تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : ۱۱۴۴۲۹

نامی که محو شده و انحرافی که همچنان جریان دارد

۲
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛احسان حاتمی‌پور
نامی که محو شده و انحرافی که همچنان جریان دارد...PicUp_Kart_Exam
رهبر معظم انقلاب: «هیچ کس نباید مجموعه مذاکره کنندگان ما را سازش کار بداند؛ اینها بچه های انقلابند... یک مأموریت سختی را بر عهده دارند و هیچکس نباید مأموری که مشغول کار است را تضعیف کند. ما از مسئولین دیپلماسی خودمان قرص و محکم حمایت می کنیم.»
خوارج یعنی شورشیان. این واژه از «خروج» به معنای سرکشی و طغیان گرفته شده است. پیدایش آنان در جریان حکمیت است. در جنگ صفین در آخرین روزی که جنگ داشت به نفع حضرت علی ( ع) خاتمه می یافت، معاویه با مشورت عمرو عاص دست به یک نیرنگ ماهرانه ای زد. خوارج فریب نیرنگ عمروعاص را خوردند که دستور داد برای جلوگیری از شکست حتمی، قرآن‌ها را بر سر نیزه‌ها کنند و بگویند «ما اهل قبله و قرآنیم، بیائید قرآن را حکم قرار دهیم».
خوارج برای بار دوم زمانی فریب خوردند که حکمیت ابوموسی اشعری و عمروعاص را پذیرفتند. بعد هم بجای اعتراف به خطا، مدعی شدند خلاف شرع و کفر بوده که دو نفر انسان را در دین خدا حکم و داور قرار دادند، «صرفا خدا حاکم است و نه انسانها».
اشتباه سوم خوارج زمانی بود که به حضرت علی (ع) گفتند چرا تن به حکمیت داده‌اند. آنها مدعی شدند که هم امام (ع) کافر گشته و هم آنها، و از امیرالمومنین (ع) خواستند مانند آنها توبه کند!
اشتباه چهارم این فرقه، سرکشی و طغیان مسلحانه در برابر حکومت اسلامی بود و اینکه در مقابل امام علی (ع) ایستادند و دست به سلاح بردند و گرچه امیرالمومنین (ع) آنان را قلع ‌و قمع کردند، اما سرانجام نخستین اقدام تروریستی تاریخ تشیع را رقم زدند و امیرالمومنین علی (ع) را در مسجد به شهادت رساندند.
دلواپسی یا ...؟
هر زمان که چشم انداز مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه ۱+۵ به توافق نزدیک می شود، عده ای در داخل سراسیمه و آشفته می‌شوند. گروهی به اصطلاح دلواپس، امروزه سیاست خارجی تعاملی دولت روحانی را بر نمی‌تابند و آن را مایه بی‌عزت شدن ایران در عرصه جهانی می‌دانند، نقطه آمالشان دولتی است که نامه های رئیس آن به بسیاری از مقام های جهان بی جواب باقی می‌ماند و با «کاغذپاره» خواندن قطعنامه ها، کشور را در شرایط انزوا قرار داد، از طرف شخصیت‌ها و جریان‌هایی حمایت می‌شوند که هدف آنها بیشتر دشمنی با نظام و ملت شبیه است تا بر حمایت. نکته جالب توجه اینکه صداوسیما نیز که قاعدتا باید رسانه‌ ملی و به ‌دور از جناح‌ بندی‌‌های سیاسی و حزبی باشد، برخلاف منافع ملی رفتار کرده و با این گروه‌‌ها همسو شده و در راستای اختلاف‌افکنی و التهاب در جامعه، به پوشش گسترده رفتارهای افراطی و غیرقانونی این دست افراد و گروه‌ها اقدام می‌کند. برخی حتی نماز جمعه و مساجد را که باید تریبون‌هایی وحدت‌آفرین و مدافع منافع ملی و مردم باشد، ابزارهایی برای بیان اهداف و منافع جناحی و سیاسی خود قرار داده و از بلندگوهای نمازجمعه و مساجد نیز علیه دولت منتخب مردم و سیاست‌هایش شعار می‌دهند.از طرفی زاویه ی دید دلواپسان به سیاست خارجی دولت روحانی مبتنی برنگاه جناحی و گروهی است. در این میان آن چه مغفول واقع می شود منافع ملی کشور است که بی شک باید بر منافع جناحی و گروهی اولویت داده شود.
مهمترین علل انحراف خوارج را می‌توان بی‌سوادی و کم فهمی آنها ذکر کرد زیرا به زعم باطل خود کوچکترین انحراف و گناه هر کسی را به خروج از دین و کفر تفسیر می کردند و به نقل از حضرت علی علیه السّلام آنها بر اثر کجروی های خود به تدریج، تبدیل به تیرهای شیطان شده و شیطان توسط آنان اهداف خویش را عملی می ساخت.
اینکه قرن‌ها است حتی نام خوارج نیز از بین رفته است اما گویا روحشان در کالبد مقدس‌نماها همواره وجود دارد و مزاحمی سخت برای پیشرفت اسلام و مسلمانان است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دنیا دیده
Iran, Islamic Republic of
به نظر من حتمن اصلاح طلبان در منطقه کهگیلویه بزرگ باید یک کاندیدا از طایفه بهمئی/یک کاندیدا از طیبی/یک کاندیدا از دشمن زیاری/یک کاندیدا از بویراحمد گرمسیری/یک کاندیدا هم از سادات مثلا سادات امامزاده علی/ یعنی حداقل ۵ کاندیدا باید به صحنه انتخابات مجلس بفرستند و این ۵ کاندیدا باید از پاییز وارد فاز انتخابات شوند تا مردم و نیروهای اصلاح طلب و اعتدال گرا را در منطقه خودشان بسیج کنند.



آنوقت دو هفته مانده به انتخابات همه نیروها متحد روی یک گزینه قوی میانه رو اصلاح طلب و اعتدالگرا که هم کاردان و متخصص باشد هم آرای خوبی داشته باشد ائتلاف کنند تا با رای بیش از ۸۰ هزار کهگیلویه ای پیروز قاطع انتخابات مجلس دهم در کهگیلویه بزرگ یک اصلاح طلب اعتدال گرا باشد.


پیش به سوی اصلاح طلب کردن همه نمایندگان استان
مارگون
Iran, Islamic Republic of
جناب وازهلال احمرچه خبر؟شنیدم سال گذشته میخواستیددرهلال احمراستخدام شویدو
آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

دوره حضور دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در قدرت، با این کشور کاری کرده که دیگر ...
ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

 در صورتي که جنگي در منطقه رخ دهد همه توجه‌ها به اين جنگ منعطف خواهد شد و بالطبع توجه ...
پیشنهاد زیباکلام مبنی بر اعدام سلطانِ واکسن کرونا!

پیشنهاد زیباکلام مبنی بر اعدام سلطانِ واکسن کرونا!

صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی پیشنهاد اعدام سلطانِ واکسن کرونا را مطرح ...
1