تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب : ۱۱۴۳۳۶

مافیای میوه در یاسوج/ دخالت‌های اتاق اصناف در شهر/ پارک بانون ضروری نبود

۱
۰
کبنا ؛کارگروه گردشگری و خدمات سفر ظهر امروز و به ریاست پژمان نیک‌اقبالی معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که در این نشست و با توجه به روزهای تعطیل عید فطر بر همکاری تمام دستگاه‌های خدمت‌رسان در این ایام تأکید شد.yasuj (2)
در این جلسه محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و جشنواره شب‌های یاسوج خبر داد و گفت: نمایشگاه صنایع دستی مرداد سال جاری با حضور استان‌های سراسر کشور در یاسوج برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: این نمایشگاه با بیش از ۴۰ غرفه صنایع دستی در پارک مهرورزی استان برگزار می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن تأکید بر فراهم نمودن امکانات لازم برای حضور گردشگران در استان افزود: به همین منظور جشنواره شب‌های یاسوج برای آشنایی بیشتر مسافرین و گردشگران با آداب و رسوم مردم استان و با توجه به ظرفیت شهر یاسوج برگزار می‌شود.
* مافیای میوه در استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شده است
در ادامه محمد‌علی جاوید شهردار یاسوج از نبود زیرساخت‌ها در شهر یاسوج انتقاد کرد و افزود: به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم با تبلیغ و حضور گردشگر در شهر یاسوج مخالف هستم.
وی به فضای شهر یاسوج و وجود ۷۰۰ سازه موقت در این شهر اشاره کرد و گفت:  ۷۰۰ سازه موقت را من شناسنامه‌دار و اطلاع‌رسانی کردم که ۷۰۰ سازه موقت در این شهر وجود دارد و باید در این خصوص برنامه‌ریزی شود.
جاوید تصریح کرد: در سال ۱۳۸۰ میدان میوه و تره‌بار در وسعتی حدود چهار هکتار به صورت ۱۰۰ درصد آماده بهره‌برداری بوده ولی اتاق اصناف و بقیه دستگاه‌ها نتوانستند از آن استفاده کنند.
شهردار یاسوج اضافه کرد: مگر باید دنبال پیدا کردن سرمایه‌گذار برای فروش میوه باشیم، ضمن اینکه بازار میوه یاسوج به بازار مافیایی تبدیل شده و میوه‌ای که کیلوی ۵ یا ۶ هزار تومان باید به دست مردم برسد کیلویی ۱۲ یا ۱۳ هزار تومان عرضه می‌شود.
این مسئول از دخالت‌های اتاق اصناف انتقاد کرد و گفت: اگر من شهردار هستم اتاق اصناف چرا در زمین‌های سروک که عمدتا کاربری زراعی دارند و نه طرح تفضیلی، نه آب و برق دارند برای عمده‌فروشان اقدام به ساخت و ساز کرده است.
وی عنوان کرد: برای صدور پروانه کسب باید از شهردار استعلام گرفته شود اما اتاق اصناف بدون استعلام از شهرداری در حال صدور بی‌رویه پروانه کسب است.
جاوید از صدور بی‌رویه مجوز تاکسی و تاکسی بی‌سیم به وسیله اتاق اصناف انتقاد کرد و افزود: طبق قانون حمل و نقل درون شهری به عهده شهرداری است اما چرا اتاق اصناف بدون هماهنگی با شهرداری پروانه تاکسی بی‌سیم و تاکسی تلفنی صادر می‌کند که تمام شهر از تاکسی بی‌سیم و تاکسی‌تلفنی پر شده است.
جاوید تصریح کرد: برگزاری جشن و جشنواره‌ها در پارک‌های استان به صورت علمی و منطقی‌تر انجام شود تا بتوانیم در شهر تحول ایجاد کنیم.
* پارک بانوان لازم اما ضروری نبود
سید حسین کاظمی مسئول دفتر فنی استانداری در ادامه با بیان اینکه با حرف‌های جاوید شهردار به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های گردشگری موافق هستم، گفت: شهردار مسئول ایجاد و فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری است.
وی با بیان اینکه احداث پارک بانوان لازم اما ضروری نبود ادامه داد: به جای احداث پارک بانوان چندین سرویس بهداشتی در پارک‌های استان ایجاد می‌شد تا در آستانه تعطیلات عید فطر با مشکل مواجه نشویم.
این مسئول به وضعیت رودخانه بشار اشاره کرد و افزود: رودخانه بشار در وضعیت اسفناکی به سر می‌برد و بوی نامطبوع آن چهره‌ای زشت به بشار و شهر یاسوج داده است.
کاظمی عنوان کرد: شهرداری یاسوج مکان مناسبی برای فروش قالب‌های یخ در نظر داشته باشد که فروش یخ بر روی گونی علاوه بر مشکلات بهداشتی زیبنده پایتخت طبیعی نیست.
* یاسوج شهر آلونک‌ها
در ادامه سید نادر موسوی قوام‌آباد رئیس اتاق اصناف مرکز استان با بیان اینکه نبود کارخانه و صنایع تولیدی در استان مشکلی بزرگ و جدی به شمار می‌رود، گفت: وضعیت بازار استان به هم ریخته و مناسب نیست.
وی با بیان اینکه وجود ۷۰۰ سازه موقت موجب شده یاسوج شهر آلونک‌ها شود، افزود: در گذشته مدیران را مورد لعن و نفرین قرار می دادیم که چرا در این زمینه اقدامی نکردند اما در حال حاضر خودمان نتوانستیم کار خاصی برای جمع‌آوری این سازه‌های موقت انجام دهیم.
این مسئول ادامه داد: ۱۲۰۰ واحد صنفی تحت عنوان وانت در وردی شهر یاسوج هستند که نتوانستیم این واحدها را ساماندهی کنیم.
در پایان این نشست پژمان نیک‌اقبالی معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد توسعه گردشگری را موجب توسعه همه جانبه کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: نمی‌توانیم به خاطر نبود زیرساخت‌های گردشگری در شبکه استانی دنا یا در شبکه‌های ملی اعلام کنیم که گردشگران به شهر یاسوج سفر نکنند.
وی بیان کرد: به جای این کار باید امکانات و زیرساخت‌های لازم را برای کسانی که استان را مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند فراهم کنیم.
این مسئول ضمن تأکید بر آمادگی دستگاه‌های مختلف استان برای پذیرایی از گردشگران و مسافرین گفت: تا قبل از تعطیلات عید فطر رودخانه بشار لجن‌زدایی شود.
نیک‌اقبالی بیان کرد: مدیران عضو خدمات سفر در ایام تعطیلات در دسترس باشند و اگر قصد خروج از استان را دارند تا سه رده مدیریتی خود را برای مواقع لازم و اضطراری به مدیریت بحران معرفی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
نتیجه و خروجی این جلسه جه بود هیج خروجی نداشت چون مدیران ما توان کار کارشناسی را ندارند مدیران محترم ابتدا مشکلات را به کار گروههای کارشناسی واگذار تا بررسی و ارائه راهکارها توسط کارشناسان انجام پذیرد سپس راهکارها در کمسیون مدیران جهت اجرا اختصاص بودجه اولویت بندی و..............واگذار گردد.
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1