مدیران همسو با خواست و اراده ی مردم است. مدیر محترمی که شما این حق را برای ایشان قائلید فردی به جا مانده از دولت قبل می باشد که با توجه به نزدیکی به جبهه پایداری و اصولگرایی و با یک نگاه کاملا سیاسی به این سمت منصوب شدند و انتظار بود بعد از «نه» ی بزرگ مردم در ۲۴ خرداد به آن جریان و وعده ی رئیس جمهور در کوران انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر اینکه« آقایانی که مملکت را به این روز انداخته اید مردم دیگر شما را نمی خواهند» عذر این بزرگوار و امثالهم خواسته شود اما نه تنها چنین نشد که ایشان و مدیران شهرستانی اش از جمله در کهگیلویه همچنان بر مسند ریاست اند و گاهی ایشان برای رسانه ها و منتقدین خط و نشان می کشند.
۳-هیچ مناقشه ای در ادعای ابتدایی یکی از پارگراف های میانی جوابیه ی شرکت گاز از طرف ما نیز وجود ندارد و استخدام رسمی در شرکت ملی گاز صرفا از طریق آزمون و به صورت متمرکز می باشد. بلکه مناقشه بر سر استخدامی های سفارشی دیگری است که در جوابیه سعی شده با مطرح کردن بحث نیروی حجمی و شرکتی همه واقعیت پنهان گردد. همه ی مردم و آگاهان در جریانند که بحث شرکت های خدماتی کلاه گشادی است که بر سر مردم می رود و با این بهانه نیروهای نور چشمی و سفارشی جذب دستگاه ها می شود و در موعد حساب رسی و پاسخ دهی همه تقصیر را به گردن شرکت ها می اندازند و مدیران مدعی می شوند که شرکت ها هیچ ربطی به ما ندارد. در حال که به لیست این ینروها در شرکت های خدماتی دقت شود فامیل ها خود گواه همه چیز هستند.
نکته دیگر آن که این نیروهای شرکتی فی سبیل الله کار نمی کنند بلکه از بودجه مملکت و بیت المال حقوق و مزایا دریافت می کنند و ضروری است که بر نوع جذب نیروها در این شرکت ها نیز نظارت اعمال شود.
دو مورد دیگر که بیشتر مربوط به مقاله آقای رحیم‌زاده[کلیک کنید] می باشد نیز جای تعمق دارند هر چند قطعا خود ایشان نیز این حق را دارند که پاسخ ادعاهای شرکت گاز را دهند اما ان دو مورد عبارتنداز:
۴-در بخش دیگری از جوابیه ی شرکت محترم گاز استان کهگیلویه و بویراحمد ادعا گردیده است که بالای ۹۸ درصد از جامعه شهری استان از نعمت گاز بهره مندند و برای صدق این ادعا مخاطبان عزیز را به سخنان آقای خادمی در یکی از جلسات ارجاع می دهم که گفتند: جمعیت برخوردار از گاز در استان ۴۵۰ هزار نفر می باشد و این امار کاملا در تضاد با امار ادعایی در جوابیه ی شرکت گاز استان می باشد.
۵-روابط عمومی محترم شرکت گاز استان نویسندگان مقالات انتقادی را به عدم آگاهی از اخبار روز متهم کرده اند و مدعی شده اند که همان سه بزرگواری که آن غذای ساده را در چشمه بلقیس تناول نمودند در نهایت طبق مصوبه ای گاز رسانی از طریق احداث لوله گاز را برای قلعه رئیسی و دیشموک صادر نموده اند.
ما هم امیدواریم که همین گونه باشد و آقای رحیم‌زاده هم در مقاله مذکور چیز خاصی نگفته بود و همین موضوع را اشاره کرده بودند و گفته بودند: مهم عملیاتی شدن طرح می باشد که فعلا اتفاقی نیفتاده است. به نظر می رسد تبلیغات و صحبت های حول این طرح بیشتر جنبه تبلیغاتی و انتخاباتی داشته باشد به هر حال ما نیز منتظر می مانیم و عاقبت این طرح را به نظاره خواهیم نشست.
می توان بیشتر نوشت و گفت اما از انجا که هدف ما صرفا یک یادآوری بود و قصد ورود به موضوعات حاشیه ای را نداریم به همین اندازه بسنده می کنیم و امیدواریم که این تلنگر کوچک سبب خیر در مجموعه مدیریتی شرکت گاز گردد. نکته پایانی نیز ان است که اقای مدیرکل محترم و روابطان عمومی این شرکت باید بدانند نقد و پیگیری حق طبیعی شهروندان می باشد و شایسته است به جای شکایت به دنبال کار صادقانه و پاسخ گویی به افکار عمومی باشند و امیدواریم که من بعد شاهد این رویه ناپسند نباشیم که مدیران بعد از هر نقدی رسانه ها و منتقدین را به پیگیری و شکایت تهدید نمایند.
برای پی بردن به ضعف های شرکت گاز یک مورد دیگر را نیز اشاره کنم و مخاطبان عزیز بعد از مطالعه این مقاله در اینترنت در گوگل آدرس شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد را سرچ کنید و بعد آنرا با سایر استان ها مقایسه نمایید تا پی ببرید که اصلا شرکت گاز استان سایت خبری ندارد و روابط عمومی این شرکت تعطیل می باشد و این خود گواهی خوبی است بر ادعاهای نگارنده.
نام شما

آدرس ايميل شما

خبر مستقل/اصلاحی
Iran, Islamic Republic of
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه یاسوج گفت: به همه دانشجویان جدیدالورود که به صورت روزانه در این دانشگاه پذیرفته می شوند در ترم تحصیلی مهرماه خوابگاه دانشجویی تعلق می گیرد.

دکتر فریبرز نیکدل در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اضافه شدن خوابگاههای جدید به همه دانشجویان پسر و دختر که در دانشگاه یاسوج پذیرفته می شوند به مدت ۴ ترم تحصیلی خوابگاه به قیمت دولتی تعلق می گیرد.

وی ادامه داد: بعد از این زمان نیز خوابگاه دانشجویی بر اساس قیمت مصوب دانشگاه در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

این مسئول دانشگاهی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه یاسوج دارای ۷ خوابگاه ملکی است افزود: از این تعداد ۶ خوابگاه با ظرفیت ۱۴۰۰ نفر متعلق به خواهران و یک خوابگاه نیز با ظرفیت ۳۰۰ نفر در اختیار برادران است.

وی به خوابگاههای استیجاری این دانشگاه نیز اشاره کرد و بیان داشت: ۴ خوابگاه استیجاری خودگران با ظرفیت ۸۰۰ نفر در اختیار دانشگاه قرار دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه یاسوج با اشاره به شرایط دانشجویان تحصیلات تکمیلی اظهار داشت: از ترم مهرماه ۹۴ به دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه یاسوج که متقاضی خوابگاه و متاهل نیز باشند خوابگاه متاهلی تعلق می گیرد.

وی ظرفیت این خوابگاه را به تعداد ۲۰ نفر دانشجوی متاهل عنوان کرد.

نیکدل در پایان گفت: پذیرفته شدگان دانشگاه یاسوج که رتبه های برتر کنکور را کسب کرده اند در اولویت واگذاری خوابگاه قرار دارند.
dtmk
Iran, Islamic Republic of
إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیْهِ رَاجِعون


یاد و نام انسانی بزرگوار که مجاهدت در راه خدا را توأم با اخلاق و ادب در همه مراحل زندگی، سرمایه بزرگ خویش می دانست، همواره در خاطره آنان که به اسلام و انقلاب و ایران دلبستگی دارند زنده خواهد ماند.

اینک روان پاک آن عزیز در جوار رحمت حق پاداش پاکی و نیکی خود را از خزانه جوار رحمت الهی دریافت می کند و گوارا باد بر او این نعمت جاودان!

این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم ایشان، طایفه بزرگ بابکانی و مردم شریف گچساران تسلیت عرض می نماییم و  از خداوند متعال برای ایشان  طلب مغفرت کرده و برای خانواده محترمشان صبر جمیل مسئلت می نماییم..


حزب مردمسالاری شهرستان گچساران َ
کمال فتاح زاده
Iran, Islamic Republic of
اقای به اصطلاح محترم اجازه بهت نمیدهیم باسیاه نمایی دولت محبوب اصولگرای احمدی نزاد رو زیر سوال ببری ضمنا مدیرکل وبچه های شرکت گاز هم اتفاقا خیلی زحمت کش وپاک هستند
متعجب
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسفه که تو قرن ۲۱ جواب انتقاد شهروند و رسانه رو با تهدید و ارعاب بدیم
حسن
Iran, Islamic Republic of
واقعا مدیرعامل گاز شور قضیه رو در اورده!!!!!!
یعنی کسی حق نداره یه سوال هم از شما بپرسه
انصاف
Iran, Islamic Republic of
...اصلن یه کاری کن هر کی از گل نازکتر گفت ادرس و عکسشو بده نیروهای پیمانکاری شرکت که حالشو جا بیارن
دموکراسی
Iran, Islamic Republic of
عجیبه یه ..با تحصیلات فوق لیسانس و کلی سابقه کار با انتقاد اینطوری برخورد کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
البته می خواد گربه رو در حجله بکشه که دیگه کسی ازش انتقاد نکنه
آقا اصلا تو کارت درسته و هیچ انتقادی بهت وارد نیست و آخر مدیریتی و همه مردم استان گاز دارن و هیچ مشکلی از بابت گاز ندارن
شما راحت باشین
محمد
Iran, Islamic Republic of
آقای روزبهان از متن شما معلومه که فقط و فقط فشار این روته که آقای .مدیر دوران دکتر احمدی نژاده اینو بدون که هم احمدی نژاد هم آقای صیدالی هر دو کار بلد و کارکن هستند و این حرفهایی که میزنی اصلا صحت ندارن فقط مشکلت اینه که صیدالی مدیر دوران احمدی نژاده اینو بدون ..و کسانی که برای مردم کار میکنند کار به جناح و جناح بازی ندارن برای مردم کار میکنند و رضای خدا را در نظر دارند. زنده باد صیدالی و زنده باد احمدی نژاد
انسانیت
Iran, Islamic Republic of
با سلام و درود ...به یه نکته دقت کنین و در دو مقاله قبلی اقای روز بهان و رحیم زاده هم همینطور بود در بازه زمانی پشت سر هم چندین پیام تخریبی پشت سرهم نوشته میشد که مشخصه کار یک نفر هستش و اینکار به شدت باب شده باور کنین اصلا در هیچ استانی کار تخریبی علیه مدیراشون نمیکنن باور کنین بسیار کار ناپسندی هستش...دقت کنین کامنت ها......فردی با اسم متعجب ساعت۱۵:۵۲ حسن ساعت۱۵:۵۵ انصاف ۱۶:۰۸ دموکراسی۱۶:۱۴ در هر حال بدونیم زشته این فرهنگ کامنت نویسی با توهین تهمت و بستن هر دروغی ....اگر چنانچه مدرک داشته باشین صحیح بدون مدرک هر فردی راحت مطلب مینویسه و منتشر میشه باور کنین کار بسیار ناپسندی هستش..انتقاد نباید مغرض گرانه باشه
نسیم دنا
Asia/Pacific Region
واقعا متاسفیم و متاسفیم بر,
من از اول که نقد شرکت گاز شروع شد منتظر پاسخ مستدل بودم
که از اول با تهدید و ارعاب شروع کردن بدون اینکه یک جواب منطقی در رد مقاله جناب روزبهان که اتفاقا خیلی از مسایل رو نگفتن داده باشن
واقعا متاسفیم اخه اینا چه مدیرانی هستن که جواب نقد رو با تهدید میدهند
خدایا.....
م.ص
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای روزبهان جناب عالی که ادعا داری بر اساس مستندات حرف میزنی اگر مستندی داری لطفا اینجا بگذار تا مردم متوجه بشن. شما چرا فقط به دنبال تخریبی؟ مشکل شما اینه که صدالی بهترین مدیر استانه و تاکنون تقدیر و تشکر های فراوانی که من جمله وزیر، استاندا، معاون وزیر و سایر اقشار جامعه از عملکرد ایشان داشتند گروهی امثال جنابعالی را واداشته که اینگونه بخواهید تخریب کنید. من یک سوال از شما می پرسم؟ در زمان کدام مدیریت و کدام مدیر جرات داشت برای منطقه کاکان که یک منطقه کوهستانی است گازرسانی انجام دهد؟ مرد مومن مگر این اعتبارات الکی به دست میاد؟ شما میدونید صیدالی چه زجری کشید تا اعتبار منطقه کاکان را گرفت؟
مشکل شما اینه که اگر مدیری که صیدالی منصوب کرده مطابق با حزبتان نباشد ان را در بوق و کرنا کرده و هر چه بخواهید به ان مدیر می بندید. کدام یک از مدیران صیدالی نالایق است؟ اگر اینان مدیر نالایقن پس شما که الان ادعادی مردم آگاهیت می شود در زمان مدیران قبلی کجا تشریف داشتین؟ چطور فقط به یکباره بیدار شدید؟
بهتر است به جای اینکه بخواهید این قضیه را بزرگ کنید به دنبال جوابیه شکایت خود باشید.
داروگ
United States
واقعا بعضی وقتا بعضی یه حرفایی می زنن که به قول جناب خان فقط باید( بری براشون).
جوابیه شرکت گاز اینقد ضعیفه و معلومه که فقط دست و پا زدن که یه چیزی بنویسن، استدلال ها را ببینید اینقد ضعیفه که فقط من به عنوان یک خواننده مطمئن باشم که حرفای جناب روزبهان و رحیم زاده کاملا درسته. خیلی مسخرست که قراره مخاطبا و کسایی که نظر میدن بیان در دادگاه ثابت کنن که حرفی که زدن درسته این موارد گردو و عسل اظهر من الشمسه،.....
مدرک : کارمندان شرکت گاز
م ن
Iran, Islamic Republic of
با سلام
خدمت کلیه دوستانی که کامنت گذاشتن باید عرض کنم در هر دو مورد مخالفت و موافقت متاسفانه مبالغه صورت گرفته آقای مهندس صیدالی نه اینقدر ضعیف است که برخی دوستان نوشتند و نه خیلی همه چیز تموم به قول برخی دوستان دیگر،قطعا” مثل بقیه مسایلی که در کشور صورت می گیره در شرکت گاز استان هم برخی نقاط قوت وجود داره ، و قطعا دارای برخی ضعف نیز می باشد. خدایش کدوم یک از ما اگه بیکار باشیم دنبال آشنا برای کار نمی گردیم ، مطمئنا”تمام افراد بکار گرفته از بیکاهای همین استان بودند. ولی موض....هر من شمسه که ایشون واقعا لیاقت پستش رو نداره ، کافیه کمی تحقیق کنید تا خودتون یقین پیدا کنید، آخه یه جوشکار ساده ک..پست رو تصاحب کرده چطور میشه که ظرف این چند سال چنان .....ا خودت اینطور نوشتی ولی خدا شاهده اگه کاملا در این مورد اطلاع کافی نداشتم هرگز چیزی نمی گفتم واقعا ایشون با توجه به نقاط قوت و ضعفش اصلا لیاقت پست رئیس گاز … رو نداره و وجود ایشون از نقاط ضعف مدیریت جناب مهندس صیدالی هستش که خدایش نقاط قوت خوبی هم توی مدیریتش داره. موفق باشید.

.
كوروش
United States
چیزی که این روز ها در شرکت گاز اتفاق می افتد تشکیل جلسات مختلف و ارایه راهکارهای مختلف جهت برخورد با أفراد منتقد و معترض می باشد و چه بسا نوک پیکان محکومیت و اتهام سمت کسانی می رود که هیچ اطلاعی از این مطالب ندارند، بدون شک تشکیل چنین جلسات و کمیته های بحران و در نهایت نتیجه آنها که پیگیری از سوی دادگاه می باشد دلیل محکمی بر عجز این أفراد در پاسخ گویی به مخاطب در یک فضای برابر می باشد. اما دوستان باید بدانند که این مسئله برای هیچ کس قابل پذیرش نیست و أفراد حق انتقاد به هر سیستمی را دارند و مسئولین وظیفه پاسخ گویی دارند و مجبور به این کار هستند چرا که طلبکار کسی نیستند و خدمت گذارند و رسالت رسانه تلاش در جهت احقاق حق مردم و مبارزه با معضلات اجتماعی می باشد، وأی بر ما وزارت نفتی ها که به جای پاسخ گویی دست به شکایت مردم و رسانه می زنیم و از طرفی سنگ خدمت گزاری مردم را به سینه می زنیم.
اما در جواب روابط عمومی:
١- مهمانان شرکت گاز ٣ نَفَر بودند و وأی به حال مدیر کشوری که یک نهار می خواهد بر أفکار او تاثیر گذار باشد و اگر توجیه اقتصادی ندارد هزینه های چند ده میلیاردی بر دولت و مملکت وارد کند.
٢-بی شک بر همگان واضح و مبرهن است که انتخاب نفرات بر أساس اختیارات مدیر می باشد اما سوْال در طرز استفاده از این اختیارات می باشد أیا انتخاب نفرات بر أساس شایسته سالاری صورت آیا رفتن نیروهای نخبه و بکارگیری نیروهای تازه کار در واحد های حساس شرکت (همانطور که در هفته های اخیر چندین نَفَر بر خلاف بخش نامه شرکت بکار گرفته شده) در راستای همین اختیارات بود.
٣- آقای رحیم زاده با استناد به نشریه شرکت گاز إظهار نظر کرده و بدون شک معتبرترین منبع جهت استناد می باشد اگر هم إشکالی بوده در گزارش بد گاز استان به این نشریه هست.
۴-بدون شک در پروژه گازرسانی به دیشموک و قلعه رییسی فشار نمایندگان و عوامل زیادی دخیل بوده چرا که مدیر عامل از مخالفان این طرح بوده چنان که همه می دانیم در یکی از جلسات شرکت که بحث گازرسانی به این مناطق بود وقتی یکی از کارمندان از گازرسانی به این مناطق دفاع کرد شخص مدیر عامل و معاونان او را به باد انتقاد و تمسخر گرفته و این پروژه را غیر اقتصادی ترین پروژه تاریخ معرفی کردند و...
داود
Iran, Islamic Republic of
با سلام
صرفا جهت اطلاع
در استان ۱۷ شهر وجود دارد(یاسوج،گچساران،دهدشت،مادوان،سیسخت، مارگون،گراب ،پاتاوه ،چیتاب ،لنده ،سوق،چرام ،لیکک،سرفاریاب ،باشت ،قلعه رییسی،دیشموک) ه ۱۵ شهرگازدار ودو شهر قلعه رییسی و دیشموک فاقد گاز هستند که همانگونه که جناب روزبهان اشاره کرده اند با یک جستجو در اینترنت جمعیت شهرهای فوق مشخص می شود که با یک جمع و ضرب به عدد ۹۸ خواهیم رسید منصف باشیم
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه نقدهای که میشه چون درسیستمی که حرف شخص مدیر برخرد جمعی ارجعیت داره دیگه اظهار نظر معنایی نداره .به یک نکته در سازمان شرکت گاز بیندازی هرچی از افراد تحصیل کرده وباسواد بیکار ودر اتاقی حبس میباشن وافراد بی سواد و بله قربان گو بعنوان چماق به دستان (شعبون بی مخ) اوایل انقلاب جهت اهداف خود بکارگیری میکنن ودیگران ارزشی درسیستم نداره .
تمام نیروهای صنعت نفت از طریق آزمون ومراحل مصاحبه وگزینش جذب شده اند اما متاسفانه نیروهای که بصورت سفارشی وفامیلی با راند وارد سازمان گردیده از نیروهای رسمی سازمان نفوذ بیشتری وقدرت بیشتری وبهتری دارن کمی بررسی بکنید از این همه تحصیل کرده دانشگاههای معتبر کشور ورتبه های عالی کدومها در پستهای مهم شرکت ایفای نقش میکنن فقط افراد پیر و با لابی سیاسی وخط باندی استفاده میکنن
واقعا کسی از بیرون سازمان تحقیق بکنه چرا این همه نیروهای خوب وکاری از شرکت انتقال گرفتن واز نیروهای خسته مناطق عسلویه وماهشهر و.. که دیگر انرزی وانگیزه ای ندارن استفاده میشود واقعا کمی بررسی شود تاهمه بفهمن واقعیت این سازمان چقد اسفناک ودرد آور است!!!!!!!!!!!!!!!
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1