تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۱۱۶۹۱۴

لوداب و مشکلات عبور و مرور

۴
۰
کبنا ؛مهدی براتی‌پور
اخیراً حکایتی از دوست بزرگواری شنیده‌ام که بیانش بی‌ارتباط با موضوع نمی‌باشد، می گویند که در روستایی شخصی زندگی می کرد به نام «مشتی رحمت» که یازده پسر داشت.IMG-20150727-WA0038
کدخدا و بزرگان روستا هر وقت برای کاری نیرو کم داشتند میگفتند بروید سراغ مشتی رحمت که یازده پسر دارد و همه خوب کار می‌کنند.
هرگاه جشن و عروسیی در روستا بود هم میگفتند به مشتی رحمت نگید بیادها، چون یازده پسر دارد و همه هم بخوور!
خلاصه اینکه برای حمالی ها سراغ مشتی میرفتند و به وقت شادی صدایش نمی‌کردند.
حکایت مردم منطقه محروم لوداب هم چیزی چنین است.
مردمی که حوالی انتخابات خاطرخواهان و هوادارن زیادی دارند اما پس از آن به فراموشی سپرده می شوند تا دور بعدی ...
مگر جز این است که مناطق محروم توجه بیشتر مسئولین را می طلبند؟
از کم لطفی‌های مکرر مسئولین، مشکلات کمبود آب، بحث درمان و بسیاری دیگر از حداقل‌ها که گذر کنیم مشکلی که تقریبا تمام اهالی با آن روبرو هستند راه های منتهی به شهر و جاده های روستایی لوداب اند.
در دوران نمایندگی آقای موسوی احداث و آسفالت راه روستایی در لوداب در دستور کار قرار گرفت که در اوایل مجلس هفتم به پایان رسید و مردم لوداب به را به روز های خوب آینده امیدوار کرد.
اما دیری نپایید که با تصویب طرح احداث جاده پاتاوه – دهدشت و آغاز بکار این پروژه اندک امید مردم به یاس تبدیل شد و نه تنها این طرح به آسودگی اهالی کمک نکرد که همان جاده های موجود هم که گاها در مسیر این پروژه قرار داشت به ویرانه ای تبدیل شدند با اینکه یکی از اصول اولیه احداث راه پیش بینی راه فرعی در کنار هر طرحی است اما با بی توجهی پیمانکاران نه تنها راه فرعی ایجاد نشد که همان جاده موجود هر روز بیش از پیش تخریب می شد.
پس از سال ۱۳۹۰ تقریبا هیچ بودجه ای برای ترمیم یا احداث جاده جدید در لوداب تصویب نشد کمااینکه حتی با پایان پروژه پاتاوه – دهدشت بسیاری از روستاهایی از قبیل حیدرآباد و گراب و .. که در مسیر طرح نبوده اند با مشکلات پیشین مواجه اند.
در سالیان اخیر تمام هم و غم مسئولین همین پروژه بوده وهمین مسئله هم موجب نادیده گرفتن بسیاری دیگر از مشکلات منطقه محروم لوداب شد .
حال که آن عزم و همت راسخ برای اتمام پروژه پاتاوه – دهدشت دیده نمی شود امید است مسئولین برای ترمیم و نزدیک کردن جاده پیشین به حداقل استانداردها از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
با تغییراتی که در اداره کل راه استان کهگیلویه و بویراحمد لحاظ شد و توجهی که مدیرکل جدید به بهبود راه های استان دارد امیدواریم مشکلات مردم منطقه لوداب هم مورد توجه عزیزان قرار گیرد.
هر چند که:
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من / آنچه البته به جایی نرسد فریاد است....
 
نام شما

آدرس ايميل شما

یزدان
Iran, Islamic Republic of
احسن درود بر شماچه نیک گفتی و چه خوب گفتی اگه گوش شنوا باشه واقدامی صورت بگیرد سلام به مش رحمت برسون بگو خداکریم ماهم خدایی داریم
نام شما -هم ولایتی لودابی از سی سخت
Iran, Islamic Republic of
اظهارات هم ولایتی خویش را تاً ئید می کنم .اما مسئولین ازجمله نماینده -استاندار -فرماندار -مدیر کل اداره راه وبخشدار در اکثر اوقات سر وکله شما در منطقه لوداب پیدا میشه ، آیا تا به حل برای ترمیم جاده لوداب حرفی -صحبتی وحدیثی به زبان آوردیده اید .به والله مسئولی که وضعیت جاده لوداب را ببیند و دست بکار نشود ،در آخرت باید چگونه جوابگو باشد .واحسرتا از مسئولین کم وزیاد گو که فراموش میکند که دیروزچه قول و وعدهای به مردم مناطق محروم داده اند ....
امید
Iran, Islamic Republic of
مهندس براتی مطلبت خیلی قشنگ بود . ایشالا مسولین شنواشوند
امید
Iran, Islamic Republic of
مهندس براتی مطلبت خیلی قشنگه حرف دله مردمو زدی.ایشالا مسولین شنوا شن
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1