تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۱۱۷۵۶۱

آیت‌الله ملک‌حسینی: چرا تذکر را توهین تلقی می‌کنیم

۳
۰
کبنا ؛
آیت الله ملک حسینی
اولین همایش مردمی آسیب‌شناسی اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با حضور بزرگان، متنفذین طوایف و ایلات و گروههای مختلف اجتماعی در صحن امامزاده شاه‌قاسم(ع) یاسوج برگزار شد.
 در این آیین که شامگاه چهارشنبه به دعوت نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، صدها تن از مردم شهرستان بویراحمد و طوایف سایر شهرستانهای مقیم یاسوج، روحانیون، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و معاونین وی، ائمه جمعه، فرمانده سپاه فتح استان، اهالی فرهنگ و هنر، رسانه‌ها، سیاسیون، فرهنگیان و ...حضور داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان در این همایش با تاکید بر اینکه در این همایش به دنبال بیان داشته ها، موفقیتها، نکات مثبت و برکات استان نیست، به ۲۲ آسیب و معضل اجتماعی و فرهنگی مبتلابه استان اشاره کرد.

سکوت در برابر اتفاقات شوم موجب اضمحلال جامعه می شود

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی گفت: سکوتهای دیروزمان، امروزی را پیش روی قرار داده است که اگر همین منوال ادامه یابد باید شاهد روزی باشیم زیبا در چشم همگان زشت و زشت زیبا خواهد بود.

وی با بیان اینکه سرنوشت آحاد جامعه به هم گره خورده است، سکوت در برابر اتفاقاتی که سر می زند را موجب اضمحلال جامعه دانست.

آیت‌الله ملک‌حسینی با بیان این که امروز دور هم جمع نشده‌ایم که مشکلات استان را تحلیل کنیم و کسی و یا شخصی  را مورد انتقاد برنده خود قرار دهیم، گفت: این نشست باهدف زیرسوال بردن کسی برگزار نشده است، بلکه فرصتی برای گریزی به آسیب های است که به کم کاری همه ما از جمله اجرایی، قضایی وفرهنگی به نحوه ی ارتباط دارد و باید برای حل آن تلاش مضاعف کرد.

آیت الله ملک حسینی

آیت الله ملک حسینی به پیشینه فرهنگی گذشتگان اشاره کرد و افزود: نباید عزت و غیرت دیروز را با برخی اقدامات و رفتارهای غیرفرهنگی و بدعت های غلط امروز پایمال کرد.

وی دین، مذهب و ملیت را از افتخارات غرور آفرین ملی دانست و تصریح کرد: عزت و غیرت ایلی، پیشینه هویت و فرهنگ این استان بوده و حفظ آن به عنوان میراث گذشتگان ما نیازمند مراقبت ویژه است.

وی با بیان اینکه امروز قصه نزاعها، کینه ها و نفرت ها چه بر سر جامعه من آورده است، گفت: چقدر باید خجالت بکشیم که پی در پی شاهد گزرشهای روزنامه های محلی و غیر محلی از نزاع های فردی و دسته جمعی در استان هستیم.

آیت الله ملک حسینی اظهار داشت: چرا باید غیرت که ویژگی عشایر برای دفاع از شرف و شخصیتمان بود تبدیل به رذیلتی برای کینه ها و نفرت ها شود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در قدیم اگر جوانی پاره سنگی برای نزاع به دست می‌گرفت، التماس می کردیم و آن را از دستش می‌گرفتیم اما امروز وقتی جوانی نزاع می‌کند شیر شیر برای او راه می‌اندازیم.

جوانان را نصیحت کنیم

آیت الله ملک حسینی با انتقاد شدید از حوادثی که طی چند وقت اخیر در برخی شهرهای استان رخ داد، افزود: این سئوال را از ریش سفیدان ایلات می کنم که چرا باید با یک اتفاق ساده برآشفته شویم و کاری کنیم که دیگران از بیرون استان رغبتی برای حضور در استان ما نداشته باشند.

وی به برخی آمارهای جرم در استان اشاره کرد و آن را نگران کننده دانست و ادامه داد: چرا در این استان تذکر خیرخواهانه را با توهین یکی تلقی می‌کنیم.

وی بر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت: انتظار از بزرگان جامعه می رود که فرزندان جامعه را نصیحت کنند تا شاهد برخی وقایع شوم در جامعه نباشیم. گاهی یک نصیحت می تواند جلوی بسیاری از کینه ها و فتنه ها را بگیرد.

نماینده مردم استان در مجلس شورای خبرگان رهبری با انتقاد شدید از رواج بدحجابی در برخی از شهرهای استان گفت: مسئولان باید آحاد جامعه را دختران و پسران خود بدانند.

وی شتاب بد حجابی در استان را زیاد دانست و گفت: مسئله حجاب مسئله چند تار مو نیست بلکه مسئله فروریختن عفت و حیا، ایجاد اضطراب جنسی و سیطره شهوت در جامعه و نفرت ها و نزاعهاست.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود به برخی بی‌انصافی‌ها در بازار کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: چرا باید در استانی که می خواهد قطب گردشگری شود برای مثال یک قالب یخ در استان ما به میزان ۱۰ برابر قیمت واقعی به مسافر و گردشگر فروخته شود.

وی در ادامه به ماهواره اشاره کرد و گفت: خانه ای که ماهواره به آن وارد شود، بر اصالت های گذشته خود باقی نمی ماند. نباید پنجره خانه مان را بر روی چیزی باز کنیم که بوی عفونتش خانه ما را دربرگیرد.

سنتهای غلط در ازدواج و مرگ

نماینده ولی فقیه در استان با انتقاد از سنتهای غلط ازدواج و عروسی در استان گفت: امروز بر سنتهای عشایر در امر ازدواج عمل نمی کنیم بلکه سنتهای غلط گذشته را با سنت های غلط شهری ترکیب کرده ایم و شاهد برخی چشم و هم چشمی ها، اسراف ها و برخی اعمال حرام در مراسم های عروسی در این استان هستیم.

وی حذف مراسمهای ختم، چهلم، فشارهای اقتصادی بر خانواده های عزادار و برخی رسوم غلط در این زمینه را از معضلات مراسم عزا در استان دانست.

آیت الله ملک حسینی

آیت الله ملک حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه منطقه گرایی و بومی گرایی آتشی به جانمان زده که هنوز نمی دانیم از چه سوخته ایم، گفت: در دنیا مرزها برداشته شده و به سمت دهکده جهانی رفته اما ما لحظه به لحظه برای خود مرزهای جدیدی ایجاد می کنیم و سرحد و گرمسیری، یاسوجی و دهدشتی و گچسارانی، بالایی و پایینی راه انداخته ایم.

وی  بیان کرد: بسیاری از فرصتهای سوخته گذشته محصول این باندبازی ها، قوم گرایی ها، نزاعهای سیاسی و .. بوده است.

فعالیت های توسعه ای معطل معارضات اجتماعی مانده است

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه معارضات داخل مناطق را از جمله موانع رشد و توسعه شهرها و روستاها دانست و گفت: بسیاری از فعالیتهای عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی به دلیل این معارضات معطل مانده است.

آیت الله ملک حسینی شایعه‌ها و دروغ‌ را یکی دیگر از آفت های اجتماعی درون استانی دانست و گفت: یک دروغ با شایعه سریعتر از هر خبرگزاری منتشر می شود و آبروی افراد برده می شود.

وی با انتقاد از رواج و شتاب مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی در بین جوانان گفت: این مسئله امروز وحشت مسئولان استان را برانگیخته است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به انتخابات و نزاع و درگیری‌های پیش و پس از آن اشاره کرد و گفت: چرا باید یک کار خوب که موجب بلوغ فکری استان می‌شود را در برخی مواقع با کج خلقی و فکرهای غلط به نزاع‌هایی تبدیل کنیم که به خانه ها هم کشیده می‌شود.

وی ضعف فرهنگ کار را از دیگر معضلات استان دانست و گفت: همه به دنبال پشت میز نشینی هستند و امروز در مزارع کشاورزی و باغات تنها افراد مسن دیده می شود و به نظر می رسد این کار ننگ است.

وی تاکید کرد: در جامعه ای که کارها برای آن جامعه ننگ شود، این جامعه عزت پیدا نمی کند.


نام شما

آدرس ايميل شما

کا سیف الله
Iran, Islamic Republic of
لطفا یکی به ایشون بفرمایند مشکل استان بی حجابی و ماهواره نیست .

والا بلا ریشه اصلی مشکلات بیعدالتیه . بیکاریه . فقره .

تو رو خدا یکی ایشون رو متوجه عمق فاجعه نماید .

طرف مدیرکل میشه یه ماه بعدش ده تا از فامیلاشو میبره سرکار .

در مرکز استان ۷۰ درصد بویراحمدی هستند . ۲۹ درصد هم دهدشتی . فقط یک درصد گچسارانی ....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کبنا لطفا سانسور نکن
Iran, Islamic Republic of
.. تشریف دارند .

.است و بیدارش کنید .

لطفا ادرس اشتباه ندهید .

مشکل از بد حجابی و ماهواره نیست .

مشکل از بیعدالتی هایست که اتفاقا م. هستید .

مشکل بیکاری و فقره .

افتاد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لر
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه جناب کا سیف الله: ایشان که یک درصد حرفاشون در مورد حجاب بود و همش از مشکلات فرهنگی استان صحبت کردن. از بیکاری هم کلی صحبت کردن. ایشون متوجه عمق فاجعه شدن که بالای هزار نفر از مردم و مسئواین رو جمع کردن تا چاره جویی کنن. متاسفانه ما مردم کهگیلویه و بویراحمد داریم مرگ انسانیت رو رقم میزنیم. مثل بقیه جاهای ایران.
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1