تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۱۱۶۶۰۴

خطر قدرتمندان کارنابلد و ثروتمندان ناگهانی برای کهگیلویه و بویراحمد

۲
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛محمد دانایی

همه چیز در حال تغییر است. خوشبختانه کشور عزیزمان دارد از مصیبتی که در ۱۰ سال گذشته نصیبش شده بود فاصله می گیرد. چیزی که کشورمان را به لبه ی پرتگاه کشانده بود نه ریاست این شخص یا آن شخص که مستولی شدن یک تفکر خطرناک بر بخش بزرگی از مراکز تصمیم گیری در کشور بوده است.
متاسفانه مخصوصا در دو دوره ی ریاست جهموری آقای احمدی نژاد افرادی رشد نمودند که به گواه بسیاری هرگز در حد و اندازه ی این رشد نبوده اند. کسانی که سوار بر موج نامیمونی که در کشور ایجاد شد توانستند برای خود نامی دست و پا کنند و قدرت و ثروت خود و اطرافیانشان را  از حد و اندازه بیرون کنند.
در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز کسانی در عرصه ی قدرت بیرق برتری برافراشتند. کسانی که به گفته ی شایعاتِ  دهان به دهان، تلفظ اندازه ی دارایی شان در دهان مردم منطقه ی محروم ما که هیچ بلکه در ذهن بسیاری از مردم تهران هم نمی گنجد! البته هر چند این افراد به وضوح و به گواه رشد اعجاز گونه ی اطرافیانشان از لحاظ مادی بسیار قدرتمند شده اند ولی در اینکه چه میزان ثروت اندوخته اند و اینکه آیا این ثروت از راههای قانونی به دست آمده یا نه، نمی توان بر شایعات اتکا کرد و بهتر است تا اعلام نظر مراکز مربوطه صبر کرد.
لازم به گفتن نیست، این که یک فرد از این منطقه  با تکیه بر توانایی ها و سواد خود بتواند رشد نماید و مسیر رشد این منطقه ی محروم را نیز اندکی هموار کند چیزی است که هر انسان سالم و عاقلی را خوشحال می کند. بحث بر سر کسانی است که رشدشان نه بر پایه تواناییشان بوده است و نه برمبنای شایستگی شان.
خطر قدرت گرفتن این افراد بیشتر از اینکه قدرت گرفتن خودشان باشد، ترس و واهمه ای ایست که از افراد شایسته تر از خود دارند. تجربه ثابت کرده است وقتی قدرت به دست کسی که شایسته اش نباشد بیافتد،  قدرتمند بی لیاقت از هیچ کاری فروگذار نمی کند تا مانع رشد افراد شایسته و توانمند شود.
این افراد بی هنر که نه توانایی خاصی دارند و نه علمی، برای نگه داشتن و توسعه ی قدرت ناثواب خود شروع به فربه کردن قوم و خویش و فامیل از یک سو و عده ای ناکارشناس وفادارِ بی خطر از سوی دیگر می نمایند تا جای پای خود را در جایگاهی که می دانند شایسته اش نیستند محکم کنند. ناکارشناسانی که  اکثرا حتی نمی توانند برای چند نفر سخنرانی کنند و تنها به مدد ارتباط و اعلام وفاداری به این صاحبان قدرت یا ثروت و یا هر دو پست می گیرند و موقعیت می سوزانند.
این قدرتمندان، خود به خوبی از شایسته نبودنشان برای جایگاهی که در آن قرار دارند آگاهند. این آگاهی منجر به اتخاذ سیاستهایی ویرانگر نه تنها در حیطه ی وظایفشان بلکه بیشتر در حیطه ی تواناییهایشان می شود.
اکنون که انتخابات مجلس اندک اندک نزدیک می شود و فعالیتهای تاثیر گذار کاندیدا ها در تاثیر گذاری بر آراء از هم اکنون آغاز شده است،  این برای مردم استان ما و بخصوص مردم شهرستانهای چهارگانه بسیار مهم است که وارد بازی این افراد نشوند. این افراد ید طولایی در نشان دادن در باغ سبز به افراد دارند ولی همین که اسب مرادشان از پل گذشت،  دیگر به صغیر و کبیر روی خوش نشان نمی دهند مگر به رسم سیاست.
شما که این مقاله را می خوانید حتما اهل فکر و اندیشه اید و حتما نگران آینده سرزمین خود هستید. بیایید سرزمینمان را به دست پیمانکاران قدرت پرست و یا بی سیاستان چماق بدست ندهیم. بیایید در عصر اندیشه و اطلاعات و در زمانی که دیگر مناطق کشور خود را برای یک پرش اقتصادی و رفاهی آماده می کنند،  لگد به بخت خودمان و دیارمان نزنیم و با سپردن زمام امور به دست خودپرستان و بی سوادان باعث نشویم دیارمان فقیرتر و اطرافیان قدرتمندان کارنابلد فربه تر شوند.
به توسعه ی سرزمینهای دور و نزدیک قسم و به رفاه مردمان تلاشگر(مردمانی که در قرآن کریم محترم شمرده شده اند) که اگر اندکی از خودخواهی و کوته نگری بکاهیم و به خاطر منافع شخصی،  قدرت را دو دستی به کسانی که از آن در راستای جلوگیری از رشد فرزندان دانا و کاربلد و دلسوز این دیار استفاده می کنند ندهیم،  نه تنها  منطقه ی محروممان را از این عقب ماندگی مداوم نجات می دهیم که خود نیز در محیطی پویا و پرفرصت  به خواسته های شخصی مان می رسیم.

نام شما

آدرس ايميل شما

ک ب
United States
ع ه
کاندیدای دیپلمه و خرپول کهگیلویه
کسی که نمیتواند حتی برای چند نفر سخنرانی کند
خدایا عاقبت همه را به خیر کن
پویا
United States
احسنت
آیا شایسته ی نظام مقدس جمهوری اسلامی هست که هر کسی با پول به هر جایی برسد؟؟!! حتی به نمایندگی مجلس که بر روی دریای خون شهدای راستین قرار گرفته؟؟!!
مسئولین تعیین صلاحیت پاسخ خون شهدا و امام راحل و خداوند متعال را چه میدهند؟؟!!
آیا پاسخی هست؟؟!!!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1