تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۱۱۵۰۴۹

علی مطهری از انتصاب افشانی دفاع کرد/ وزیر کشور کوتاه نیاید

۱۶
۰
کبنا ؛motahari
تنش های کرسی استانداری فارس این بار به مجلس رسید. نمایندگان استان فارس روز گذشته در اعتراض به آنچه معرفی استاندار جدید فارس خوانده‌اند، با اعلام استعفای خود، جلسه علنی روزگذشته مجلس شورای اسلامی را ترک کردند.
بعد از استعفای سید محمد احمدی از سمت استانداری وزیر کشور در حکمی خلیل رضاییان، معاون عمرانی این استانداری، را با حفظ سمت به عنوان سرپرست استانداری فارس منصوب کرد. حالا با گذشت دو هفته از انتصاب سرپرست استانداری فارس، برخی اخبار از این حکایت دارند که سید محمدعلی افشانی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در دوران اصلاحات به عنوان گزینه وزارت کشور قرار است که به این سمت منصوب شود. بسیاری از گروه های سیاسی از عملکرد سید محمد احمدی استاندار سابق فارس ناراضی بودند و این انتقادها بعد از ماجرای حمله به علی مطهری در شیراز دو چندان شد و در نهایت پس از ماه‌ها کش و قوس‌ با افکار عمومی و فعالان سیاسی در استان فارس در اقدامی که دلیلش حضور در انتخابات اعلام شد، استعفا داد. با استعفای احمدی، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در حکمی خلیل رضاییان، معاون عمرانی این استانداری، را با حفظ سمت به عنوان سرپرست استانداری فارس منصوب کرد. حالا با گذشت دو هفته از انتصاب سرپرست استانداری فارس، برخی اخبار از این حکایت دارند که سید محمدعلی افشانی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در دوران اصلاحات به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت کشور برای استانداری فارس مطرح شده است.
اما دیروز نمایندگان این استان مسیر خاصی را برای اعمال فشار بر وزارت کشور در تعیین استاندار انتخاب کردند. روزگذشته جمعی از نماینده استان فارس در مجلس، در اعتراض به آنچه معرفی استاندار جدید فارس خوانده‌اند، با اعلام استعفای خود، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را ترک کردند.اعضای مجمع نمایندگان استان فارس همچنین به نشانه اعتراض، استیضاح وزیر کشور را امضا کردند.بر اساس ماده ۹۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی «هر نماینده که اعتبارنامه او به تصویب رسیده است مى‌تواند از مقام نمایندگى استعفا دهد. پذیرش استعفا موکول به تصویب مجلس است.»
در همین رابطه جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، درباره استعفای جمعی از نمایندگان استان فارس به دلیل آنچه انتصاب استاندار جدید فارس خوانده شده است، اظهار کرد: وزیر کشور دو گزینه را برای استانداری فارس به دولت معرفی کرده است در حالی‌که پیش از این رحمانی فضلی از نمایندگان خواسته بود تا گزینه‌های مورد نظر خودشان را به وزارت کشور معرفی کنند تا در خصوص آنها تصمیم‌گیری شود. وی با بیان اینکه «وزارت کشور در انتخاب استاندار به گزینه‌های نمایندگان توجهی نکرد»، افزود: مجمع نمایندگان استان فارس، گزینه‌هایی را برای استانداری به وزیر کشور معرفی کردند که غالب این افراد اصولگرا نبودند و کسانی بودند که در این دولت مسئولیت دارند.
قادری ادامه داد: با وجود این، جای بهانه‌ای وجود نداشت که وزیر کشور از بین این گزینه‌ها استاندار فارس را انتخاب نکند اما ما دیدیم که طی یک فرآیند محرمانه و بدون اطلاع نماینده ولی‌فقیه استان و نمایندگان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی دو گزینه برای استانداری فارس معرفی شدند.عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این سوال که «انتخاب استانداران از وظایف وزیر کشور است؛ به نظر شما واکنش نمایندگان به این اقدام قانونی دولت تند و غیرقانونی نبوده است؟»، اظهار کرد: ما چه می‌توانستیم انجام دهیم؟ مگر در انتخاب استاندار اول به نظر نمایندگان توجهی شد؟ ما شاخص‌ها را تبیین کردیم و افرادی را نیز به وزارت کشور معرفی کردیم اگر این افراد ایرادی داشتند باید وزیر کشور به ما می‌گفت و حداقل از گزینه‌هایی انتخاب می‌کردند که در بین همراهان دولت اجماع وجود داشت.قادری در پاسخ به این سوال که «استعفای شما تا چه حد جدی است؟»، گفت: امروز ۱۶ نفر از نمایندگان استان فارس استعفای خود را تنظیم، و همراه با امضای استیضاح وزیر کشور تقدیم هیئت رئیسه مجلس کردند که تصمیم‌گیری نهایی با آنهاست.
سخنگوی وزارت کشور: استاندار فارس منصوب نشده
این اخبار در حالی منتشر شده است که حسنیعلی امیری، قائم‌مقام وزیر کشور ،در گفت‌وگویی با ایرنا اعلام کرده است: استاندار فارس هنوز منصوب نشده است و همچنان منتظر تایید نهایی فرد پیشنهادشده در هیئت دولت هستیم.
او افزود: با توجه به اهمیت استان فارس، استانداری این استان نیازمند مدیری مجرب و کارآمد است، بنابراین ضمن احترام به گزینه‌های پیشنهادی برای این استانداری که همگی برادران خوبی هستند فردی که به هیئت دولت برای تایید نهایی معرفی شده است، مجرب، مطلع و کارآمد است.
وی ادامه داد: فرد پیشنهادی به دولت دارای سابقه و تجربه مدیریتی در بخش‌های مختلف نظام از جمله معاونت استانداری چند استان کشور است و دارای کارنامه قابل قبولی است.سخنگوی وزارت کشور خاطرنشان کرد: این فرد دارای سابقه درخشان است و در مسئولیت معاون وزیر توفیقاتی را کسب کرده است. وی همچنین موفق به دریافت نشان سازندگی شده است.
امیری با تاکید براین که وزیر کشور برای تمامی انتصاب‌ها از مراجع نظارتی و امنیتی استعلام می‌کند، گفت: استعلام‌های لازم برای فرد پیشنهاد‌شده به عنوان استاندار فارس نیز اخذ و انتصاب در سمت استانداری برای وی بلامانع اعلام شده است. گزینه پیشنهادشده برای استانداری فارس به هیئت دولت هیچ‌گونه سابقه افراطی‌گری حتی در حد اظهارنظر ندارد.
مطهری: وزیر کشور کوتاه نیاید
در همین رابطه روزگذشته علی مطهری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمایندگان مجلس معیارها و شاخص‌هایی برای انتخاب استاندار دارند که باید به این معیارها احترام گذاشت، البته آنان فقط می‌توانند پیشنهاد بدهند و حق دخالت ندارند.
وی تاکید کرد: نمایندگان نمی‌توانند برای دولت الزامی ایجاد کنند و بگویند که این فرد باشد یا نباشد، چراکه این کار دخالت در امور اجرایی و خلاف قانون اساسی است؛ دولت به هر حال باید به طور مستقل تصمیم بگیرد.نماینده تهران در مجلس در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید «چرا نمایندگان استان فارس که امروز استعفا دادند و جلسه علنی را ترک کردند علاقه به دخالت در کار اجرایی دارند اما در برابر حمله‌ای که به شما در شیراز شد واکنشی از خود نشان ندادند؟»، گفت: متاسفانه در چند سال اخیر این رویه باب شده است، روزی که وزیر کشور در جلسه رای اعتماد عنوان کرد که استانداران را با نظر نمایندگان انتخاب می‌کند مرتکب اشتباه شد و اکنون چنین توقعاتی ایجاد شده است.وی ادامه داد: همان سخنان وزیر کشور مشکلاتی را برای وزارت کشور ایجاد کرده است، در حالی که نمایندگان حق دخالت در امور اجرایی را ندارند و می‌توانند پیشنهاد دهند که مثلا ما این فرد را اصلح می‌دانیم ولی باید تصمیم را به عهده دولت بگذاریم و دیگر دنبال نکنیم که چرا این فرد انتخاب نشد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این سوال که «اگر شما مشاور وزیر کشور بودید چه نظری را درمورد انتخاب استاندار فارس به وی اعلام می‌کردید؟»، گفت: در این استان باتوجه به وجود برخی دخالت‌ها باید فردی انتخاب و مسئولیت را برعهده بگیرد که تحت تاثیر فشارهای آنها قرار نگیرد و فردی مستقل باشد.مطهری ادامه داد: وزیر کشور نباید عقب‌نشینی کند و تحت تاثیر فشارها قرار گیرد.
نماینده لار: گزینه پیشنهادی از ۳ یا ۴ ماه دوام نخواهد آورد
جمشید جعفرپور نماینده مردم لار در گفت‌وگو با فارس، درباره مخالفت مجمع نمایندگان استان فارس نسبت به معرفی استاندار پیشنهادی دولت برای این استان اظهارداشت: از اول قرار بر این بوده که یک نیرو متناسب با معیارهای اعتدال و با تجربه کاری و اشنایی با فضای کاری استان معرفی شود و فردی که الان مطرح است این ویژگی‌ها را ندارد بنابراین درخواست این بوده که فرد دیگری معرفی شود.وی افزود: نظر اعضای مجمع نمایندگان استان فارس معرفی مدبرانه‌تر یک فرد با تجربه کاری مناسب برای استانداری فارس است چون اگر این فرد مورد نظر به تایید دولت برسد و بر سر کار بیاید بیش از ۳ یا ۴ ماه دوام نخواهد آورد.نماینده مردم لار در پاسخ به این سوال که آیا مقامات دولتی نسبت به اعتراض نمایندگان فارس جواب داده‌ اند؟ گفت: جواب روشن و رسمی به ما ندادند، مشغول رایزنی هستیم تا جلو این اتفاق را بگیریم.
شفیعی:به مجلس برمی‌گردیم
نوذر شفیعی نماینده ممسنی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به استعفای دسته‌جمعی نمایندگان استان فارس در اعتراض به انتصاب استاندار جدید این استان عنوان کرد: همه نمایندگان استان فارس استعفای خود را تقدیم هیات رئیسه کردند.
وی افزود: طبق توافقی که از قبل صورت گرفته بود قرار بود طی هماهنگی میان وزارت کشور، مجمع نمایندگان استان فارس و روحانیون این استان، استاندار انتخاب و معرفی شود.
نماینده استان فارس خاطرنشان کرد: علی‌رغم این توافق، در معرفی استاندار فارس توجهی به صحبت‌های گذشته نشد و بدون مشورت با نمایندگان استان فارس، فرد مورد نظر وزارت کشور برای استانداری فارس معرفی شد.
شفیعی همچنین گفت: این اقدام برای مخالفت ما صورت گرفت اما طبیعتا به مجلس برمی‌گردیم.
سید محمدعلی افشانی اهل استان کهگیلویه و بویراحمد است وی در زمان دولت اصلاحات معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش ایران بوده و همچنین تصدی چندبار سمت معاون استانداری را در کارنامه خود نیز دارد. افشانی در خردادماه سال ۸۴ نشان دولتی «درجه دوم سازندگی‌» را از دستان رئیس دولت اصلاحات گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح طلب ممسنی
Iran, Islamic Republic of
ای کاش مردم گچساران فقط یک ساعت از وقت خودشون رو صرف مقایسه عملکرد دکتر تاجگردون و نوذر شفیعی نماینده ممسنی می کردند .. آن وقت می فهمیدند که مردم ممسنی چه می کشند و قدر نماینده پرکار و محبوبشون رو می دونستند ... بخدا مردم رو عاصی کرده شفیعی
رای برگشتی
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری کوتاه بیایید شما نباید نومن به بعض باشید
شما توقع دارید دولت از شما حرف شنوی کند اما مردم و نمایندگان فارس هیچ
این یک نکته منفی است که از شما خواهم داشت و بدانید بنده از همفکران شما هستم اما این مطلبتان با اندیشه خودتان هم سازگار نیست
مطهری ناب
Iran, Islamic Republic of
بسم الله نور النور
گر پدر تو بود فاضل
از فضل پدر تورا چه حاصل
نمی دانم علی مطهری از حمایت از فتنه گران و آنهایی که زاویه دار هستند
چه سودی یبرد اما همین بس که جز به حاشیه راندن خود و بیت شهید
هیچ سود دیگری ندارد چرا که شهید مطهری دل و فکر جذب میکرد
و علی مطهری کف و سوت
جلوغمگین ازدیارخودتان مستقردرتهران
Iran, Islamic Republic of
بریدبمیریدازاین سخنان سخیف ....پس مدیرانی که اسم فارس رادرکهگیلویه یدک کشیدندراچه توجیهی برایشان دارید؟
میم. الف
Iran, Islamic Republic of
وزیر کشور فرد قاطع و باجنمی هست شک نکنید از موضعش عقب نخواهد نشست، هر چند تلویحآ سخنگوی وزیر چنین موضعی را اتخاذ کرده اما این حرکت مقطعی است و وزیر گزینه دلخواه دولت را منصوب می کنند.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
این همه نورآبادی تو استان ما پست دارند باید برکنار بشن بخاطر صحبت های نماینده ممسنی.کمپین حمایت از لر زبانان باید دست بکار شود ووخواستار عزل مدیران نورآبادی شاغل در یاسوج شوند
بی زبان
Iran, Islamic Republic of
مردم شریف لر زبان به خودتان بیایید. نگذارید هیچکدام از استان فارس در این استان پستهای کلیدی را بدست بگیرند. رگ غیرتتان کجا رفته است. آقایان نماینده مجلس چرا در این خصوص سکوت کرده اید . چرا جواب محکمی به نمایندگان فارس نمی دهید! آیا فقط برای نیروهای داخلی باید سینه را ستبر کنید ؟!!! مگر همه آنچه که استان فارس را می چرخاند از وکیل و پزشک و معمار و ... همگی از این استان نیستند؟ استان فارس چه نیروی شاخصی دارد که اینگونه رفتار می کنند . چرا نیروهایشان را در این استان بها می دهید وقتی که چشم دیدن ما را ندارند. اینها مگر یادشان رفته است که هرچه دارند از ما و از لر دارند. مگر تمدن خودشان را از تخت جمشید و بازار وکیل و قلعه کریمخان و ... نمی بینند که اینگونه توهین می کنند. به خودتان بیایید مردم استانم .
شهروند
Iran, Islamic Republic of
پسر کو نشان دارد از پدر پسر مخوانش خوانش تاج سر
Iran, Islamic Republic of
خداییش ما لرها هم نماینده داریم ....اخ ستارهدایت خواه کجایی که یادت بخیر حداقل تومجلس لرها یه ابهتی داشتن
لر سبز
Iran, Islamic Republic of
درود بر افشانی هم تبار و هم طایفه ای عزیز
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
استاندار محترم فارس
جناب آقای مهندس افشانی
با عرض سلام و خیر مقدم، ای کاش ان افراد غوره صفتی که بجای ایجاد تدبیر و امید در استان مرگ و میر را موجب شده اند ، این نامه بدست شان میرسید، تا بدانند ندانم کاری انان و سیاسی کاری انان و عدم مسئولیت پذیری شان موجبات چه ظلم ها و بی بندباری های در استان شده، برادر گرامی بنا بر تعریف سازمان بهداشت جهانی، تندرستی تنها فقدان بیماری یا نواقص دیگر در بدن نیست بلکه تندرستی نداشتن هیچ‌گونه مشکل روانی، اجتماعی، اقتصادی و سلامت جسمانی برای هر فرد جامعه است. برادر گرامی استان فارس از بی عدالتی، بیکاری، فقر، فساد فحشا، و شیوع انواع بیماری های همچون ایدز، سرطان، دیابت، بیماریهای روحی روانی در وضعیت بحرانی قرار دارد، که انشاالله با مدارک مستند خدمت ارائه خواهد گردیید، وجود این بیماری ها و اسیبهای اجتماعی مرگ و میر تدریجی جمعیت این استان را نشانه گرفته است، میدانید علت چیست علت اینست که هیچکس سر جای خودش نیست، مدیر حوزه سلامت کار سیاسی میکند، مدیر حوزه اسیبهای اجتماعی کار سیاسی میکند و ماه عسل ان میشود نابودی جمعیت، و اگر ظرف چند ماه دیگر قدامی عاجل بدون در نظر گرفتن نظر افراد فرصت طلب، سیاسی کار تنها بر اساس تخصص افراد صورت گرفت نابودی جمعیت متوقف خواهد گردید در غیر اینصورت .... .اما برادر از نابودی جمعیت گفت ام داعش در عراق و سوریه نیز دانسته کمر همت بسته برای نابودی جمعیت و متاسفانه بعضی ازمدیران نالایق خدا بهتر میداند دانسته و ندانسته با ندانم کاری، نداشتن تخصص و عدم مسئولیت پذیری همان کاری را میکند که داعشان میکنند، لذا برادر گرامی چه فتنه ای بزرگتر از پست بگیرهای داعش صفت که به بهانه های مختلف متخصصین را خانه نشین کرده اند و به جان مردم افتاده اند، فقط فقط برای حفظ پست و مقام . لذا ما جمع کثیری از متخصصین این استان ضمن حمایت همه جانبه از جنابعالی اماده خنثی سازی توطئه داعش صفتان به هر قیمتی هستیم.
Iran, Islamic Republic of
بنده یک لر هستم که در زادگاه خودم کار به من ندادن و ان فلان شخص شیرازی را دو دستی کار بهش دادن، در همین دانشگاه دولتی یاسوج با مدرک دکتری الان بیکار هستم .
Iran, Islamic Republic of
ما مردم لر زبان کامفیروز فارس از افشانی حمایت میکنیم و به نماینده خودمان میگوییم برای رای به کامفیروز نیا که هو میشوی حال نماینده ما لر نیست متاسفم برای شفیعی نماینده نورآباد حیف لر که بزارن رو ای بی غیرت
یاسر
Iran, Islamic Republic of
... برای آقای ذولانوار با این اظهار نظرشون. براستی شماها دلسوزان استان کجا بودید زمانی که یک جوان ۲۸ ساله استاندار فارس شد
فهلیان.عبدالرحیم بهرامی
Netherlands
اینجانب به مهندس افشانی خیر مقدم عرض میکنم و برای ایشان آرزوی موفقیت دارم.
قطعنا جناب افشانی با گرفتن نشان سازندگی از ریاست محترم جمهوری توانایی های
خود را اثبات کرده اند و بهتر بود نمایندگان و بخصوص آقایان شفیعی و صادقی به نظر دولت تدبیر و امید احترام میگذاشتند. ما چون آقای افشانی فرد شایسته ای میباشند
از ایشان حمایت میکنیم و امیدواریم ایشان هم مانند دیگر لر زبانها آبرو داری کنند و شایسته سالاری را ملاک عمل قرار دهند نه گرایش های قومی و قبیله ای .استان فارس بسیار پهناور میباشد که متاسفانه مناطق لر نشین از محرومترین نقاط اقتصادی استان هستند ونیازمند توجه بیشتر مسئولین. با تشکر
بنده خدا
Norway
مهندس افشانی بنده خدا اصلا بهش فرصت ندادند نماینده های فارس گفتن ۲ یا ۳ ماه بیشتر دوام نمیاره.یعنی برنامه دارن براش.خدایا فارسها چقد نژادپرستن
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1