تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۵
کد مطلب : ۱۱۷۰۵۹

تور خبری از واحدهای صنعتی امامزاده جعفر گچساران

۴
۰
کبنا ؛
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد از واحدهای تولیدی و صنعتی امامزاده جعفر(ع) گچساران بازدید کرد.
۱۹ واحد تولیدی غیرفعال کهگیلویه و بویراحمد به مدار تولید برگشت
 مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۹ واحد تولیدی و صنعتی غیرفعال این استان از سال گذشته تاکنون به مدار تولید برگشته است.



 سهراب بنام  افزود: ۱۶ واحد صنعتی تولیدی تعطیل در سال ۹۳ و سه واحد دیگر امسال با حمایت دولت فعالیت خود را از سر گرفت.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به واحدهای تولیدی صنعتی کوچک در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد.
وی ابراز داشت: رونق واحدهای صنعتی کوچک نیازمند حمایت بانک ها و کمک دولت در بحث مالیات است.
بنام افزود: تکمیل واحدهای تولیدی نیمه تمام و فعال کردن واحدهای تولیدی راکد از برنامه های دولت برای حمایت از تولیدات صنعتی است.
وی با اشاره به اهمیت صنایع کوچک در ایجاد فرصت های شغلی، خودکفایی ملی و رونق تولید خواستار حمایت تمام دستگاه های اجرایی از تولیدات صنعتگران این استان به ویژه تامین کالاهای مصرفی خود از تولیدات داخلی شد.
وی اظهار کرد: کمبود سرمایه در گردش، فرسودگی دستگاه ها، تامین مواد اولیه، بیمه کارکنان واحدهای تولیدی از مهمترین مشکلات واحدهای صنعتی این استان است.
وی بالا بودن قیمت تمام شده محصولات و پایین بودن نرخ عرضه کالا در برخی موارد را از دیگر مشکلات واحدهای صنعتی این استان دانست.
وی تصریح کرد: ۱۵۰ واحد تولیدی در شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد که ۶۰درصد آنها فعال است.
طرح توسعه شهرک های صنعتی گچساران اجرا می شود
 مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح توسعه شهرک های صنعتی گچساران اجرا می شود.

سهراب بنام در بازدید از شهرک صنعتی چهاربیشه افزود: در این طرح که همزمان با روز صنعت و معدن (۲۱) مرداد اجرا می شود، عملیات اجرایی زیرساخت های رفاهی۱۰ هکتار زمین در شهرک های صنعتی این شهرستان آغاز می شود.
وی وسعت شهرک های صنعتی گچساران را ۶۵هکتار برآورد کرد.

بنام اظهار کرد: ۷۶ واحد صنعتی در این شهرستان مستقر هستند که ۵۶ مورد دارای پروانه بهره برداری هستند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد از در حال اجرا بودن ۲۱ واحد صنعتی در شهرک های صنعتی گچساران خبر داد و گفت: ۶۰ درصد از واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری این شهرستان فعال هستند.
وی معافیت های مالیاتی، تخفبف در قیمت زمین را از جمله مشوق های سرمایه گذاری در این شهرک های صنعتی ذکر کرد.
۳۵۰ نفر در شهرک های صنعتی گچساران مشغول به کارند.
واحدهای تولیدی شوینده، دستمال کاغذی، تولید قطعات ماشین، آردسازی و آب میوه سازی از مهمترین واحدهای فعال در سه شهرک صنعتی گچساران است.

کمبود سرمایه در گردش مهم‌ترین مشکل واحدهای تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رونق واحدهای صنعتی نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان است، گفت: کمبود سرمایه در گردش مهم‌ترین مشکل واحدهای تولیدی این استان است.


امروز تور صنعتی مدیران استانی کهگیلویه و بویراحمد پس از دور روز بازدید از شهرک‌های صنعتی مرکز استان به گچساران رسید.

مدیران استانی از جمله مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، مدیرکل بیمه تأمین اجتماعی، مسئول بانک صنعت و ... طی بازدید از شرکت‌های تولیدی شهرک‌ صنعتی امامزاده جعفر(ع) به بررسی روند تولید و مشکلات کارخانه تولید دستمال کاغذی این شهرک پرداختند.

 


 
* تولید روزانه ۲۰ هزار جعبه دستمال کاغذی توسط کارخانه دستمال‌کاغذی بنفشه امامزاده جعفر(ع)

محمد رضایی مدیرعامل کارخانه تولید دستمال‌کاغذی شهرک صنعتی امامزاده جعفر(ع) در این بازدید ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص روند راه‌اندازی این کارخانه اظهار کرد: این کارخانه روزانه ۲۰ هزار جعبه دستمال‌کاغذی تولید و به استان کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های همجوار صادر می‌کند.

وی از راه‌اندازی خط جدید این کارخانه در بحث نایلون، نایلکس، سفره‌های یک بارمصرف و ... خبر داد و گفت: عمده‌ترین مشکلات کارخانه‌های این شرکت نبود سرمایه در گردش است.

رضایی به تعداد اشتغالزایی‌ صورت گرفته در این دو نوع خط تولید اشاره و اضافه کرد: در خط تولید اول ۱۴ نفر اشتغالزایی مستقیم و ۱۵۳ نفر اشتغالزایی غیرمستقیم  و در خط تولید دوم نیز ۱۵ نفر اشتغالزایی خواهیم داشت.

 


 
* درخواست تولیدکنندگان گچسارانی از مسئولان جهت حمایت از واحدهای تولیدی

وی با تأکید بر لزوم همکاری و حمایت مسولان از این خط‌های تولیدی، عنوان کرد: متأسفانه استان‌های همجوار بیش از خود شهرستان از تولید ما استقبال می‌کنند و مدیران شهرستانی و ادارات ما نیز از محصولات بیرون استفاده می‌کنند که این امر در راستای حمایت از تولیدات داخلی باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

* کمبود سرمایه در گردش مهم‌ترین مشکل واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل کارخانه تولید دستمال‌کاغذی شهرک صنعتی امامزاده جعفر(ع) در پایان خواستار توجه بیشتر مسئولان و بانک‌ها در خصوص ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و افزایش سرمایه در گردش این کارخانجات شد و عنوان کرد: تا سرمایه در گردش نباشد واحدهای تولیدی نمی‌توانند به خوبی به روند تولید ادامه دهند.

سهراب بنام مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی طی این بازدید، قول مساعد در راستای مطرح کردن مشکلات این تولیدکنندگان به مسئولان ذیربط  استانی داد و اظهار کرد: این تور صنعتی به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی استان و رفع مشکلات این حوزه در سطح استان اجرایی شده است.

 


 
* بازگشت ۱۹ واحد تولیدی کهگیلویه و بویراحمد به مدار تولید

وی با بیان اینکه ۱۶ واحد صنعتی تولیدی راکد در سال گذشته  و سه واحد دیگر امسال با حمایت دولت مجدد فعالیت خود را از سرگرفتند، افزود: تاکنون در راستای رفع مشکلات شهرک‌های صنعتی استان و جلوگیری از راکد ماندن آنها اقدامات خوبی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد به ارائه ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره به واحدهای تولیدی صنعتی کوچک در سطح استان در سال ۹۳ اشاره کرد و گفت: رونق و تقویت زیرساخت‌های واحدهای صنعتی کوچک نیازمند حمایت همه‌جانبه مسئولان به ویژه بانک‌ها و حمایت دولت در زمینه مالیات است.

* راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد و تکمیل واحدهای نیمه‌تمام مهم‌ترین برنامه دولت جهت حمایت از تولیدات صنعتی

بنام با بیان اینکه از جمله مهم‌ترین برنامه‌های دولت در راستای حمایت از تولیدات صنعتی، راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد و تکمیل واحدهای نیمه تمام است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی استان طی بازدیدهای انجام گرفته نیز کمبود سرمایه در گردش، تأمین مواد اولیه، بیمه کارکنان، فرسودگی دستگاه‌های کارگاهی و ... بوده که باید مورد توجه بیشتر مسئولان قرار بگیرد.

* ۶۰ درصد واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد فعال است

این مسئول با بیان اینکه ۱۵۰ واحد تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان وجود دارد، بیان کرد: ۶۰ درصد واحدهای مذکور در حال حاضر فعال هستند.

وی با تأکید بر لزوم حمایت همه‌جانبه مسئولان از واحدهای تولیدی استان به اهمیت صنایع کوچک در ایجاد فرصت‌های شغلی، رونق تولید و ... اشاره کرد و خواستار تعامل و حمایت دستگاه‌های اجرایی  از تولیدات صنعتگران داخلی استان شد.

 


کلنگ‌زنی فاز توسعه شهرک صنعتی گچساران در ۲۱ مرداد/بهره‌برداری از ۵۵ هکتار فاز عملیاتی شهرک صنعتی گچساران
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۱۰ هکتار فاز توسعه در شهرک صنعتی گچساران وجود دارد از کلنگ‌زنی این فاز در ۲۱ مرداماه امسال خبر داد.



سهراب بنام امروز در بازدید از واحدهای تولیدی  مواد شوینده یاقوت  و صنایع چوبی شهرک‌های صنعتی گچساران اظهار کرد: این واحدهای تولیدی با توجه به مشکلات بسیاری از جمله کمبود سرمایه در گردش نیز تاکنون با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی نیز به خوبی روند تولید خود را ادامه داده‌اند.

 


 


 
وی با اشاره به کارخانه مواد شوینده یاقوت در شهرک‌صنعتی امامزاده جعفر(ع)، تصریح کرد: این کارخانه روزانه پنج تن مواد شوینده از جمله مایع دستشویی، ظرفشویی،جوهر نمک و ... تولید می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه عمده‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی فوق‎الذکر نیز تامین مواد اولیه و کمبود نقدینگی است، افزود: همه سعی ما جهت مرتفع کردن این مشکلات و ایجاد زیرساخت‌های لازم در راستای رونق تولید داخلی است.

* برگزاری تورهای مختلف صنعتی در راستای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد

بنام در ادامه سخنان خود به برگزاری تورهای مختلف از جمله تور صنعتی مدیران،  تور خبری و تور عکاسی  توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان طی چند سال اخیر اشاره کرد و گفت:  هدف از برگزاری این تورهای صنعتی بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و شناسایی قابلیت‎های تولید در سطح استان است.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون حمایت‌های خوبی توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان از واحدهای تولیدی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: ارائه وام کم‌بهره بدون نیاز به تسهیلات اشتغالزایی به صنعتگران جهت راه‌اندازی کارخانجات از جمله اقدامات این مجموعه در راستای حمایت از چرخه تولیدات صنعتی است.

وی برگزاری تورهای صنعتی را عامل مهمی جهت شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان دانست و عنوان کرد: این تور راستای تحقق بخشیدن به بحث راه‌اندازی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که از سوی دولت پیش‌بینی شده است، گام برمی‌دارد.

* بهره‎برداری از ۵۵ هکتار فاز عملیاتی شهرک صنعتی گچساران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به زیرساخت‌های تولید در استان اشاره کرد و گفت: شهرک صنعتی شهرستان گچساران دارای ۶۵ هکتار مساحت بوده که تاکنون ۵۵ هکتار از آن به بهره‎برداری رسیده است.

* وجود ۶۷ واحد صنعتی در شهرک صنعتی گچساران/واگذاری رسمی اداره امور شهرک صنعتی گچساران به تولیدکنندگان 

بنام ادامه داد: در حال حاضر ۷۶ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی این شهرستان وجود دارد که ۵۵ واحد آن دارای پروانه بهره‌برداری و ۲۱ واحد نیز در دست ساخت است.

این مقام مسئول با اشاره به پیش رو بودن روز ۲۱ مردادماه روز حمایت از صنایع کوچک، از برگزاری برنامه‌های مختلف در این خصوص در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: واگذاری رسمی اداره امور شهرک صنعتی گچساران به خود تولیدکنندگان با تشکیل هیئت‌مدیره متشکل از خود تولید کنندگان از جمله برنامه‌های اجرایی این روز در گچساران است.

* کلنگ‌زنی فاز توسعه شهرک صنعتی گچساران در ۲۱ مردادماه امسال

وی  از کلنگ‌زنی فاز توسعه شهرک صنعتی گچساران خبر داد و گفت : ۱۰ هکتار فاز توسعه داریم که در روز ۲۱ مردادماه نیز در راستای توسعه شهرک صنعتی این شهرستان کلنگ‌زنی می‌شود.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یکی مهم‌ترین اولویت‌های شهرک‌های صنعتی بحث سرمایه‌گذاری است، عنوان کرد: در این راستا برنامه‌های تشویقی بسیاری از جمله فروش زمین، معافیت‌های مالی و .. را دستور کار قرار داده‌ایم.



تولیدکنندگان صنایع دستی کهگیلیویه و بویراحمد بیمه می‌شوند
مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت همکاری مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری این استان، تولیدکنندگان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد بیمه می‌شوند.





صغری بیعت‎فر در این بازدید اظهار کرد: مشکل عمده کارگاه تولیدی صنایع دستی زنان روستایی نبود بازار فروش است.





وی به مشکلات بیمه تولیدکنندگان و کارآموزان اشاره کرد و ادامه داد: در بحث تأمین مواد اولیه نیز مشکلات بسیاری وجود دارد و ما باید مواد اولیه را از شهرستان شهر رضا خریداری کنیم.

این بانوی کارآفرین با بیان اینکه در این کارگاه انواع گلیم برجسته، سوزنی، گچمه، قالی یلمه، سیاه چادر و ... تولید می‌شود، از نبود یک مکان مناسب جهت تولید و اموزش صنایع دستی سخن گفت و افزود: این کارآموزان و تولیدگران نیز هرکدام در خانه خودش کار و تولید می‌کند.








بیعت‌فر در ادامه با بیان اینکه بافت یک گلیم حدود دو ماه طول می‌کشد، به مقدار اولیه ساخت این صنایع دستی و هزینه‌های آن اشاره کرد و گفت: بافت یک گلیم با این همه مشقت کار و ۲۶۰ هزار تومان برای ما تنها ۳۰۰ هزار تومان فروش دارد که رقم بسیار پایینی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در زمینه بافندگی متاسفانه هیچگونه حمایتی نمی‌شود گفت: در این راستا در کنار بافندگی اقدام به عروسک‌سازی با نماد لباس محلی استان کردیم که خوشبختانه فروش بسیاری داشته و امروز بیشترین حجم‌کاری خود را در این زمینه به کار گرفتیم.





سهراب بنام مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید با بررسی مشکلات این واحد تولیدی بافندگی، از اجرای طرح حمایت از بافندگان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از طریق توسعه خوشه دستبافت‌های استان خبر داد و گفت: این طرح با شناسایی هنرمندان فعال و ساماندهی آنان به صورت گروهی و یک نفر پشتیبان و حمایت از طریق ارائه تسهیلات بانکی ارزان قیمت و ... اجرایی می‌شود.

وی به شروع مطالعات شناسایی تولیدکنندگان واقعی صنایع داری  در کهگیلویه و بویراحمد با نام خوشه‎های صنعتی اشاره کرد و افزود: دوره‌های آموزشی کوتاه مدت جهت آموزش طراحی و دست بافت‌های بومی در گچساران و یاسوج  اجرا می‌شود.

بنام متذکر شد: چنانچه در دیگر شهرستان‌های استان استقبال شود نیز این دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگلویه و بویراحمد با بیان اینکه طرح شناسایی و ساماندهی بافنده‌های رشته‌های داری در استان به مدت سه ماه اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین بخش‌های این طرح نیز آموزش جهت  خارج کردن تولیدات صنایع دستی از حالت ذهنی به طراحی با نقشه‌های نوین، ایجاد کارگاه‌های ریسندگی، رنگرزی ، بازاریابی و .. است.

وی، همکاری دستگاه‌های اجرایی صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، بیمه تامین اجتماعی و صندوق کارآفرینی امید را جهت اجرای این طرح مهم خواند و خاطرنشان کرد: امید است با اجرای این طرح بسیاری از مشکلات بافندگان استان مرتفع شود.

عباس نورمحمدی مدیرکل بیمه تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید اظهار کرد: تولیدکنندگان صنایع دستی برای زیرپوشش قرار گرفتن بیمه تأمین اجتماعی باید از طریق اداره میراث فرهنگی اقدام کنند.

وی تأکید کرد: در صورت معرفی تولیدکنندگان صنایع دستی توسط اداره میراث فرهنگی شهرستان، سازمان بیمه تأمین اجتماعی آماده پوشش این افراد است.



 

نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تکرار مکررات
صفایی مدیرعاما موادشوینده یاقوت
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا اگردربین مسولین بخواهیم اظهارنظری کنیم من به عنوان میرعامل موادشوینده یاقوت باجرات وبدون هیچ جانب داری عرض میکنم تنهاارگانی که ازتولیدکننده درگچساران حمایت کرده ومیکندشهرکهای صنعتی بوده ان هم درزمان مهندس بنام مدی رخوش برخوردخوش قول توان مندپیگیراین چنین مدیران اگرحمایت شوندمیتوان امیدی به اینده تولیدداشت وگرنه بقیه مسولین امدندکامشان راباشیرینی شیرین کردندحرفهای شیرین زدند وقتی شیرینی کامشان تمام شد حرفهایشان هم یادشان رفت وتنهاکسی که روی حرفش ماندعمل کرد پیش رفت مهندس بنام بود امیدموفقیت برای ایشان وهمکاران بویزه مهندس علیپور خواجوی ودیگردوستان
ایثارگر
Iran, Islamic Republic of
این آقایان اگه دنبال تبلیغات رسانه ای نبودند و دوست داشتند بعد از سالیان دراز قدمی عملی در بحث مسائل و مشکلات شهرکهای صنعتی و بحث اشتغال انجام دهند چه بهتر بود دعوتی از مدیران و مسئولین تمامی ادارات مرتبط با قضایا بعمل می آوردند،شهرکهای صنعتی که بیشر به خرابه ای میمانند تا مکانی برای سرمایه گذاری
کره شکال
Iran, Islamic Republic of
هالو پوتیت و گرما بی ای کت
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1