تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۱۱۶۷۷۶

نشست هنرمندان و کانون مساجد گچساران

۵
۰
کبنا ؛نعمت حجازیسید نعمت الله حجازی :شما اسطوره های هنر و هنرمندان استان هستید ، باید جلساتی اینگونه و پیوند هنرمندان و جوانان و مساجد مستمر باشد. ما به روایت از مثالی که عنوان کردن یک قاشق ماست ، ظرف شیری را به ماست تبدیل می کند ، به بهینه بودن حضور اندک اما تاثیر گذار بیشتر اعتقاد داریم ، تا جمعیتی انبوه و هیچ انگاری مسائل جوانان.
حجازی با برشمردن نقش رسول الله در هدایت جامعه ادامه داد : رسول الله در سفری از هم کاروانیان خود خواست تا در بیابانی لم یزرع هیزم جمع آوری کنند. اصحاب گفتند یا رسول الله بیهوده است که در بیابانی ما را در پی هیزم می فرستید و نبی اکرم اصرار نمود تا آنکه افراد اندک اندک با جمع آوری خس و خاشاک باد آورده تلی از هیزم گرد آوردند و رسول اشاره فرمود: اعمال نیک و بد ما اینگونه حساب می شوند. اگر گناه را نادیده بگیریم حتی در قلیل ترین مورد دیری نمی پاید که پشتمان از بار گناه خم می شود.
سید نعمت الله حجازی در پایان از پیوند مداوم جوانان هنرمندان و کانونهای فرهنگی هنری مساجد حمایت کرد و خواستار همکاری این مثلث هنری مذهبی فرهنگی شد.
در ادامه رئسای انجمن های هنری به گزارش عملکرد خود پرداختند که به شرح زیر است:
IMG-20150613-WA0103مرتضی خلیلی رئیس انجمن شعر و ادب و داستان از روند رو به رشد برگزاری مفید جلسات خبر داد.
خلیلی گفت : جلسات مستمر انجمن مستقل شعر و ادب و انجمن داستان در طول هفته و در عصر شنبه ۶ تا ۸ عصر برای جلسات شعر و دوشنبه جلسات داستان همان ساعت برگزار می شود.
خلیلی از رویکرد مثبت جلسات خبر داد و افزود : ما در آغار کار رونمایی کتاب شعر شاعران همشهری را داشتیم و برگزاری جلسات تخصصی با حضور برجسته ترین شاعران و با تنوع موضوعی غزل سپید و آیینی در برنامه هفتگی امان نشان از بلوغ شعر در گچساران است.
خلیلی در ادامه افزود : حضور هنری یک مدیر کارآمد و هنرمند هنردوست برای انجمن های شهرستان گچساران نوید اتفاقات ناب هنری بود که یکی از این اتفاقات برجسته برگزاری جشنواره جایزه ادبی سقلاتون که در بخش ملی به زودی در گچساران اتفاق خواهد افتاد و با حضور چهره های برجسته ادبی کشور خواهد بود و تلنگری برای حضور پر رنگ ادبیات فاخر در بین جوانان شهر خواهد شد.
خلیلی گفت : با پشتیبانی و حمایت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران تعداد صد جلد اثر از آثار نویسندگان شهرستان خریداری و به نویسندگان و اعضای انجمن اهدا شد.
خلیلی از حضور پر رنگ بانو طاهره اسکندری نائب رئیس انجمن داستان یاد کرد و افزود : بی شک حضور نویسنده ای برجسته و گرداننده ی جلسات تخصصی داستان بانو اسکندری از مواردی است که باعث مباهات و افتخار ماست.
خلیلی در پایان گفت : به زودی پس از فصل گرما ورک شاپ های تخصصی داستان با حضور نویسندگان خارج از استان خواهیم داشت که امید است در روند پیشرفت کار عزیزان مثمر ثمر واقع شود.
لازم به ذکر است آقای نوروزی در ادامه صحبت آقای خلیلی قول خرید دویست جلد کتاب از آثار نویسندگان شهرستان را نوید داد.
در ادامه جلسه آقای حسامیان گزارشی از کانون قرآن و عترت داد .
_DSC0025وی با اشاره به عملکرد مثبت و حضور معنوی نوروزی گفت : سرباز فرهنگی نظام را همراهی کنید.
حسامیان گفت : برنامه هایی به لطف خدا و اعضای قدیم و جدید داریم که از اول ماه مهر برگزار می شود.خشت اول را اگر معمار در جای خود قرار دهد تا آخرین خشت همه در یک راستا قرار می گیرد.
وی افزود: نیروی قرآنی شهرستانی ما همه از اساتید گذشته هستند و ما در پی پر رنگ شدن رد پای قرآن و قرائت در آموزش و پرورش و نونهالان هستیم.قرار است در پی شناخت اعضای علاقمند و فرزندانی که قاری یا حافظ قرآن هستند باشیم . شناخت خانواده هایی که فرزندانی این چنین دارند و شناسنامه دار کردن اینها در اولویت کار فرهنگی ماست.
حسامیان از تشکیل بانک قرآن در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و افزود : از کلیه کانون های فرهنگی مساجد جهت معرفی اعضای مستعد در قرائت قرآن برای شناسایی و ثبت بانک اطلاعات قرآنی این اداره دعوت به همکاری دارم.برای دستان توانمند و حضور پر رنگ آقای نوروزی در برداشتن این گام مثبت کمال سپاس دارم .
لازم به ذکر است رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران امیر حسین نوروزی تقبل پرداخت هزینه ۳ تا ۵ مربی قرآنی و تشکیل جلسات آموزشی قرآن را نوید دادند.
IMG_0841محبوبه خادمی رئیس انجمن هنرهای تجسمی به برشمردن فعالیتهای این انجمن پرداخت و برگزاری نمایشگاه تخصصی عکس هنرمند جوان گچسارانی آرش صدیقی نژاد و اقدام شایسته رئیس اداره در برگزاری و خرید آثار عزیزان را از اتفاقات ناب دهه ی اخیر فعالیتهای هنری در سطح گچساران دانست . همچنین خادمی از برگزاری تور عکاسی بین شهری و جذب عکاسان جوان خبر داد و گفت : تا کنون کانون عکاسان جوان گچساران بیش از صد عضو فعال دارد و بزودی اکسپوی گروهی نقاشان استان قرار است با حمایت آقای نوروزی در محل پارک نفت برگزار شود.
مسعود شریف رئیس انجمن فیلم و عکس گفت :انجمن فیلم و عکس مسیر خودش را ادامه می دهد تلاش ما در هدر نرفتن انرژی هنرمندان است.بحث انجمن بحث تجهیزات و تدارکات بود که با نوید آقای نوروزی تا مهر ماه دوربین فیلمبرداری و سه پایه به انجمن اهدا خواهد شد.
شریف افزود : بین اعضای کنونی و گذشته داریم پیوند می زنیم و اتحاد حضور همه شعار انجمن کنونی است.ما در این مدت نشست های تخصصی داشتیم و دعوت از فیلمساز هم استانی سید رضا دانش پژوه و اکران آثار وی که با استقبال هنرمندان واقع شد.همچنین روز دوشنبه حضور عکاس جوان آقای محمد احدی را در کارنامه کاری خواهیم داشت.
شریف در پایان گفت : تلاش ما ( آموزش –تولید اثر و درآمدزایی ) خواهد بود .تعریف درآمد در شهرستانها همواره متفاوت است .و تنها با انسجام هنرمندان و جذب آنان به انجمن تحقق خواهد یافت .
IMG-20150703-WA0012صابر محمدی رئیس خانه نمایش گچساران گفت : کارکرد سال قبل این انجمن کاندیدا شدن در تئاتر فجر بود . ما کلاسهای مقدماتی تکمیلی و پیشرفته برگزار می کنیم تا بتوانیم بازیگر و نویسنده تربیت کنیم .
صابر محمدی خبر داد : به زودی جشنواره لحظه های ماندگار را خواهیم داشت که در آن تکه ای از تئاتر را شورای نظارت انتخاب می کنند و توسط گروه بازی خواهد شد.
محمدی افزود : همچنین سوگواره تعزیه را در پیش داریم –تعزیه باید سمت و سوی مذهبی خودش را حفظ کند و در تعزیه اصول و قواعد باید رعایت شود و کارشناس های مذهبی نسخه ها را تهیه کنند و به گروه های تعزیه تحویل دهند.
محمدی در پایان گفت : نمایشنامه خوانی ذات هنر است و گچساران شاهد نابترین اتفاق در سه دهه ی اخیر با هر هفته یک اجرای نمایشنامه خوانی بود و این از مدیریت با کفایت آقای مسعود شریف در کنار گروه نمایشنامه خوانی شهرستان است .
مهرداد علیپور در پایان جلسه گفت : مدیر کل دوره قبل آقای کمالوند در برگزاری جشنواره منطقه ای تئاتر با بودجه صد میلیون تومانی ابراز ندامت کرد و اعتراف به کم بودن بودجه .درست در سالی که مجریگری کار با من بود . اما به یاری خدا و با هماهنگی نماینده محترم شهرستان باشت و گچساران دکتر تاجگردون و حمایت فرماندار محترم شهرستان حاج رحیمی و مدیریت آموزش و پرورش و همچنین هماهنگی شهرداری منطقه ، گروه هنری هنرمندان گچساران با توشه ی اندیشه و حمایت امیر حسین نوروزی و حداقل ترین بودجه تنها با بیست میلیون تومان که فقط ده میلیون آن پرداخت شد آن جشنواره ی به یادماندنی را در سال گذشته رقم زد.
مهرداد علیپور افزود: مردم آنقدر تئاتر را می شناسند که با کمترین امکانات بهترین حامی گروه های هنری در گچساران هستند.
وی در پایان گفت : تفاوت شهرستان گچساران و مرکز استان در غریب واقع شدن معدن غنی هنر هنرمندانش است .ما بعد از ۱۵ سال فرهنگسرایی را تحویل گرفتیم که قبل از هر چیز با سپاس از مسئولین شهرستانی از آنها می خواهم فاز دو را استارت بزنند و ما را از چشم انتظاری در بیاورند. ما لیاقت فراملی بودن را به اثبات رساندیم حال بعد از سالها وعده خود را عملی کنید.
در پایان جلسه هنرمندان از رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران برای حضور دلسوزانه و حمایت بی دریغ هنرمندان تقدیر و تشکر کردند .
نام شما

آدرس ايميل شما

هنر
Iran, Islamic Republic of
بهتره که احداث یک فضای روباز با تعداد حدود ۵۰۰ صندلی و یا حتی بیشتر جهت برگزاری مراسم های جشن و تئاتر در محوطه مجموعه فرهنگی (کوی آفتابگردان ) هم صورت بگیره که بتوان از فضای موجود استفاده بهینه ای کرد..در صورت کمبود زمین محوطه مجموعه فرهنگی برای اینکار میتوان از زمینهای مجاور مجموعه خریداری کرد و به مجموعه فرهنگی اضافه کرد و احداث این مجموعه تئاتر روباز را در دستور کار قرار داد و هزینه ی چندانی هم به سبب روباز بودن متوجه دستندرکاران نخواهد کرد…با تشکر
[جواب آشنا
Iran, Islamic Republic of
حجازی اسطوره گپ خالی...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مو نونوم ای ک... چه ایکنه بین هنرمندل
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
حجازی این دفعه بیا تو شورا قبولی..
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
حجازی بیو انتخابات شورای شهر ایندفه رای ایاری
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1