تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۱۱۴۸۸۹

مهریان و معضلات ساکنان آن

۸
۰
کبنا ؛
دهیار روستای مهریان با اشاره به برخی مهمترین چالش های فراروی این روستا ،گفت: تجمع آبهای سطحی و آبگرفتگی معابر جلوی منازل مسکونی بویژه در منطقه پرجمعیت تحقیقات کشاورزی یکی از مشکلات و در عین حال دغدغه های جدی مردم است.



سیروس جهان‌کهن افزود: طرح جامع و مطالعاتی برای هدایت و دفع آبهای سطحی و رفع مشکلات مردم در منطقه تحقیقات مهریان تهیه شده و منتظر تصویب نهایی از سوی کمسیون تطبیق از سوی فرمانداری شهرستان بویراحمد است.

وی بیان کرد: به دلیل رعایت نشدن اصول فنی و مهندسی در احداث جداول دو طرف خیابان ۳۰ متری تحقیقات و قرار گرفتن این جداول بالاتر از منازل مسکونی خطر ورود فاضلاب و نیز آبهای سطحی به سطح معابر و منازل در کوچه ها را دوچندان کرده است.
جهان کهن یکی از اولویت های مهم دهیاری و شورای اسلامی روستای مهریان را ساماندهی ، اصلاح و بازسازی جداول دو طرف خیابان تحقیقات اعلام کرد و افزود: اعتبار مورد نیاز نیز برای این طرح پیش بینی شده است.
وی میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح و همچنین جدول گذاری ۱۲ کوچه تحقیقات مهریان را افزون بر چهار میلیارد ریال ذکر کرد و خواستار همکاری و حمایت مسوولان اجرایی استانی و شهرستان بویراحمد در این راستا شد.
جهان کهن تصریح کرد: از آنجا که یکی از بهترین ، مناسب ترین و امن ترین منطقه در مناطق حاشیه ای مهریان، بلهزار و حتی شهر مادوان نیز مرکز تحقیقات کشاورزی محسوب می شود همکاری و حمایت مسوولان برای ساماندهی و بهبود وضعیت این منطقه پرجمعیت ضروری است.
وی با اشاره به برخی از مهمترین برنامه های عملیاتی و عمرانی دهیاری مهریان در سال جاری ، گفت: جدول گذاری برای دو هزار متر مربع ، زیرسازی و آسفالت خیابان های وکوچه ها با همکاری و مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، متراکم کردن برخی خیابان های با شیب تند و ساماندهی و اجرای طرح پسماند و جمع اوری زباله ها از مهمترین این برنامه ها است.
جهان کهن جمعیت فعلی ساکن مهریان یاسوج را افزون بر هشت هزار نفر دانست و گفت: بیش از ۱۰۰ هزار مترمربع کوچه، خیابان و معابر ساماندهی نشده در این منطقه وجود دارد.
وی مزان اعتبار مورد نیاز برای ساماندهی این میزان کوچه و یابان در منطقه مهریان را افزون بر ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
جهان کهن با انتقاد از تعیین تکلیف نشدن دست کنده های تاریخی مهریان، گفت: این اثر تاریخی نیز دلیل بی مهری و سهل انگاری متولیان امر به جولانگاه معتادان و افراد و افراذل اوباش تبدیل شده است.
وی ابراز داشت: البته این معضل هم اکنون با رسانه ای شدن و دخالت و دستور ویژه فرماندهی نیروی انتظامی تا حدودی پاکسازی و امنیت نیز برقرار شده است.
وی اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری چنانچه اعتباری برای خرید و ساماندهی این اثر تاریخی ندارد بیش از این مالک ساختمان مسکونی آن را معطل و سرگردان نکند.
وی از استعلام های مختلف از سوی اداره کل گردشگری استان و شهرستان بویراحمد مبنی بر مجوز این دهیاری برای ایجاد چاه فاضلاب در خیابان جلوی ساختمان این اثر تاریخی خبر داد و گفت: در صورت اعلام رضایت و گرفتن مجوز از مقامات ذیربط، دهیاری مهریان نیز آماده همکاری در این راستا خواهد بود.
وی با اشاره به ساختار ناموزون و ساخت و سازهای غیرمجاز و بروز مشکلات متعدد بهداشتی در روستای مهریان، گفت: دهیاری و اعضای شورای اسلامی نیز نسبت به الحاق این روستا به یاسوج رضایت کامل دارند.
وی یکی از شاخص ها ومکانیسم های لازم برای رفع مشکلات و معضلات در روستاها را همکاری و مشارکت بیش از مردم دانست و گفت: بدون همراهی مردم توسعه پایدار در روستا ممکن نیست.
وضعیت حاشیه نشینی و افزایش خیره کننده جمعیت در اطراف شهر یاسوج مدت ها است به عنوان یکی از چالش های اساسی فراروی مسولان اجرایی استان و شهرستان بویراحمد قرار گرفته است.
روستای هشت هزار نفری مهریان واقع در حاشیه یاسوج در انتظار توسعه امکانات خدمات رفاهی است.



 ---------------------------
حمید جهان
--------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

مردم
Iran, Islamic Republic of
دهیار محترم مهریان تا حالا رفته تنگ مهریان تا ببینه که آب و فاضلاب چگونه از وسط آب روان تنگه , همانجایی که روزانه ده ها نفر شنا میکنند یا با کفش و پای برهنه تردد میکنند آب آشامیدنی مردم مظلوم حوزه مهریان وبله زار را برداشت کرده اند !!!!!!!
deleted
Iran, Islamic Republic of
ه په مه دهیارش عوض وابیه
فرعی هشت شهید قاسم مهربان
Iran, Islamic Republic of
جناب دهیار محترم علیرغم مراجعات ،تماسها وپیگیریهای مکرر اهالی فرعی هشت شهید قاسم مهریان به دهیاری واعضای شوراوحتی مراجعه به نماینده محترم مردم درمجلس شورای اسلامی ؛دهیار قبلی وشما با امروز وفردا کردن جهت جدول گذاری واسفالت این محله اقدامی ننموده اید ،رهاشدن فاضلاب وتجمیع ابهای سطحی بهداشت عمومی را در وضعیت نامطلوبی قرارداده لطفا اقدامی فرمایید.
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت اهالی فرعی ۸ جدول گذاری انجام شد. اسفالت هم در اولویت می باشد.
Iran, Islamic Republic of
در یه کلام دهیار با عرزه میباشد.
مشهدی لحاک بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
دهیار انسان بزرگی است
کاظم
Iran, Islamic Republic of
از زحمات فراوان مهندس جهان کهن تشکر میکنم
Iran, Islamic Republic of
از زحمات برادر بزرگوار مهندس رمضانی تشکر می کنم.
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1