تاریخ انتشار
شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب : ۱۱۶۶۰۳

رتبه پایین شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد در کشور

۲۵
۰
کبنا ؛موسی رحیم‌زاده  

چند وقت پیش مشغول مطالعه نشریه ای متعلق به شرکت ملی گاز بودم که نکاتی در ان نشریه توجهم را جلب کرد و بسیار جالب بود.
GHAZ (2)
بر اساس افق ۱۴۰۴ تا چهار سال آینده پوشش جمعیتی گاز رسانی کشور به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.  بگذریم از این که این مهم برای مدیران گاز رسانی در استانی با جمعیت چند میلیون نفری و مدیران گازرسانی استان ما از نظر نیاز به گاز کار قابل قیاسی نیست (جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد ۷۰۰ هزار نفر) که بسا ما مانند شهرستانی در استانی دیگر باشیم.

عمده مشکل گازرسانی به شهرهای کشور رساندن خط تغذیه از خطوط اصلی به شهرها می باشد که هزینه اجرا، نگهداری و تعمیر بسیار بالایی دارد و حال این که استان ما از این حیث نه از درایت مسئولین که به صورت اتفاقی در مسیر خطوط لوله اصلی گاز قرار دارد و بسیاری از هزینه های فوق خود به خود کاسته شده است.  خطوطی که یکی و دو تا هم نیستند و از قضا باز هم به صورت اتفاقی تقریبا پراکنده هم هستند که از منظر رفع نیاز گاز رسانی بسیار یاری گر    هستند .
حال به برخی از این شاخص‌ها و جایگاه استان کهگیلویه و بویراحمد دقت کنید تا بیشتر پی به وضعیت استان ببرید.
۱-در بند ق قانون بودجه ۱۳۹۳ گاز رسانی به ۲۳۰۰۰۰۰ خانوار پیش بینی گردیده است که قرار بر ان شده که ۱۸۰۰۰۰۰ خانوار با روش خط لوله و ۵۰۰۰۰۰ خانوار با روش CNG و LPG گاز رسانی شوند روشی که نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی می باشد که این بخش در کشور ما بسیار ضعیف و در استان ما بکلی وجود ندارد. جالب است اشاره شود که وعده های گاز رسانی که در استان داده شده است از جمله دیشموک و قلعه رئیسی نیز قرار است با روش دوم باشد که با توجه به فقدان امکانات محال است و این شعارها بیشتر جنبه تبلیغی دارند.  هر چند اخیرا گفته می شود که قرار است با روش خط لوله این کار انجام گیرد اما در عمل تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است.
۲-با تکمیل فازهای ۳۰ گانه پارس جنوبی کشور با حجم عظیمی از تولید و فراورش گاز مواجه خواهد شد که با توجه به پاکیزگی و مقرون به صرفه بودن آن قسمت اعظم ان صادر خواهد شد هر چند د رحال حاضر به علت شرایط سیاسی قرار دادی منعقد نشده است که همین خود برای گاز رسانی به شهرهای داخلی فرصتی شمرده می شود.
۳-مسئولین شرکت گاز ملی اعتقاد دارند که وظیفه آنها توزیع و ارایه خدمات به هموطنان است و باید ارتباط با مشتریان در سطح کلاس جهانی باشد و در همه ی بخش ها خدمات درجه یک به مشترکان ارایه دهیم. حال به نظر شما گاز استان ما که ابتدایی ترین راه ارتباط با مشتریان که همان وب سایت است را ندارد می تواند حتی به این هدف فکر کند.
۴-آمار بهره مندی از گاز در استان کهگیلویه و بویراحمد به گفته خود مسئلان کمتر از ۷۰ درصد می باشد در حالی که  بررسی امار سایر استان رشد قابل توجهی را نشان می دهد مثلا:
اردبیل /  شهری  /  ۱۰۰ درصد /    روستای ۶۸ درصد
زنجان  /  شهری/   ۹۹ درصد  /   روستایی ۵۶ درصد
مرکزی  /  شهری/ ۱۰۰ درصد  /  روستایی ۹۳ درصد
ایلام  / شهری/  ۸۰ درصد  /  روستایی ۴۳ درصد
کرمان    / شهری/ ۷۵ درصد   /  روستایی ۵۷ درصد
بوشهر   /   شهری/ ۸۴ درصد / روستایی ۵۰ درصد
نکته جالب در مورد این آمار آن است که بسیاری از این استان ها که از ما جلوتر هستند گازرسانی را بسیار بعد از استان ما شروع کردند. به علاوه این در حالی است که چهارخط لوله اصلی از استان کوچک ما با جمعیت کم عبور می کند که این خود باعث کاهش چشمگیر هزینه انشعاب و رساندن خطوط تغذیه به شهرها و روستاها می گردد.
۴-در حال حاظر سومین تولید کننده ی گاز دنیا هستیم. آیا در خور شان می باشد که هنوز جمع زیادی از هم استانی های ما علی رغم وجود خط لوله در کنار خود از نعمت گاز برخوردار نباشند.  و جالب انکه در بیشتر مواقع به واسطه برخی گاز رسانی ها تبلیغات و هیاهو به راه می اندازند که انگاز کاری بزرگ و دور از دست رس به سرانجام رسیده است.
دوستان در شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد ادعا دارند که طبق استاندارد شرکت گاز هزینه هر علمک باید کمتر از شش میلیون تومان باشد و جاهایی که هزینه ای بیش از این دارند باید با روش CNG و LPG گاز رسانی شوند. سوال این جاست که هم وطنانی که در استان‌های به دور از خط لوله اصلی ساکن هستند هزینه علمک آنها چگونه محاسبه می‌شود. غیر از این است که ابتدا از خطوط لوله اصلی تغذیه تعریف می شود و گاز تا نزدیک‌ترین شهر و استان آنها برده می‌شود و بعد از ان شروع به محاسبه هزنیه هر علمک می‌کنند حال انکه به علت عدم توجیه مسئولان تصمیم گیرنده توسط مدیران استانی هزینه هر عملک باید شامل انشعاب از خط لوله اصلی باشد.
این بخشی از حال روز شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد است و انگار هم قرار نیست اتفاقی بیفتد و اقایان به زد و بند برای بقا خود می‌اندیشند و هیچ اراده‌ای برای تغییر دیده نمی‌شود.
از وضعیت کلی استان کهگیلویه و بویراحمد و شاخص‌های آن که بگذریم وضعیتی به مراتب بدتر چه در حوزه کاری و چه در حوزه مدیریتی و نوع استخدام ها و روابطی که وجود دارد در  شرکت گاز شهرستان کهگیلویه حاکم می‌باشد و مدیر انجا سال هاست بر صندلی مدیریت لم داده و با وجود فشار فرماندار فعلی و قبلی برای تغییر ایشان آقای صیدالی با بهانه تراشی تا کنون مجوز این اتفاق را نداده است و همین امر هم سبب اعتراض و نگرانی شده است. حال دلیل اقای صیدالی برای حفظ ایشان چیست بر کسی معلوم نیست هر چند شاید بتوان حدس هایی زد.
کسی از پشت پرده و بده و بستان‌ها خبر ندارد ولی این وسط معلوم نیست تکلیف دستور رئیس جمهور مبنی بر عدم استفاده از نیروهایی که دولت و ۲۴ خرداد را قبول ندارند چه می‌شود و چه کسی باید پاسخگو باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
هم استانی محترم خبر از امورات کازرسانی ندارید بیخود حرف نزنید.
ناشناس
United States
شرکت گازشده خانوادگی مگه ماشینای استیجاری که آقایون برای خودشون آوردن توشرکت وزدبندایی که دارن میذاره گازرسانی انجام بشه مدیریت ضعیفی که دراستان ونواحی شهرستانی وجودداره هرکی بفکرصندلیشه مردم فراموش کردن.
چشم بیدارمردم
Iran, Islamic Republic of
درودهزاران درود خدا بر شما بااین محاسبات . مدیرگاز استان عدم اطلاع نمایندگان محترم استان بلاا خص امیرکبیر استان دکتر تاجگردون جای تاسف دارد ماقبلاعرض کردیم این استان حتی بانالایق ترین مدیرغیربومی حداکثر ۳ساله جشن شادی قطع درختان بلوط وتوسعه صنعتی بگیره که افسوس دوصدحیف اقای صیدالی همه فرصت هاراسوزاند دیراست امادورنیست که اقای دکترتاجگردون ونمایندگان استان تجدید نظرکنند تادیرترنشده که قابل جبران نباشد
ع.گ
United States
شرکت گاز چندین ساله که دیگه بایددچاریه سری تغییرات بشه آقای دلفریان خیالش تخته که نماینده حمایتش میکنه عین خیالش نیست که نیروهاش چه مشکلاتی دارن خودش سربرج ماهی ۱۳-۱۴میلیون حقوق میگیره اما یه مشت نیروی پیمانی بایدالتماس کنندتا۱تومن حقوقشون باهزار منت اونم به شکل مساعده پرداخت کنن آقای تاج گردون التماست میکنیم مدیران گازتغغیربده شرایط بدی شده
چشم بیدارمردم
Iran, Islamic Republic of
درودهزاران درود خدا بر شما بااین محاسبات س....مدیرگاز استان عدم اطلاع نمایندگان محترم استان بلاا خص امیرکبیر استان دکتر تاجگردون جای تاسف دارد ماقبلاعرض کردیم این استان حتی .................. مدیرغیربومی حداکثر ۳ساله جشن شادی پایان قطع درختان بلوط وتوسعه صنعتی بگیره که افسوس دوصدحیف اقای ...همه فرصت هاراسوزاند دیراست امادورنیست که اقای دکترتاجگردون ونمایندگان استان تجدید نظرکنند تادیرترنشده که قابل جبران نباشد
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
هر دم از این باغ بری می رسد
تازه تَر از تازه تری میرسد
نشناس
Iran, Islamic Republic of
با سلام و خسته نباشید از کسانی که بالاخره بعداز چندسال نیم نگاهی به مشکلات شرکت گاز انداختن
با کمی گردش در برج شرکت گاز در یاسوج متوجه میشید که اکثرا از اقوام درجه یک همدیگر هستند که این دید باعث میشه به چگونگی جذب نیرو در شرکت پی ببریم حالا بماند که تعداد نیروی جذب شده حدودا بالای دویست نفر ماذاد هستن که باعث عقب افتادگی در پرداخت حقوق و گاهی کسر حقوق از اضافه کاری کارکنان و در شرایطی پاداش بهره وری کارکنان اصلا پرداخت نشده و به بهانه هایی از پرداخت ان اجتناب کرده انده که در صورت اعتراض با تهدید اخراج روبه رو میشوند.
درخصوص پیمانکاران ای شرکت بازهم با یه دید دیگه میشه فهمید که تمام پیمانکارتن ازوابستگان نزدیک مسیولین هستند که خانوادگی به این کار پرداختن و اون پیمانکاری که اشنایی با مسیولین ندارد با پرداخت هزینه هایی وارد کار شده .
در پایان میشه گفت با کارکنان شرکت طوری رفتار میشه که با حیوان رفتار نمیکنن و تمام نیروهای جدید همه در پستایی قرار گرفتن که نیروهای قبلی با چندین سال سابقه از ان پست محروم شدن
ضعیف ترین قسمت ناحیه قسمت امور اداری بوده البته بعد از ضعف مدیریت که این قسمت تفاوت زیادی بین نیروها قایل شده که میشه این تفاوت رو در قراردادی شدن نیروها دید .
با تشکر از کسانی که این نظر سنجی رو گذاشتن
امیدوارم بعد از این مطالب با افرادی که نظر میدن برخورد نشه و با تهدید روبه رو نشه .به امید حق تعالی که روزی ای کارا ر بی جواب نذاره
افتاب
Iran, Islamic Republic of
بله تا این دوستان ..هستند همین اشه و همین کاسه.!!!این اقایون کی منافع شخصیشون رو ول می کنند و دنبال منافع عمومی دنبال می کنند
نفتي
Iran, Islamic Republic of
بنظر من وزیر سوال رفتن مجموعه گازه
بي طرف
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی این مدیر های ..که تو ادارات شهرستان گاز هست اگه یه ذره بفهمند که شما اصلا چی نوشتید
طرف دار
Iran, Islamic Republic of
بابا این بنده خدا رو موحد اینجا گذاشته و از جاش جم نمی خوره
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
آخه برادر شما که میگید معلوم نیست چرا رئیس گاز .علیرغم فشارهای زیاد برداشته نمیشه انصاف بده کسی که تا چند وقت پیش یک جوشکار ساده گاز بوده الان صاحب یه ۶ واحدی در شیراز چند باب منزل در یاسوج و چرام و یک بیل مکانیکی معروف(که هر پیمانکار گاز که در منطقه کهگیلویه کار کنه می دونه تنها راه امضاء صورت وضعیت استفاده از اون در کارشه اونم با قیمتی بالاتر از عرف بازار) و سرمایه گذاری نا معلوم دیگه است رو چطور میشه جابجا کرد، چطور میشه کسی که از پایه های مهم رفتن یه کاندید به مجلس اونم توی دو شهر مختلف بوده رو از جاش تکون داد ، کسی که نه نماینده کهگیلویه ،نه استاندار ، و نه فرماندار کهگیلویه زورشون بهش نمی رسه بنده خدا جناب مهندس صیدالی چگونه اونو بر داره. حقیقت اینه که لابی ایشون به اندازه ایه که کسی حاضر نیس..
بی خبر از همه جا
Iran, Islamic Republic of
آقای ...عمو شعبون قورت بده دیگه به گاز چرام،ببخشید گاز دهدشت گیر ندی ها. از ما گفتن بود
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
جالب است که از بیکاری گیر دادین به شرکت گاز. این خانه از پایبست ویران است، باید به ادارات دیگه هم سری بزنید اگر خیلی بیکار هستین، کجا طایفه بازی و سیاسی بازی برای استخدام نیست تو مملکت ما مخصوصا تو شهرستان بویراحمد.انگار چیز جدیدی کشف کردین که اینقدر به بوق و کرنا میزنید خسته نباشید.به نظر من تنها قصد و غرض شخصی ودل پر نویسنده رو می‌رسونه مخصوصا متن قبلی که در مبنا نیوز منتشر شد رو هم اگر خونده باشید بیشتر تایید میکنید.
ازگچساران
Iran, Islamic Republic of
ای کاش تمام مدیران گچساران مث حاج صادقی توانا بودند قطعا ایشان کارکردهای فراوانی دارند که در این چن سال در کهگیلویه وچرام ولنده وسوق ولیکک خدمت میکنند
شهروندی از کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
ای کاش ما در قضاوتهایمان مغرضانه عمل نکنیم وبگذاریم مدیران خدمتگزار بدون هیچ دغدغه ای به خدمتشان ادامه دهند
از چرام
Iran, Islamic Republic of
مردان خیر وبی ادعایی چون حاج صادقی در هر کجا خدمت کنند منبع پیشرفت خواهد بود
فرشاد
Europe
استان ما شاید یکی از ثروتمندترین استاان ها از نظر منابع باشه ولی بی کفایتی و بی تدبیری مسولین استان باعث شده که آلان یک استان محروم باشیم.به امید روزی که هیچ مدیر نالایقی هیچ پستی را اشغال نکرده باشه
علی
Iran, Islamic Republic of
اب که یجابمونه گندیده میشه ...
حسن
Iran, Islamic Republic of
سلام ~ اگر خوب دقت کنید مشخصه که نظرهایی که داده شده بر علیه مدیران توسط خود کارمندان شرکت گازه! من متاسفم که کارمندان شرکت گاز استان ما باید به جای مردم تصمیم بگیرند. به جای خدمت به مردم کارشون شده نظر دادن زیر این خبرها تا شاید منافعشون بیشتر تامین بشه. کارمند باید به فکر خدمت به مردم باشه نه تخریب مدیرانی که در حال خدمت دهی به مردم هستند. آیا واقعا فکر می کنید با این تخریب ها پیشرفت خواهیم کرد؟
بهروز
Europe
واقعا تعجب میکنیم این شرکت گاز و نفت شده ملک شخصی یه عده که سر این مردم بدبخت پز بدن
اخه کی میخوان این مدیران با همچی کارنامه های افتضاح رو بردارن
اخه قحط الرجال هست ما که همیشه اخریم لااقل این مدیرا رو جابجا کنن
امیر
Iran, Islamic Republic of
کسی به بید یا چنارسنگ نمیزنه چون ثمری نداره.....
خرسه دستش به انگورنمیرسید فحش میداد میگفت ترشه
چیه کجا تودهنی بی مسعولیتی هاتو خوردی
فقط همینو بگو...
شفیعی
Iran, Islamic Republic of
واقعا تعجب میکنم با نظراتتون.البته یه مثال هست که میگن .خلایق هرچه لایق.اقای مهندس صیدالی مدیری مدبر وکارامد که همه ی همو وغمو حتی مشکلات زندگیشو گذاشته کنار .خودشو وقف این استان کرده .اینها همه بهانه است.همه هم میدونن .پس شما چرا چهارتا از نظرات خوب مردم را نمیگذارین تو سایت انشاالله همه ی ما عاقبت بخیر شویم
کارمند گاز
Iran, Islamic Republic of
همه می گویند خوش به حالتون کارمند گازید در حالی که بدبخت ترین پرسنل هستیم چون پیمانکاران شرکت ما با مدیر عامل و مدیر شهرستانها هماهنگ هستند و فامیلاشون را میارن سر کار و بقیه کشک مثلا ماشینهای استیجاری مال خودشونه تعداد افرادی.... ، ۲۸روز از ماه می گذره حقوق میدن دریافت من با همکارم در بهبان با نیم ساعت فاصله ۸۰۰هزارتومان است با همکارم در نفت ۹۰۰تا یک تومان این عدالته که صیدالی دختر برادرش را بیاره سر کار و شرکت گاز را کلا چرامی ها در دست بگیرند ، و همه پیمانکاران چون ماشینهای مکانیزه .ن را اجاره می کند برنده مناقصه است و لابی دارد ، سالی یک نصف از یک پاداش را میدن جای ۵پاداش ، تاجگردون از همه بدتره و گرنه اونجا چز کار میکنه همش دنبال باشتی ها و گچسارانی هاست اونی مرده که ب ای استان باشه هرکس برا فامیلاشه ، حقوقم را هنوز ندادان باید ۲۸ هربرج بدن ، اضافه کاریام چی؟ بدی آب هوای من و بهبهانی ها یکز است من ندارم و او دارد ، اینا حتی قند و چای و لباسای استحقاقیمون را هم نمیدن و پولشو می خرند به خدا به مولا علی حرفام همش راسته ..... بر سر ما که بی صاحبیم هی بگی تاجگردون .بابا .بدبختمون کرد بندازینش بیرون ، توی همه دولتها هستش ، دم همتون گرم سبک شدم
سالار
Iran, Islamic Republic of
مشخصا نظر علمی، کارشناسانه و بسیار خوبی هست. دست مریزاد.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1