تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۷
کد مطلب : ۱۱۴۳۳۵

جاوید: با ورود گردشگر به یاسوج مخالفم/نیک‌اقبالی: یاسوج جذابیت ندارد

۷
۰
کبنا ؛کارگروه گردشگری و خدمات سفر استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست پژمان نیک‌اقبالی برگزار شد.
javid
بازار یاسوج جذابیت لازم برای حضور گردشگران را ندارد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازار یاسوج جذابیت لازم برای حضور گردشگران را ندارد.
پژمان نیک‌اقبالی در کارگروه خدمات سفر و گردشگری با بیان اینکه گردشگری اولویت اول استان برای توسعه و پیشرفت است و در سطح کشور استان به‌نام استانی گردشگر‌پذیر شناخته شده است، اظهار کرد: به‌واسطه ارتباط جاده‌ای که در چند سال اخیر در استان ایجاد شد و استان در سطح کشور شناخته شده است هرساله به تعداد گردشگران و مسافران اضافه می‌شود.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه زیرساخت‌های استان در بحث گردشگری فراهم نیست گفت: زیرساخت‌های گردشگری استان برای یک جمعیت خاص تعریف شده است، ضمن اینکه باید شرایط کنونی و زیرساخت‌های حال حاضر بخش گردشگری را ساماندهی کنیم.
وی به هجوم مسافران در عید فطر سال گذشته به شهر یاسوج اشاره کرد و افزود: مشکلات سال گذشته و پاسخ‌گو نبودن شرایط موجود استان برای پذیرایی از مسافران نه تنها در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج، بلکه در اغلب استان‌های کشور وجود داشت.
این مسئول عنوان کرد: در گذشته بیشتر تبلیغ برای مسافرت و گردشگری بود اما در حال حاضر باید بر روی فرهنگ مسافرت و فرهنگ گردشگری کار شود.
نیک‌اقبالی خطاب به شهردار یاسوج گفت: نرم پارک‌های ما خارج از استاندارد تعریف شود و یک یا دو عدد سرویس بهداشتی به پارک‌ها اضافه شود و چون سرویس بهداشتی اعتبار و هزینه زیادی در پی ندارد سرویس بهداشتی ایجاد شود.
معاون امور عمرانی استاندار اضافه کرد: کارهای خوبی از گذشته تاکنون شروع شده و اگر این پارک‌هایی که در دست ساخت هستند تمام شود ظرف سال‌های آینده یک تناسب بین جمعیت و پارک خواهیم داشت.
وی در خصوص برگزاری جشنواره شب‌های یاسوج گفت: این جشنواره به صورت خوب و منظم در استان برگزار شود و کیفیت آن به گونه‌ای نباشد که استان را زیر سوال ببرد.
این مسئول تصریح کرد: بازار یاسوج جذابیت لازم را ندارد و اگر قرار است با تکیه بر بازار یاسوج این جشنواره برگزار شود موفق نمی‌شوید.
نیک‌اقبالی به وضعیت رودخانه بشار اشاره کرد و افزود: ۱۵ کیلومتر رودخانه بشار در استان جاری است که این رودخانه ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری است اما وضعیت کنونی بشار مناسب نیست که نیاز است ظرف‌های روزهای آینده و تا قبل از عید فطر هر چه سریع‌تر این رودخانه لایروبی و لجن‌زدایی شود.
وی در پایان خواستار همکاری بیشتر همه دستگاه‌های اجرایی، صدا و سیما و رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در آمادگی و پذیرایی از مسافرین و گردشگران در روزهای عید فطر شد.
 
نمایشگاه صنایع‌دستی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نمایشگاه صنایع‌دستی مرداد‌ماه سال جاری و با حضور استان‌های سراسر کشور در یاسوج برگزار می‌شود.
محمود باقری  به تعطیلات عید فطر در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به تجربه سال گذشته و هجوم مسافران در تعطیلات عید فطر به استان خصوصا شهر یاسوج نیاز است که تمام دستگاه‌های عضو خدمات سفر و کارگروه گردشگری در روز‌های عید فطر با آمادگی کامل پذیرای حضور مسافران و گردشگران باشند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی با حضور تمام استان‌های کشور در شهر یاسوج خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه مرداد‌ماه سال جاری در محل پارک مهرورزی یاسوج برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: مجوز برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی به وسیله سازمان میراث فرهنگی صادر شده و اعتباری در همین خصوص نیز در گرفته شده است و نمایشگاه میراث فرهنگی با حضور تمام استان‌ها برگزار می‌شود.
این مسئول بیان کرد: با توجه به حضور گردشگران برای سفر به استان و همچنین بازدید از نمایشگاه صنایع‌دستی لازم است ادارات مهمانسراهای خود را در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دهند.
باقری همچنین از برگزاری جشنواره شب‌های یاسوج خبر داد و عنوان کرد: با توجه به خواسته سازمان میراث فرهنگی مبنی بر تعریف یک رویداد جاذب گردشگری متناسب با ایام تابستان جشنواره شب‌های شهر یاسوج در پارک‌های ساحلی و مهرورزی این شهر برگزار می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این جشنواره با همکاری بخش خصوصی و همچنین سازمان میراث فرهنگی در استان برگزار می‌شود، بیان کرد: در این جشنواره علاوه بر مراسم شعرخوانی و اجرای برنامه‌های شاد مردم و گردشگران با آداب، رسوم و فرهنگ مردم استان آشنا می‌شوند.
وی بیان کرد: باید سهم خود را از اعتبارات فرهنگی سازمان میراث فرهنگی بگیریم و این اعتبار را در برگزاری کارهای فرهنگی برای مسافران و گردشگران با توجه به ظرفیت استان هزینه کنیم.
این مسئول درپایان خواستار همکاری هلال احمر، اورژانس ۱۱۵، پلیس راهور، نیروی انتظامی، جهادکشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان در جهت آمادگی کامل برای پذیرایی از میهمانان و گردشگران در روزهای تعطیلات عید فطر شد.
 
۵۰ درصد آتش‌سوزی‌ها در منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در روزهای تعطیل رخ می‌دهد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۰ درصد آتش‌سوزی‌های عرصه‌های منابع طبیعی در روزهای تعطیل رخ می‌دهد.
عزت‌الله بهشتی‌فر در کار گروه ستاد خدمات سفر و گردشگری با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰ فقره آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی استان به وقوع پیوسته گفت: ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان در این آتش‌سوزی‌ها طعمه حریق شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۵۰ درصد  آتش‌سوزی‌‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی در روزهای و ایام تعطیل رخ می‌دهد که باید اطلاع‌رسانی لازم به مردم برای محافظت از جنگل‌ها از طریق صدا و سیمای مرکز استان و همچنین رسانه‌ها صورت گیرد.
وی اضافه کرد: روز گذشته(دوشنبه ۱۵ تیر) پنج فقره آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی گزارش شد که به جز یک مورد در منطقه حفاظت شده بن زرد مابقی با حضور به موقع نیروهای منابع طبیعی مهار شد.
این مسئول در پایان تصریح کرد: کارکنان منابع طبیعی مدت چهار ماهی است که حقوق و مزایای خود را دریافت نکردند اما هر ماه مبلغ ۲۰ میلیون تومان به وسیله تأمین اجتماعی استان به خاطر دیر کرد پرداختی بیمه کارکنان برداشت می‌شود که در این خصوص اقدام لازم صورت گیرد.
زیر‌ساخت‌های گردشگری در یاسوج فراهم نیست
شهردار یاسوج از نبود زیر‌ساخت‌های گردشگری در این استان انتقاد کرد و گفت: امکانات گردشگری در یاسوج فراهم نیست لذا با ورود گردشگر به یاسوج مخالف هستیم.
محمد‌علی جاوید ظهر امروز در کارگروه خدمات سفر و گردشگری اظهار کرد: زیرساخت‌های گردشگری در شهر یاسوج فراهم نیست لذا با آمدن گردشگر به این شهر مخالف هستیم.
شهردار یاسوج تصریح کرد: با تبلیغات و اینکه روی آنتن اعلام کنیم یاسوج شهر گردشگر‌پذیری است و هوای اینجا مناسب است و مردم را دعوت به سفر به این شهر کنیم اما برای سرویس بهداشتی صف بکشند اقدام خوبی نبوده و زیبنده استان نیست.
وی بیان کرد: اگر می‌خواهیم از بحث گردشگری و توریسم حمایت کنیم باید زیرساخت‌های آن را آماده کنیم این در حالی است که تمام ترس و لرز ما برای عید فطر حضور گردشگران و نبود پارک، سرویس بهداشتی و سایر امکانات گردشگری است.
این مسئول تصریح کرد: اگر فضا، شرایط و زیر‌ساخت‌های لازم گردشگری در این شهر فراهم نشود همه برای سفر و گردشگری به این شهر می‌آیند و دیگر نیازی به تبلیغات نیست.
شهردار یاسوج عنوان کرد: بهتر است برای رفاه حال شهروندان در شهر یاسوج همه تلاش خود را در راستای توسعه مسائل ارزشی، فرهنگی و تفریحی به کار بگیریم و تمام دستگاه‌های فرهنگی مانند شهرداری یاسوج، میراث فرهنگی و .. به سهم خود از این اقدامات حمایت کنند.
جاوید بیان کرد: فلسفه کاری ما توسعه پارک و فضای سبز است که در همین راستا ۱۴ هکتار پارک غدیر را کلنگ‌زنی کردیم  و زیرساخت‌های آن آماده شده و به اندازه نیاز سرویس بهداشتی در این مکان‌ها پیش‌بینی شده است.
این مسئول تصریح کرد: در پارک ولایت و پارک بانوان که در حال احداث است نیز زیرساخت‌های لازم در این فضاها نیز دیده شده است.
شهردار یاسوج ضمن تأکید بر فراهم نبودن زیرساخت‌های گردشگری به وضعیت اعتباری شهرداری یاسوج اشاره کرد و گفت: کل اعتبارات ماده ۱۸۰، اعتبارات استانی و اعتبارات مازاد عملکرد در سال ۹۳ برای ۱۴۳ هزار نفر جمعیت در مرکز استان ۵ میلیارد تومان بوده است.
شهردار یاسوج بیان کرد: پل چهارم بشار را با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان کلنگ‌زنی کردیم این در حالی است که پیمانکار پل بیش از دو میلیارد تجهیز کارگاه کرده است.
وی با بیان اینکه شهرداری اعتباری ندارد که اینقدر روی این موضوع مانور داده می‌شود بیان کرد: در حال حاضر که خیابان‌های شهر را  آسفالت می‌کنیم همه می‌گویند ۱۱ میلیارد تومان پول برای شهرداری آمده که از مجموعه ۱۱ میلیارد تومان سال گذشته تنها ۵ میلیارد تومان آن اختصاص داده شد، ضمن اینکه اعتباری که امسال واریز شده ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.
نام شما

آدرس ايميل شما

امیر.گچ
Iran, Islamic Republic of
یاسوج
نظریه پرداز
Iran, Islamic Republic of
طبق اطلاعات واصله جناب شهردار خیلی از مرحله پرته، خدا به فریاد مردم شهر یاسوج برسه، خداوند اعضای شورای شهر یاسوج را نمی بخشد،
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
طبق اطلاعات رسیده، جناب شهردار در جلسه کارگروه گردشگری وستادسفر، گردشگران، راافرادی، گشنه وتشته، عنوان کرد، این است مسول بزرگنرین،، دستگاه خدمات رسان در مرکز پایتخت طبیعت ایران، خیلی شرم آور است،
جانباز گچساران
Iran, Islamic Republic of
این حرفی هست که سالها گفته شده یاسوج آمادگی این همه ورودی ندارد روز عید فطر و فردایش را ببینید و تحلیل کنید
صابر
Iran, Islamic Republic of
وفتی متولی گردشگری ، معنی و مفهوم گردشگری را نمیدونه ، باید در آن اداره توسط شهرداری تخته بشه .
شهروند یاسوج
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای شهری که عنوان پایتخت طبیعت ایران را یدک میکشد و شما شهردارش باشید.خیلی متاسفم با این حرف زدنتون.شما و شورا ضعیف هستید نه یاسوج ظرفیت گردشگری ندارد.وظیفه شماست که ظرفیت ایجاد کنید.ما شهروندان یاسوج از شما ناراضی هستیم.
سامر
Iran, Islamic Republic of
برای شهردار ...مگه برای هر کاری باید همه چیز فراهم باشد ایشان این را درک نمی کنند که با ورود انها و از قبل این ورود چقدر سدمایه وارد استان و رونق بازار و تقویت اشتغال و اقتصاد استان که خودش مستقیم و غیر مستقیم به ساختن شهر می کند همه مسافران که نیاز نیست فقط در شهر یاسوج باشند بلکه می خواهند از طبیعت شهرستان استفاده کنند گوشه گوشه شهرستان خودش پارک خدادادیست خدا پدر و مادر بهرامی را بیامرزد چقدر فضا در این شهر ایجاد کرد و این شهر را خوب معرفی کرد
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1