تاریخ انتشار
شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۱
کد مطلب : ۱۱۶۶۱۰

فاجعه زیست محیطی در حاشیه رودخانه موگرمون و مارون لنده

۰
کبنا ؛دبیر شورای اداری شهرستان لنده با اشاره به عدم استقرار اداره محیط زیست در این شهرستان گفت: سهل‌انگاری در ارائه خدمات به محیط زیست لنده قابل قبول نیست و محیط زیست کهگیلویه باید تکلیف خود را برای خدمات‌دهی به این شهرستان مشخص کند.
MAHI (12)
عادل مرادی با اشاره به وجود زیستگاه‌های مختلف در این شهرستان، اظهار داشت: محیط زیست یک نعمت خدادادی برای استفاده جامعه بشری بوده که حفاظت و حراست از آن وظیفه همه مردم و مسئولان است.
وی ادامه داد: این نعمت الهی تنها برای نسل حاضر نبوده، بلکه باید نسل کنونی ضمن استفاده و بهره‌برداری صحیح از محیط زیست، زمینه و بستر لازم برای استفاده آیندگان از آن را نیز فراهم کنند.
دبیر شورای اداری شهرستان لنده خاطرنشان کرد: با افزایش رو به رشد جمعیت و استفاده و بهره‌برداری غیرمعقول از منابع طبیعی و تخریب محیط زیست و گسترش روزافزون آلودگی‌های آب و خاک به طرق مختلف شاهد صدمات و خطرات احتمالی زیادی به زیستگاه‌ها و مناطق زیبا و طبیعی هستیم.
مرادی یادآور شد: از گذشته تاکنون شعارهای مختلفی برای حفاظت از محیط زیست داده شد، اما هم‌اکنون باید تصمیمات و چاره‌اندیشی‌های معقول‌تری اتخاذ شود تا نتیجه و ماحصل آن را در احیای زیستگاه‌ها و منابع طبیعی مشاهده کنیم.
وی متذکر شد: شهرستان لنده دارای اکوسیستم‌ها، زیستگاه‌های بالقوه و چشم‌اندازهای بسیار زیبا و دلنشینی مثل کوه‌های ریش، سیاه و سپید و مناطقی همچون دلی مهرجان و دلی خیارکار به عنوان زیست‌گاه‌های حیات وحش است.
دبیر شورای اداری شهرستان لنده به گونه‌های گیاهی و جانوری موجود در این زیستگاه‌ها اشاره و بیان کرد: وجود انواع گونه‌های گیاهی همچون بلوط، کلخنگ، انجیک، جاشیر، ارژن، آویشن، کرفس، موسیر و تاک وحشی و اقسام مختلف پرندگان و حیوانات در این مناطق بر زیبایی این مناطق افزوده است.
مرادی به زیستگاه‌های پرورش ماهی در شهرستان لنده اشاره کرد و افزود: در حاشیه رودخانه‌ موگرمون و رودخانه مارون، حوضچه‌های پرورش ماهی قرار گرفته که متأسفانه با سهل‌انگاری متولیان امر گاهی این رودخانه‌ها بستری برای دور ریختن ماهی‌های مرده می‌شود که موجب اعتراض مردمی شده است.
وی متذکر شد: کارخانه‌های شن و ماسه و برداشت از بستر رودخانه هم دردی مشترک در سطح استان بوده که تاکنون اقدام درخوری برای جلوگیری از آن انجام نشده و آلوده شدن رودخانه‌ها و صدمات غیرقابل جبران آن به آبزیان و کشاورزان را به همراه دارد.
مرادی در ادامه افزود: مواردی که مطرح شد برای این بوده که بگوییم متولیان امر در این زمینه کم‌کاری‌هایی داشته و نتوانسته‌اند نسبت به محیط زیست شهرستان لنده خدمات‌رسانی مناسبی انجام دهند.
وی عنوان داشت: محیط زیست در شهرستان لنده هنوز اداره و یا نمایندگی خود را استقرار نداده و شهرستان‌ کهگیلویه هم نتوانسته خدمات‌رسانی لازم به این مناطق را داشته باشد.
دبیر شورای اداری شهرستان لنده در پایان خواستار تکلیف خود از همه مسئولان و متولیان امر حفاظت و حراست از محیط زیست نسبت به ارائه خدمات‌رسانی به زیستگاه‌ها و محیط زیست لنده شد./فارس
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1