تاریخ انتشار
جمعه ۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۱۱۶۳۵۸

پاسخ شرکت نفت به اظهارات امینی

۳۹
۰
کبنا ؛مدیر محترم پایگاه خبری - تحلیلی کبنا نیوزrtrtyr
موضوع : جوابیه اظهارات دبیر کارگروه اشتغال خرد گچساران
باسلام و احترام،
با توجه به درج مطلبی در آن پایگاه محترم در تاریخ ۰۱/۰۵/۹۴ با عنوان « دود نفت را ما می‌خوریم، سودش را دیگران می‌برند »، به نقل از دبیر کارگروه اشتغال خرد در جلسه شورای اداری شهرستان گچساران، بدینوسیله جوابیه این شرکت در ارتباط به موارد مطروحه به شرح ذیل اعلام می‌گردد، خواهشمند است مقرر فرمایید به منظور تنویر افکار عمومی، عیناً در پایگاه خبری کبنا نیوز درج شود.
شایان ذکر است که بحث نحوه خرید کالا از بازار گچساران توسط این شرکت، مدتهاست در جلسه کارگروه اشتغال و کارآفرینی شهرستان گچساران مطرح می‌شود و به دفعات، هم در جلسات و هم به بصورت مکتوب و مستدل به همه موارد پاسخگویی شده است. علی ایحال با توجه به تکرار ادعاهایی دائر بر عدم خرید بخشی از کالاهای مورد نیاز شرکت از بازار گچساران، مجدداً به برخی موارد مهم مرتبط با این موضوع، اشاره می‌شود.
۱- در جلسات کارگروه اشتغال و کارآفرینی، بارها روش قانونی خرید کالاهای مورد نیاز برای اعضاء جلسه تشریح شده و به کرات درخواست شده است که اگر تهیه کننده کالا و یا ارائه دهنده خدماتی در سطح شهرستان گچساران توانایی تأمین آنها را مطابق با شرایط و ضوابط قانونی حاکم بر معاملات داشته باشد، از سوی مسئولین محترم ذیربط شهرستان به این شرکت معرفی گردد، لیکن تاکنون هیچ منبعی معرفی نشده است.
۲- کالاهای مورد نیاز شرکت عمدتاً به چند دسته تقسیم می‌شوند :
الف ) کالاهای ساختمانی : در این خصوص با توجه به اینکه بیش از ۹۵ درصد عملیات ساختمانی شرکت طبق ضوابط قانونی، به پیمانکاران واگذار می‌‌شود، لذا شرکت فقط بر استاندارد بودن و مرغوبیت کالا تأکید داشته و هیچگونه دخالتی در خرید ندارد و بطور طبیعی نمی‌تواند پیمانکاران را ملزم به خرید از منبع یا منابعی در شهرستان گچساران نماید. بسیار روشن است که پیمانکار نیز با در نظر گرفتن صرفه و صلاح خود، کالا را از هر منبعی که مناسبتر باشد، خریداری خواهد نمود.
ب) مواد غذایی : تقریباً ۱۰۰درصد این نوع نیازها از بازار گچساران تأمین می‌شود مگر اینکه برخی از اقلام مواد غذایی از این بازار قابل تأمین نباشد.
ج ) کالاهای عادی مورد نیاز ادارات : براساس ضوابط قانونی حاکم بر معاملات، کالاهای مورد مصرف در این صنعت، بایستی ویژگیهای زیر را داشته باشد :
ج-۱) استانداردهای رایج و اجباری در صنعت نفت را دارا باشد.
ج-۲) نسبت به سایر منابع تأمین کننده، دارای نرخ پایین‌تری باشد. ( خرید یا حداقل قیمت )
ج-۳) فروشنده کالا یا ارائه دهنده خدمات، حسب مورد در فرآیند استعلام بهاء شرکت نماید.
با توجه به تنوع نیازهای این شرکت، به اقلامی از کالاها که در بند «ج» به آنها اشاره شد، همواره اعلام نموده‌ایم که اگر منابعی با ویژگیهای مزبور در گچساران وجود دارند، مشخصات آنها از طریق مسئولین ذیربط، به شرکت داده شود. لیکن عملاً بازخوردی حاصل نشده است. ضمن اینکه مستندات نشان می‌دهد که اغلب بازاریان محترم گچساران به دلایل مختلف و از‌جمله تأخیر در پرداختها، از روند استعلام استقبال نمی‌نمایند.
د) هزینه‌های تنخواه‌گردان ادارات : هر یک از ادارات این شرکت بخشی از نیازهای روزمره و خرد خود را از طریق تنخواه گردان، تأمین می‌نمایند. کلیه این نیازها، بدون استثناء از بازار گچسارن تأمین می‌شود.
هـ ) کالاهای خاص صنعتی : در ارتباط با تأمین این نوع کالاها نظیر انواع ادوات ابزار دقیق، فیلترهای صنعتی، قطعات کمپرسورها و توربین ها، مواد شیمیایی و. . .، با توجه به بهای گزاف آنها، طبق قانون ‌این نوع درخواستها ‌در جراید کثیرالانتشار در قالب آگهی مناقصه خرید درج می‌شود و همه شرکتها، سازمانها، و مؤسسات و کارخانجات، طبق قانون مجازند در این فرآیند حضور داشته باشند. طبیعی است که این کالاها به لحاظ ویژگیهای خاص فنی و صنعتی، از سوی شرکتهایی که برای همین نوع تجارت‌ها، ایجاد شده‌اند، قابل تأمین هستند و سایرین از چنین توانایی مالی و فنی برخوردار نیستند. در عین حال چنانچه هریک از همشهریان عزیز ما در بازار گچساران نیز توانایی تأمین چنین کالاها و خدماتی را داشته باشند، بدون هیچ مشکلی می‌توانند در مناقصات شرکت کنند. این نوع خریدها تقریباً ۶۰درصد خریدهای شرکت را شامل می‌شود که به لحاظ گرانقیمت بودن آنها، حجم عمده‌ای از گردش مالی شرکت را به خود اختصاص می‌دهد.
دبیر محترم کارگروه اشتغال خرد گچساران فرموده‌اند که « شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ۸۱۶ قلم کالا از بازار گچساران خریداری کرده در حالی که کل رقم معاملات خرید کالا ۸۰۰ میلیارد ریال بوده است ! »
در این‌خصوص ذکر چند نکته ضروری است :
اولاً تعداد اقلام مورد نیاز ۶۱۸ قلم بوده که در گزارش شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به فرماندار محترم قید شده است.
ثانیاً این تعداد قلم کالا مربوط به یک بازه زمانی حدوداً شش ماهه است.
ثالثاً این معاملات فقط منحصر به خریدهایی است که از طریق اداره کالای این شرکت انجام شده و خریدهای سایر ادارات نظیر اقلام غذایی، تنخواه گردانها، مصالح ساختمانی و. . . در آن لحاظ نشده است. و چنانچه ارقام این نوع معاملات نیز به آنها افزوده شود، رقمی بسیار بزرگتر را در برمی‌گیرد.
رابعاً اینکه رقم ۸۰۰ میلیارد ریال مورد ادعای ایشان به چه مستندی استوار است، برای ما مشخص نیست. . . . اگر منظور وی کل چرخه خرید کالا باشد، بایستی شفاف می‌نمودند که چه مقدار از این مبلغ مربوط به خرید کالاهایی است که تهیه آنها از طریق مناقصه انجام می‌شود ؟
و آیا ایشان می‌توانند ثابت کنند که بازار گچساران توانایی تأمین این قبیل کالاها را داشته است ؟ در صورتی که جواب مثبت باشد، چرا بازاریان محترم گچساران در مناقصات شرکت نکرده‌‌اند ؟ واضح است کلی‌گویی و. . . . . . عدم شفاف سازی کمکی به حل هیچ مشکلی نمی‌کند.
بطورکلی معاملات شرکت به سه دسته خرد، متوسط و بزرگ تقسیم می‌شود. سقف ریالی معاملات خرد عدد معینی است و تقریباً صددرصد این نوع معاملات در بازار گچساران انجام می‌شود. ارزش ریالی معاملات متوسط نیز حداکثر ۱۰ برابر معاملات خرد است که از طریق استعلام بها صورت می‌گیرد و اغلب این نوع معاملات نیز از طریق بازار گچساران انجام می‌شود مگر اینکه فروشندگان کالا یا ارائه دهندگان خدمات در سطح گچساران توانایی یا تمایل تأمین آنها را نداشته باشند. ارزش معاملات بزرگ نیز ۱۰ برابر و یا بیش از ۱۰ برابر معاملات متوسط است که طی فرآیند برگزاری مناقصه انجام می‌شود.
با توجه به توصیفات فوق، ملاحظه می‌فرمایید که هیچ منعی برای خرید کالا از بازار گچساران وجود ندارد لیکن دوستان محترم ما در کارگروه اشتغال و کارآفرینی، به همه جنبه‌های موضوع التفات کافی را مبذول نمی‌فرمایند. بدیهی است که شرکت تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند مقررات قانونی معاملات را که غالباً مصوب مجلس محترم شورای اسلامی است، نادیده نگارد.
در خاتمه ذکر چند نکته دیگر نیز ضروری به نظر می‌رسد :
۱- این مباحث به کرات در جلسات متعدد مرتبط با این موضوع مطرح شده و تکرار آن جزء اتلاف وقت نتیجه دیگری نخواهد داشت.
۲- لیست پیمانکاران این شرکت به فرماندار محترم ارائه شده و اگر مسئولین ذیربط راهکاری برای التزام آنان به خرید از بازار گچساران داشته باشند، می‌توانند نسبت به اعمال آن اقدام نمایند.
۳- در جلسه شورای اشتغال و‌سرمایه‌گذاری شهرستان که در تاریخ ۲۴/۰۳/۹۴در فرمانداری گچساران تشکیل شد، توضیحات کامل ارائه و مقرر گردید که بصورت تخصصی‌تر در اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گچساران درخصوص آن بحث و تبادل نظر شود. در همین ارتباط جلسه‌ای در تاریخ ۰۹/۰۴/۹۴ در اداره مزبور تشکیل شد که درآن جلسه نیز بصورت مشروح در این خصوص بحث شد و مصوبات جلسه نیز از سوی این شرکت اجراء گردید.
۴- کاش دبیرمحترم کارگروه اشتغال و کارآفرینی گچساران، بجای پافشاری بیش از حد روی این موضوع و. . . . بحث‌ها وانتقادهای تکراری، گزارش عملکردشان را در حوزه اشتغال‌زایی بیان می‌کردند تا مردم فهیم و. . . . قدر‌شناس گچساران با آن آشنا شوند. براستی آیا همه مشکلات بیکاری مردم این شهرستان، با خرید کالا از بازار گچساران رفع می‌شود ؟!
۵- در خاتمه بار دیگر صراحتاً اعلام می‌‌داریم که شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران کاملا ً آماده است کلیه نیازهای کالای خود را از بازار گچساران تأمین نماید، مشروط بر آنکه کلیه موازین قانونی و مقررات حاکم بر معاملات که به آنها اشاره شد، رعایت شده باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مدیر یک ....
Iran, Islamic Republic of
ببخشید میشه بگین نماینده شرکت چرا در همان جلسه دیروز این صحبتها را بیان نکردن
بنگرو
Iran, Islamic Republic of
آقای قلندری بیا تحویل بگیر.. دعوا را راه انداختی.خودت بیا درستش کن.
نومه
Iran, Islamic Republic of
بنظرم شرکت نفت انقدر عظمت دارد که نباید جواب هر کسی را بدهد
روزگار
Iran, Islamic Republic of
سلام واقعا اگر ایشون در جلسه بودن چرا نگفتن. در ضمن اگر آقای فر مان دار بعضی مسائل رو می دونستن چرا چیزی نگفتن .ما کهه نمی خواهیم اختلاف بیفته .ما تلاش باید کنیم برای آبادی شهرمان .اگر آقای امینی دارن حرف می زنن روی خیر خواهی. حرف می زنن ..که اگر خرید در شهر خودمان انجام بشه..شهرمان رونق می گیره .اینشالله سو تفاهم برای کسی پیش نیاد.
باشت باوي
Iran, Islamic Republic of
..دنبال ...استفاده از جایگاه نماینده هست و به دنبال .جمع کردن و رفع و رجوع بدهی ها و ...یه تیری میندازن ، اقا یه پست دیگه بدین به این اقا که پزش رو بده ولی یک ادم دلسوز و کأربلد بیارین تا به مشکل و معضل اشتغال جوانان برسه ، نه این ادم که اکثر مردم میشناسن خودش و برادراشو که چه بلایی دارن بر سر مردم گچساران میارن
Iran, Islamic Republic of
آقای امینی ایا از مغازه دارها سوال کردی چرا من شهروند گچساران بااین همه خطرات جاده ای باید هر هفته به دلیل گران فروشی مغازه دارها ی گچسارانی بروم بهبهان خرید نمایم؟؟؟؟
کارشناس نفت
Iran, Islamic Republic of
جواب نفت منطقی و قانونی بود.شرکت نفت فوانین خاص خودش را دارد.محله برو و بیا نیست.
یک منبع آگاه
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا همه این موارد و حتی فراتر از اون توی جلسات بیان شده ولی کو گوش شنوا ؟ متاسفم که فقط ادعا میشه و هیچ سند و مدرکی هم ارائه نمیشه . هرر کسی قلبش برای پیشرفت شهر و دیارش میتپه ولی راهش این نیست که با داد و فریاد و حتی تهمت و افترا بخاد از اون دفاع کنه . اگه انصاف باشه فقط همون دو سه سطری که نوع معاملات شرکت را در سه دسته کلی بیان میکنه کافیه تا بدونیم هیچ مشکلی در مورد خرید کالا از بازار گچساران وجود نداره و علت جنجال های هر ازگاهی در این مورد را باید جای دیگری جستجو کرد .
حالا
Iran, Islamic Republic of
سلام شرکت نفت مایه بدبختی است نه خوشبختی با خرید گران بازار را برای غیر شرکتی جهنم کرده مجبورند برای خرید به شهرهای مجاور بروند وفقر ا فقیر تر می شوندد خدا به داد فقیر برسد آقای فرماندار تو را خدا فک ری بکن فقرا به دولت امید امید دارند
همکاران
Iran, Islamic Republic of
اقای امینی منظورش این است چرا شرکت نفت از نان ساندویچی او خریداری نمی کند وپسرش را در بوشهر بکارگیری کرده ودغدغه ای نداره الکی گیر می ده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جناب امینی منظورشون اینه که از خود ویا بستگان خودشان خرید نمایند مثل البسه آموزش و پرورش ویا هم تامین تغذیه مدارس شبانه روزی،،،،
بازاری
Iran, Islamic Republic of
پاسخ شرکت نفت مشخص می کند انتقادات امینی پاسخ داده و امید واریم شرکت نفت رویکرد بهتری نسبت به بازار گچساران نشان دهد .
بینا
Iran, Islamic Republic of
جالبه یک نفر با دو اسم " همکاران" و "ناشناس" فقط به امینی حمله میکنه.
تصور میشه این بحث باعث شده امروز شرکت نفت خودشو پاسخگو به افکار عمومی بدونه که جای تقدیر داره .
در هر حال اگر این امکان باشه که از بازار گچساران خرید صورت بگیره برای اقتصاد شهر خوب خواهد بود .
گچسارانی قدیمی
Iran, Islamic Republic of
قبلا هم این سوال را پرسیدم چرا مردم گچساران به همچین جایی رسیدند که بجای بررسی موضوع به اشخاص حمله می کنند . افرادی که این کار را می کنند مشخص هست مشکلات درونی و شخصیشان را بروز می کنند .
ایشان از قدیمی های گچساران هستند و درد مردم و بازار رو خوب بیان می کنند . تا چند سال پیش کسی جرات نزدیک شدن به شرکت نفت را نداشت و امروز باید به مردم گوش بدهد . این دستاورد خوبی است .
شهروند
Iran, Islamic Republic of
چرا بازاریان نمیان از خودشون دفاع کنن؟
از بس که گران فروشند . اقای امینی لطفا سنگ یه ملت گران فروش رو به سینه نزنید. خود شما رو هم خراب میکنن.
گچساران. رروزگار
Iran, Islamic Republic of
هر. چه می خواهد دل تنگ بگو.شنیدی میگن ادمهای بزرگ .حر فهای بزرگ هم پشت سرشان هست .حالا بگو نانوایی .بگو اموزش پرورش.بگو البسه .بگو پیمانکاری .بگو بچش بو شهره .ولی اینم بگو توی گناوه توی اون گرمای ۵۰درجه کار می کنه.اگه کار می خوای گناوه کار هست .ببینم می تونی بری .عمر ا تحمل کنی .کارش هم کار گریه .حالا برو حالشو ببر.انصاف داشته باش وروی غرض حرف نزن .خیر ببینی.
Iran, Islamic Republic of
حاج غلام بایستی هرچه سریعتر فکری به حال امثال حاج ع.. و ت.ی ایشان در شهر بکنه که بدجوری داره به وجهه حاج غلام اثر بد میگداره واقعا حیف از حاج غلام که تمام زحمات و اقدامات خوبش با این سو استفاده های فامیلی وارونه جلوه میکنه
باشتین
Iran, Islamic Republic of
آقای ا.. بی خیال شو قربون شکلت شما دست از زمین داریهای قانونی و غیرقآنونی و فراقانونی و فوق قانونی بردار اشتغال و شرکت نفت پیشکش
Iran, Islamic Republic of
فعلا خوب می خوری یک روز پسش می دهی غلام برای تو و خانواده ات خوب است.
بازاری
Iran, Islamic Republic of
شرکت نفت ..میگوید پیش کی خرید کردن باید دست د. تو شرکت نفت قطع بشه
عاشق بي توقع دكتر غلامرضا تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
دکتر جان (افتخار ملی ما )به خدا حیف وقار و اقایی و کمالات شما که این خانواده أمینی باعث ریزش رای شما و پایین اوردن مقبولیت شما در منطقه میشوند، این خانواده از سوء استفاده در مغازه ها ، ادارات ، شهرداری ، مدارس ، دانشگاه بانک ها گرفته تا بین مردم ، همه همه جا سوء استفاده میکنن ، فامیلتون هستند درست ، اما دلیل بر چنین کارها و سوء استفاده از شما که نمیشه از ما گفتن بود از این خانواده فاصله بگیرین بد جور تخریب میکنن ، مخصوصا دیگر برادر ها و برادر زاده های این اقا ،
لیشتر
United States
اقایون ادب رو رعایت کنند خیلی خوبه.حالا چرا به خانواده بنده خدا توهین میکنید.دوست عزیز شما اسم یک نماینده فرا ملی رو که ابروی شهرمان است به اسم غلام میاورید کل ایران حسرت نماینده ما رو نیخورند اون وقت ما قدر نشناسیم
عجيبا غريبا
Iran, Islamic Republic of
چطور این کامنت ( عاشق بی توقع دکتر ..) و الباقی نصف شب زده شده در سایت و عرض چند دقیقه ١٩ تا منفی خورده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! یه کاسه ای زیر نیم کأسه هست ، لطفا مدیران سایت که دسترسی دارن خودشون بررسی کنن و صحت حرفهای من رو بهش میرسن . ، ببینن چطور اینها این کار رو انجام میدن برنامه دارن ؟! مقبولیت تقلبی به درد نمیخوره ، مردونه باید باشید ، چیزی که ایان است چه حاجت به بیان است ، مردم خودشون از همه چی خبر دارن ، از مدیریت سایت وزین کبنا نیوز عاجزانه تقاضا دارم این موضوع رو پیگیری کنن و نتیجه رو اعلام کنن ، حداقل بگن در چند دقیقه این کار شده و با چه روشی .متشکر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
امینی ها یعنی همه کاره نماینده پوچ عامل بدبختی دکتر تاجگردون
مردون
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی امینی دیگه کیه که شرکت داره ج پس میده بابا حتما تو این موضوع ی درامدی میخواد گیرش بیاد شک نکنید
کانا
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام و ادب
بنظر بنده باید در این مورد کلیه قصدو غرایض سلیقه ای رو کنار گذاشت و بگوییم وجود انسان هایی چون حاج عادل امینی برای این شهر واجب لاینفک است زیرا تمامی این سخنان به جهت حمایت از بازار داخلی شهرستان گچساران و مردم محروم این دیار است و بس ....
تقویت انگیزه و تزریق روحیه ی تلاشگر و خودکفا در کارگاههای کوچک و بزرگ مد نظر ایشان بوده نه تشویش اذحان عمومی.....
Iran, Islamic Republic of
آقای امینی ..اکه راست میگه چند سال تو مغازه های شرکت نفت نشسته و پول پارو میکنه .کرایه هم نمیده .بنده خدا حاج غلام که اینچنین لیدرهایی داره .جالبه
در جواب عاشق بي توقع
Iran, Islamic Republic of
اولا اگه مرد هستی اسمت را مینوشتی البته برات متاسفم چون که نمیدونی فامیل امینی برای تاجگردون جونی هستند نه پولی اگر فامیل امینی ها بخواهند حرف بزنند جرات این دارند که حرفشون را روک وراست با تاجگردون و هر کس دیگه که باشه بزنند چون که هیچ ترس و واهمه از کسی ندارنند تازه ما سواستفاده از ایشان نمیکنیم بلکه داریم حمایت میکنیم چون که برادرمان است پسر عمویمان هست وظیفه داریم که ازش حمایت کنیم انشالله به کوری چشم دشمنان تازه فامیل امینی ها بیدی نیست که بخوان از این بادها بترسنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چرا انتقاد های به خانواده امینی را گزینشی چاپ می کنید
باشتی
Iran, Islamic Republic of
پسرشو مینداختین تو پتروشیمی گچساران پیش آقا محسن تاجگردون تا حالشو ببره.پیش باغ باباش هم هست.گناوه دوره برا طفلی
لیشتر
United States
اقای ناشناس یه کمی ادب خیلی خوبه.اسم یک نماینده فراملی رو اینجوری اوردن بدور از ادبه.اقای دکتر تاجگردون افتخار شهر ماست
همکاران
Iran, Islamic Republic of
گچسارانی قدیمی این همه کارهای عمرانی میشه از پول شرکت نفت می باشد واقعا انسان تاسف می خوره با این قدر نشناسی
در جواب عاشق بي توقع
Iran, Islamic Republic of
اگه مرد هستی اسمت را بنویس بدبخت تاجگردون پسر عمو فامیل امینی ها هست باید باهاش باشند باید پشتش باشند مایه افتخار شان هست مگه فامیلی بجز فامیل امینی تو باشت هست هم از نظر قدرت و هم از نظر فرهنگ و هم از نظر حمایت کردن و هم از نظر وابستگی به همه طوایف که داره و با همه آنها وصلت کرداند بیچاره برو فکر نان کن که خربزه آب است به کوری چشم شماها تاجگردون تا فامیل امینی ها را دارد هیچ غم و غصه ای ندارد و همیشه پیروز سربلند و موفق هست زنده باد تاجگردون و امینی ها
Iran, Islamic Republic of
فعلاً تصمیم گیرندگان شهرستان گچساران و باشت خانواده امینی و وابستگان شده اند ، مشکل خانواده امینی نیست مشکل ماها هستیم که با اعتماد به تاجگردون سرنوشت خود و اینده شهر را به دست اینجور آدما می سپاریم .
شهروند
Iran, Islamic Republic of
واقعا خجالت آوره
موضوع منفعت عمومی مردم شهر گچساران مطرح میشه و عده ای عقده گشایی فامیلی می کنن.

برای همین چیزاست که هیچوقت به جایی نمیرسیم.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
سلام بر عزیزان انصافا خانواده امینی ابروی گچساران وباشت وباوی هستند
خاک سیاه
Iran, Islamic Republic of
حقمون همون بارش خاک از آسمونه
نه نعمت
مردمی که به جای همراهی و برای بهتر شدن روزگارشون،
اینجوری به جون هم میفتن بهتره که از آسمونشون خاک سیاه بباره نه نعمت.
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت دکتر تاج گردون نماینده محترم شهر عزیزمان
نمیدونم خبر دارین یانه متاسفانه از اول تیرماه ۹۴ دوباره نیروهای جدیدالاستخدام (کارمند رسمی)با مدارک فوق دیپلم ومتولدین ۱۳۶۸ به بالا رو از شهرهای دیگه آوردن تو شرکت نفت گچساران درحال حاضرهم دارن دوره میبینن که تقسیم بشن تو ادارات ترخدا یه کاری بکنید بچه های این شهردارن نابود میشن با این همه فارغ تحصیل...
Iran, Islamic Republic of
سلام حبیبی مرد بزرگی است نباید با فرماندار مقایسه شود که هنوز انگار رییس مدرسه ی ابتدایی است که حتی نبوده است
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1