تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۰۴
کد مطلب : ۱۱۴۳۳۳

اصلاح‌طلبان کهگیلویه عقب گرد نمی‌کنند

۷۵
۰
کبنا ؛ رحیم بنام
در باب یادداشت جهت‌داری که در سایت خبری کبنا نیوز با عنوان «اصلاح‌طلبان کهگیلویه و گزینه‌های موجود»نگاشته شد، یادآوری نکاتی را لازم می‌دانم؛
نویسنده محترم یادداشت، در همان ابتدای مقاله‌ی خود، با الهام گرفتن از رویه‌ی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری، سعی در ناچار جلوه دادن اصلاح طلبان کهگیلویه در ائتلاف روی گزینه‌ای از اصولگرایان دارد.
اما در پاسخ به این ذهنیتِ دور از واقعیت باید گفت که دکتر عارف در آن انتخابات که سرشار از درس‌های پر‌معنا برای احزاب سیاسی ایران بود با ازخودگذشتگیِ سیاسی، حوزه‌ی قلمرو اصلاح‌طلبان را گسترش داد. وی با اقدام تاریخی خود بخش وسیعی از افکار عمومی را که از رد صلاحیت یکی از ارکان نظام یعنی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی منزجر شده بود را تسکین داد و با گزینه‌ای ائتلاف کرد که از یاران نزدیک خود هاشمی رفسنجانی محسوب می شد.
از سوی دیگر هاشمی نیز یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های سیاسی کشور است که در مقطع پایانی زندگی سیاسی خود با نزدیکی هرچه بیشتر به مردم، تصمیم
گرفت حرف همه‌ی آحاد ملت را بشنود؛ او که مشخصاً راه خود را از انحصارطلبان جدا و تمکین به رأی مردم را علناً اعلام کرد.
بنابراین می‌توان گفت زیر چتر تفکر اصلاح‌طلبی، به‌قدر کافی فضای آزاد برای همه‌ی آنهایی که به «میزان، رأی ملت است» یعنی فرموده‌ی بنیانگذار کبیر انقلاب، اعتقاد راسخ دارند وجود دارد. بنا به تعاریف واقعی، تنگ‌نظری در قاموس اصلاح‌طلبی معنا ندارد؛ منشور اصلاح‌طلبی نیز نه بر روی افراد بلکه بروی افکار، متکی است. یعنی هر کسی که اکنون در مسیر اصلاح‌طلبی که ریشه در فطرت انسان‌ها دارد، حرکت کند اصلاح‌طلب تلقی می‌شود حتی اگر سالها اصولگرا بوده باشد!
تحلیل درست از شرایط انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲، ما را به این نتیجه می‌رساند که محمدرضا عارف و اصلاح‌طلبان عقب‌نشینی نکرده‌اند بلکه چتر اصلاح‌طلبی
را بر روی جامعه بیش از پیش، گسترش داده‌اند.
حال اینکه در شهرستان کهگیلویه، شرایط فرق می‌کند و خوشبختانه اصلاح‌طلبان آن دیار هم متعددند و هم متفکر، هم معتدلند و هم معتقد! بنابراین آنقدر گزینه دارند که نخواهند و مجبور به عقب‌نشینی و عقب‌گردی نشوند؛ آقای دکتر مصطفی تقوی که در یادداشت مذکور از وی به عنوان گزینه‌ی واقع‌گرایانه‌ی اصلاح طلبان یاد شده است، شخصیتی محترم، دانشگاهی و تحصیلکرده، اندیشمند و دارای پایگاه اجتماعی و مذهبی می‌باشند، اما وی هرکه باشد گزینه‌ی اصولگرایان است و بس! دکتر تقوی را اگر نخواهیم بپذیریم که «نیروی در سایه‌ی» آقای بزرگواری است، دست‌کم پذیرفتنی است که باید در جایگزینی با آقایان موحد، مژدهی‌پور، عدل هاشمی، فیاض‌بخش و
حبیبی رقابت کند و بهتر بود نویسنده‌ی محترم از لزوم تلاش تقوی برای باز کردن جای خود در بین اصولگرایان سخن می‌گفت نه توصیه به اصلاح‌طلبان برای ائتلاف با وی!
نویسنده محترم، علت انتخاب سید مصطفی تقوی را به عنوان گزینه‌ی اصلاح‌طلبان، دوری از افراط و تقویت خطِ میانه بیان می‌کند و احتمال بازماندن کاندیداهای محبوب اصلاح طلب از فیلترهای تأیید صلاحیت را استدلال قرار می‌دهد اما سوالی که اینجا قابل طرح می‌باشد این است که مگر رد صلاحیت‌های ادوار گذشته‌ی اصلاح‌طلبان به خاطر افراطی‌گری بوده است؟
آقایان لاهوتی و منطقیان دو تن از معتدل‌ترین و منطقی‌ترین افراد حاضر در صحنه‌ی سیاسی هستند و با وجود تمامی ناملایمت‌های سیاسی که برایشان حادث
شده است هیچ‌گاه از دایره‌ی تعقل، خردورزی و پایبندی به نظام خارج نشده‌اند!
از سوی دیگر، مگر شخصیت‌های سیاسی نام‌آشنای دیگری همچون صدوقی، رستاد، باقریان، دکتر بنام، سیف‌سادات و ... که زمزمه‌ی حضور آنان از طیف فکری
اصلاح‌طلبان در میدان ارزیابی مردم این حوزه‌ی انتخابیه، شنیده می‌شود، راه افراط را در پیش دارند که اصلاح‌طلبان ناچار به شیون پیش از مرگ و تن‌دادن به کاندیداهای اصول‌گرایانِ شناسنامه‌دار شوند؟!
همه‌ی این افراد به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارکان آن پایبندند و قانون اساسی را در تمام ابعاد آن و نه تفسیر بخشی و سلیقه‌ای از آن قبول دارند.
بنابراین افراطی در کار نیست که مورد استدلال واقع شده است.
از دیگر سو، حتی اگر دست اصلاح‌طلبان از حیث اشاره‌شده در آن یادداشت، بسته یا خالی شود، این‌بار پیش‌بینی می‌شود اصلاح‌طلبان با حضور در انتخابات به همان رأی به نظام، اکتفاء نمایند.
همچنین، عنوان مطلب به "اصلاح طلبان و گزینه های موجود" اختصاص یافته است در حالیکه نویسنده در ادامه پردازش خود هیچ اشاره ای به گزینه های احتمالی اصلاح طلبان به جز سید مصطفی تقوی نکرده است لذا بهتر می بود عنوان مطلب،"اصلاح طلبان و تنها گزینه موجود " درج می شد.
نویسنده‌ی این یادداشت، در بند پایانی نوشتار خود، ساده‌انگارانه نظر خود را به نظر همه‌ی اصلاح‌طلبان تعمیم می‌دهد و عبارت «ما اصلاح‌طلبان» را به‌کار می‌برد که این خود، جهت‌دار بودن اساس نوشته را آشکارتر می‌سازد.
مخلص کلام اینکه تا انتخابات اسفندماه راه درازی در پیش است و "حق انتخاب" برای اصلاح طلبان حیطه‌ی وسیعی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

لنده ای
Iran, Islamic Republic of
اون شخصیت هایی هم که شما ازشون نام بردی مثل صدوقی و رستاد و دکتر بنام و سیف به ...
چاه گرگی
Iran, Islamic Republic of
ای رفیق با همی گزینه هایی که خودت گفتی کاملا معلوم می شه که دنبال عقب گرد هستین چون هیچکدومش چهره شاخص نیست و دکتر تقوی اگر در یک کفه باشه از مجموع این چند نفری که ازشون نام بردی بسیار بسیار قویتر هست و معلوم هست که شما هم خواستی یه موضع مقابلی بگیری و الا دکتر تقوی کجا در سایه بزرگواری هست.
امثال صدوقی و دکتر بنام! و رستاد و سیف السادات چهارتاشون روی هم دو هزار رای ندارن.
گگو
United States
کاملا ورگشتین واپس.
آخه هیچ گزینه به درد بخوری که اسم نبردی. صدوقی و بنام و سیف در مقابل دکتر تقوی اصلا وحساب نیان گگوی جوونی. اینا که درحد مدیر یه دبستان سی رقابت هم خوب نیسن.
سید وحید موسوی
United States
دوست عزیز جناب آقای بنام
سلام علیکم
اینکه به یمن وجود رسانه های آگاه، فضای اظهار نظر و نقد در جامعه رونق گرفته است بسی جای خوشحالیست.
از اظهار نظر دلسوزانه جنابعالی و نقد متینی که به نوشته ی حقیر داشتید هم کمال تشکر خود را ابراز میدارم.
دوست عزیز، اینکه شما آقای دکتر تقوی را کاندیدای در سایه ی آقای بزرگواری نامیدید نشان میدهد که اطلاعات کافی از جریان شناسی سیاسی کهگیلویه ندارید. و اگر داشتید میدانستید که نه تنها آقای بزرگواری و تقوی کمترین سنخیتی با هم ندارند، بلکه هر دوی این افراد حاضرند هرکس دیگری به مجلس برود جز طرف دیگر.
در مورد بخش دیگر مقاله هم ظاهرا شما اصلا منظور بنده را متوجه نشدید (یا به عبارتی قلم قاصر بنده نتوانست هدف غایی متن را بطور کامل در ذهن بخشی از مخاطبان تثبیت کند.) .
بنده هیچوقت آقایان دکتر لاهوتی و منطقبان عزیز را نماد تند روی بیان نکردم. بلکه عرض کردم با توجه به شرایط موجود امکان تایید صلاحیت این دو عزیز ناچیز است. در خصوص سایر مطالب هم که فرمودید، متاسفانه باز هم ظاهرا پیام مطلب حقیر گیرایی لازم را نداشته است که این سوء تفاهم برای جنابعالی پیش آمده است. من معتقدم همه ی اصلاح طلبان باید پشت سر گزینه ی "اجماعی" قرار بگیرند. درصورت اجماع هر دو رهبر اصلاحات در کهگیلویه روی یک گزینه ی مشترک، وظیفه ی همه ی ما حمایت از چنین گزینه ای است. و در احتمال رای آوری قریب به یقین چنین گزینه ای شکی نیست.
ولی مقاله مد نظر جنابعالی بر این پایه نوشته شده بود که درصورتی که به اجماع نرسیم چه باید کرد؟؟؟
آیا باز هم به گزینه ی یکی از این دو بزرگوار دل خوش کنیم که به احتمال قریب به یقین بدون حمایت رهبر دیگر اصلاحات رای لازم برای ورود به مجلس را نخواهد آورد و نتیجه به احتمال زیاد همان برد آقای بزرگواری خواهد بود!! آیا ما باید به این راضی شویم؟؟!!
آیا همینکه دلمان خوش باشد که به یک اصلاح طلب محض رای دادیم، دردی از ما دوا میکند؟! آیا باتکرار حادثه ی تلخ برد دور اول آقای بزرگواری و شکست آقای رستاد و واگذاری قدرت به تند رو ها مشکل ما حل خواهد شد؟؟!!
درحالیکه اگر ما در صورت "عدم اجماع" روی گزینه ی اصلاح طلب، بجای معطل کردن خودمان روی یک اصلاح طلب که حمایت نیم بند اصلاحات رو به دنبال دارد، و شکست مجدد اصلاحات، یکی از رقبای درون گروهی آقای بزرگواری را حمایت کنیم تا پشتوانه ی رای اصولگرایی کاندیدای مورد نظر و کمک اصلاحات، شکست آقای بزرگواری قطعی و پایان تند روی حتمی شود بهتر است یا باز هم مثل ادوار گذشته به دست خودمان تند روی را بر کهگیلویه حاکم کنیم؟؟!!
اگر ما روی شخصی دارای وجاهت عام و وزانت علمی و تفکری روشنفکرانه و شخصیتی علمی و دانشگاهی سرمایه گذاری کنیم که به مراتب دارای نزدیکی های فکری بیشتری با تفکرات اصلاح طلبیست و یا حداقل اهل فحش دادن به سران اصلاحات از تریبون مجلس نیست، بهتر است؟ یا بخاطر راحت شدن وجدانمان از یک اصلاح طلبی حمایت کنیم که میدانیم در میدان عمل، مثل ادوار قبل نتیجه اش برد آقای بزرگواریست و چهار سال دیگر به عزا بنشینیم و انگشت حسرت به دهان بگزیم؟؟!!
باز هم تاکید میکنم که تکلیف اصلاح طلبان در صورت اجماع هر دو رهبر اصلاحات روی یک گزینه ی واحد مشخص است. و همه ی ما از چنین گزینه ای حمایت خواهیم کرد. ولی از قدیم گفته اند عاقل دو بار از یک سوراخ گزیده نمیشود! نمیدانم چه اصراری هست که اصلاح طلبان سه بار از یک سوراخ گزیده شوند!! و علاوه بر دو دور قبل، این بار هم برای بار سوم در حالی که میدانند گزینه ی غیر اجماعیشان تقریبا شانسی برای پیروزی ندارد و صرفا فرصت را برای برد سه باره ی تند روها محیا میکند، باز هم بر این تاکتیک شکست خورده اصرار کنند!!
بنده تاکید بر روی چنین روشی را یا از روی ناآگاهی میدانم و یا از روی توطئه ی همفکران آقای بزرگواری! چرا که تنها برنده ی چنین تفکری فقط ایشان است.
جاورده ای
Iran, Islamic Republic of
واقعیت اینه که این افرادی که بعنوان اصلاح طلب ازشون نام بردی به هیچ وجه در حد و اندازه دکتر تقوی نیستند هم ما مردم منطقه و هم خودت خوب می دونی برخیشون ده سال بیشتر هم طول کشید تا یه مدرک بگیرن بعدش هم که در حد شورای شهر رای نیاوردن. کهگلویه نیاز به یه چهره بزرگ مثل دکتر مصطفی تقوی داره.نباید تعصب خطی و قومیتی به خرج بدیم.
دانشجو
United States
زوری که بره دست باقریان و صدوقی وگمنام هایی مثل بنام سیف سادات...نخواستیم.شرکت در انتخابات مجلس رابرما حرام کردین.بازم هم شکست.
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از نویسنده محترم
از میان کسانی که به عنوان اصلاح طلب معرفی کردید آقایان لاهوتی و منطقیان هزینه های زیادی دادند که مسبب بخشی از هزینه های تحمیل شده خود دو بزرگوار بودند زیرا میتوانستند با ائتلاف با یکدیگر براحتی برنده انتخابات شوند که متاسفانه با کوته بینی بعضی از اطرافیان این دو بزرگوار آن مهم محقق نشد.حالا امیدوارم که از گذشته عبرت بگیرند و اتحاد ایجاد شود.
ضمن احترام به دوستان اصلاح طلی که نام برده شد به غیر اذ لاهوتی و منطقیان آقای دکتر بنام دارای صلاحیت ناب اصلاحات و استخوان خرد کرده و هزینه داده شده جریان اصلاحات در شهرستان کهگیلویه است که امیدوارم اگر این دو عزیز به هر دلیلی در انتخابات حضور نداشتند روی آقای دکتر بنام اجماع کنند. چون ایشان اصلاحاتی خالص است
شهروند
Iran, Islamic Republic of
فشارها از بالا و پایین روی آقای لاهوتی و منطقیان برای اجماع زیاد شده است و چه افرادی که در این مقاله از آنان نام برده شده است و چه کسانی که بواسطه عدم اعلام حضور نامی از آنها برده نشده است توان رقابت با گزینه های اصولگرا را داند و اگر اصلاح طلبان روی یک نفر از اعضای ثابت قدم خود توافق کنند پیروزی از آن آنان خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
با این لیست یقینا شکست سخت و سنگینی پیش رو دارید . این شکست کلکسیون شکستهایمان را کامل خواد کرد متاسفم از افرادی که نام بردی و متاسفم از قلمی که در دست گرفتیدو آبروی اصلاحات را روی کاغذ هم نگه نداشتید
دنیا دیده
Iran, Islamic Republic of
اگر اصلاح طلبان روی یک نفر توافق کنند هیچ کس نه در منطقه و نه شورای نگهبان نمیتواند بی دلیل او را رد کند.


هر چی چوب اصلاح طلبان خوردند از دودستگی و سه دسته گی خودشان بوده.

بعدش هم در زمان دولت سابق که هم هئیت اجرایی و هم هئیت نظارت در دست تندرو ها بود رستاد تایید شد.

الان که دولت و هئیت اجرایی دست اعتدال گرایان است و اصولگرایان هم بخش زیادی از اونها به هاشمی رفسنجانی و دولت اعتدال پیوستن پس در هئیت نظارت هم اصولگرایان قدرت رد صلاحیت سابق را ندارند و جو جامعه هم تا حدودی دارد باز تر میشود و فضا به سمت فضای مجلس ششم البته با غلظت کم تر میرود پس مطمئن باشید حداقل آقایان لاهوتی یا رستاد یا افرادی که سابقه منفی نداشته باشند و تا حدودی سابقه مذهبی خوبی داشته باشند یا با روحانیون منطقه ارتباط خوبی داشته باشند شک نکنید تایید میشوند.

پس توصیه میکنم هیچ کس صحنه را خالی نکند.

البته پیشنهاد من این است که اصلاح طلبان تا روز آخر گزینه خود را پنهان نگه دارند و استارت را با ۳ یا ۴ گزینه بزنند و حتی اگر توان دارند با ۷ گزینه شروع کنند تا جناح تندرو مقابل را بیشتر تحت فشار بگذارند و جو را مثل انتخابات پرهیجان ۷۸ و ۸۲ گرم تر و گرم تر کنند و عملا در همه مناطق قومی و فکری منطقه کهگیلویه بزرگ گزینه به صحنه بفرستید تا فضای منطقه را از اصولگرایان بگیرید.

حتی تندرو ها را حتمن به صحنه بیارید.البته دقیقه ۹۰ ازشان بخواهید به نفع معتدل تر ها کنار بروند که به مصلحت نزدیک تر است.

کاری که اصلاح طلبان در انتخابات ۹۲ انجام دادند بهترین روش است که شورای تصمیم گیری تشکیل شود و حرف آخر را بزند.

پیش به سوی اصلاح طلب کردن همه نمایندگان استان
Iran, Islamic Republic of
از همین الآن خودت را عقب گرد شده فرض کن آنهم نه یک قدم بلکه صدها قدم عقب گرد به ماقبل تاریخ
غیرت
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت سیاسیون محترم در اصل باید دلاورمندان کهگیلویه وچرام وبهمئی ولنده وسوق بدانند که مهمتراز همه چیز سپردن صندلی مجلس به فردی کاردان وآگاه به قانون ومسائل داخلی وخارجی : اصولگرایان محترم بدانند بازهم شخص موحد تیری سنگین برهواداران خودخواهدزد وشخص موحد عامل نفاق وعدم پیروزی جناح خود بوده ؟ اگه راست میگوید کسی را معرفی نماید که از شورای نگهبان تایید شود مثل آقای سردارهاشمی خودش وشخص موحد میدانند تایید نمیشوندچرا اطلاعات جامع وکامل نمیگیرید به نظرم به عنوان یک حامی این جناح باید نگذاریم دوباره شکست بخوریم بروید سراغ فردی تحصیلکرده وآگاه به قانون را از مرکز بگیرید شخصیتی قوی ونترس وکسیکه دردوران طاغوت سهم بسزایی چهت ارشاد مردم مبارزات فراوان داشتند الحق والانصاف کاری ندارم به سیاست فقط دکتر سیدمصطفی تقوی مقدم میتواند صندلی اصولگرایان را سبز نماید>
دنیا دیده
Iran, Islamic Republic of
پیامی به سران اصلاح طلب منطقه کهگیلویه بزرگ(دهدشت چرام سوق لنده لیکک ...)و(بویراحمد سردسیر و گرمسیر بهمئی طیبی دشمن زیاری و ....)

اگر اصلاح طلبان روی یک نفر توافق کنند هیچ کس نه در منطقه و نه شورای نگهبان نمیتواند بی دلیل او را رد کند.


هر چی چوب اصلاح طلبان خوردند از دودستگی و سه دسته گی خودشان بوده.

بعدش هم در زمان دولت سابق که هم هئیت اجرایی و هم هئیت نظارت در دست تندرو ها بود رستاد تایید شد.

الان که دولت و هئیت اجرایی دست اعتدال گرایان است و اصولگرایان هم بخش زیادی از اونها به هاشمی رفسنجانی و دولت اعتدال پیوستن پس در هئیت نظارت هم اصولگرایان قدرت رد صلاحیت سابق را ندارند و جو جامعه هم تا حدودی دارد باز تر میشود و فضا به سمت فضای مجلس ششم البته با غلظت کم تر میرود.

پس مطمئن باشید حداقل آقایان لاهوتی یا رستاد یا افرادی مثل این افراد که سابقه منفی نداشته باشند و تا حدودی سابقه مذهبی خوبی داشته باشند یا با روحانیون منطقه ارتباط خوبی داشته باشند شک نکنید تایید میشوند.

پس توصیه میکنم هیچ کس صحنه را خالی نکند.

البته پیشنهاد من این است که اصلاح طلبان تا روز آخر گزینه خود را پنهان نگه دارند و استارت را با ۳ یا ۴ گزینه بزنند و حتی اگر توان دارند با ۷ گزینه شروع کنند تا جناح تندرو مقابل را بیشتر تحت فشار بگذارند و جو را مثل انتخابات پرهیجان ۷۸ و ۸۲ گرم تر و گرم تر کنند و عملا در همه مناطق قومی و فکری منطقه کهگیلویه بزرگ گزینه به صحنه بفرستید تا فضای منطقه را از اصولگرایان بگیرند.

حتی تندرو ها را حتمن به صحنه بیارید.البته دقیقه ۹۰ ازشان بخواهید به نفع معتدل تر ها کنار بروند که به مصلحت نزدیک تر است.

کاری که اصلاح طلبان در انتخابات ۹۲ انجام دادند بهترین روش است که شورای تصمیم گیری تشکیل شود و حرف آخر را بزند.

پیش به سوی اصلاح طلب کردن همه نمایندگان استان
اصلاحطلب واقعگرا
Iran, Islamic Republic of
سؤال: آیا اصلاحطلبان کهگیلویه اصلا جایی برای عقبگرد دارند؟!

همانطور که در این نوشته هم موج میزند، مشکل همیشگی اکثر اصلاحطلبان این است که همواره در آسمانها سیر میکنند و حاضر نیستند چند قدمی هم روی زمین راه بروند.

نویسنده بعد از ارائۀ تحلیلی شاذ (و آسمانی) در مورد انتخابات ۹۲، شرایط اصلاحطلبان کهگیلویه را نیز چنان زیبا و رویایی (و آسمانی) ترسیم میکند که گویا در تمام ادوار گذشته، گزینۀ اصلاحطلب خود را به مجلس فرستاده اند و در انتخابات پیش رو هم شال و کلاه گزینۀ مورد نظر را پوشانیده اند و کار تمام است!

نویسندۀ خوشخیال ما، گویا اینقدر شرایط اصلاحطلبان را در طول این سالیان، پیشرونده و پرشتاب می بیند که گویا در ذهن خود، جایی هم برای عقبگرد از اینهمه پیشروی متصوّر است.

برادر عزیز، از کجا میخواهیم عقبگرد کنیم؟ از رأی دادن به بزرگواری؟؟؟

اگر از آسمانها پایین بیاییم، خواهیم دید اصلاح طلبان کهگیلویه در نقطه صفر هستند و باید به فکر حرکت و پیشرفت از این نقطه باشند. اگه باز هم به این فکر نکنند، همان آش است و همان کاسه. همان رأی دادن به بزرگواری است و عقبگرد از نقطه صفر و رسیدن به منفی صد...

رأی دادن به گزینه ای وزین، تحصیلکرده، اندیشمند و رأی آور که درصد اشتراک زیادی با اصلاحطلبان هم دارد، اگر واقع بین باشیم، برای اصلاحطلبان یک گام بلند و پیشرفتی قابل توجه است است.

پس به خصوص با توجه به سیاست امروز بزرگان اصلاحطلب کشور، در شرایط فعلی اصلاحطلبان و فضای سیاسی منطقه، انتخاب دکتر تقوی، هوشمندانه ترین حرکتی است که درصد بالایی از خواسته های اصلاحطلبان را برآورده میکند. از نظر حقیر، حتی اگر آقای دکتر تقوی قصد ورود به انتخابات را هم نمیداشتند، این ما بودیم که باید او را متقاعد به حضور میکردیم. حال که چنین فرصتی فراهم است، عقبگرد دوباره به روال ادوار گذشته، نه تنها اشتباه، که خیانت به جبهه اصلاحات است.
ش . علیزاده
Iran, Islamic Republic of
به عنوان یک شهروند طرفدار اصلاحطلبان ، از آقای لاهوتی و منطقیان خواهش میکنم در این دوره همه ی کدورتهای احتمالی فی مابین را بخاطر مردم شهرستانهای کهگیلویه و بهمئی و چرام و لنده ، کنار گذاشته و گرینه یا گزینه هایی را با همفکری سایر دوستان جهت نمایندگی انتخاب و پس از تایید صلاحینها ، همه به نفع یکی کنار بروند تا انشا ء الله اصلاحطلبان از این وضعیت بدی که دارند خارج شوند . در ضمن توصیه ای که به دوستان اصلاح طلب دارم این است که هیچ اصولگرایی چه میانه رو چه تند رو و چه کند رو ، نباید گزینه این طیف باشه حتی اگر همه ی نامزدهای آنان تایید صلاحیت نشود . تقوی و بزرگواری هیچ تفاوتی با هم ندارند . بزرگواری به میزانی دروغ میگوید که سواد دارد و تقوی که سواد تاریخیش بیشتر است ، بیشتر از بزرگواری دروغ میگوید . از نظر حقیر هیچکدام از این دونفر شایستگی نمایندگی اصلاحطابان شهرستانهای فوق را ندارند ولی برای اصولگرایان شاید علامه دهر باشند .
آخ و بخت اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
اوفی !!!! آبروی عقب گرد را بردید این مطالب به مواردی و نکاتی اشاره شده که نشانه باسر به زمین خوردن و نابود شدن از آن بر می آمد نه عقب گرد داشتن. یعنی امسال هم رنگ پیروزی را نخواهیم دید ؟ مگراینکه واقعا معجزه ای شود که میدانم نمیشود چون گزینه ای روی میز نداریم که به مردم عرضه کنیم
همراه خسته
Iran, Islamic Republic of
عقب گرد کرده اند تو خبر نداری . بیش از بیست سال است روی پیروزی ندیده ایم . در اوج دولتمردی اصلاحات ما شکست خوردیم چه برسد به امروز . امروزی که بیش از دو دهه تلخی ناکامیها آزارمان میدهد و کوله باری از تجارب بدرد نخور به همراه داریم .بله تجارب بدرد نخور چراکه اگر تجارب خوبی در توشه داشتیم به لیست کذایی اشاره شده در متن نمیرسیدیم
Iran, Islamic Republic of
جناب همراه که بعنوان همراه خسته کامنت گذاشتی زیاد به دل نگیر . لیست را برای فاتحه خوانی. یا دعوتی آماده کردند نه کاندیداتوری !!!خخخخخخخخخخخ
علی
Iran, Islamic Republic of
با سلام عرض ادب و احترام خدمت یکایک هم استانیهای خوب فهیم وبا شرافت مان عزیزان دل همه ما نیک میدانیم که استانمان از همه جای ایران از لحاظ اقتصادی و وضعیت معیشت مردم عقب مانده تر است لذا نظر این حقیر این است بیایید بدون هیچ تعصب قومی قبیله ای و خط وباندی در مورد تک تک عزیزان از اصلاح طلب تا اصولگرا تحقیق بعمل اورید سابقه انها میزان شجاعت سواد شخصیت وصد ها پارامتر دیگر را بر رسی کرده وسپس رای خود را انچنان که شایسته سر زمین فرزندان اریو برزن هست در صندوق بریزید امید است که انتخابمان چنان شایسته باشد که مثل مردم گچساران و افتخار افرینی غلامرضا تاجگردون به خود ببالیم
حبیبی
Iran, Islamic Republic of
بیچاره اصلاحات کهگلویه به چه روزی افتاده که این نویسنده محترم باز هم برگشته به عقب و باز همون گزینه های ورشکسته و در کنارشون اسم بردن از چندتا نیروی ضعیف که هیچکدومشون نیروی سیاسی مطرح نیستند. و بعضیشون باید خدا را شکر کنند که زورکی و با ارفاق یه گوشه ای مشغول یه کاری یه درمانی یه خدمتی هستن و یه نونی درمیارن. طرف را تو ده راه نمیدادن سراغ خونه کدخدا را می گرفت. شک نکنید اگر این نوچه های لاهوتی و منطقیان بیان تو صحنه کمترین شانسی ندارن و رقابت بین مژدهی پور و بزرگواری و عدل هاشمی یا دکتر مصطفی تقوی هست و اونها از نفر پنجم به بعد روشون حساب کنید این بنده خدا جناب موسوی واقعیت هایی را گفته که باید عقلا قبول کنند. ما در کهگلویه داریم در محرومیت می سوزیم اونوقت برخی دوستان بیرون از شهرستان برامون نیروهای ضعیف و دست چندم را معرفی می کنند لاهوتی، منطقیان، رستاد، باقریان و چند تا نیروی خیل خیلی ضعیفتر خدا رحم کنه به کهگلو.
Iran, Islamic Republic of
گچساران دیگر نماینده ای بنام تاج نخواهد داشت این بار ترکهای گچساران باید تعصب و یکدستی و یکرنگی خود را نشان دهند دیگر شهروند درجه دو بودن بس است باید ترکهاخودرانشان دهند
فضلی
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا هرکی قلم به دست گرفت یا خودش یا فامیلش حتی اگر هیچ امتیازی و صلاحیتی نداشته باشه و اصلا اسمی ازش نباشه میاره تو لیست کاندیداها. مثل همین نویسنده محترم که اسم برخی را هم بعنوان مستمع آزاد از بستگان خودش آورده. در حالیکه حداقل ما مردم چاروسا خوب می شناسیمشون که در اندازه شورای محل نیستند.
دانا
Iran, Islamic Republic of
به نظر من تنها شخصیتی که بتواند تمام اصلاحطلبان بر او به اجملع برسد سیف سادات هست . هم وکیل دادگستری هست . هم طایفه امامزاده علی پشت سر او هستند
زنده باد اعتدال
United States
از میان گزینه های که نام برده اید فقط سید قادر لاهوتی تا حدودی می شه گفت در حد کاندیداتوری هست. بقیه شون الفاتحه. برخیرا هم از باب خویشاوندی و صله رحم اسموشونو آوردی که ای ول داره و الا خوت هم میدونی توانشون و سابقه و همه ضعف و مشکلاتشون چقدر زیاده که نباید اصلا مطرحشون کنید .
جناب آقای موسوی در مطلبشون درست گفتند که اگر روی یک گزینه اعتدالی مثل دکتر مصطفی تقوی اجماع کنند و جریان راست معتدل و همینطور بخش عمده ای از سادات سید محمود و ثلاث و خیلی از طوایف بویراحمد ازشون حمایت می کنن.
فراموش نکنید نماینده باید بتونه در برابر دو شهرستان دیگه با قدرت از کهگلویه بزرگ دفاع کنه. دست از تعصبات کور برداریم
احمدرضا
United States
با جناب اصلاحطلب واقعگرا موافقم.
از کدوم عقب گرد حرف می زنید؟ شما که کارتون به جایی رسیده که به بزرگواری رأی می دید!!
عقب گرد از چی؟
ناشناس
United States
امکان اجماع وجود ندارد اگروجودداشت در این دوازده سال میسر میشد.ما دوازده سال توی سرمای زمستون از اقایان حمایت کردیم ولی هیچ اعتباری کسب نکردیم سرافکنده و مایوس تر میشدیم اخرین گاف ما هم رای دادن به بزرگواری بود.من با اصلاحات و خصوصا اقای منطقیان ولاهوتی هیچ صنمی ندارم در ادوار گذشته بیش از سی ملیون هزینه نقدی کردم گذشته از ابرو و خستگیهای شبانه روزی ....اقای دکتر تقوی با اصرار عده از رجال سیاسی استان منت نهادند و دراین باره همکاری نمودند که به داد مردم استان و تفکر والای سیاسی استان درکرسی مهم مجلس برسند ما با تمام قدرت ازایشان حمایت و تبعیت میکنیم.چراکه ایشان به حتم و یقین ابروی سیاسی فرهنگی برباد رفته استان را تجدید میکنند.
اصلاحات
United States
بااین اوضاع و احوال و لیست بلند بالاو ناشناس و ناکامی که ارائه کردید مشخصه که قصد و نیت اصلاحات مبنی بر ناکامی جدید در این دوره میباشد.سریهای قبل که ائتلاف نشد و عملا بزرگواری راحمایت کردین.حالا هم حرفی برای گفتن ندارید چون گزینه مناسبی ندارید.واقعا کاری نکنید که بزرگواری دوباره به خانه ی ملت به اسم نماینده ملت کهگیلویه بروند.ملت کهگیلویه حرف برای گفتن دارند مجالی نداریم که به بزرگواری بدهیم لطفاقید اجماع را هم بزنید و از اقای دکتر تقوی که تحصیلات عالیه نطق روان و شیوا هوش و فراصت بالادارند حمایت بکنید تا با اعتدال و تفکر نزدیکی که به مادارند وارد مجلس و از مااصلاحات هم به یقین حمایت میکنند.بهترین گزینه ممکن جناب دکتر میباشند به نفع اصلاحات میباشد
لنده
Iran, Islamic Republic of
دوستان اگر بحث رای آوری باشد بهتر از موحد کسی نیست ما مجبوریم از میان اصلاح طلبان انتخاب کنیم
محمد
Iran, Islamic Republic of
من احساس میکنم لاهوتی ودکتربنام واقعا اصلاحاتی ناب هستند
]چرامی
Iran, Islamic Republic of
بابا ای حرفا رو ول کنید به فکر دانشکده صنعت و معدن چرام ودانشکده نفت و گاز گچساران باشید که نیروهاش ۴ماهه حقوق نگرفتنه اگه این نیروها قرار دادی بودن این مشکلات پیش نمی امد خواهشمندیم مدیران شهر ها این موضوع را پیگیری کنید
رحیم بنام
Iran, Islamic Republic of
بنده هم خدمت شما همفکر خوبم سید وحید موسوی عرض ادب دارم:
لازم می دانم یک نکته را خدمت حضرتعای یادآور شوم و آن اینیکه یک جریان سیاسی اصیل بایستی دنبال رای آوری با حفظ اصول خود باشد. آنگونه که بنده برداشت کردم از کامنتی که گذاشتید شما معتقدید آقای تقوی مورد اجماع اصلاح طلبان قرار گیرد تا اصلاح طلبان به جای فرستادن اصولگرایی که دشنام می دهد و چماق بدست است اصولگرایی با لحن ملایم تر بفرستند؟ آیا این موضوع می تواند خواسته حداقلی اصلاح طلبان باشد؟ بنده کار ندارم که آقای بزرگواری رابطه شخصی چگونه ای با آقای تقوی دارد ولی می گویم سیر فکری این دو بزرگوار یکی است اگر چه ممکن است به لحاظ مسائلی از قبیل قومیتی با هم مشکل داشته باشند. لذا منظور بنده از طرح در سایه بودن آقای تقوی برای بزرگواری خط فکری و خواستگاه یکسان آندو بوده است، کما اینکه هم اکنون آقایان لاهوتی و منطقیان هم با هم رابطه شخصی تیره ای دارند اما مگر می شود تصور کرد اصولگرایانی از جمله آقای بزرگواری با یکی از این دو ائتلاف کند؟ معلوم است که هرگز چنین نخواهد شد!
اما پرسش اساسی تر اینجانب محضر حضرتعالی این است که شما که قدرت رای آوری را مورد استدلال در پیشنهاد دکتر تقوی قرار داده اید چرا وقتی آقای موحد که هم نفوذ فوق العاده ای دارند و هم سابقه طولانی نمایندگی مردم و هم رای پنهان و آشکار بی شمار و هم از نظر فکری امثال همین آقای تقوی رهرو ایشان بوده اند و اتفاقاً نشان داده است که در تغییر موضع هم هر جا لازم باشد و چرخش سیاسی اش هم متصور تر است را پیشنهاد نداده اید؟ و اما سوال آخر: در این همه فراز و نشیب سیاسی ایران و کهگیلویه در فشارهای غیر قابل وصف سیاسی بر مردم آقای دکتر تقوی کجا بوده اند؟
بنده هم مثل شما معتقد به اجماع هستم اما حاضر نیستم از مبانی فکری و منشور اصلاح طلبی عدول کنم و این را خط قرمز در حیطه انتخاب می دانم.
مشتاق دیدار حضوری با شما هستم.
ساداتی
Iran, Islamic Republic of
در جواب آقای فضلی!!!!!!!!!!!!!!

چون فرمودی مال چاروسا هستی و بنام را تخریب کردی چند جمله جهت یاد آوری...........

برادر شما تا حالا فقط چشم بسته به بزرگواری و موحد رای دادید. برای منطقه شما چکار کردند؟
آیا موحد شانزده سال نماینده شما بود براتون گاز آورد؟ براتون شهرستانی آورد؟
جاده ها تون را آسفالت کرد؟ و همینطور هشت سال بزرگواری
من با وجود اینکه به این دو عزیز رای ندادم و بیشترین کار را برای منطقه من انجام دادند ازشون تعریف نکردم و حداقل تخریب هم نکردم.

اتفاقا اگر بنام کاندیدا شود با توجه به توانایی و صلاحیتی که دارد بهش رای میدهم چون میدانم عدالت را رعایت میکند.

اینو گفتم که اگر نمیخواهید از کسی تعریف کنید حداقل اخلاق را رعایت کنید و تخریب نکنید.
Iran, Islamic Republic of
احسنت فضلی درست میگه کاملا درست میگه به اسامی داخل متن رجوع کنید . مردم چاروسا افراد به مراتب توانمندتری دارند برای عرضه و معرفی کردن ایناکه اسم بردی بدرد شورای شهر و روستا هم نمیخورند
Iran, Islamic Republic of
عقب گردی در کار نخواهد بو. چون از همین الآن شما ته خط مانده اید جایی برای قدم به عقبتر ندارید همه بابرنامه هایشان از شما پیشتازترند
آخ اگر موحد می آمد حالی از شماها گرفته میشد تا بدانید بی برنامه و ول نباید عضو گروهی بود و شعار توخالی داد
طیبی
Iran, Islamic Republic of
به نظر من هر گزینه واحدی که مورد حمایت اصلاح طلبان باشد پیروز انتخابات است ولی از میان گزینه هایی که نام برده شد دکتر البرز بنام قبل از انقلاب انقلابی بوده و از معدود کسانی بوده که همواره بر فکر و اندیشه سیاسی خود ثابت قدم بوده و همیشه اصلاح طلب بوده و هست.
ایشان از احترام بسیار زیادی در میان طوایف مختلف به ویژه طیبی‌ها برخوردار است و برخی نظرات بالا علیه ایشون ناجوانمردانه و از روی حسادت و بدذاتی است.
واقعیییتتت
Iran, Islamic Republic of
رستاد بهترین گزینه اجماع میتونه باشه
Iran, Islamic Republic of
عقب گرد نکن..باش تا صبح دولتت بدمد.
بهرام
Iran, Islamic Republic of
خدایی گزینه صدوقی را بر چه اساسی مطرح کرده اید ایشان رای نخواهد اورد شورای شهر این حقیقت را ثابت کرد که ایشان مقبول اصلاح طلبان نیست و فقط برای اقوام خود فعالیت میکند که ریس ادارات شوند البته موفق هم نیست خواهشا دوباره باعث بازنده شدن اصلاحات نشویم ثانیا تقوی کجای جریان اصلاحات بوده که حالا ایشان را به عنوان گزینه اصلاح طلبان مطرح میکنید ایشان همیشه نیروی موحد بوده و خواهد بودپس ایشان مقبولیتی در بین اصلاح طلبان نخواهد داشت
نفس اخر
United States
اغا اصلاحات این دوره شکستتان حتمیست با این گزینه های جالبتون لطفا موقعیت کشور رادرک بکنید موقعیت استان را درک بکنیداین چه گزینه هاییست.کاری نکنید دوباره ..بفرستیم مجلس.اقای عدل هاشمی موحد بزرگواری دست کمی از هم ندارند لطفا به حقوق ملت و دولت احترام بزارید یا بر روی یه مهره خوب که نداریم که اگر داشتیم دور قبل از بزرگواری حمایت نمیکردید اجماع کنید یا هم بااقای تقوی که فردی تحصیل کرده باسواد و معتدل هستن به نتیجه برسیدمردم را بلاتکلیف نگزارید.پدرمردم را .. بدست در اوردن.ی لطفا اقایان بیسواد بزارید ما نفس بکشیم.من از همین الان اعلام میکنم این مدارک ..پدر استان رادراورد.ما پیمانکار نمیخواهیم.وسلام...
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
واقعا جواب منطقی بود
اقبال
United Kingdom
رضاتوفیقی و دکتر بنام تتها کسانی هستند که ثابت قدم بودند اما چه ارزشی داره وقتی بعضی از این سران اصلاحات فقط قومی فکر میکنند نه فکری و سیاسی؟!!!
سیدفرهنگی
Iran, Islamic Republic of
چه بخواهیم چه نخواهیم امثال اقایان صدوقی و رستاد وبنام و..... اصلاح طلب هستند و نیازمند تصمیم گیری بزرگان اصلاح طلب برای اجماع . دکتر تقوی اصلا ارتباطی با جریان اصلاحات ندارندکه کاندیدجریان باشند .از قرارمعلوم باید بنشینیم ومشاهده کنیم کهمنطقیان ولاهوتی کی به اجماع میرسند
دنیا دیده
Iran, Islamic Republic of
به نظر من حتمن اصلاح طلبان در منطقه کهگیلویه بزرگ باید یک کاندیدا از طایفه بهمئی/یک کاندیدا از طیبی/یک کاندیدا از دشمن زیاری/یک کاندیدا از بویراحمد گرمسیری/یک کاندیدا هم از سادات مثلا سادات امامزاده علی/ یعنی حداقل ۵ کاندیدا باید به صحنه انتخابات مجلس بفرستند و این ۵ کاندیدا باید از پاییز وارد فاز انتخابات شوند تا مردم و نیروهای اصلاح طلب و اعتدال گرا را در منطقه خودشان بسیج کنند.



آنوقت دو هفته مانده به انتخابات همه نیروها متحد روی یک گزینه قوی میانه رو اصلاح طلب و اعتدالگرا که هم کاردان و متخصص باشد هم آرای خوبی داشته باشد ائتلاف کنند تا با رای بیش از ۸۰ هزار کهگیلویه ای پیروز قاطع انتخابات مجلس دهم در کهگیلویه بزرگ یک اصلاح طلب اعتدال گرا باشد.


پیش به سوی اصلاح طلب کردن همه نمایندگان استان
Iran, Islamic Republic of
و این واپس تر هم داریم؟؟؟؟؟؟ و این عقب گردتر هم داریم ؟
Iran, Islamic Republic of
آخی سی بنام که که خوش سی خوش کامنت ایذاره!!!
خبر
Iran, Islamic Republic of
بیخود آدمها رو بی مقدار نکنید ! ما میخوایم احترام نکه میداریم میخوایم چیزی نگیم شماها نمیذارین. ه آخه کسی که پزشکی رو بجای هفت سال توی مدت دوازده سال تموم میکنه یعنی بعد از دوبرابر مدت مجازش .چی برای گفتن داره !!
Iran, Islamic Republic of
شماهاهمین الآن هم آخر صف ایستادید عقب گرد نیاز ندارید چقدر هم . تشریف دارید اگه راست میگی این کامنت رو بذار
ز
Iran, Islamic Republic of
به فکر شهرستان باشید اقایان، مثلا حاج آقا بزرگواری
Iran, Islamic Republic of
این دکتر تقوی کیه؟تخصصش چیه؟تا حالا قدمی برا رفع محرومیت از منطقه برداشته؟اصلا کارنامه تقوی رو بگین تا بشناسیمش
Iran, Islamic Republic of
جونم من کامنت ((نفس آخر)) چه قشنگ نوشتی
پورسعید
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان هرکسی رو میخوان معرفی کنند ولی بازهم بزرگواری اوله
بیطرف از کلایه سفلی
Iran, Islamic Republic of
واقعا این به اصطلاح اصلاح ظلبان از کسانی اسم می برند که آدم خنده اش می گیره و یقین داشته باشید که فقظ باعث آبروریزی جریانشون خواهد بود خودشون هم می دونن. اونوقت می خوان با مژدهی پور و موحد و بزرگواری و دکتر تقوی و سردار هاشمی رقابت کنن. اصلا با اسم بردن از صدوقی و سیف و باقریان و رستاد، حیدر و هادی بی نام و بنام و... کا .
و بقیه اهالی محل جز سبک کردن جریانشون هیچ چیزی نتیجه اش نیست.
سید
Iran, Islamic Republic of
حاج سید علی محمد بزرگواری
تات
Iran, Islamic Republic of
دلمان به حال این اصلاحات میسوزه . احسنت به همه . اینقدر بیچاره شدیم که حالا باید یکی از اون بیاد و بگه تقوی بشه نماینده !!!!!!!!!!!!!!!
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
واقعا ای کسانی که همه درها را بر روی خود بسته میبینند به دری بزنید که گره گشا باشد مردم ما آگاهند وراه خود رایا فته وپیدا کرده اند با این طرفندها نمیشه مردم فهیم مارا گول زد تقوی یعنی .... پس فقط سید شایسته بزرگواری
حسنعلی شابون
Iran, Islamic Republic of
اصلا قوی نباشند.شل و کور و کر باشند .تقوی چه ربطی به اصلاحات دارد.سالها با پدر بزرگوارش اصلاحات را نابود کردن.آخرین بار باشد چنین پیشنهادی.
Iran, Islamic Republic of
مه واین واپس تر هم هسی ؟ اصلاح طلبان دهدشت از آخر شاگرد اولید !!!! دیگه عقب گرد نیاز ندارید.
خواننده
Iran, Islamic Republic of
کسانی که دنبال معرفی دکتر تقوی هستید اولا این آغا همون بزرگواریه نه نیست؟ موحد که دیگه هست البته موحدی که نفوذ اون موحد را نداره...
دوما این آغا تا الان کجا بود؟ خواب بود؟ حالا هوس انتخابات کردی برو تو گروه خودت؟ چرا اصلاح طلبان؟
سوماً همه می دانند اون زمانیکه همین افراد مدعی دکتر بنام را آدم احساسی می نامیدند ایشان با عمال شاه مبارزه می کرد دقیقا وقتی که ۱۵ سال بیشتر سن نداشت و در کهگیلویه و بویراحمدی که ۵ سال بعد از انتقلاب متوجه تغییرات شدند!!!
حالا هم هیچگاه با مثلث زر و زور و تزویر نساخته است که اگر میخواست بسازد همون موحد همه کار برایش میکرد اما ننگ را نپذیرفت و همه هم می دانند!
و مهمتر از همه در همه مسائل سیاسی و غیر سیاسی کنار مردم منطقه بود.
موج
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز اصلاح طلب با منفعت طلب فرق داره و مردم کهگیلویه بر اساس نیازهای عمومی رای میدن به نماینده عام المنفعه بزرگواری ونه تفکر سیاسی، سیاست به درد شکم خالی نمیخوره.. ما دنبال کار عمومی هستیم،،
اقتدار
Iran, Islamic Republic of
یه قرون بده آش و به همین خیال باش،،این بار هم بزرگواری برنده است
مردم دنبال زیر ساخت و کار عمومی هستن نه دنبال سیاست
سنبل شجاعت
Iran, Islamic Republic of
مثلا تقوی کیه؟مزده ای کیه؟موحد کیه؟یه عده پایتخت نشین,,روشون نظر میدید که اصلا بود و نبود کهگیلویه براشون مهم نیست، اصلا اینجا کی رو میشناسن؟؟بزرگواری از جنس همین مردم و بهش رای میدیم جدا از تفکر سیاسی چون مث ما از قشر متوسط جامعه است
دشمن زیاری
Iran, Islamic Republic of
مدیر مسول محترم کبنا نیوز به شرفت قسم که ۹۰ درصد کامنتها کار یک نفره و خودت هم میدونی! تقوی به درد اصلاح طلبان نمیخوره خیال خودت و عواملت راحت باشه
دکه های مطبوعات گچساران
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه مسوولان اداره ارشاد گچساران و استان کهگیلویه و بویراحمد

سلام

اگر مسوولان محترم اداره ارشاد بازدیدی از دکه های مطبوعات در گچساران داشته باشند خواهند دید جای برخی نشریات مطرح کشور روی باجه های روزنامه فروشی خالی است.

لازم است مسوولان اداره ارشاد ضمن گفتگو و هماهنگی با نمایندگان مطبوعات در سطح شهرستان گچساران و استان به نمایندگان توزیع تذکر دهند که نشریات مطرح کشوری هم برای فروش به گچساران بیاورند.

نشریات مطرحی مثل روزنامه اسرار که به نوعی اخبار اصلاح طلبان طرفدار دکتر عارف را منعکس میکند.
یا روزنامه قانون که یک نشریه روشن فکری جریان اطلاح طلب است همراه با صفحات طنز سیاسی.
یا روزنامه همبستگی ارگان حزب همبستگی که یک روزنامه اصلاح طلب اعتدال گراست.
یا روزنامه کار و کارگر ارگان حزب کار و خانه کارگر که اخبار گروههای کارگری را منعکس میکند.
یا روزنامه های کائنات و رویش ملت که از هم فکران دکتر قالیباف هستند و اصولگرا هستند.
یا روزنامه امتیاز که مستقل است و مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه را پوشش خیلی خوبی میدهد.
و لبرخی نشریات دیگر .......


متاسفانه برخی نشریات در گچساران یک مدت روی باجه ها می آید و یک مدت نمی آید که لازم است اداره ارشاد در این زمینه نظارت بیشتری کند.

نحوه چیدمان نشریات در دکه های مطبوعات گچساران هم ایراد دارد.
برای یک نشریه دهها نفر زحمت میکشد تا به مصرف کننده نهایی برسد ولی متاسفانه نشریات را زیر همدیگر روی باجه میگذارند که متاسفانه برخی نشریات دیده میشوند و برخی دیده نمیشوند که در این زمینه لازم است فضای بیشتری به دکه های مطبوعات که کار فرهنگی انجام میدهند داده شود تا مطبوعات را بصورت گسترده تر جلوی باجه روزنامه فروشی روی میز پهن کنند تا همه تیتر نشریه دیده شود و به نوعی تبلیغ نشریه بهتر صورت گیرد.

یادمان باشد که کار فرهنگی و تبلیغ کالای فرهنگی باید اولویت ما باشد نه تبلیغ کالای تجاری و مصرفی.

باتشکر
سید وحید موسوی
United States
سلام مجدد خدمت جناب آقای بنام
در خصوص پرسشی که مطرح کردید چند نکته رو عرض میکنم. مابقی هم بماند برای فرصتی دیگر و شاید نوشته ای دیگر
طبق چه منطقی باید اقای موحد را معرفی میکردم؟؟!! یعنی شما نمیدانید که ایشان رد صلاحیت شده اندو طی این چهار سال تمام تلاشهایشان برای گرفتن تاییدیه به سنگ خورده؟؟!! مشکل ایشان قابل حل نیست. و برای همیشه از صحنه ی انتخابات کنار خواهند ماند.
ظاهرا شما این نکته را هم نمیدانید که بر خلاف گفته ی شما دکتر تقوی هیچگاه دنباله روی آقای موحد نبوده و همیشه منتقد رفتار ایشان بودند.
دانشجوی هم استانی
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا و با آرزوی قبولی طاعات وعبادات همه شما خوانندگان فرهیخته و تشکر از سایت وزین کبنانیوز،به عنوان یک دانشجوی هم استانی و کوچک شما سروران گرامی یه توصیه اول به خودم وبعد به همه شما عزیزان دارم و آن اینکه همیشه، در صدد اثبات خود باشیم ونه نفی دیگران، هیچوقت به هیچ کس توهین نکنیم و به کسی تهمت و افترا نبندیم و تحقیرش نکنیم و مهم تر اینک قضاوت در خصوص خوب و بد انسانها رو به خدایی واگذار کنیم که فقط او عالم بالغیب و الخفیات هست، ثانیا همه افرادی که از اونا اسم برده شد ویا حتی تاکنون هم اسمی از اونا برده نشده خوب و عزیز و ارزشمند و حتی صالح هستند و اما آیا صالح بودن تنها کفایت میکند ؟ ویا اینکه بایستی دنبال اصلح باشیم؟ جواب روشن است و اما اینکه چه کسی اصلح است؟ موضوعی است که میبایست خوانندگان گرامی راجع به آن به صورت منطقی و کاملا منصفانه اظهار نظر کنند. و اما ضمن احترام به نظر همه سروران عزیز، بنده شخصا معتقدم چنانچه اصلاح طلبان بنا به هر دلیلی نتوانستند روی یکی از نیروهای طراز اول خود اجماع کنند ویا اینکه بنا به هر دلیل خطر عدم تایید صلاحیت رو احساس کردند می توانند همانگونکه دوست عزیزمون هم به درستی اشاره کردند روی گزینه های دیگری که:اولا شان نمایندگی رو داشته باشه ، ثانیا چهره محبوب و کاریزمایی داشته باشه، ثالثا قدرت رای آوری و شکست رقبا رو داشته باشه و در نهایت اینکه خواسته های اولیه اصلاح طلبان رو در سطح منطقه برآورده کنه و جلوی شکست این جریان رو بگیره ،فکر کنن.این گزینه ها کم نیستند، همچون جناب آقای دکتر تقوی و یا جناب آقای دکتر محمود حکیم، گزینه اول که از چهره های نام اشنای علمی و از اساتید بنام دانشگاهی میباشند و گزینه دومی نیز از چهره های خوشفکر ، خوشنام، جوان، تحصیلکرده (آنهم در سطوح عالی حوزه و دانشگاه) کارآمد ، جامع الاطراف،بسیار محبوب در بین توده ها و لایه های مختلف اجتماع بویژه قشر جوان بوده و دارای پایگاه بسیار قوی مردمی میباشند ضمن برخورداری از یه شخصیت وزین علمی، دارای سوابق مدیریتی و قضایی متعددی بوده و هستند مضافا به اینکه به هیچوجه خطر عدم تایید صلاحیت رو هم نداشته و بسیار معتدل و مقبول هستند و مهم تر اینکه مورد قبول و احترام هر دو طیف مطرح اصلاح طلبان هم می باشند.بنده که خود زمانی با افتخار از دانشجویان ایشان بودم بدون هیچ تعصبی،به تعهد،پاکی،صداقت، تواضع، فروتنی، دلسوزی،احساس مسوولیت،توانمندی، وفاداری به نظام وخط اصیل امام و ولایت با پرهیز از هرگونه جمود فکری، افراط،و کوته فکری و... گواهی می دهم....
خواجه
Iran, Islamic Republic of
ککایل اصلاح طلب، دکتر تقوی اعتدالی و مستقله. پایگاهش من اصولگرایل محفوظه. آقای موسوی گفت خمو اصلاح طلبل مشارکتی هم و جی که مثل دور گذشته رآی به بزرگواری پایداری بدیم!! به یه آدم داناتر و کارآمدتری که باش اشتراکات زیادی هم داریم، رأی بدیم. بد گفت؟؟ شما از آقایان منطقیان و لاهوتی و اصلاحطلبان تهران در بارۀ شخصیت دکتر تقوی بپرسید، اونوقت می بینید که آقای موسوی بد نگفت.
محسن
Asia/Pacific Region
متن نظر شما
چ چپی بیا چ راسی بیا چ حزبی بیا..فقط فقط بزرگواری اوله...درررود سید
Iran, Islamic Republic of
حلال زاده محترم دکتر بنام ورودی ۶۵ دانشکاه شیراز و فارالتحصبل ۷۲ می باشد یک بار دیگر آن راحساب کن هم ریاض ات را دباره بخوان وهم آن رای بوسیله اینگونه دروغ ها گنده ازمردم گرفتید پس بدید!!
ناشناس
United States
لطفا جوش نزنید شور نزنید که این رذالت های چند سال اخیر که ما در کشور و استان به خورد خودمون میدهیم سر منشا اصلی ان همین ضعف در قدرت انتخاب و تفکر مریض ما بود.ما بجای اینکه کمک کنیم بهترین مهره به مجلس نفوذ بکنه به جان چپ راست افتادیم.شما ها همتون توی زندگیتو ادم افراطی تفریطی و ادم متعادل دیدین به یقین شخصیت معتدل را بیشتر میپسندید.پس افراط گرایی و خط و جناح و طایفه را ول بکنید به فکر استان و کشور باشید و تحقیق بکنید بهترین گزینه را انتخاب بکنید الحمدالله راه برای تحقیق زیاده.کارنامه همه نمایندگان را مطالعه بکنید بعد نظر بدهید.بعد میبینید که چه کسی اصلح تر است برای این دولت و مردم استان.بی شک بهترین گزینه باسوادترین معتدلترینه.چون دولت تدبیر و امید دولت اعتدایون میباشد.پس بهترین گزینه که بادولت و استان بتونه همکاری بکنه و برای ما یه سرمایه ی واقعی باشد از نظر این حقیر اقای دکتر تقوی یاهم اقای مژدهی هستن.که بازم اقای تقوی از نفوذ و قدرت و سوادبیشتری از اقای مژدهی برخوردارند.که نتیجه فکر و تحلیل من خروجی جز اقای دکتر تقوی ندارند.لطفا دقت و توجه بیشتری بنمایید و از بهترینها حمایت بکنید.ما کاری به اجماع نداریم اقایان لاهوتی و منطقیان عزیز هم نظر و سلیقه خود را دارند.نباید انها را در تنگنا و فشار قرار بدهیم.
شیپورچی
United States
سلام...
این خط اینم نشون بازم آقای بزرگواری نماینده چهار سال آینده ست،باتوجه به کارهایی که انجام داده باتوجه به کارنامه عالی کارهای عمران آبادی و پیگیر به جد مطالبات مردم محروم منطقه که واقعا ایوالله داره شک ندارم مثل گذشته خودش پیروزه....
درود بر بزرگواری با صداقت که از هیچ چیز و هیچکس واهمه نداره
پورسعید
Iran, Islamic Republic of
شک نکنید تو انتخابات باز هم مردم به سید شجاع وپا ک حاج آقا بزرگواری رای میدهند وباز هم راهی مجلس خواهد شد ....
سعید
Iran, Islamic Republic of
آقای بزرگواری نمونه بی باکی و شجاعت و سپری مقابل دغل بازان...مطمئنم بع یاری خدا باز هم قبول انتخابا ته.
تاج محل
Asia/Pacific Region
تنها کسی که میتونه با میانجیگری اصلاحات کهگیلویه رو نجات بده بزرگان اصلاح طلب رضاتوفیقی و دوستانشه در یاسوج باید این عزیزان کاری کنن کارستون
شیپورچی
Asia/Pacific Region
متن نظر شما
آقای ..بالا بری پایین بیای بزرگواری نماینده کهگیلویه ست
این اسامی که شما گفتین خط قرمز شورای نگهبانه مهره سوخته میدونی یعنی چی؟؟؟
با سواد
Asia/Pacific Region
متن نظر شما
درود بر دکتر بنام و رضاتوفیقی
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1