تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب : ۱۱۶۰۴۹

دولت تدبیر، امید آفرید

۱۲
۰
کبنا ؛دکترفتح‌الله مردانی*

اگر نیم نگاهی به قریب چهارده از عمر جمهوری اسلامی ایران می گذرد داشته باشیم فراز و فرودها، غم و شادی ها و فرصت و تهدیدهای فراوانی را پشت سر گذاشته ایم.
که در این میان بحث انرژی هسته ای اگر بالاتر از جنگ تحمیلی هشت ساله نباشد لااقل هم سطح آن بوده است که در صورت عدم مدیریت صحیح ممکن بود کیان، منافع ملی و ارزش های دینی ما را در معرض تهدیدی جدی قرار داده بود.
اگر گذری و نظری کوتاه به عملکرد دولت های اصلاحات، مهرورزی و تدبیرامید داشته باشیم در دولت اصلاحات با تعلیق موقت دولت خاتمی فضیلت سیاسی خود را نشان داد و در عرصه بین المللی جایگاه ایران را ارتقاء داد و از اجماع جهانی علیه ملت و دولت که همواره خواست اسرائیل و آمریکا بود جلوگیری کرد و بر اساس اصل مهم قانون اساسی که میثاق نامه ملت ایران است با حکمت، عزت و مصلحت با دول خارجی به گفتگو نشست که اگر این راهبرد و روش ادامه می یافت شاهد رشد و شکوفایی در همه ی عرصه های سیاسی و اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بودیم.
صد افسوس که این فرصت های ناب در دولت مهرورزی همه به تهدید بدل گشت. دولتی که بیشترین استفاده الفاظی و ابزاری را از ولایت، ملت و عدالت مهرورزی را داشت به یمن افزایش دلارهای نفتی و درآمد کلان حاصل از افزایش قیمت نفت خان نعمت را چنان گسترده دید که شروع به حیف و میل بیت المال نمود وقتی همین دولت دید که در عرصه داخلی نمی تواند به وعده های سرخرمن خود عمل کند در مقابل جامعه جهانی شمشیر را از رو بست ناخواسته و ندانسته در صف اسرائیل و آمریکا قرار گرفت و تحریم های ظالمانه علیه ملت ها به اجرا درآوردند حلقه و اجماع جهانی را در جهت خواست آمریکا و اسرائیل علیه کشورما کامل کرد علی رغم اینکه دولت خود را پاک دست ترین می دانست بیشترین دست اندازی به بیت المال و حیف و میل ها و بی انظباطی مالی در زمان دولت ایشان صورت گرفت دولت تدبیر و امید طبق وعده هایی که رئیس جمهور محترم داده بود توانست کاری بکند کارستان، بحث انرژی هسته ای را با جامعه ی جهانی حل و فصل کرد باب گفتگو را با شیطان بزرگ گشودکاری که بال و پر هر سیاست ورز دیگری را می سوزاند با جرأت و شجاعت به انجام رساند .
دولت توانست تورم را کنترل و انظباط مالی خوبی را به مرحله اجراء درآورد لازم است راههای قانونگذاری و مفاسد اقتصادی را مسدود کند که با این همه  این توافق وگفتگو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را چنان عصبانی کرد که همچون سگ هار پای اربابان و حامیان این رژیم جعلی را خواهد گرفت اگر قرار است که در حکومت اسلامی زیست صادقانه و منصفانه ای داشته باشیم و الگو و پایه گذار تمدن اسلامی در عصر مدرن باشیم راهی نداریم جز اینکه ارزشهای اصیل دینی را با گفتگو، تعامل و تحمل بصورت مدرن و امروزی به جامعه جهانی معرفی کنیم که این مهم جرء با آشتی با جامعه جهانی و محکوم کردن هرگونه خشونت  و خشونت طلبی میسر نخواهد شد.
ناله را هر چند که می خواهم که آرام برکشم/ سینه می گوید که من تنگ آمدم فریاد کن

*مدیر مسئول هفته نامه آذرنگ
نام شما

آدرس ايميل شما

محمدی از یاسوج
Iran, Islamic Republic of
آقای مردانی عزیز شما بفرمائید با کدام تدبیر کدام امید را آفریده مصاقی روشن بفرمائید که مردم آن را در کجای زندگی شان دیده اند مردم ملموس در این دنیا می خواهند نه در عالم وهم و خیال .
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای مردانی سیاسی........ توافق فعلی باهماهنگی اسرائیل تنظیم شد ای ساده لوحان آمریکایی مواظب باشید
مردون
Iran, Islamic Republic of
بابا برو نانتو بخور که خربزه آب است مردم دارن از فشار له میشن تو دولت اصلاحات و امید میگی
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
ناله را هرچند می خواهم که پنهانی کشم
سینه می گوید که من تنگ آمدم فریاد کن.
Iran, Islamic Republic of
ما هیچوقت از بنده ی غیر معصوم انتظار معجزه نداشته و نداریم همین که دولت تدبیر توانست باب گفتگو را با جهان باز کند بعنوان یک ایرانی متمدن بر این باوریم که امید افریده است
محمود
Iran, Islamic Republic of
دروووووووووووود بر دکتر روحانی مردم از گرسنگی داشتن میمردن این تندرو هاخودشون جای گرم ونرمی هستن از حال منو تو چه خبر دارند با حفظ همه منافع ملی خدا رو شاکریم همچین توافقی پیش آمد دکتر روحانی وظریف گل کاشتن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دروووووووود بر این مرد بزرگوار وبلند قامت ایل کهگلویه و بویراحمد................................................ دکتر فقط ما تورو میخوایم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دروووووووووود دکتر مردانی ما فقط تورو میخوایم.........................................................
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
http://tse1.mm.bing.net/th?id=OIP.Mc5d4f4acd374ae45b9f047e36bbbd8e2o0&w=124&h=105&c=7&rs=1&qlt=90&pid=3.1&rm=2
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چه تـــلـــخ است با بــــغـــض بنویسی

با خــنـــــده بخوانند...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
قاصدک

برو آنجا که تو را منتظرند...
5ناشناس خودم هستم
Iran, Islamic Republic of
غرور هدیه ی شیطان است و عشق هدیه ی خداوند.

افسوس که ما هدیه ی شیطان را به هم میدهیم و هدیه ی خدا را از هم پنهان میکنیم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1