تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۴۲
کد مطلب : ۱۱۵۰۹۳

تودیع و معارفه مدیران آب و فاضلاب روستایی چرام

۱
۰
کبنا ؛مراسم تکریم و معارفه رئیس آب و فاضلاب روستایی چرام با حضور مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار، امام جمعه و مسئولان شهرستان چرام برگزار شد.
آب دزدی در کهگیلویه و بویراحمد زیاد است
امام جمعه چرام گفت: آب دزدی در کهگیلویه و بویراحمد زیاد است.
حجت‌الاسلام جعفر طزری  با بیان اینکه آبفای روستایی مشکلات بیشتری نسبت به آبفای شهری دارد، اظهار کرد: کسی که در این مسئولیت قرار می‌گیرد باید از روحیه، پشتکار و عزم بیشتری برخوردار باشد.
امام جمعه چرام با اشاره به این مطلب که امروز یکی از چالش‌های ما بحث روستاهاست، عنوان داشت: صداوسیما با پخش برخی از برنامه‌ها به دنبال رفع مشکل مردم است ولی بعضی از برنامه‌ها نه تنها مشکل را رفع نمی‌کند، بلکه مشکلی را اضافه می‌کند.
وی با متذکر شدن این مطلب که در نظام جمهوری اسلامی آب بسیار اهمیت دارد چراکه اگر آب نباشد، دین می‌رود، گفت: رئیس جدید آب و فاضلاب روستایی چرام در مقوله آب تا جایی که امکان دارد روحیه چانه‌زنی و همت بیشتری داشته باشد تا آنجا که روستایی نداشته باشیم از نعمت آب شرب برخوردار نباشد.
طزری با اشاره به اینکه ما نظام جمهوری اسلامی را بد معنا می‌کنیم، خاطرنشان کرد: مردم به جای اینکه بگویند انقلاب اسلامی چه کارهایی انجام داده است، پس از ۳۶ سال طلبکار نظام هستند.
خطیب جمعه چرام با اشاره به کم‌بارشی، عنوان کرد: همه مردم باید بحران آب را جدی بگیرند و قبل از اینکه دچار مشکل جدی شویم با صرفه‌جویی و مصرف بهینه این مایه حیات، بحران پیش رو را کنترل و سپری کنیم.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه مطالبات آب و فاضلاب روستایی باید برآورده شده و این اداره هم باید خدمات پایاپای ارائه دهد، متذکر شد: کسانی که کنتور ندارند حق استفاده از آب شهری را ندارند، این آب، آب کشاورزی که نیست پس نباید بدون کنتور آب شهری داد، اما هرجا که مردم پای کار آمده و پول آب بها دادند، آب و فاضلاب وظیفه دارد خدمات ارائه دهد.
طزری در پایان با اظهار تأسف از اینکه آب دزدی در استان زیاد است، خاطرنشان کرد: ۱۰ برابر استان آب داریم، اما چرا بعضی مناطق ما فاقد آب آشامیدنی هستند، بنابراین مشکلات را با شجاعت بگوییم و نه اینکه به خاطر آبروی استان چشم‌پوشی کنیم.
۲۰۶ روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد آب آشامیدنی هستند
مدیر عامل آبفار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰۶ روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد آب آشامیدنی هستند که از این تعداد ۶ روستا، روستاهای بالای ۲۰ خانوار هستند.
فیض‌الله پاسره  با اشاره به اهمیت آب، آن را از نیازهای اساسی مردم برای حیات و توسعه دانست و اظهار کرد: خوشبختانه این یک افتخار است که انسان در مسئولیتی خدمت کند که سقایی مردم را دارد و این خدمت، خدمت بسیاری است که اهمیت بالایی داشته و با سایر خدمات فرق دارد.
مدیر عامل آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه خدمات آب و فاضلاب در حوزه شهری و روستایی لحظه‌ای بوده و تعطیل بردار نیست، عنوان داشت: در حوزه‌های دیگر می‌توان خدمات را به ماه‌های بعد موکول کرد ولی آب‌رسانی در هر شرایطی باید انجام شده و با تدبیر امورات مردم بچرخد.
وی با ابراز خرسندی از اینکه کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های پر آب کشور است، خاطرنشان کرد: مشکلات آب در استان ما به نسبت سایر استان‌ها به مراتب بیشتر است چراکه کمتر به اهمیت موضوع توجه کرده و در بحث فرهنگ مصرف، هم ما مدیران کم کار کرده‌ایم و هم مردم درست استقبال نکرده‌اند.
این مسئول به مقاومت‌های مردم در خصوص مصرف آب در برخی روستاها اشاره داشت و ابراز کرد: برخی از مخاطرات را مردم نمی‌دانند، در زمینه بهداشت آب بعضی استانداردها باید حتما رعایت شود.
پاسره با اشاره به پراکندگی جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد، متذکر شد: ما ۱۶۷۶ روستا در استان با جمعیت ۳۱۰ هزار نفر داریم، یعنی شاخص توسعه جمعیت در استان ما بسیار پایین است.
مدیر عامل آبفار کهگیلویه و بویراحمد، اضافه کرد: این استان، استانی صعب‌العبور بوده و در بعضی روستاها و مناطق منابع آب وجود ندارد که مجبوریم با هزینه زیاد و با فواصل طولانی آبرسانی را انجام بدهیم.
وی با بیان اینکه ۹۹ درصد سیستم آبرسانی که امروز داریم به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: عمر تاسیسات آب‌رسانی ۲۵ سال است که عمر مفید عمده طرح‌های آب‌رسانی در استان تمام شده است.
این مسئول اضافه کرد: بیش از ۵۰ درصد شبکه‌های آب‌رسانی به علت مصرف و استفاده‌های نابجا و سرعت انجام کار در حین احداث، پرت شبکه‌ای بالاست و ما سرمایه‌هایمان را تلف می‌کنیم.
پاسره، عدم نظارت بر ساخت و سازها در مناطق روستایی توسط بخشداری‌ها و دهیاری‌ها را مشهود دانست و ابراز کرد: این موضوع سبب شده که در بالادست مخزن‌های آب روستایی خانه ساخته شود و ایجاد مشکل شود.
وی با بیان اینکه معادل ۱۰ میلیون تومان باید هزینه شود تا به یک خانوار روستایی آب شرب سالم و بهداشتی برسد، تصریح کرد: برای تولید هر متر مکعب آب ۱۱۰۰ تومان هزینه می‌شود اما قانون‌گذار اجازه نمی‌دهد بیشتر از ۳۵۰ تومان آب بها دریافت کنیم.
این مسئول آب‌رسانی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کالایی که ارزان در اختیار مردم قرار گیرد، اهمیت خود را از دست می‌دهد، گفت: خوشبختانه با تلاش‌های همه مسئولان در این حوزه، امروز ۷۱ درصد جمعیت روستایی ما از نعمت آب شرب برخوردار بوده و در استان از ۱۶۷۶ روستا، ۱۴۷۰ روستا دارای تاسیسات آب آشامیدنی هستند.
پاسره ادامه داد: ۲۰۶ روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد آب آشامیدنی هستند که از این تعداد، ۶ روستا، روستاهای بالای ۲۰ خانوار هستند ولی به معنای این نیست که دولت به تامین آب در این مناطق بی‌توجهی کرده است بلکه منبع تامین آب در این نقاط وجود ندارد.
مدیر عامل آبفار کهگیلویه و بویراحمد، توگبری چرام را یکی از مناطق فاقد آب آشامیدنی ذکر کرد و عنوان داشت: در این روستا منابع تامین آب وجود ندارد و چشمه‌ای در بالادست روستا وجود دارد که اگر معارضات محلی آن برطرف شود با وجود هزینه‌ای بالا و محدویت منابع آب‌رسانی را انجام می‌دهیم.
وی در پایان با تأکید بر فراغت مسئولان از بخشی‌نگری بر ضرورت همکاری آب و فاضلاب شهری تأکید و اضافه کرد: ما مجتمع آبرسانی القچین را تعریف کردیم که آب این روستاها را از آبفای شهری جدا کرده و هزینه آن ۲ میلیارد تومان است.
به گزارش کبنا نیوز، در پایان این آئین احسان غلامی به عنوان مدیر جدید آب و فاضلاب روستایی چرام منصوب و از خدمات محمدعلی خدادوست مدیر سابق این شرکت تجلیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

االقچین
Iran, Islamic Republic of
مدیر جدید خیلی ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1