تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۱۱۵۹۹۰

ضعف فرهنگی و مدیریتی در گچساران

۱۴
۰
کبنا ؛سعید روزافزای
چقدر حقیرند انسانهایی که شادی خود را با اذیت و آزار دیگران بدست می آورند.جای بسی تاسف دارد برای شهری که آوازه نامش به عنوان بام نفتی ایران در کل کشور پیچیده است اما دریغ از فرهنگ شهر نشینی؟
متاسفانه دیروز در خیابان شهید امینی این شهر مشاهده نمودم صاحب آژانسی با اعمال تهدید از پارک خودروها در خیابان جلوی آژانس جلوگیری می کرد و این در حالی است که همسایگان و مغازه های کناری این آژانس از این موضوع ناراحت هستند.اما به راستی یک شهر چند آژانس تاکسی تلفنی باید داشته باشد؟
جای بسی سوال از مدیریت ضعیف تاکسیرانی این شهر است که به راحتی و بدون فکر و اندیشیدن در خصوص محل ارائه خدمات به افرادی مجوز تاسیس تاکسی تلفنی می دهد! اگر کمی دقت کنیم در انتهای خیابان بلادیان دو آژانس وجود دارد و در نزدیکی این خیابان هم در محله سادات آژانس وجود دارد.پس کمبود آژانس در این منطقه وجود ندارد. در سایر خیابان های شهر نفت خیز هم عده ای با گذاشتن چهار پایی و صندلی و کارتن و .....از پارک مردم در جلوی محل کسب و کار خود ازپارک سایرین خودداری می کنند و می گویند جلوی مغازه خودم است و به شما ربطی ندارد. وقتی میگویی آیا خیابان به نام شماست می گویند بله!
به راستی مسئول این همه فرمانروایی و گردن کلفتی در بام نفتی ایران کیست؟ آیا وقت آن نرسیده که دراین برهه زمانی به جای ترویج این آداب زشت و دور از فرهنگ شهر نشینی به فکر سازندگی کشور باشیم؟ به کدامین گناه گرفتار شده ایم که در این شهر از یک طرف پارتی بازی ها و قومیت گرایی ها و جناح بازی ها و از طرف دیگر ضعف فرهنگی را تحمل کنیم؟
متاسفانه عده ای با به رخ کشیدن سابقه دعواهای خونین قوم و قبیله خود مردم را تهدید می کنند و می گویند من از فلان طایفه هستم .جر ودعوای قوم ما را که یادت هست! پس سر و صدا نکن! آری؟ اگر برخورد قاطع و اجرای درست قوانین حکومتی وجود داشته باشد هیچ احدی اجازه گردن کلفتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی را ندارد.جای بحث اینجاست که ریشه ی همه بدبختی های این شهر از قومیت گرایی و پارتی بازی شروع می شود
در پایان این متن را با شعری ازعلی زنگنه به پایان می رسانم:
آه روزگار!
گذشت آن زمانی که چاقوی ضامن دار،
گورکن های زحمت کش شهرمان را به شک می انداخت؛
که، بکنیم؛ نکنیم!؟
نه! دیگر شک نکنید؛ محکم بکنید
الحمدلله لوتی های محلۀ ما همگی گانگستر شده اند!
آنوقت احمق ها می گویند: ما تبادل فرهنگی نداریم!
کورید؛ نمی بینید؟!
آیا این از قدرت فرهنگی ما نیست که آرنولد شوارلد زینگر
- از ترس اصغر ترقۀ ما -
کفش هایش را به دیوار کاخ فرمانداری ایالت کالیفرنیا آویزان کرده است؟! ...
 

 
*کارشناس عمران -مسئول هیئت فرهنگی و مذهبی پرچم داران نهضت عاشورا گچساران
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساراني اصيل
Iran, Islamic Republic of
از وقتی هر کسی از روستای خودش بلند شد اومد شهر و هر کاری دلش خواست انجام داد مشخص بود این مسایل پیش می اید البته با تمام احترامی که برای روستانشینان عزیز قایلم باید بگویم که ٩٠درصد این مشکلات از همین قبیله، طایفه های اهل ناهنجاری در شهرستان مشخصند ولی چون با نماینده مجلس در هر دوره بالاخص این دوره هماهنگ هستند هیچ اراده قوی برای برخورد با اینها نیست، در مورد تاکسیرانی هم باید بگویم ، تاکسیرانی و اتوبوسرانی شده جز اموال پدری جناب...
محمد
Norway
حرف دل خیلی ازما هاست.متاسفانه شهر درفقرفرهنگی شدیدبسرمیبره.از چنین شهری که انتظار مسئولی بافرهنگ غنی ندارید؟پارتی بازی هم که دیگه نیازی به گفتنش.طوایفی هستن که ادعای گردن کلفتی میکنن ومتاسفانه مسئولان بی عرضه برخوردی نمیکنند.
دکتر گودرزی
Iran, Islamic Republic of
چه مطلب شعاری.....
کاندوم
Iran, Islamic Republic of
آره منم رفتم نذاشت(... گفت من از فلان طایفه (..) ....هستم تا این شنیدم یکی خوابوندم توی صورتش.با کفش ایمنی زدم نوی گردش.کلا دهنش سرویس شد گفتم اگر تو از فلان طایفه ایی من هر روز سر مرز با متجاوزان......
Iran, Islamic Republic of
چند روز پیش نمود فرهنگ در جاده کمربندی باشت گل کرد و یک انسان بیگناه کشته شد.روحش شاد
بهبهانی
Europe
متن نظر شما
واقعا راست گفتی ..اخه هیچ برخوردی با این افراد نمیشه فقط دنبال پارتی هستن
همشهری
Iran, Islamic Republic of
ضمن تبریک عید سعید فطر به اقای روز افزای و همه ی همشهریان عزیز ،
جناب روز افزای از اینکه واقعیت ها را گوشزد کرده ای به عنوان یک همشهری از جنابعالی تشکر می کنم اما احتیاط کن با این نوشته مجددا شما را تهدید نکنند و خدای ناکرده برای شما مشکلی ایجاد نکنند. اما بعضی از مسولینی که از انها یاد کرده ای در حرف زدن چنان خبره شده اند که در سفسطه بازی شما را محکوم می کنند هر چند شایسته یک دربان یا منشی و یا یک آبدارچی را هم ندارند و متاسفانه با اینکه حدود سی و چند سال از انقلاب می گذرد و باید به حرمت خون شهدایمان افراد صدیق و مجرب را در راس امور بگذارند بعضا اشتباهتی جبران ناپذیر می شود که جز افسوس چاره دیگری نیست.
محمود
Iran, Islamic Republic of
مرحبا به شما گه واقعیت شهر وگفتین امروزه بحث های خونین به جایی کشیده که با گفتن یکم برو عقبتر آدم کشته میشود
سکوت سرد
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام
بله ،تو گچساران ما هر چه میکشیم از فقر فرهنگی ماست.متاسفانه اینگونه بدفرهنگیا به قشر تحصیلکرده و احیانا مسوول هم سرایت کرده
همشهری
Iran, Islamic Republic of
ضمن عرض سلام خدمت شما آقای روز افزا و تشکر بخاطر بیان این مساله مهم:
متسفانه معضل فوق در شهر ما روز به روز در حال افزایش بوده و برای اکثر خانوارها تبدیل به یک دغدغه اساسی شده است.بسیاری از همشهری های اصیل و قدیمی شهر نیز در اولین فرصت از شهر عزیزمان به شهرهای بزرگتری مهاجرت می کنند. که اگر دلیل این امر را از آنان جویا شویم مهمترین مساله ای که بیان می کنند همین مورد میباشد.از طرفی شاهد مهاجرت بدون برنامه ریزی از روستاها ، بخش ها و شهرستانهای اطراف به این شهر هشتیم که خود باعث تراکم جمعیت و به طبع آن ضعف رسانیدن سرویس های ضروری مانند امکانات رفاهی , مالی و مهمتر از همه فرهنگی به این قشر میگردد.
6209
Iran, Islamic Republic of
این حرفا اصلا فایده نداره...چندتا .... کشیدنه...همه هم میدونن کیان
همشهری
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام.متاسفانه کو گوش شنوا ..امید وارم جناب دکتر تاجگردون فکری بحال این شهر کنه.....
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
ضمن عرض سلام به همشهریان اصیل گچسارانی- دلم میخواهد به دقت به این صحبتها دقت کنید بعضی از افراد ظرفیت شهر را ندارند بایستی حتما قبل از آمدن به شهر دورهای مختلف را گذراند و وارد شهر شوند قبلا در بعضی جاها ورود به شهر به راحتی انجام نمیگرفت همشهریان گرامی در مورد بی فرهنگی مطالب زیادی میتوان نوشت :۱- ریختن زباله توسط همشهریان و مغازداران در سطح شهر۲- سد معبر توسط رانندگان بی قانون و مغازه داران زوردار۳- رانندگی در سطح شهر به هر شکلی که راننده دوست داشته باشد۴- وجود موتورسیکلتهای مزاحم که آسایش را از مردم گرفتن۵-زدن بوقهای غیر ضروری توسط رانندگان وموتورساران۶- بلند کردن صدای ضبط بعضی از رانندگان۷-کشیدن قلیان توسط تعداد زیادی از فزاد در سطح عمومی شهر بخصوص پارکها۸-بی بندو باری در سطح بازار میوه فروشان ونبود کنترل خاص وغیره............................از همه مهمتر دعواهای طایفه ای که ناامنی را در سطح شهر رواج داداند وهیچکس و هیچ ارگانی جلودار آنان نیست چون هر کدام از طرفین دعوا از فامیلهای نزدیک یکی از روسا میباشد با یک تلفن موضوع حل میشود وبعد یک هفته آماده دعوای بعدی میشوند چون هیچ نوع تنبیه صورت نگرفته دوباره با تلفن یا دادن پول موضوع حل فصل خواهد شد اینها باعث شده بی فرهنگی چهر شهر را کدر کند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خوبه این آقایون غیرت کش و جنگجو یه کم برای ناموسشون غیرت به خرج بدن...
واقعاااااااااااا متاسفم برای خیلی از مردای ساکن گچساران که زنان و دخترانشون با این وضع اسف بار در اماکن عمومی ظاهر میشن.
بهتر نیس غیرتشون رو اینجا خرج کنن؟؟؟؟؟؟
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1