تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۱۱۶۰۸۳

فرهنگ ترافیک استان؛ نتیجه عمل شهرداران یا پلیس؟

۰
کبنا ؛

آنچه که مشهود است پلیس راهنمایی و رانندگی به واسطه وظیفه حاکمیتی که دارد خود را درگیر بحث و جدل با شهرداری‌ها نمی‌کند و همین موجب شده تا در خصوص ساماندهی ترافیکی، شهرداری‌ها به وظیفه ذاتی خود عمل نکنند.


یکی از مشکلات بزرگ در استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوعات ترافیکی و عدم رعایت فرهنگ ترافیک برمی‌گردد به نحوی که رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد با پلاک ۴۹ به نحوی شهره آفاق و انفس شده است.

علاوه بر رانندگی‌های بد در این استان باید از بدسلیقگی مسئولان نیز یاد کرد، چراکه آن‌ها بعضا وظایف خود را در خصوص ساماندهی ترافیکی فراموش کرده‌اند.

وضعیت به گونه‌ای شده که بسیاری از رانندگان آن هم بیشتر قشر جوان از این وضعیت آشفته سؤاستفاده کرده و مشکلات زیادی برای مردم در معابر و خیابان‌های درون و برون شهری ایجاد شود.

اما در این میان شهرداری‌ها در کنار پلیس بیشترین نقش را در راستای ساماندهی ترافیکی دارند و باید با ترمیم برخی از کاستی‌ها و ایجاد بعضی از زیرساخت‌ها این آشفته بازار را سامان دهند.

همواره در نشست‌ها و جلسات مطبوعاتی که با پلیس در این استان برگزار می‌شود یکی از گلایه‌های سبزپوشان نیروی انتظامی عدم ساماندهی معابر چه درون شهری و چه برون شهری در این استان است و آن‌ها درصد بسیار زیادی از تلفات را به دلیل همین کم کاری دستگاه‌ها می‌دانند.

همان طور که می‌دانیم ساماندهی درون شهری معابر مربوط به شهرداری‌هاست که پلیس از اهمال شهرداری‌ها برای انجام وظیفه در این بخش گلایه‌های زیادی دارد.

در نشست اخیر رسانه‌ها با فرماندهی پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد معلوم شد که پلیس از عملکرد شهرداری‌ها به خصوص در مرکز استان شکایت دارد اما به دلایل مختلف از جمله وارد نشدن به حاشیه کمتر این معضل را باز کرده است.

در همین خصوص رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سؤال که آیا حاضرید مشکلات خود را با شهرداری‌ها از طریق نشست دو جانبه رسانه‌ای  مورد بررسی قرار دهید انجام این کار را بسیار خوب دانست اما چنین کاری را هم دارای تبعاتی دانست که ممکن است در سال همدلی و همزبانی خدشه‌ای به ارتباط میان دستگاه‌ها وارد شود.

آن‌چه که از فحوای کلام پلیس راهور دریافتیم را می‌توان این گونه تفسیر کرد که شهرداری‌ها از روحیه اخلاق‌مدارانه پلیس سوء استفاده می‌کنند و به همین دلیل است که در ساماندهی معابر و وظایفی که شورای ترافیک بر عهده آن‌ها گذاشته کوتاهی می‌کنند.

رئیس پلیس راهور استان کهگیلویه و بویراحمد در همین زمینه با بیان این که تعداد ۲۰ مصوبه شورای ترافیک این استان کماکان خاک می‌خورد از برخی کارهای انجام نشده در شهرهای استان به خصوص شهر یاسوج گلایه می‌کند.

ابوالحسن ملکی معتقد است برای مثال شهرداری یاسوج در خصوص ساماندهی وانت‌بارهای میوه‌فروش و یا ساماندهی عمده‌فروشان در خیابان ۱۳ آبان باید همکاری بیشتری داشته باشند چرا که برای مردم دردسر ایجاد شده است.

از عدم همکاری شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌ها با پلیس راهور که بگذریم در جاده‌های برون شهری هم مسئولان با پلیس همکاری چندانی ندارند.

سرهنگ منوچهر سیاهپور فرمانده پلیس‌راه استان برای مثال معتقد است چرا باید پس از سال‌ها همچنان پیچ تنگ کناره که اعتبارات زیادی برای ساماندهی نمی‌خواهد در تنها ۱۰ کیلومتری مرکز استان خودنمایی کند و هر ماه جان عده‌ای رهگذر را بگیرد.

حال با همه این گفته‌ها در خواهیم یافت که مسئولان در حوزه‌های مختلف چندان توجهی به هشدارهای پلیس ندارند و همین موجب شده که فرهنگ ترافیک در استان کهگیلویه و بویراحمد با اهمال مسئولان و در نتیجه بی‌توجهی رانندگان زیر سؤال برود.

--------------------------------------------

گزارش: بهنیازاده

--------------------------------------------

 
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1