تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۱۱۴۲۸۰

جدال اقلیت و اکثریت شورای دهدشت+ افشاگری‌های جدید

۱۲
۰
کبنا ؛

جدال اعضای اقلیت و اکثریت شورای اسلامی شهر دهدشت منجر به از رسمیت افتادن جلسه این شورا شد.



 جلسه شورای شهر دهدشت صبح امروز به علت عدم حضور چهار عضو این شورا از رسمیت افتاد.

پارلمان محلی دهدشت از زمان آغاز به کار در دوره چهارم که بر اساس قوانین کشور، با طرح، برنامه و قانون و با هدف واگذاری امور شهر به نمایندگان مردم تشکیل شده تاکنون یک روز خوش به خود ندیده و جدال اقلیت و اکثریت این شورا باعث به حاشیه رفتن مطالبات مردم و رسیدگی به مشکلات شهروندان شده است.

این روزها و در حالی که شهر متمدن دهدشت از مشکلات عدیده رنج می‌برد بازی بی‌پایان اعضای شورا نشان می‌دهد منتخبان مردم به خاطر درگیری با همدیگر عزم جزمی برای حل مشکلات شهر و خدمات‌رسانی به مردم از خود نشان نمی‌دهند.

شورای چهارم از بدو تشکیل به جای هم‌اندیشی در بهبود خدمات شهری اما با کشیدن دایره سیاسی و باندبازی چهار و پنج نفره به نام اقلیت و اکثریت متاسفانه از متن اصلی وظایف خارج شده و در حاشیه به سر می‌برند.

مردم دهدشت که در انتخابات شوراهای شهر به خیال خود کادر اجرایی علمی، توانمند و پویا را راهی پارلمان شهری کردند بازندگان اصلی این انتخاب شده و هیچ امیدی به جان گرفتن دوباره شورا ندارند. شهر دهدشت بازیچه اعضای شورای شهر شده است.

اعضای شورای شهر بی‌تفاوت به آنچه خواسته مردم و شهر هستند همواره بر ساز مخالف با یکدیگر می‌دمند و نصیحت و تذکرات دلسوزانه هیچ مسئولی تاکنون در آن‌ها کوچک‌ترین اثری نداشته و گویا قرار نیست داشته باشد.

در تازه‌ترین افشاگری‌های برخی از اعضای شورای شهر از تخلفات شهرداری و انتقاد از کارشکنی اعضای اکثریت در جلوگیری از این تخلفات مالی کار به جایی رسیده است که بر اساس اظهارات طیف اقلیت این شورا در آستانه انحلال قرار گرفته است.

این افراد برای از رسمیت افتادن جلسات شورا خود را کنار کشیده و اعتصاب و عدم شرکت در جلسات را تنها راهکار برای به کرسی نشاندن اعتراض خود از وضعیت موجود در شورا و شهرداری انتخاب کردند.

موسوی امجد، حقانی، جهادگر و حجت‌خواه اعضای طیف اقلیت شورای شهر پس از آنکه در بازرسی از واحد مالی شهرداری و کشف تخلفات مالی به عقیده خود با واکنش تامل برانگیز شهرداری مواجه شدند در مصاحبه با رسانه‌ها به تشریح آن‌چه بر آنان گذشت پرداخته و اظهار داشتند: بی‌احترامی به اعضای اقلیت شورا در اجرای وظایف و نادیده گرفتن جایگاه آنان باعث نارضایتی این طیف شده است.





موسوی‌امجد در این باره گفت: با گذشت دو سال از عمر شورای شهر و شهرداری بر اساس وظیفه و اختیارات قانونی قصد بازرسی از واحد مالی شهرداری را داشتیم که با بی‌احترامی و اقدامی عجیب روبرو شدیم.

عضو شورای شهر دهدشت با بیان این‌که گروه اقلیت در این شورا جایگاهی ندارند افزود: متاسفانه مشکل اساسی که در این شورا وجود دارد این است که هر گاه لب به انتقاد از عملکرد شهردار گشوده می‌شود با جانبداری تند و همراه با توپ و تشر اعضای اکثریت روبرو می‌شویم.

وی اعضای شورا را موظف به رعایت اختیارات و مکلف به وظایف قانونی خواند و گفت: برخی از اعضا از انجام وظیفه قانونی جلوگیری می‌کنند.

عضو اقلیت شورای شهر دهدشت تصریح کرد: در جلساتی که بنا بر قانون باید علنی و با حضور رسانه برگزار شود هیئت رئیسه اجازه دعوت از خبرنگاران را نمی‌دهد و در پاره‌ای موارد از خبرنگاران خاصی با سلیقه شخصی دعوت می‌کنند.

وی با اشاره به نشست امروز این شورا با موضوع بررسی نامه‌های وارده تصریح کرد: بنده و سه نفر دیگر از طیف اقلیت در این نشست شرکت نکردیم و به همین دلیل جلسه رسمیت نیافت.





موسوی‌امجد افزود: تا زمانی‌که به خواسته‌های قانونی خود در شورا برسیم به این اعتصاب ادامه خواهیم داد و جلسات نیز به علت به حد نصاب نرسیدن تشکیل نخواهد شد.

سهراب حجت‌خواه دیگر عضو شورای شهر نظارت بر امور شهرداری را یکی از وظایف شورا عنوان و تصریح کرد: بعد از دو سال از عمر شورا و شهرداری ما در بازرسی از شهرداری با واکنش‌هایی نظیر جلوگیری از خروج و نیز درخواست مجوز بازرسی از سوی شهردار مواجه شدیم که جای تاسف دارد.





حجت‌خواه از دخالت گروه اکثریت در کار نظارت و بازرسی زمانی که اقلیت در حال انجام وظیفه می‌باشند به دیگر معضل شورا نام برد و افزود: در واقع گروه اکثریت برای نظارت بر نظارت ما وارد شهرداری شده و با راه انداختن جو روانی و کارشکنی اجازه نظارت نمی‌دهند.

عضو شورای شهر دهدشت با بیان این‌که این شورا حق قانونی اعضای شورا و حق مردم را پایمال می‌کند خاطرنشان کرد: حضور اکثریت در زمان نظارت ما بر شهردار جز مخالفت و کارشکنی و حمایت از شهردار چه دلیلی می‌تواند داشته باشد؟

هم‌چنین حقانی بازرسی پرونده‌های مهم در شهرداری را مورد اشاره قرار داد و گفت: متاسفانه در رسیدگی به پرونده‌های مهمی از جمله کشتارگاه و تبلیغات شهری که انحصاری اداره می‌شوند یکی از اعضای شورای شهر صاحبان این پرونده‌ها را به جدال با ما ترغیب و باعث کارشکنی در بازرسی می‌شود.

اعضای اقلیت شورا بر اعتصاب خود تا زمان رسیدن به حق قانونی و انجام اختیارات بدون دخالت طیف مقابل تاکید داشته و می‌گویند: در صورتی‌که روند بی‌احترامی به این طیف و کارشکنی در نظارت وبازرسی از شهرداری تداوم پیدا کند انحلال شورا را خواسته به حق خود و مردم می‌دانیم.



-------------------------------------------

سعادتی نیک

-------------------------------------------

 
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
خدایا گناه این مردم چیست که باید قربانی سیاسی کاری شورا شوند!!!
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
اگر کسی زورش به شورای شهر می رسید وضعیت ساکن نبودن رئیس شورا را رسیدگی می کرد متاسفانه مسئولان ارشد استان هم مغلوب این قضیه شدند
بسنده
Malaysia
درود بر شما همیشه حق اقلیت است
دلدار
Iran, Islamic Republic of
بابا امثال م.. هر جا هستند دنبال خرابکاری وحاشیه هستند.عملکرد او در ا.. برای همه مشخص است بهتر ان است که سریعتر عذر انها خواسته شودواعضای عل البدل جایگزین انها شوند.بیش از این ابروی شهر را فدای هوسهای چون
....نکنید او دنبال شهردارشدن است نه ابروی شهر
Iran, Islamic Republic of
لطفا دو مورد از اثار تمدنی شهر دهدشت را نام ببرید
غلام
Iran, Islamic Republic of
این شورا باید منحل شه
دیگه کافیه
کم از حق مردم .. که باز هم ادامه بدن؟
منحلش کنین
... از این اعضا یزودی توی شهرای بزرگ خونه میخرن
دنیا دیده
Iran, Islamic Republic of
پیامی به سران اصلاح طلب منطقه کهگیلویه بزرگ(دهدشت چرام سوق لنده لیکک ...)و(بویراحمد سردسیر و گرمسیر بهمئی طیبی دشمن زیاری و ....)

اگر اصلاح طلبان روی یک نفر توافق کنند هیچ کس نه در منطقه و نه شورای نگهبان نمیتواند بی دلیل او را رد کند.


هر چی چوب اصلاح طلبان خوردند از دودستگی و سه دسته گی خودشان بوده.

بعدش هم در زمان دولت سابق که هم هئیت اجرایی و هم هئیت نظارت در دست تندرو ها بود رستاد تایید شد.

الان که دولت و هئیت اجرایی دست اعتدال گرایان است و اصولگرایان هم بخش زیادی از اونها به هاشمی رفسنجانی و دولت اعتدال پیوستن پس در هئیت نظارت هم اصولگرایان قدرت رد صلاحیت سابق را ندارند و جو جامعه هم تا حدودی دارد باز تر میشود و فضا به سمت فضای مجلس ششم البته با غلظت کم تر میرود.

پس مطمئن باشید حداقل آقایان لاهوتی یا رستاد یا افرادی مثل این افراد که سابقه منفی نداشته باشند و تا حدودی سابقه مذهبی خوبی داشته باشند یا با روحانیون منطقه ارتباط خوبی داشته باشند شک نکنید تایید میشوند.

پس توصیه میکنم هیچ کس صحنه را خالی نکند.

البته پیشنهاد من این است که اصلاح طلبان تا روز آخر گزینه خود را پنهان نگه دارند و استارت را با ۳ یا ۴ گزینه بزنند و حتی اگر توان دارند با ۷ گزینه شروع کنند تا جناح تندرو مقابل را بیشتر تحت فشار بگذارند و جو را مثل انتخابات پرهیجان ۷۸ و ۸۲ گرم تر و گرم تر کنند و عملا در همه مناطق قومی و فکری منطقه کهگیلویه بزرگ گزینه به صحنه بفرستید تا فضای منطقه را از اصولگرایان بگیرند.

حتی تندرو ها را حتمن به صحنه بیارید.البته دقیقه ۹۰ ازشان بخواهید به نفع معتدل تر ها کنار بروند که به مصلحت نزدیک تر است.

کاری که اصلاح طلبان در انتخابات ۹۲ انجام دادند بهترین روش است که شورای تصمیم گیری تشکیل شود و حرف آخر را بزند.

پیش به سوی اصلاح طلب کردن همه نمایندگان استان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برای گروه اکثریت .حتما میترسند دستشون رو بشه حتما کاری کردند وترس دارند از بازرسی گروه اقلیت.شهردار هم که کاری برای این شهر نکرده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بعضی از اعضای گروه اکثریت بدهی هاشون چه جوری دادن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بس دیگه خیانت به شهر و مردم گروه اکثریت
محمد کبنا
Iran, Islamic Republic of
۸میدونین مشکل اصلی این اعضای شوری از کجا شروع شده... از همون روزی که یکیاز نفر اول انتخاب شده یعنی،،،،،،،در انتخابات شورای شهر در واقع انتخاب خود مردم شهر نبوده و تمام فامیلا و اشنایان و دانشجویان این اقا از شهرها و روستای های اطراف به شهر هجوم اوردن و به ایشون رای دادند وگه نه داخل شهر نمتونست حتی ۱۰۰ رای هم برا خودش جمع بکنه...نماینده های دیگه هم به همین صورت انتخاب شدن...اقای حقانی هم فامیلاش همشون از دیشموک و روستاهای اطرافش اومدن بهش رای دادن. اگه میبینین به اینصورت وضع شورای شهر،،،،،،،،، هست یه چیر عادی باید براتون باشه چون عضوهای شورای لیاقت عضو شدن خودشون برای شورای شهر رو نمیدیدن.
حسین
Iran, Islamic Republic of
آرای آقای حقانی ‍سالم وبی غل وغش بود.واقعا متاسفم ازاین گونه داوری ها
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1