تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۴۹
کد مطلب : ۱۱۵۳۳۱

وضعیت وحشت‌‌آور دهدشت و اختلافات کش‌دار شورای شهر

۲
۰
کبنا ؛در شورای سلامت و امنیت غذایی کهگیلویه وضعیت بهداشت شهر و سلامت گوشت تولیدی کشتارگاه در بدترین حالت توصیف شد.
سیاست تقابلی اعضای شورای شهر و شهردار که طی روزهای اخیر به اوج خود رسیده و موج انتقادات را به همراه داشته است عصر امروز نیز نشست شورای سلامت را فرصتی برای ابراز دوباره انتقادها مغتنم شمرده و مسائلی را در باب مشکلات شهر و دغدغه‌های موجود ارائه دادند.dhdasht_zbaleh_vrodi shahr (3)
در این نشست که با حضور فرماندار، بخشداران و اعضای شورای سلامت در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شده بود مصوبه‌های گذشته این شورا مورد تبادل‌نظر قرار گرفته و تصمیماتی جهت رفع معضلات بهداشتی به خصوص در مورد کشتارگاه اتخاذ شد.
موضوع کشتارگاه که بارها در این شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفته و مصوباتی در راستای سلامت گوشت و بهداشت این واحد کشتارگاهی روی کاغذ آورده بود امروز نیز وقت زیادی از جلسه ۱۵۰ دقیقه‌ای شورای سلامت را به خود اختصاص داد تا با وجود متولیان امر با تکرار مصوبات گذشته و تأکید بر پیگیری و اجرای این مصوبات، به مردم این اطمینان را بدهند که با گذشت سال‌ها از راه‌اندازی کشتارگاه و تولید گوشت! از امروز عزم جزمی برای تامین سلامت این محصول پروتئینی خواهند داشت.
نکته قابل توجه در رسیدگی به وضعیت کشتارگاه اذعان اعضای شورای شهر مبنی بر غیربهداشتی بودن گوشت کشتارگاه و اقرار به عدم استفاده از آن بوده تا جایی که از مردم خواستند گوشت مورد نیاز خود را از این واحد کشتارگاهی تهیه نکنند.
مصوبات شورای شهر به خوبی اجرایی نمی‌شوند
سید علی محمد موسوی‌امجد در این نشست با بیان این‌که مصوبات شورای شهر به خوبی اجرایی نمی‌شوند اظهار داشت: به عنوان مثال مصوبه‌ای صورت گرفته که شهرداری کسانی را که در سطح شهر اقدام به نگهداری مرغ محلی و احشام می‌کنند را شناسایی و جهت رسیدگی به مراجع قضائی معرفی کند.
عضو شورای شهر دهدشت خاطرنشان کرد: اما متأسفانه تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته و باعث شده فضای شهر چهره‌ای روستایی به خود گیرد.
وی با اشاره به وضعیت نظافت شهر دهدشت تصریح کرد: روزانه مراجعات مردمی بسیاری در شورای شهر داریم که از بوی نامطبوع ناشی از جداول و کانال‌ها معترض و خواستار رسیدگی هستند.
موسوی‌امجد با بیان این‌که بخشی از عدم رعایت نظافت به فاضلاب آب‌های سطحی و مسایل فرهنگی از ناحیه مردم برمی‌گردد افزود: اما باید این بحران به نوعی مدیریت شود.
افراد کت و شلواری که سبب بوی تعفن شهر دهدشت شدند
وی دیگر مصوبه شورای شهر در استفاده از زندانیان در حوزه خدمات شهری را یادآور شد و با اشاره به عدم اجرای این مصوبه ۱۴۰ نیروی مازاد در شهرداری را باعث متحمل شدن هزینه گزاف خواند و گفت: در شهرداری افرادی کت و شلواری به کار گرفته شده که به جای ارائه خدمات شهری پشت میز نشسته و باعث شده وضعیت نظافت شهر به جایی برسد که بوی تعفن جداول همشهریان را ناراضی و اذیت کند.
این مسئول با بیان اینکه نیروی انسانی در شهرداری به درستی ساماندهی نشده است، تصریح کرد: افراد در حوزه‌های مختلف باید شناسایی و در خدمات شهر به کار گرفته شوند.
عضو شورای اسلامی شهر دهدشت، ارائه خدمات شهری را ضرورت مهم برای شهروندان عنوان و تصریح کرد: می‌توان از هزینه‌های غیر ضروری در شهرداری کاست و در بخش خدمات شهر هزینه کرد.
وی، کشتارگاه و مشکلات را مورد اشاره قرار داد و با نگران خواندن وضعیت موجود گفت: بنده دو سال به خاطر اطلاع از وضعیت غیر بهداشتی کشتارگاه از گوشت آن استفاده نکردم .
موسوی‌امجد، نبود اعتبار را دلیل توجهیی در رفع معضلات کشتارگاه ندانست و افزود: هزینه‌های مورد نیاز برای ساماندهی این واحد به شورای شهر ارائه شود تا با دغدغه مورد رسیدگی قرار گرفته و مصوبه‌ای برای تامین هزینه‌ها در نظر گرفته شود.
با ۹ رئیس کار کردن سخت است
جواد تخشا نیز در ابتدای سخنانش اختلاف دیدگاه اعضای شورا و شهردار را امری عادی تلقی و عنوان کرد: از مجموع شوراهای کشور ۳۹۶ شورا با شهردار اختلاف دیدگاه و نظر دارند.
شهردار دهدشت ضمن ارائه توضیحاتی در باب مصوبات مربوط به شهرداری در شورای سلامت نسبت به برطرف شدن مشکلات حوزه‌های مختلف کشتارگاه در بازه‌های زمانی قول داد و گفت: تا پایان شهریور نسبت به دفع سپتیک فاضلاب کشتارگاه اقدام و کوره لاشه سوز حداکثر تا پایان هفته تامین خواهد شد.
وی در پاسخ به انتقاد موسوی‌امجد از عدم اجرای مصوبه بکارگیری زندانیان گفت: این مصوبه با بکارگیری ۲۷ زندانی در خدمات شهری شکل اجرایی به خود گرفت اما به علت عدم توانایی در کار ترخیص شدند.
شهردار دهدشت، سیل انتقادات اعضای شورا به شهرداری را با گفتن جمله «با ۹ رئیس کار کردن سخت است» پاسخ داد؛ که این گفته وی حقانی دیگر عضو شورا را به واکنش واداشت.
رجبعلی حقانی که به گفته خود به نمایندگی از مجموعه بزرگ آموزش و پرورش در این نشست حضور یافته بود با زیرکی از فرماندار وقت صحبت گرفت و گفت: اگر ما را کوچک می‌بینید آموزش و پرورش نهاد بزرگی است اجازه دهید صحبت کنم.
شورای شهر ۹ عضو ندارد که رئیس شهردار باشند
معاون پرورشی آموزش و پرورش کهگیلویه اما از فرصت استفاده کرده و ضمن پاسخ به ادعای شهردار مبنی بر دستور دهی اعضای شورای شهر به وی گفت: شورای شهر ۹ عضو ندارد که رئیس شهردار باشند.
وی وضعیت بهداشتی شهر را در حالت هشدار خواند و با بیان این‌که کمتر از دو ماه دیگر بازگشایی مدارس و حضور دانش‌آموزان را خواهیم داشت افزود: اولیاء دانش‌اموزان دغدغه بهداشتی فرزندان خود را دارند و بوی تعفن جداول شهر از الان نگرانی‌هایی را برای والدین به وجود آورده است.
وحشت‌آور خواندن وضعیت شهر
حقانی با وحشت‌آور خواندن وضعیت شهر گفت: جولان احشام در شهر و عدم رعایت نظافت امنیت دانش‌آموزان را به خطر انداخته است.
وی کشتارگاه و مشکلات موجود را مورد اشاره قرار داد و با توصیه به عدم استفاده از گوشت تولیدی در کشتارگاه به خاطر وضعیت اسفناک بهداشتی گفت: چندین بار تصمیماتی در رفع مشکلات اتخاذ شده اما تاکنون عملی نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
عرض سلام وارادت خدمت دولت تدبیر وامید وضمن قبولی طاعات وعباداتتان
مسئولین محترم جناب آقای استاندار وجناب آقای فرماندار کهگیلویه
به خاطر خدا به داد شهر دهدشت برسید
خواهشمندیم باماشین هم که شده خیابانها ,پارکها ,جداول ,کانال های بزرگ فاظلاب دهدشت را بررسی کنید به خدا اگر توان مالی داشتیم شبانه از این شهر فرار میکردیم وا شاید در ضمینه های دیگر موفق باشند اما به حق والانصاف وضعیفی هستند ودر امر شهرداری موفق نبودن .
اگر میدانید ومسائل سیاسی نمی گدارد برخورد کنید باید از خدا بیشتر بترسید
اگر نمیدانید لطفا نیروهایتان را برای تحقیق بفرستید
عاجزانه تقاضای بررسی داریم زیرا خودتان به ناظر بودن خدا به اعمالمان آگاهید .
Iran, Islamic Republic of
درو بر دکتر تخشا
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1