تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۳
کد مطلب : ۱۱۷۰۶۳

مسمومیت شدید کارگران دنا صنعت / بی‌خبری مسئولان از اقدام غیربهداشتی

۱
۰
کبنا ؛مسئول ایمنی و بهداشت مجتمع تولیدی بین المللی دنا صنعت گفت: رعایت نکردن اصول بهداشتی، در زمان پخت ضایعات (کنسانتره) کشتارگاه سپید مرغ یاسوج سبب مسمومیت شدید برخی از کارگران این مجتمع تولیدی صنعتی شده است.
payamnoor v snaat (39)
پیام جمشیدی در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: علی‌رغم ارسال نامه‌ها و مذکرات حضوری متعدد به سازمان حفاظت محیط زیست و شبکه بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد متاسفانه پرسنل این مجتمع تولیدی و دیگر واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی فرودگاه همچنان از مشکلات بوجود آمده از ناحیه این کشتارگاه رنج می برند.
وی اعلام کرد: عدم رعایت موارد بهداشتی ناشی از پراکنده شدن بوی متعفن و مشمئز کننده ضایعات این کشتارگاه به اصطلاح صنعتی مشکلات زیست محیطی و بهداشتی فراوانی را برای ساکنین و کارگران این شهرک صنعتی فراهم کرده است.
وی با تاکید براینکه این مجتمع تولیدی بصورت شبانه روزی در حال فعالیت است ادامه داد: تولید کنساتره توسط این کشتارگاه در وضعیت بسیار نامناسب بهداشتی صورت می گیرد که با ایجاد بوی بسیار نامطبوع ضمن تاثیر منفی بر سلامتی جسمی کارگران سبب پایین آمدن راندمان کاری نیروی انسانی این مجتمع شده است.
جمشیدی با اعلام اینکه این اقدام غیره بهداشتی کشتارگاه سپید مرغ یاسوج در برخی شبها از ساعت ۲۴ تا ۵ بامداد در بی خبری مسئولین محیط زیست و شبکه بهداشت انجام می شود، گفت: به دلیل عدم بازرسی و عدم تاکید بر رعایت اصول بهداشتی و زیست محیطی مسئولین ذی ربط، مسئولین این کشتارگاه با ادامه این روند، سلامتی مردم را به مخاطره انداخته اند.
وی با انتقاد شدید از مسئولین سازمان محیط زیست و شبکه بهداشت اظهار کرد: با وجود پیگیری های فراوان مسئولین این مجتمع تولیدی صنعتی متاسفانه به دلیل نفوذ اداری اعضای هیات مدیره این کشتارگاه این پیگیری ها تا کنون به جایی نرسیده است.
این کارشناس بهداشت تصریح کرد: به جز اداره دامپزشکی استان که رأی بر رعایت فاصله قانونی کشتارگاه با شهرک صنعتی را صادر کرده متاسفانه تا کنون هیچ اقدامی از سوی مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست و شبکه بهداشت استان صورت نگرفته است.
وی با اشاره به سفر چند روزآینده رئیس سازمان محیط زیست کشور به یاسوج اظهار داشت: خانم ابتکار به عنوان متولی اصلی محیط زیست کشور می بایست دستور پلمپ این واحد تولید کنسانتره را که با تولید غیره بهداشتی خود سلامت جسمی کارگران مستقر در شهرک صنعتی فرودگاه را به مخاطره انداخته است را صادر نماید.
وی در پایان گفت: از مسئولین ذی ربط در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز انتظار داریم برای حفاظت از محیط زیست و حفظ سلامتی جسمی کارگران و دیگر افراد مستقر در این شهرک صنعتی مکانیسم دیگری را مورد بررسی قرار دهند تا تصمیمی برای رفع این مشکل به صورت دائم و قطعی اتخاذ شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز این وظیفه محیط زیست و دامپزشکی هست و هیچ ربطی به شبکه بهداشت بویراحمد ندارد که ندارد.
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
1