تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۱
کد مطلب : ۱۱۷۳۵۵

آیا امید به صنعت کهگیلویه و بویراحمد بازگشته‌ است؟

۱
۰
کبنا ؛تعدادی از مدیران کل و مسئولان مختلف استانی، با دعوت مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد و با حضور در واحدهای صنعتی و تولیدی فعال در دو شهرستان بویراحمد و گچساران، از نزدیک پای صحبت‌ها و درددل‌های صنعتگران نشستند.
در روز اول این تور دو روزه، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق، معاون اداره‌کل مالیات، مدیرعامل بانک صنعت و معدن، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، رئیس جهاد دانشگاهی، کارشناسان حوزه‌ی اقتصادی استانداری و شماری از خبرنگاران، از واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی یک و سه یاسوج بازدید کردند.
در روز دوم این تور نیز که در شهرک‌های صنعتی شهرستان گچساران برگزار شد، مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان، رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان گچساران و تعدادی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی به حاضران این تور صنعتی اضافه شدند تا وضعیت صنعتگران و تولیدکنندگان دو شهرستان بویراحمد و گچساران را بررسی کنند.
آنچه که در این بازدید، بیش از همه توجه حاضران را جلب کرده بود تفاوت مشهود در ادبیات صنعتگران استان حتی در بیان مشکلات کهنه‌ی خود بود به گونه‌ای که علی‌رغم گلایه‌هایی که داشتند اما با انرژی و امید، خدمات و تحولات صنعت را در دوره‌ی اخیر، رضایت‌بخش دانستند.
بنا بر صحبت‌های مختلف مدیران کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی در گفت‌و‌گوهای رو در رو با مسئولان، مشکلات صنعتگران استان بر مواردی همچون تعرفه‌های آب، برق و گاز، عدم ارائه‌ی تسهیلات بانکی کافی، مالیات، بیمه‌های تأمین اجتماعی و قطعی یا نوسانات برق، متمرکز شده است.
مشکلاتی که با توضیحات سهراب بنام و قول همکاری داوود رهزادی، عباس نورمحمدی و مسئولان دیگری از جمله بختیاری، احمدی، حسن‌پور همراه شد.
اگرچه همانگونه که سهراب بنام، مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان هم به آن اذعان داشته است، هنوز هم مشکلاتی در راه صنعت و تولید وجود دارد، اما در بازدید ۱۰ ساعته‌ی دو روز این تور، انگیزه و امیدواری فعالین عرصه‌ی تولید و صنعت در استان، آشکار بود.
در سال‌های گذشته، مشکلات پرشمار صنعتگران و البته صدایی که از این قشر به جایی نمی‌رسید، همواره یکی از نگرانی‌های حوزه‌ی تولید بود اما به‌نظر می‌رسد با سیاست‌های اقتصادی جدید دولت یازدهم و نیز تغییرات مدیریتی در استان، موانع تولید به حداقل میزان خود، دست‌کم در دهه‌ی اخیر رسیده‌است.
با وجود آنکه، هنوز هم برخی از صنعتگران، از باقی‌ماندن برخی از مشکلات گذشته در حوزه‌ی تولید و صنعت استان نگران بودند اما اکثر قریب به اتفاق این فعالین اقتصادی، با تغییرات دو سال اخیر، با انگیزه‌ی بیشتری مشغول هستند و به پیشرفت‌های خوبی هم در حوزه‌های کاری خود، دست یافته‌اند.
یکی از این صنعتگران با اشاره به اینکه واحد تولیدی خود، چندین سال به محاق تعطیلی رفته بود، به ریواس گفت: واقعیت این است که زیر انبوهی از مشکلات، کمر خم کرده بودیم اما پس از انتصاب مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌ها، شرایط به‌گونه‌ای دیگر شد و اکنون تا حد زیادی توانسته‌ایم به روند مطلوب تولید، برگردیم.
وی افزود: توقع ما از آقای بنام، این است که همانگونه برای احیای واحد تولیدی ما، کمک کرده است برای رایزنی و حل مشکلات دیگر ما در ارتباط با سایر دستگاه‌های اجرایی، به ما کمک کند تا بتوانیم در پیشرفت و توسعه‌ی استان مؤثر واقع شویم.
گفتنی است بنا بر اعلام مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، طی پانزده ماه اخیر، بیش از ۱۹ واحد تولیدیِ تعطیل در شهرک‌های صنعتی استان، مجدداً راه‌اندازی شده‌اند و اکنون تلاش می‌شود که با فراهم‌سازی شرایط کار، واحدهای بیشتری را به چرخه‌ی فعالیت و تولید، برگردانند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مگه بنام قصد کاندید شدن نمایندگی مجلس یا شورا داره که اینقدر براش تبلیغ کردین ؟بابا ایشان تا یک سال ونیم پیش روحش هم از صنعت خبر نداشت جریانات سیاسی اوردش به ساحل مدیریت شهرکهای صنعتی یعنی میفرماییدفرمول پیشرفت صنعت استان را کرده تو سرنگ به این واحدها تزریق میکنه؟
جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

با رفتن ترامپ و جايگزين شدن بايدن اين فرصت در اختيار ماست تا نتيجه سي ماه زحمت و رنج ...
واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
1