تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۱۱۴۱۳۱

بخشدار مرکزی بویراحمد عملکردش را تشریح کرد

۲۹
۰
کبنا ؛

بعد از انتقادی که از بخشدار مرکزی بویراحمد در پایگاه خبری کبنا نیوز صورت گرفت، احمد احمدی‌کیش در گفت‌وگوی به عملکرد خود در بخش مرکزی بویراحمد پرداخت که در ادامه از منظر شما خوانندگان گرامی می‌گذرد.


همگان به این موضوع واقف هستیم که بخشداران زیر مجموعه وزارت کشور هستند و در سطح استان استاندار و بعد از آن نیز فرمانداران هر شهرستان به صورت مستقیم و غیر مستقیم با بخشداران در ارتباط هستند.

بدون شک بخشداران به عنوان نماینده دولت در سطح بخش ها می‌توانند تعامل سازنده‌ای بین مردم و مسئولان ایجاد کنند و بر اساس وظیفه ذاتی خود از کانال‌های ارتباطی مختلف که دهیاران و شوراهای به عنوان زیرمجموعه بخشداری‌ها هستند مشکلات مناطق مختلف را بررسی و در راستای رفع آن‌ها با رایزنی و تعامل دو سویه با مدیران کل و شهرستانی در رفع مشکلات و نواقصات در سطح روستاها گام بردارند.

بر همین اساس و با توجه به سخن بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که مردم ولی‌نعمتان ما هستند به سراغ بخشدار مرکزی شهرستان بویراحمد رفتیم تا از کم و کاست و پیشرفت‌های بخش مرکزی آگاه شویم.

احمد احمدی‌کیش سخن خود را با آیه قرآنی «رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی وَیَسِّرْ لِی أَمْرِی وَاحْلُلْ عُقْدَهً مِّن لِّسَانِی یَفْقَهُوا قَوْلِی، پروردگارا، سینه ام را گشاده گردان و کارم را برای من آسان ساز و از زبانم گره بگشا [ تا ] سخنم را بفهمند» شروع کرد و گزارش عملکرد بخشداری مرکزی بویراحمد از زمان سکانداری خود که بیش از یکسال در این سمت بوده را تشریح کرد و  گفت: با توجه به اینکه شهرستان بویراحمد به عنوان بزرگترین شهرستان و بخش مرکزی به عنوان بزرگترین بخش در کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود در طول یکسال گذشته تمام عزم خود را در راستای رسیدگی به مشکلات مردم به کار گرفتیم و از هیچ تلاشی فروگذار نکردیم.

بخشدار مرکزی بویراحمد با بیان اینکه مردم ولی نعمتان ما هستند و به عنوان خدمت‌گذار باید در رفع مشکلات و نواقصات جامعه گام برداریم، گفت: طی یک سال گذشته با فراز و نشسیب‌های فراوانی که در پیش رو داشتیم اقدامات خوب و شایسته‌ای را به جامعه هدف ارائه گردید.

وی تعداد روستاهای ساکن و غیر ساکن بخش مرکزی بویراحمد را ۳۱۳ روستا عنوان کرد و گفت: ۲۳۲ روستای آن ساکن بوده که به صورت متمرکز از طریق دهیاری‌ها و شوراها خدمات‌رسانی لازم صورت می‌گیرد و در رفع مشکلات آن‌ها اقدمات لازم صورت می‌گیرد.

احمدی‌کیش جمعیت بخش مرکزی بویراحمد را ۲۱۰ هزار و ۱۹۲ نفر عنوان کرد و گفت: این بخش دارای دو شهر مادوان و یاسوج بوده که در حال حاضر مادوان با جمعیت ۱۰ هزار و ۷۷۷ نفر و یاسوج با ۱۰۸ هزار و ۵۰۵ نفر جمعیت، تحت پوشش بخش مرکزی است.

وی بخش مرکزی بویراحمد را مشتمل بر پنج دهستان شامل دهستان‌های سپیدار، کاکان، دشتروم، سررود جنوبی، سررود شمالی با ۱۰۱ دهیاری و وسعت دو هزار و ۲۱۵ کیلومتر مربع بیان کرد و گفت: بخش مرکزی بویراحمد با ۵۰ هزار و ۷۵۶ خانوار بوده که ۲۲ هزار و ۲۴ خانوار آن روستایی و ۲۸ هزار و ۷۳۲ خانوار شهری است

۱-حوزه عمرانی

این مسئول در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های مختلف عمرانی در بخش مرکزی بویراحمد، بیان کرد: پیگیری‌های لازم به منظور جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، استانی و ماده ۱۸۰ در حوزه‌هایی چون راه‌سازی، تامین آب شرب، مسکن، بهسازی معابر و فضای عمومی روستا، مدیریت پسماند زباله، ایجاد و گسترش جداول صورت گرفته است.

احمدی‌کیش میزان اعتبارات بخشداری مرکزی از محل استانی و تملک دارایی جذب شده در سال گذشته را ۱۸۰میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری و مساعدت مسئولان استانی و شهرستانی قریب به ۷۰ درصد اعتبارات در این بخش تخصیص داده شد.

۲-جذب اعتبارات

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به دیگر اعتبارات بخشداری مرکزی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: روستاهای دارای دهیاری و طرح‌ هادی با درآمدزایی ۱۳ میلیارد تومانی خود توانسته‌اند گام موثر و شایسته‌ای بردارند.

بخشدار مرکزی بویراحمد در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته یک ساله در این بخش و همکاری و همراهی دهیاران این حوزه در رشد و تعالی مناطق روستایی، تصریح کرد: جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز توسط دهیاران و شوراها، جمع‎آوری زباله‌ها، تشکیل جلسه با دهیاران و مسئولان در خصوص رفع مشکلات و تشکیل جلسات با دهیاران برای کشت محصولات با بازدهی بالا از جمله اقدامات این حوزه است.

۳-آب

احمدی‌کیش با تاکید بر اینکه اقدامات خوبی طی یک سال گذشته در این بخش صورت گرفته همکاری دهیاران جهت جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز، مقباله با آتش‌سوزی‌ها و ورود دهیاران به صحنه آتش‌سوزی، رفع معارضات و نشست روزانه با معتمدین و شوراهای اسلامی، تشکیل کمیسیون ماده ۹۹ برای مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز و اجرای طرح هادی را از دیگر اقدامات این حوزه عنوان کرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه به منظور مقابله با ساخت‌و سازهای غیر مجاز کارشناسان بخشداری مطابق قانون با متخلفان برخورد می‌کنند، گفت: با توجه به اجرای طرح هادی توسط بنیاد مسکن در حال حاضر ۶۰ درصد روستاهای دارای دهیار در بخش مرکزی بویراحمد طرح هادی آن‌ها اجرا شده است.

وی در ادامه از بازنگری ۶۵ درصدی طرح‌های هادی در بخش مرکزی بویراحمد خبر داد و گفت: خوشبختانه با همکاری خوب بنیاد مسکن و تلاش دهیاران و شوراها روند اجرای طرح هادی رو به جلو بوده و عملکرد مثبتی دارد.

۴- روشنایی

بخشدار مرکزی بویراحمد اذعان کرد: پیگیری‌های لازم از طریق بنیاد مسکن، فرماندار  محترم شهرستان بویراحمد و نماینده محترم مردم در مجلس و دیگر مسئولان شهرستان در خصوص روشنایی معابر زیرسازی، آبرسانی و … صورت گرفت.

این مسئول همکاری و تلاش شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان بویراحمد را در مدیریت آب مناسب ارزیابی کرد و گفت: ضمن قدردانی از تلاش‌های بی‌شائبه مسئولان آبفار شهرستان تاکنون مشکل خاصی در بحث آب نداشتیم.

۵-اشتغال

وی از مشکلات مهم بخش مرکزی را روستاهای حاشیه شهر یاسوج و مادوان عنوان کرد و گفت: با پیگیری‌های لازم در حال رفع تعارضات هستیم.

احمد احمدی‌کیش با اشاره به اینکه روزانه از حوزه‌های مختلف بخش مرکزی بازدید می‌کنم تا از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شوم، گفت: بیشترین مشکل جامعه کنونی اشتغال بوده که البته مشکلی در تمام کشور است و مردم بخش مرکزی از آن بی‌نصیب نماندند و همواره گلایه‌هایی داشته و دارند.

این مسئول پیشنهاد داد: با ارائه تسهیلات به متقاضیان و ایجاد شغل‌های پایدار بدون شک مشکلات اشتغال برطرف می‌شود.

بخشدار مرکزی بویراحمد حضور دهیاران و شوراها در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف را به نسبت مناسب ارزیابی کرد و گفت:همزمان با اعیاد و مناسبت‌های مختلف ای بخش برنامه‌های متنع فرهنگی و مذهبی را برگزار می‌کند.



احمدی‌کیش ضمن قدردانی از حمایت‌های خوب استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم بویراحمد در مجلس، فرماندار شهرستان، مدیران و دهیاران و شوراها که همکاری خوبی برای پیشبرد اهداف و رفع مشکلات و نواقصات در این بخش داشته‌اند، گفت: خدمات‌های صورت گرفته مختص به گروه یا طبقه خاص نبوده بلکه نفع ، صلاح و صرفه آن جنبه عمومی داشته و همه همشهریان ( از جمله مردان ، زنان ، جوانان ، پیران ، بزرگسالان و خردسالان ) را در برداشته است.




نام شما

آدرس ايميل شما

دهیار
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشید میگم ب اقای احمدی ایشان از نیروهای مردمی و مردم دوست می باشد
اخ
Iran, Islamic Republic of
خیلی کار کرده .نمیشه ندیده گرفت شما همین مصاحبه را در نظر بگیرید ۲ ساعت طول کشیده ..خیلی دوست دارم بخشداران استانم تلفنی یا باپخش مستقیم گفتگویی را با صدا وسیما داشته باشند تا از روند صحبت کردن آنها آشنا شویم
فرهنگی
Netherlands
ایشون . بیشماری دارن اصلا در ..این پست نیست
تو
Netherlands
آبروی هرچی اصلاح طلب برده...
زیلایی
Iran, Islamic Republic of
ماه رمضان است که حداقل یک ابی بهت تعارف کنیم چون خیلی خسته ای
ه
Iran, Islamic Republic of
درود بر این مرد خاکی و خوش رو و دلسوز
لوداب
Netherlands
عامل زدگی مردم از حاج زارع پست دادن به ..
Iran, Islamic Republic of
درود بر احمدی
مطلع
Iran, Islamic Republic of
جناب احمدی مااز شما تشکر داریم اما خدمات رسانی در تل خسرو خیلی ضعیف هست نه اب درستی نه خیابانی چه هست واقعا پیگیری نمایید فقط قول میدادند عملی در کار نبود از نماینده مردم تا شما مسولین لطفا پیگیری و عمل نمایید
Iran, Islamic Republic of
شوراها براساس اصل ششم قانون اساسی یکی از ارکان اصلی تصمیم گیری در امور کشور میباشند بنابراین جناب بخشدار که فرمودی شوراها زیر مجموعه بخشداری هست استحضار داشته باشید براساس اصل مذکور شوراها خود نهادی مستقل و ارکان تصمیم گیری هستند و زیرمجموعه هیچ نهادی نمیباشند جز در پاره ای از وظایف با همدیگر وابستگی هایی دارند از جمله تصمیم گیری در امور روستا و اجرای ان توسط دهیار ایتکه نهادی برای مجموعه تصمیم گیری میکند و تصمیمات دستگاههای اجرایی موظف اند براساس اصل یکصدسوم قانون اساسی در برابر شوراها رعایت و اجرا کنند دلیل بر زیرمموعه بودن شوراها زیر نظر ان نهاد نمیباشد بنابراین انتظار میرود مسیولین محترم ابتدا جایگاه شوراها برا به خوبی بشناسند و نسبت به رعایت تصمیمات انها مسیولیت خویش را به نحو احسن بجا بیارند و دوما شوراها بعنوان نماینده مستقیل مردم و یکی از شاخص های مردم سالاری دینی بعنوان رابط بین مسیولین و مردم وظیفه دارند نهایت تعامل و تفاهم را با مسیولین داشته باشند انتظار از مسیولین هم همین است ضمن رعایت تصمیمات شوراها حسن تعامل و تفاهم را باشوراها که درواقع بازوی قوی و تصمیم گیر برای مسیولین میباشند نهایت همکاری را داشته باشند
Iran, Islamic Republic of
احمدی انسانی پرتلاش و مردمی است خدا قوت مرد
روستایی
Iran, Islamic Republic of
انصافا احمدی کیش مسئولی زحمتکش و با اصالتی است که شبانه روز پیگیر حل مشکلات مردم است
کارمند اب وفاضلاب روستایی
Iran, Islamic Republic of
اینجانب از نزدیک شاهد پیگیری این بخشدار محترم جهت رفع کمبود آب آشامیدنی روستاها بودم
فرمانداری
Iran, Islamic Republic of
درود بر احمدی کیش خاکی وزحمتکش
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
دوستت داریم کر غت تامرایی خدا قوت
Iran, Islamic Republic of
اخ سی زارع و نیرویلش
یاس
Iran, Islamic Republic of
قران.. نخوبه.حاج زارع این بنده خدارو بردار خیلی ادم دیدنه ایه.اصلا مدیرتش در... از دهیاراست
بویراحمد
United States
خیلی ضعیفه این بخشدار مرکزی زارع اگه میخواد رای بیاره باید چنین افرادی رو بهشون پست نده
پیام
Germany
احمدی
United States
به هیچ وجه درحد بخشداری نیست
تامرادی
United Kingdom
آبروی بزرگ مردان تامرادی رو برده تقصیره حاج زارعس که از میان این همه اینو گذاشته بخشدار و...
ب
Iran, Islamic Republic of
احمدی انسان شایسته ای لیاقتش بالاتر از ایناست
ش
United Kingdom
اصلا .به بخشداری .
شاهین
Iran, Islamic Republic of
شجاعی از همه لحاظ از این احمدی بهتر بود
Iran, Islamic Republic of
بدبخت حاج زارع نمی دونه بخشدار مرکزی داره نابودش میکنه با رفتارش
هرکی
Iran, Islamic Republic of
ول معطله زارع با این نیرو های بیسوادش
ه
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشید می گم به احمدی کیش واقعا اهل کاره و نماد یک اصلاح طلب واقعی
ه
Iran, Islamic Republic of
بیشتر نظرات مال یکنفره کهع از احمدی کینه داره بخاطر باج ندادن بش
یاوری
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشید اقای زارع با این انتخابت
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1