تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۱۱۵۴۲۴

آقای استاندار: چو دَر یابید دُر یابید

۲
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛ 
محمد جاودان‌خرد*
با آب شدن یخچال های قطبی و گرم شدن کره ی زمین تعادل آب و هوایی به هم خورده است و بحرانی خشکسالی برای کشور ما که در نیمه خشک زمین واقع است زنگ خطر را برای ما بوجود آورده است. استان ما بعد از گیلان دومین استان پر بارش کشور است. همین عامل باعث شده که استان ما یکی از استان های پر آب کشور - اما روی کاغذ- قلمداد گردد. به دلایل کو هستانی بودن استان و جهت شیب رود خانه های استان، به طرف دیگر استان‌های همجوار متاسفانه کمترین استفاده از این موهبت خدادادی نصیب مردم استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گردد. تنها تخریب و شستشوی زمین‌های زراعی، تخریب باغ ها و کشاورزی مردم، ایجاد درّه ها با شیب‌های تند و ناموزون میراث بارندگی‌های سیل آسای بهاری برای مردم زجر کشیده و مظلومی است که این درد افزون بر سایر محرومیت‌ها و عقب ماندگی‌ها بر گُرده ی آنان سنگینی می‌کند.
اگر-حتی نیم نگاهی- به اقتصاد مقاومتی و تکیه بر سرمایه‌های خودمان داشته باشیم، در می‌یابیم که یکی از راه‌های تحقق این شعار ایجاد سد بر روی این رودخانه ها و آبشارهایی است که در فصل بهاربه علت نداشتن مهار در بالادست، باعث تخریب و ویرانی و در تابستان و پاییز خشکسالی و بحران و گاهی نزاع‌های طایفه ای است، را دامن می‌زند.
روستای دلی بهرام بیگی به علت داشتن آبشاری زیبا- اما فصلی- یکی از این مناطقی است که نیاز مبرم به احداث سد دارد تا از رهاورد این سد بعلاوه ی زمین‌های پایین دست که می‌تواند تا روستای ده شیخ را آبیاری نماید؛ دشت سقاوه، شهرک صنعتی سقاوه و کارخانه‌ی سیمان مارگون نیز می‌توانند از این سد منتفع گردند. کما اینکه گردشگری رونق می‌گیرد و تولید به چند ده برابر می رسد بیکاری ریشه کن شده و جوانانی که به علت نداشتن شغل، روستا را ترک کرده و در شهرها آرزوی شغلی کاذب را دارند مهاجرت معکوسی به روستا خواهند داشت؛ این می شود یک تیر و صد نشان ...
در سال‌های گذشته چندین بار کارشناسانی از تهران و یاسوج به روستا آمده و محل را کارشناسی کرده و نقشه ی تهیه شده را بازخوانی کردند و تایید کردند که مشکل فنی برای احداث سد بر روی آبشار فوق وجود ندارد تنها نیاز به تخصیص اعتبار جهت شروع کار می باشد.
در خرداد ماه امسال آقای زارعی نماینده ی محترم مردم در مجلس شورای اسلامی هنگام بازدید از روستا قول مساعد دادند که هر وقت دولت محترم عملیات اجرایی سد را شروع کند دو ملیارد تومان از اعتبار آنرا شخصاً تهیه می نمایم. که این دلگرمی را جهت شروع کار برای دولتیان افزایش می دهد.
جناب آقای دکتر خادمی: نیک می دانید دستی که کمک می کند، از دستانی که برای دعا بالا می روند مقدس تر است.
جناب آقای استاندار: با عنایت به سفر در پیش روی هیأت محترم دولت به استان و از آنجا که حضرتعالی خود بومی استان می باشید و با درد ومحرومیت هم استانی های خود آشنایی دارید خاضعانه تقاضا می شود با سفر به روستا و دیدار با مردم این دیار تدبیری اندیشه شود تا هر چه سریعتر اجرای این سد در دستور کار قرار گیرد«منتظر حضور سبز جنابعالی در روستا می باشیم»
ذکر خیرتان در خیل همگان فراموش مباد.

 
* به نمایندگی از مردم روستای بهرام بیگی
نام شما

آدرس ايميل شما

رامین
Iran, Islamic Republic of
عالی بود احسن
احمد بیتاب
Iran, Islamic Republic of
انشالا که باهمت استاندار غیور ونماینده محترم شهرستان بویراحمد ودنااین طرح دراولویت کاری قرار بگیرد
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1