تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۱۱۷۱۱۰

پاسخ خانواده «مادر فوت شده» به بیمارستان امام سجاد(ع)

۱۷
۰
کبنا ؛بعد از نشست خبری رئیس بیمارستان امام سجاد یاسوج و اظهارات وی پیرامون مرگ مادر باردار در عید سعید فطر،[کلیک کنید] خانواده «مادر فوت شده در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج» مطلبی را در جوابیه مسئولان علوم پزشکی و بیمارستان امام سجاد(ع) به این پایگاه خبری ارسال کردند که عیناً منتشر می‌شود.
ضمن تشکراز مردم مؤمن و نوع‌دوست که در دریای مواج مهر و عاطفه به انحاء مختلف تسلی‌بخش خاطرمان بودند، جهت تنویر افکار عمومی موارد زیر ایفاد می‌گردد:
۱ –  نفس اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی مقامات بهداشت و درمان استان در چارچوب اخلاق حرفه‌ای تلقی شده و قابل تقدیر است، اما پاره‌ای از اظهارات آنان مستلزم تأمل و استطلاع بیشتر است.
۲- مرحومه دارای هیچ «مشکل نارسایی قلبی» قبلی نبوده و گمانه‌ی «در ادامه کار [ زیر نظر کادر بیمارستان] در نبض قلب بیمار ناهماهنگی به وجود آمد» محتمل‌تر است.
۳- عزیران مشخص نفرموده‌اند که حضور متخصص قلب بر بالینِ «بیمار» بوده یا «متوفی»؟!
۴- اظهارات آقایان پیرامون بازه زمانی زایمان ۱۵ یا ۴۵ دقیقه متناقض است و گزینه سوم محتمل‌تر است.
۵- سن حقیقی مرحومه مرداد ۵۷ یعنی ۳۶ سال و ۱۰ ماه بوده و «مادر باردار ۴۴ ساله» نبوده و اظهارات رئیس محترم بیمارستان بر اساس مندرجات و ظواهر شناسنامه‌ای و پرونده متوفی است که نیز محصول مسامحه مأموران مربوطه وقت است. ضمناً همراهان متوفی سن اصلی وی را همان هنگام و به موقع به کادر بیمارستان اطلاع داده‌اند. وانگهی اگر فرضاً حضرت خدیجه کبری (س) با آن سن بالا به جای شبه‌جزیره! (آن‌روز) در بیمارستان(این‌روز) شهر ما زایمان می‌کرد، بعد از بیمارستان راهی «منزل» می‌شد یا راهی «قبرستان»!
۶- مرحومه در «حین» زایمان فوت نکرد بلکه «بعد» از وضع حمل و تحت مراقبت دقیق! و شدید!
۷- متعارف آن است که خون‌ریزی شدید در «بیرون» از بیمارستان ممکن است منجر به فوت شود اما «در» بیمارستان و تحت اِشراف دانش‌آموختگان علم طب......!
یادش به خیر مرحوم زنده‌یاد حسین پناهی که در همین رابطه می‌فرمود؛ «دیگر از آن نمی‌ترسم، چون به بازوی چپم سرم خون می‌بندند»
۸- این‌که معاون محترم درمان اذعان نموده‌اند که « شاید در مرگ مادر اولی قصور صورت گرفته»، قابل تمجید است.
۹- دکتر سیاری معاون بهداشت دستگاه سلامت می‌گفت « ر قدر یک جامعه عقب مانده‌تر باشد، میزان مرگ و میر مادران در اثر بارداری و زایمان بیشتر است»
مرگ نوزادان و مادران باردار تداعی‌کننده قرون وسطی و عصر نوزایی است چرا که نوزایی در اندیشه بود که منجر به نوزایی انسان مدرن، روش نوین و زایش مفاهیم نو گردید.
۱۰- بالاخره یک انسان سالم برای یک امر اولیه و بدیهی به بزرگ‌ترین بیمارستانِ مرکز یک استان مراجعه نموده و برای همیشه به کانون پرمهر خانواده در منزل «دنیا» برنگشته و از همان شفاخانه! مستقیماً راهی دیار باقی و «عقبا» گردیده که این امری است نامتعارف. روحش شاد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناسغضنفد
Iran, Islamic Republic of
به قتلگاه یاسوج خش اومدی .
محمد
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام
بیمار وقتی به بیمارستان امام سجاد یاسوج مراجعه می کند تصور می کند به یک درمانگاه فاقد امکانات وکادر درمانی مراجعه کرده .اکثر مسئولین این موارد را هم به خوبی می دانند و لی بی توجه کنار آن می گذرند .اگر زن وبچه خودشان بیمار شوند حاضر نیستند یک ساعت در بیمارستان امام سجاد بستری شوند وسریع به شیراز انتقال می دهند .پس باید بفکر چاره اندیشی بود تا شاهد حوادث تلخی نباشیم
شرف
Iran, Islamic Republic of
عجب منطقی احسنت به این ادب و بزرگی خانواده غفاری
لیلا
Iran, Islamic Republic of
نباید کوتاه بیاید
Iran, Islamic Republic of
خدا مرحومه را ببخشاید ، سن ۳۶ و ۳۷ سال هم در بارداری خطرناک است
عضو نظام پزشکی
Iran, Islamic Republic of
متن خانواده مرحومه متوفی خیلی خوب است. اما توضیحات جناب دکتر یزدانپناه و جناب دکتر وفایی کاملا علمی و درست بوده. بقیه ماجرا بحث رسیدگی قانونی به عملکرد تیم معالجه هست که نه مردم عادی و نه مدیران نه می تونن و نه حق دارن که به راحتی در موردش اظهار نظر کنن. مثلا شناخت بیماری های زمینه ای که در حین زایمان و یا اندکی پس از زایمان شوک و نارسایی ایجاد می کنن برای هر زائویی ممکن است پیش بیاید مخصوصا در زایمانهای بیش از سه تا و یا سن بالای ۳۶ سال مادر و از این نکات تخصصی زیاد هست. پس حاج آقا عفاری باید بدونن که اظهار نظر کردن راحت نیست.
داریوش
Iran, Islamic Republic of
از بیمارستان امام سجاد چه توقعی داشتید؟

کسانیکه زنده از آنجا بیرون می آیند در خانه هم مانده بودند نمی مردند

برای روح این مرحومه هم طلب مغفرت داریم
منطق
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر منطق خانواده غفاری
عزیزی
Iran, Islamic Republic of
به عقیده من بیمارستان خوب جواب نداد
رییس
Iran, Islamic Republic of
اتفاقات بیمارستان تموم شدنی نیست تبدیل شده به یک قتلگاه
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا اگر مسایل پزشکی را می دانستید اونوقت حق مطلب را دکتر وفایی به خوبی ادا کرده. حاج آقا غفاری انسان شریفی هست اما اطلاعات پزشکی ندارن در این متنی هم که داده پر از ایراد کارشناسی هست.
Iran, Islamic Republic of
گاهی شاهد فوت مادران باردار در این بیمارستان میباشیم و هر بار مسئولین به انحاء مختلف سعی در توجیه افکار عمومی دارند متاسفانه هر مادری که برای زایمان پا به این بیمارستان میگذارد هیچ تضمینی برای زنده بیرون آمدن از اتاق عمل ندارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه این اولین بار نیست که شاهد مرگ مادران باردار در این بیمارستان میباشیم و هر بار نیز مسئولین سعی در توجیه قصور خور در این امر دارند هیچ تضمینی برای زنده ماندن یک زن باردار بعد از زایمان در این بیمارستان نیست .......
رضایی
Iran, Islamic Republic of
باید مراجع تخصصی به دقت موضوع را بررسی نموده و گزارش دهند .ایندسته گزاارشات تخصصی جایش در رسانه نیسست چون امکان بررسی و رسیدن به نتیجه درست امکانپذیر نیست
حسینی
Iran, Islamic Republic of
باسلام بیمارستان امام سجاد زیر میزی ندی رفتی
بيمار
Iran, Islamic Republic of
تمام قسمت های بیمارستان امام سجاد را گشتم تنها جایی که سریع جواب میدهد صندوق دریافت پول است بنده دخترم در تب میسوخت ۴۵ دقیقه مارا علاف کردند که اول باید پذیرش و بعد مراجعه به صندوق اونم پذیرش پیش پرستاری که حروف کیبورد کامپیوتر را تا به حال ندیده باید بیست دقیقه صبر کرد تا برای آخرت پذیرش تکمیل گردد
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
درودبرطایفه بامنش سرکوهکی وخانواده متدین غفاری که بااین مصیبت عظمی باصبروحوصله برخوردمنطقی وفرهنگی نموده اندوبایدتابه نتیجه رسیدن علل وعوامل مک کاری در... یاسوج ادامه دهند.
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1