تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب : ۱۱۷۰۹۸

میرمحمدی: خشونت در استان رو به گسترش است

۲
۰
کبنا ؛امام جمعه چرام از اختصاص اعتبار اندک به کارهای فرهنگی انتقاد کرد.
حجت‌الاسلام جعفر طزری امروز در نشست شورای اجتماعی با اشاره به سالروز اولین اقامه نماز جمعه در کشور به ذکر این فرمایش امام راحل که «انقلاب ما اگر یک برکت بیشتر نداشت و آن هم اقامه نماز جمعه بود، برای انقلاب ما کافی است»، پرداخت و اظهار کرد: نماز جمعه محل اجتماع مومنین و علاقمندان به نظام اسلامی و محل وحدت تمام گروه‌ها و احزاب سیاسی علاقمند به نظام بوده که در حال حاضر بیش از ۷۵۰ نماز جمعه در سطح کشور در حال برپایی است.
امام جمعه چرام در ادامه به بحث فرهنگ اشاره کرد و با بیان اینکه انسان وقتی نام فرهنگ را می‌شنود باید آهی بکشد، عنوان داشت: فرهنگ بحثی مظلوم است که به این زودی دردش درمان نشده و مظلوم باقی می‌ماند.
وی با بیان اینکه در مسیر اجرای فرهنگ مشکلاتی وجود دارد، یکی از این مشکلات را سلیقه‌ای عمل کردن فرهنگ دانست و گفت: هر کسی فرهنگ را برای خود به معنایی تعبیر می‌کند، یعنی شاکله اصلی ندارد که طبق آن فرهنگ را انجام داد و همه هم معتقد هستیم کارهای فرهنگی انجام می‌دهیم.
طزری اضافه کرد: در خصوص انجام کارهای فرهنگی دروغی گفته نمی‌شود ولی کارهایی که در این حوزه انجام می‌دهیم در تناقض با یکدیگر هستند.
خطیب جمعه چرام با اظهار تأسف از اینکه با گذشت ۳۶ سال از انقلاب اسلامی، آنگونه که باید در مقوله فرهنگ کار نشد، تبیین کرد: آنقدر که مسائل دیگر را بالا برده، فرهنگ را پابه‌پای این مسائل بالا نبردیم.
وی با بیان اینکه از میان فرهنگ، سیاست و اقتصاد، فرهنگ در رده آخر قرار دارد، افزود: ما در مسائل فرهنگی، مهندسی فرهنگی نداریم، بنابراین با وجود هزینه کردن نیز، رشدی نداریم.
طزری تبیین کرد: ما در مسائل دیگر موازی‌کاری نداریم، اما در بحث فرهنگ موازی‌کاری در نظر گرفته می‌شود، به طور مثال تیم‌ها در حوزه اقتصاد و سیاست مشخص است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام تشریح کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون‌های مساجد، سازمان تبلیغات، دفتر امام جمعه، هیئت‌های مذهبی و هیئت امنا متولی فرهنگ هستند که با سلیقه‌ای عمل کردن در این حوزه، فرهنگ ما حال و روز امروز را دارد.
وی اختصاص اعتبار ناچیز به کارهای فرهنگی را نشان عدم اهمیت این مهم دانست و اظهار تأسف کرد که با باور غلط با جیب خالی نمی‌توان کار فرهنگی انجام داد، از انجام وظیفه سرباز زده و امورات را به یکدیگر پاس می‌دهیم.
امام جمعه چرام با متذکر شدن این مطلب که جلسات ما ثمر لازم را ندارد، تأکید کرد: در جلساتی که حضور داریم انتقاد نکنیم چراکه همه از مشکلات فرهنگی با خبر هستیم، بلکه به عنوان مسئول مشکلات را اولویت‌بندی کرده و راهکار ارائه دهیم.
*مصوبات شورای اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، قابلیت اجرایی داشته باشد
مدیرکل امور اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مصوبات در جلسات باید قابلیت اجرایی داشته باشند که اگر ۵۰ درصد آنها اجرایی شود به اهداف خود خواهیم رسید.‌
حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی ‌با طرح این سوال که چه اقداماتی تاکنون در راستای ارتقاء سطح فرهنگی خودمان انجام داده‌ایم، اظهار کرد: نقشه راه برای رسیدن به اهداف عالیه‌ای که در ذهن ما بوده و دین و فرهنگ بلند تاریخی ما نیز بر آن تاکید کرده چه بوده و چه برنامه‌ای داریم.
مدیرکل امور اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این مطلب که شخصیت‌های فرهنگی که بتوانند تولید فکر کرده و این کاروان فرهنگی را به حرکت درآورند، در کهگیلویه و بویراحمد کم است، عنوان داشت: دغدغه‌ مباحث فرهنگی نیز در این استان زیاد نبوده و یا قابل توجه نیست.
وی، افزود: راس نظام ما شخصیت فوق‌العاده‌ای است که در ارتباط با مسائل فرهنگی، بسیاری از مباحث را به صورت کلی بیان کرده‌اند، بنابراین در اجرای آن ما باید خط ریل را گذاشته و روی آن حرکت کنیم.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه در بعضی جلسات فرهنگی مباحثی مطرح می‌شود که هیچ ربطی به آن جلسه ندارد، گفت: جامعه‌ در حال تغییر بوده که در این مسیر، آسیب‌هایی نیز متوجه ما خواهد بود، بنابراین آرام کردن این وضعیت، وظیفه ما در قبال جامعه، دین و مردم است.
حجت‌الاسلام میرمحمدی با تاکید بر اجرای بیشتر امور فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد، پوشش نامناسب جوانان روستا پا به پای جوانان کشور را نوعی ناهنجاری دانست و گفت: فرهنگ خاص دستگاه فرهنگی نیست، درست است که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش باید کار فرهنگی انجام بدهند، اما دستگاه‌های متولی فرهنگی که نمی‌توانند یک تنه این امر را تسهیل دهند.
مدیرکل امور اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش تشکل‌های مردم‌نهاد در اماکن متبرکه جهت انجام امور اجتماعی‌، سپاه و بسیج را از موفق‌ترین دستگاه‌ها در حوزه کارهای فرهنگی دانست.
وی، افزود: همه دستگاه‌ها وظایف ذاتی دارند و بهانه کردن بعضی کارها و کمبود بودجه درست نیست، به طور مثال در بحث ورزش می‌توان با کم‌ترین هزینه و با انجام ورزش‌های بومی و محلی مباحث فرهنگی را در خلال آنها انجام داد.
این مسئول در ادامه به مصوبات شورای اجتماعی و فرهنگی اشاره داشت و تصریح کرد: مصوبات در جلسات باید قابلیت اجرایی داشته باشند که اگر ۵۰ درصد آنها اجرایی شود به اهداف خود خواهیم رسید.
میرمحمدی گفت: یکی از عیب‌های ما این است که دستگاه‌‎ها جلسات محدودی در حوزه آسیب‌های اجتماعی تشکیل داده ولی ارزیابی دقیقی از این مشکلات ندارند کما اینکه الان خشونت در جامعه ما رو به گسترش است.
نام شما

آدرس ايميل شما

داریوش
Iran, Islamic Republic of
یه بار دیگه به شدت فتنه ۸۸ را محکوم بفرما
از حسنی هم کمک بگیر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
یکی از عوامل خشنونت فیلمهایی است که از طریق صداوسیمای استان پخش میشود بعضا بافیلمهای زدوخورد که آثارسویی برجامعه دارد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1