تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : ۱۱۶۱۱۶

بازداشت ۲ شهروند در جریان معارفه استاندار فارس

۰
کبنا ؛دو روز پیش در جریان سفر وزیر کشور به شیراز برای معارفه استاندار جدید دو نفر بازداشت و طبق اعلام منابع، امروز آزاد شدند.
به گزارش خبرگزاری آنا، عصر روز دوشنبه عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور برای معارفه استاندار جدید فارس به شیراز سفر کرد.
اما قبل از ورود وزیر کشور به فرودگاه شیراز، عده‌ای از مردم این استان که با در درست داشتن پلاکاردهایی در حمایت از روحانی در محل حضور داشتند تا به استقبال وزیر دولت تدبیر و امید بروند، با تذکر نیروی انتظامی مبنی بر ترک صحنه مواجه شدند.
به گفته یکی از شاهدان عینی، در جریان این تذکر و برخورد یکی از ماموران، تنش ایجاد می‌شود. به گزارش منابع محلی، دو برادر به نام‌های سروش و مهرزاد فریدونی تا دیروز صبح بازداشت بودند و امروز بعد از ارجاع پرونده این دو فرد به دادسرا، استاندار جدید استان فارس به ماجرا ورود پیدا می‌کند و بعد از پیگیری‌های مختلف شخصیت‌ها در نهایت این دو برادر آزاد می‌شوند.
پیش از این نیز در اردیبهشت‌ماه امسال، هنگامی که حسن روحانی، رییس‌جمهوری به استان فارس سفر کرده بود، سه مرد و یک زن بازداشت و عصر همان روز آزاد شدند. استان فارس طی یکی دو سال اخیر تنش‌های زیادی داشته است که مهم‌ترین آن حمله عده‌ای به علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی است.
سیدمحمد احمدی چندی پیش براساس آنچه خود اعلام کرد، برای شرکت در انتخابات مجلس دهم از سمت استانداری فارس کنار رفت اما در عین حال عده‌‌ای معتقدند که احمدی از سوی دولت به صورت محترمانه برکنار شده است.
بعد از این، محمدعلی افشانی به عنوان گزینه دولت برای تصدی این سمت در نظر گرفته شد که نمایندگان استان فارس به مخالفت با آن پرداختند و تهدید به استعفای جمعی کردند اما دولت بالاخره افشانی را برای این سمت انتخاب کرد.
سیدمحمدعلی افشانی از فعالان اصلاح‌طلب استان کهگیلویه و بویراحمد و عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی است.
وی در سابقه مدیریتی خود معاونت استانداری‌های خوزستان، سمنان و کهگیلویه و بویراحمد، معاونت وزیر آموزش و پرورش و ریاست ستاد نوسازی مدارس کشور را داراست. افشانی از رییس دولت اصلاحات نشان دولتی سازندگی را دریافت کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1