تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب : ۱۱۴۳۳۱

زارعی: فرهنگ سینما در یاسوج از بین رفته است

۵
۰
کبنا ؛نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس با انتقاد از اینکه پس از سال‌ها نداشتن سالن، فرهنگ سینما در یاسوج از بین رفته است، گفت: سینماداری به دلیل عدم بازدهی اقتصادی متقاضی بسیار کمی دارد اما تلاش‌ها برای تحقق این امر و ساخت یک سالن سینمای استاندارد در شهر یاسوج ادامه دارد.zaree
غلام محمد زارع در گفت و گو با خانه ملت به نبود سالن سینما در شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: برای احداث یک سالن سینما در این شهر پیگیری‌ها و درخواست‌های متعددی شده است و نهادهای مختلف در مقاطع زمانی متفاوت برای ساخت این سینما ابراز آمادگی کرده‌اند که به‌عنوان نمونه می‌توان به کانون پرورش فکری اشاره کرد اما همه این تلاش‌ها تا به امروز بی‌نتیجه مانده است.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: بخش خصوصی هم تمایل چندانی برای ورود در این عرصه ندارد چراکه سینما برای آن‌ها بازدهی اقتصادی ندارد، اما تلاش‌ها برای تحقق چنین امری متوقف نشده و همچنان خواهان تاسیس یک سینما برای مردم شهر یاسوج هستیم.
وی با بیان آنکه از شهرداری یاسوج بارها درخواست‌ شده که زمینی را به این منظور اختصاص دهد، افرود: اگر یک زمین به این مسئله اختصاص یابد در ادامه ممکن است توسط  شهرداری یا بخش خصوصی اقدام به ساخت سینما در این زمین‌ می‌شود اما معمولا سینماها بازدهی و سودآوری ندارند و حتی قادر به پرداخت هزینه‌های جاری خودشان نیستند.
پس از سال‌ها نداشتن سالن، فرهنگ سینما در یاسوج از بین رفته است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه نیاز به سینما در شهر یاسوج کاملا مشهود است اما موانع اقتصادی موجب شده تا امکان ساخت آن فراهم نشود، گفت: متاسفانه به دلیل اینکه در یک مقطع زمانی طولانی سینما از این منطقه حذف شد، فرهنگ سینما رفتن هم تقلیل یافته است به همین دلیل همراه کردن دوباره مردم با این جریان فرهنگ‌ساز نیازمند زمان است، البته در عصر حاضر با وجود شبکه‌های مختلف تلویزیونی، موبایل، شبکه‌های اجتماعی و... توجه مردم از سینما دور شده و به نوعی این کالاها جایگزین شده‌اند.
زارعی با بیان اینکه سینما و اقلام فرهنگی مشابه می‌توانند سلامت جامعه را تامین کنند، افزود: توجه به سینما به عنوان یک موقعیت فرهنگی حائز اهمیت است اما اقتصادی  نیست و مسئولان و متولیان موبوطه در شهر یاسوج به دنبال پیدا کردن راهی برای دستیابی به بازده اقتصادی هستند تا در ادامه بتوان اقدامات ساخت و احداث را انجام داد.
عضو مجمع نمایندگان استان کهکیلویه و بویراحمد در پایان گفت: دولت حاضر است به متقاضیان بخش خصوصی برای ساخت سینما تسهیلاتی ارائه دهد و از آنها حمایت کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مهمان
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت عضو کیسیون صنایع و معادن و نیز عضو مجمع نمایندگان : فرموده اید "دولت حاضر است به متقاضیان بخش خصوصی برای ساخت سینما تسهیلاتی ارائه دهد و از آنها حمایت کند." آیا نماینده دولت هستید یا نماینده مردم؟
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
فقط می خواهی یه چیزی گفته باشی،تو این. ایام نزدیک به انتخابات
Iran, Islamic Republic of
یادم نمیره در روز میتینگ انتخاباتی یکی از انتقادات شما از رقیب نبود سینما در شهر بود. چهار سال شما هم تمام شد کو سینما؟
Iran, Islamic Republic of
آخه مگه برای این مردم چیکار کردید . کار شما تو مجلس چیه؟ ای کاش ۱۰ درصد تاجگردون برای این شهرستان کا میکردید
Iran, Islamic Republic of
دلیل اینکه این همه مدیر گرمسیری تو این شهر هست چیه؟ مگه ما خودمون مدیر کم داریم چرا باید تمام پست های مهم شهرمون رو به دیگران بدیم
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1