تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب : ۱۱۶۹۶۹

گفت‌وگوی شبکه «پرس تی وی» با مدیرکل گردشگری استان

۰
کبنا ؛صبح امروز شبکه پرس تی وی با مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری  کهگیلویه بویراحمد در مورد صنعت گردشگری گفت‌وگو اختصاصی کرد.
به گزارش کبنا نیوز، محمود باقری در این گفت‌وگو از گردشگری به عنوان یک صنعت مهم در دنیا نام برد و تصریح کرد: امروزه صنعت گردشگری در حال رقابت با صنعت خودرو و نفت وگاز است.
باقری با شاره به اینکه امروزه در برخی از کشورها گردشگری صنعت اول در اشتغالزایی است اظهارکرد:ورود هر گردشگر به کشور برابر است با چند نفر اشتغالزایی است.
دبیر کار گروه گردشگری در استان کهگیلویه وبویراحمد از فرهنگ آداب ورسوم،ایجاد جاذبه،ایجاد زیر ساخت و تبلیغات به عنوان چهار رکن مهم در جذب گردشگری نام برد.
عضوکار گروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ابرازداشت:کهگیلویه وبویراحمد با یک درصد وسعت ایران تمام جاذبه های طبیعی،تاریخی،مذهبی کشور را دارا می باشد.
باقری به قدمت استان اشاره کرد و گفت:با باستان شناسی که در این منطقه شده قدمت ۱۱هزار ساله را نشان داده است.
وی  به۸ هزار شی موجود در موزه یاسوج اشاره کرد وافزود:۲هزار اثر تاریخی ،۶۵۰اثر ثبت شده ملی،۳۰۰جاذبه طبیعی در کهگیلویه وبویراحمد موجود است که پتانسیل بالایی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است.
مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری  کهگیلویه بویراحمدبیان کرد:کوچ عشایر ،آداب و رسوم مردم این دیار یکی دیگر از ظرفیت های جذب گردشگر است.
وی به چهار فصل بودن استان اشاره گرد و گفت :در تمام فصول سال استان میزبان گردشگران است به طوری که در فصل دی ماه ،بهاردر شهرستانهای گرمسیری این استان شروع میشود و در سرد سیر این خطئه بکر و خدادادی در دی ماه جشنواره برفی برگزار می شود.
باقری به شهر سی سخت به عنوان یک شهر نمونه گردشگری در استان اشاره کرد و گفت:وجود قله های دنا،ابشارها وچشمه ها جاذبه های بکر گردشگری را در این شهر شکل داده است.
دبیر کار گروه گردشگری در استان کهگیلویه وبویراحمد از پل تاریخی پاتاوه،ابشار کمر دوغ،دوگوردوپا ،شلال دان،چشمه بلقیس،بافت قدیم دهدشت،از دیگر ظرفیت های گردشگری در استان نام برد.
وی همچنین صنایع دستی کهگیلویه وبویراحمد(گلیم،گبه،جاجیم)را دیگر ظرفیت های این استان دانست و یاد اورشد:تولیدات و دست بافت های عشایر در این استان منحصر به فرد و هنرمندانه است.
IMG_0150 IMG_0153 IMG_0158 IMG_0165
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1