تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : ۱۱۶۸۶۰

دل پرخون تولیدکنندگان از تساهل مدیران استان

۰
کبنا ؛

تولیدکنندگان کهگیلویه و بویراحمدی معتقدند کالاهای آن‌ها نزد ادارات و مدیران این استان هیچ جایگاهی نداشته و حاضر به خرید از محصولات داخلی استان نیستند.


امروز برخی از اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه تعدادی از مدیران تور یک روزه بازدید از واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی این استانم واقع در شهر یاسوج را برگزار کردند.
در این تور یک روزه خبرنگاران با حضور در هر یک از واحدهای تولیدی مشکلات آن‌ها را جویا شدند.

 


 
خبرنگاران با حضور در یکی از واحدهای تولیدی مواد غذایی و خوراکی به نام «گز نشوا» پای درد و دل مدیر و مسئول این واحد تولیدی نشستند.

قربانعلی رفیعی بلداحی با بیان این که تمام خانه و زندگی خود را برای راه‌اندازی این واحد تولیدی فروخته‌ام تا بتوانم چرخه تولید را حفظ کنم، تصریح کرد: امروزه تنها برای باقی ماندن در عرصه تولید فعالیت می‌کنیم و کار ما چندان رونقی ندارد.

وی با بیان اینکه مبتکر تولید یک نوع گز مخصوص در کشور بوده‌‌ام که از عصاره بلوط در آن استفاده می‌شود، افزود: به امید حمایت مسئولان استانی هزینه‌های زیادی برای واحد تولیدی خود کردم اما امروزه به جایی رسیده‌ام که از تولید در استان بیزار شده‌ام.

این تولیدکننده که از تساهل مدیران استانی برای کمک به واحدهای تولیدی دل پر خونی داشت، افزود: از همه مسئولان استان شما ناامید شده‌ام و راه چاره‌ای برای بازگشت ندارم.

وی بیان کرد: بانک‌ها همکاری لازم را با تولید کننده ندارند و سرمایه در گردش در اختیار ما قرار نمی‌دهند و آن چه که تاکنون از مدیران شنیده‌ایم به غیر از وعده چیز دیگری نبوده است.

در ادامه خبرنگاران و مدیران از یک واحد تولیدکننده پست‌های برق بازدید کردند که مدیر این واحد تولیدی بیش از هر چیز از بی‌تفاوتی مسئولان و ادارات نسبت به کالای تولیدی داخل استان سخن به میان آورد.

ظهراب احسانی با بیان اینکه واحد تولیدی را با ۸۸۰ میلیون تومان سهم آورده خود و بدون استفاده از حتی یک ریال اعتبارات بانکی راه‌اندازی کردم، افزود: امروزه مجبوریم خودمان بازار کالا را پیدا کنیم و با مراجعه به سایر استان‌ها کالای خود را به فروش برسانیم.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به اینکه متأسفانه گاها برخی مدیران با برخی شرکت‌های خارج از استان بده بستان‌هایی دارند و کالای مورد نیاز را از آن‌ها خریداری می‌کنند، افزود: این در حالی است که بهترین کالا در استان خودمان تولید می‌شود اما به دلیل همین زد و بندها از تولید کننده هم استانی خرید نمی‌کنند.

یکی دیگر از تولیدکنندگانی که در استان نوعی تولید منحصر به فرد دارد غلامحسین رفعتی مدیر شرکت تولیدی کودهای ارگانیک در شهرک صنعتی یاسوج سه است.

رفعتی نیز به مانند سایر تولیدکنندگان معتقد است که بانک‌ها در کمک به واحدهای تولیدی در خصوص سرمایه در گردش کمک نمی‌کنند.

وی گفت: یکی از بهترین نمونه‌های کود ارگانیک را در این واحد تولید می‌کنیم و انتظار حمایت بیشتری از سوی مسئولان به خصوص بانک‌ها از جمله در خصوص معوقات و سرمایه در گردش داریم.

یکی دیگر از واحدهای تولیدی که مورد بازدید قرار گرفت واحد تولیدی انواع شربت‌ خوراکی بود که مدیر این واحد نیز از عدم انعطاف بانک‌ها در پرداخت سرمایه‌ در گردش به شدت گلایه‌مند بود.

مسئولان این واحد تولیدی همچنین یکی دیگر از مشکلات خود را مربوط به هزینه‌های بسیار بالای برق عنوان می‌کردند به طوری که یک واحد تولیدی باید در یک دوره زمانی ۴۵ روزه مبلغ ۲۴ میلیون ریال هزینه برق پرداخت کند و همین بر روی قیمت‌‌های تمام شده تأثیر می‌گذارد.

 


 


 


 
--------------------------------------

بهنیازاده

---------------------------------------

 
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1