تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۱۱۴۲۸۲

کنترل فنی بر ساخت ساز استان مطلوب نیست

۵
۰
کبنا ؛ 
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت؛ مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان به عنوان یک ضرورت، فراگیرترین شاخص و نماد اعمال ضوابط فنی و مهندسی پدافند غیرعامل دراحداث سازه‌­­های امن، تولید مصالح با کیفیت و ایمن است.
کنترل فنی بر ساخت ساز در حال محو شدن است
محمود مومن‌نسب در گفت‌وگو با کبنا نیوز اظهارکرد: بنده مهندس نیستم، ولی در حد اطلاعات اولیه خود استنباط می کنم نگاه به بحث فنی و مهندسی نظارت بر امور مسکن و ساخت و ساز ها در استان مطلوب نیست و احساس می کنم اگر احساس مسئولیت نشود، این نگاه در حال محو شدن است.
مومن نسب تصریح کرد: فکر کنم همین امر باعث شده تا وضعیت ساخت و ساز شهرهای استان از حیث پیش بینی استحکامات و سازه های امن و خدمات رسان در شرایط خاص در ردیف استانهای آخر باشد.
وی اظهار داشت: بکارگیری صحیح مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان در امور ساخت و ساز، ضمن پیشگیری از وقوع تهدیدات و حوادث احتمالی موجب کاهش قابل توجه حوادث جانی، مالی و منابع سرمایه ای میشود.
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان بیان کرد؛ باید قبول کنیم بخش قابل توجهی ازافزایش پایداری ملی و ارتقای ضریب ایمنی و افزایش آسیب ناپذیری در حوزه مقررات ملی ساختمان و کنترل های فنی و مهندسی نظارت عملیاتی می شود.
کارفرمایان دولتی از نظارت استثنا نشوند
مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کارفرمایان ساخت و سازهای بخش دولتی نباید از نظارت مستثنا باشند، تصریح کرد: انتظار بر این است که مدیریت راه و شهرسازی تدبیری بکارگیرد که نظارت دفاتر فنی و مهندسان ناظر شهرداری ها و نظام مهندسی صرفا بر ساختمان‌های بخش خصوصی نباشد.
وی از مدیران و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اداره کل راه و شهرسازی، دفترفنی ، شهرداران، فرمانداران، سازمان نظام مهندسی و آزمایشگاه فنی مکانیک خاک در خواست نمود به استناد آیین نامه اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و در راستای صیانت از جان انسان ها و منابع سرمایه ای تمامی مراحل احداث مسکن از پی تا کلید اعم از تأیید پروانه­ ساختمانی و پایان کار تحت نظارت مستمر قرار دهند.
مومن نسب در پایان از سازمان مدیریت و برنامه ریزی، تقاضا نمود تا از اداره کل پدافند غیرعامل در شورای فنی به عنوان عضو مدعو، دعوت و سازکارهای لازم برای به عضویت درآوردن این اداره کل در شورای مزبور را بعمل آورند.
نام شما

آدرس ايميل شما

وزارت کشوری
Iran, Islamic Republic of
هر کی سی خوش مدیرکل!! آخه پدافند هم مدیر کل ایخو! خوش تنها یه اداره کل حساب ایبو!!
بحرانی
Iran, Islamic Republic of
کرو بلمو تو هم وبیکاری یه چی ایگی!!
Iran, Islamic Republic of
استانداری انگار خیلی مدیرکل .داره. یکیش هم همین مدیرکل .. خداشانس بده.
دلخون
Iran, Islamic Republic of
اولا بهتره نظام مهندسی بابت پول ،،،که از مردم می گیره رو کارشناسای خودش یه نظارتی کنه که ،،،،،کا را خون نکنن وبا خواهش والتماس هم سر کار نمیان!!!!
مهندس
Iran, Islamic Republic of
باشه آیو هم به خاطر حضرتعالی....ده چی خیی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1