تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب : ۱۱۷۳۵۶

افتتاح دو طرح بهداشتی و درمانی در سی‌سخت

۰
کبنا ؛مرکز مطالعات آینده نگر بیماری های غیرواگیر( طرح کوهورت) و همچنین مرکز آموزشی، تفریحی و رفاهی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با حضور معاون پژوهشی وزیر بهداشت، در شهر توریستی سی سخت افتتاح شد.
به گزارش کبنا نیوز از سی‌سخت، با حضور معاون پژوهشی وزیر بهداشت، نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، رضا چمن  رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، تاج امیری فرماندار دنا، امام جمعه شهر سی سخت طرح کوهورت و مرکز آموزشی، تفریحی و رفاهی دانشگاه علوم پزشکی در سی سخت افتتاح شد.
افتتاح ساختمان رفاهی آموزشی و تفریحی علوم پزشکی
ساختمان رفاهی، آموزشی و تفریحی در زمینی به مساحت یک هزار و ۱۰۰ متر مربع و با هزینه ای بالغ بر هفت میلیارد ریال افتتاح شد.
نماینده مردم شهرستان‎های بویراحمد ودنا در مجلس شواری اسلامی دراین مراسم اظهار کرد: بخش درمان یکی از نیازهای اساسی و جدی مردم است که دولت یازدهم به‌صورت جدی به این موضوع پرداخته است و وزارت بهداشت هم با تلاش‌های مستمر خود در خدمت‌رسانی بهتر به مردم است.
زارعی به اجرای طرح تحول سلامت  اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح بخشی از مشکلات و هزینه‌های زیاد درمانی را از دوش مردم برداشت و نگرانی رهبر معظم انقلاب و مردم را در این خصوص از بین برد.
وی اضافه کرد: نه تنها مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بلکه تمام مسئولان ارشد استان در راستای رفع مشکلات بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد تلاش می‌کنند و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به‌صورت مستمر مسائل بهداشتی و درمانی را در مجلس بیان می‌کنند.
رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شواری اسلامی گفت: اصل پیشگیری، اصلی است که در بهداشت و درمان مقدم بر درمان است و با افتتاح مرکز کوهورت در شهرستان دنا ضمن تحول در نظام سلامت و بهداشت، اصل پیشگیری مورد توجه بیشتری واقع می شود.
بر پایه این گزارش مطالعات کوهورت؛ یک نوع از مطالعات آینده نگر است که در آن یک جمعیت مشخص برای مدت مشخص از نظر بیماری های مورد نظر مورد پیگیری قرار می گیرند(حداقل ۵ تا ۱۰ سال) تا ضمن تعیین سرعت انتشار بیماری در جامعه؛ علل و یا عواملی که ممکن است باعث بیماری ها می شود شناخته شود و متناسب با آن برنامه ریزی منطقه ای صورت گیرد.
این ساختمان رفاهی، آموزشی و تفریحی در زمینی به مساحت یک هزار و ۱۰۰ متر مربع و با هزینه ای بالغ بر ۷میلیارد ریال افتتاح شد.
افتتاح مرکز مطالعات آینده نگر بیماری های غیرواگیر (طرح کوهورت)
معاون پؤوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: مطالعات کوهورت؛ یک نوع از مطالعات آینده نگر است که در آن یک جمعیت مشخص برای مدت مشخص از نظر بیماری های مورد نظر مورد پیگیری قرار می‌گیرند(حداقل ۵ تا ۱۰ سال) تا ضمن تعیین سرعت انتشار بیماری در جامعه؛ علل و یا عواملی که ممکن است باعث بیماری ها می شود شناخته شود و متناسب با آن برنامه ریزی منطقه ای صورت گیرد.
سید عبدمحمد موسوی افزود: از سال ۹۲  و با توجه به راه اندازی کوهورت ایرانیان در سطح کشور، پیگیری لازم نیز از طرف دانشگاه برای پیوستن به این طرح کشوری در دستور کار قرار گرفت و بعد از تهیه طرح؛ مراتب به وزارت بهداشت اعلام و موافقت اولیه جهت شروع مطالعه اعلام شد.
وی یادآور شد: در این طرح، مطالعه بیماری های ۱۰ هزار نفر از جمعیت بالای ۳۰ سال استان ساکن در سه منطقه سی سخت، باشت و سوق جهت ثبت نام و ورود به مطالعه انتخاب و سپس این طرح در شورای پژوهشی دانشگاه نیز مصوب شد.
موسوی اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده ساختار فیزیکی و نیروی انسانی در سه مرکز اشاره شده، آماده سازی شد که از طرف معاونت پژوهشی وزارت بهداشت دو مرکز سوق و باشت مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفته و با توجه به رهنمودهای دریافتی موارد موردنظر رفع شده و مرکز سی سخت هم اکنون جهت افتتاح و آغاز به کار آماده شد.
IMG_0180   IMG_0177 IMG_0178 IMG_0179 IMG_0181  IMG_0188 IMG_0193
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
احسنت بر تلاشگران بهداشت ودرمان استان همینطور شهرستان دنا
کمالی
Iran, Islamic Republic of
جالبه در استان ما جناب وزیر بهداشت اومده ، قاءم مقام وزیر بهداشت ، معاون پژوهشی وزیر ، مدیرکل امورمجلس وزارت بهداشت وبسیاری از مدیران ارشد وزارت بهداشت در طول دوسال اخیر آمده اند وهربار هم دانشگاه علوم پزشکی طرح واقعی و قابل افتتاح داشته اند یا پروژههای اجرایی داشتند ، این پشتکار و تلاش برای پیشبرد و توسعه استان مثال زدنی است . پنج دستگاه مثل علوم پزشکی کارکند استان ماهم روی خوشبختی راخواهددید
توانا
Iran, Islamic Republic of
خبرهای امیدوارکننده برای استان
رسانه متشکریم
پژوهشگر
Iran, Islamic Republic of
درود بر مدیریت با اقتدار دانشگاه علوم پزشکی که همه شاهدیم با تمام قوا پیگیر توسعه بهداشت و درمان استان هست.
دکتر جان انتظار اینه که باید به این حوزه تخصصی خودت که تحقیقات پزشکی هست خیلی خیلی بیشتر بپردازید.
Iran, Islamic Republic of
البته ناگفته نمونه که برای آقای زارعی هم خیلی مشغله درست کردن که خودشو برسونه و خودی در این برنامه ها نشون بده حتما هر دستگاهی هر برنامه ای داشت نماینده بویراحمد را هم خبر کنه چون نیازمند یاری شماست.
Iran, Islamic Republic of
آخی تا این استان روند توسعه راببیند کاملا موافقم اگر تلاش علوم پزشکی به سایر ادارات تزریق شود مردم بیچاره ماهم از این وضعیت در می آید
خخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
اومدن یه مهمانسرا را افتتاح کردند و رفتند کلی هم خرج سر دست شبکه گذاشتند. کوهورت بهونه بود
آگاه
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم این زارعی چرا الکی خودشو داره معطل میکنه
دانشگاهی
United States
تنها دانشگاهی که بسیار پر تحرکه و خیلی با دانش و تجربه داره مدیریت می شه علوم پزشکیه متاسفانه از عملکرد سایر دانشگاهها چندان خبری نیست.
Iran, Islamic Republic of
زارعی باید ممنون علوم پزشکی باشه!!
کارشناس ارشد
Iran, Islamic Republic of
علوم پزشکی استان در بخش درمان خدمات شایسته ای انجام دادند به خصوص بر داشتن پدیده شوم زیر میزی از روی دوش مردم ولی در زمینه پژوهش و تحقیق جا برای کار کردن زیاد است امیدواریم مسئولین محترم علوم پزشکی در این زمینه هم گامهای موثری بردارند و این اقدام جدید در بخش پژوهش نوید بخش آینده ای پویا برای تحقیق و پژوهش در این دانشگاه می باشد.
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1