تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۱
کد مطلب : ۱۱۴۰۳۶

بودجه شهرستان چرام شرم‌آور است/ دلایل قانع کننده باشد

۵
۰
کبنا ؛نشست تعاملی شورای شهر با حضور معاون فرماندار، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، معاون جهاد کشاورزی چرام، شهردار و اصحاب رسانه در محل شورای شهر چرام برگزار شد.
بودجه شهرستان چرام با توجه به مشکلات شرم‌آور استbabai
رئیس شورای اسلامی شهر چرام گفت: بودجه چرام با توجه به مشکلات شرم‌آور است.
علی بابایی عصر امروز در نشست تعاملی شورای شهر و شهردار چرام با مسئولان ادارات چرام با بیان اینکه امروز مردم حق دارند از ما انتقاد کنند که شورای شهر ضعیف عمل کرده است، اظهار داشت: اعتبارات عمرانی چرام کمتر از سال گذشته شده بوده که این اعتراض مردم را در پی دارد.
رئیس شورای شهرستان چرام اضافه کرد: مردم حق دارند انتقاد کنند زیرا با توجه به مشکلات زیادی که در شهر و شهر ستان وجود دارد انتظار داشتند با رایزنی مسئولان و مدیران امسال بودجه بیشتری جذب شود اما همه چیز برعکس شد.
قسم می‌خورم برای شاهراه یاسوج  اعتبار می‌گذاشتند
وی با ابراز گلایه از نادیده گرفتن پتانسیل‌های شهرستان چرام، تاکید کرد: قسم می‌خورم اگر در همین شاهراه، عشایر چاسخار -طسوج در حوزه یاسوج و دنا بود کمتر از ۵ میلیارد تومان اعتبار برایش نمی‌گذاشتند.
بابایی متذکر شد: ما به عنوان شورای شهر در حد توان، نحوه توزیع اعتبارات و مشکلات دولت در این زمینه را برای مردم توضیح می‌دهیم گرچه خودمان هم مانده‌ایم و این جای سوال دارد که چرا اعتبارات چرام کم شده است.
عضو شورای شهر چرام با اشاره به اعتبارات ماده ۱۸۰، خاطرنشان کرد: همه ما سرگذشت و نحوه توزیع این اعتبارات را در سال گذشته به یاد داریم که امیدواریم مسئولان استانی و شهرستانی شاخص‌های جمعیتی و عدالت را در توزیع این اعتبارات در نظر بگیرند چرا که مردم حافظه قوی دارند و این را در زمان مناسب پاسخ می‌دهند.
وی تصریح کرد: چرام بیشترین ذخائر و چشمه‌های آبی، بیشترین عشایر و زمین‌های مرغوب کشاورزی و معادن را دارد چرا مسئولان بودجه کافی نمی‌گذارند و آن را کم می‌کنند که این واقعا شرم آور است.
امیدواریم دلایل قانع کننده باشد
بابایی، متذکر شد: امیدوارم دلایل عدم اختصاص بودجه کافی و کسر آن قانع کننده باشد.
رئیس شورای شهرستان چرام گفت: این چه قاعده و قانونی است وقتی ما بیشترین عشایر را داریم اعتبار کلان برای خدمت به این مردم محروم و ذخائر انقلاب نمی‌گذارند.
این مسئول اضافه کرد: چرام پتانسیل‌های زیادی دارد و ما اعضای شورای شهر وظیفه داریم صدای مردم را هماهنگ و رسا به گوش مسئولان برسانیم گرچه نمی‌دانیم چه خبر است.
عضو شورای اسلامی شهر چرام با نگاه متفاوت و مثبت به اصحاب رسانه، ابراز کرد: انتقاد حق رسانه است و نقد اصحاب رسانه گاهی سبب خیر برای شهرستان می‌شود.
بابایی توضیح داد: نگاه رسانه به مشکلات شهر دلسوزانه است و نقد آنها باعث تحرک مسئولان در انجام کارها و تسریع امور می‌شود.
وی در پایان تبیین کرد: اصحاب رسانه چرام افرادی زحمت کش و توانمند ذر سطح استان هستند و پوشش گسترده اخبار شهرستان موید این نکته است و ما افتخار می‌کنیم که چنین خبرنگارانی داریم.
نامگذاری جدید میادین شهر چرام
رئیس شورای شهر چرام از نامگذاری جدید میادین این شهر خبر داد.
کرامت‌الله ارکیان در این نشست با بیان اینکه، شورای شهر فقط ناظر بر عملکرد شهردار نیست بلکه طبق قانون ناظر بر سایر ادارات است، از خسرو پرویزی مدیر اسبق اداره برق چرام و محمد تقوی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت ارائه عملکرد و تعامل با شورای شهر تقدیر کرد و اظهار داشت: امیدواریم که سایر دستگاه‌ها جهت پیشبرد امور و توسعه شهر چرام اقدامات و عملکرد خود را به این شورا گزارش دهند تا با همفکری و همدلی بتوانیم شهری آباد و سرزنده داشته باشیم.
رئیس شورای شهر چرام با اشاره به نامگذاری بعضی از میادین چرام، عنوان داشت: ورودی چرام از طرف شهرک به نام میدان معلم نامگذاری شده و همچنین فلکه عقاب سابق به نام میدان مادر تغییر یافته و ورودی چرام از طرف روستای القچین سفلی (دهدشت) به نام میدان فرشته نامگذاری شده است.
وی افزود: با بازگشایی مسیر ورودی (بید مشک ) چرام، این مسیر تا روستای القچین سفلی به نام بلوار خلیج فارس نامگذاری می‌شود.
ارکیان، اضافه کرد: برای رفاه حال شهروندان و در صورت همکاری اداره منابع طبیعی در واگذاری زمین اطراف شهر، پارک امید در شهر چرام ساخته می‌شود.
در ادامه این نشست، اسماعیل رحمانی با اشاره به کمبود سرانه فضای سبز، بیان کرد: ما در زمینه سرانه فضای سبز در شهر چرام با کمبودها و مشکلاتی مواجه هستیم که لازم است بیشتر کار شود.
مشکلات زیست محیطی و ضرر و زیان کشاورزان
عضو شورای شهر چرام، تصریح کرد: آب‌های سطحی و فاضلاب چرام با ورود به کانال آبیاری زمین‌های کشاورزی در محدوده زمین‌های امامزاده امیرولی (ع) ضمن مشکلات بهداشتی و زیست محیطی باعث ضرر و زیان به کشاورزان می‌شود.
انتقاد از نبود پارک در چرام
وی ضمن انتقاد از نبود پارک محله و پارک شهری مناسب و پیش بینی نکردن زمین در سنوات گذشته، اعلام کرد: از منابع طبیعی انتظار داریم که در حاشیه شهر زمینی را برای ایجاد پارک شهری واگذار کند تا مردم بتوانند با آرامش به تفریحات سالم و استراحت مشغول شوند.
 

گلایه رئیس شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از خبرنگاران چرام
رئیس شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در در نشست هم‌اندیشی شورای شهر چرام از خبرنگاران این شهرستان گلایه داشت.


 حجت دبیقی با گلایه از اصحاب رسانه در این شهرستان، اظهار کرد: ما دردنامه و شکوائیه‌ای از دوستان در حوزه رسانه داریم که یک گلایه اخلاقی است به عنوان شهروندی که توقعاتی از حوزه رسانه در زادگاهش دارد.
عضو شورای شهر چرام با بیان اینکه امروز در دنیا در حوزه‌های اقتصاد، فرهنگ، سیاست و ورزش بخش اعظمی از رساندن پیام حق، عدالت ، توسعه و پیشرفت هر منطقه‌ای بر دوش رسانه است، عنوان داشت: در حوزه القا و تحمیل شایسته‌ها و شایستگان یک منطقه، رسالت اولیه نیز بر عهده رسانه‌ها است.

وی، افزود: رسانه‌ها با شناسایی دقیق و آگاهی از معیارها و شناسایی افراد شاخص و توانمند هر منطقه با تبلیغ و مانور مناسب، می‌توانند بخشی از رسالت عظیم و گسترده خود را که دفاع از فرزندان مرز و بوم است تحمیل کنند.

دبیقی، خود را به عنوان نماینده مردم چرام مصداق این گفته دانست که حداقل از مسیر ۱۰۰ درصدی، ۵ درصد را طی کرده است و گفت: همانگونه که فضایی باز شده و عرض اندامی کرده‌ایم، در جلساتی که با حضور مسئولان استانی و کشوری به عنوان فرزندی از چرام حضور یافته‌ایم و عرق این منطقه را داشته‌ایم که اگر نمایشی از دیگران بهتر نداشتیم، کمتر هم نبوده، پس توقع داریم که سایت‌های ما در شهرستان اخبار ما را پوشش داده و ما را حمایت کنند.

رئیس شورای عالی استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر تعامل بیشتر اصحاب رسانه، خاطرنشان کرد: اگر تبلیغات و رسانه خوبی بر کار مسئولان نباشد، بخشی از حق مسئول از دست می‌رود.

وی در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به اینکه مردم توقعاتی از شورا دارند، تصریح کرد: اساس کار در نظام جمهوری اسلامی که یک نظام مردمی است، این است که توقعات مردم از کسانی که مستقیما از طرف مردم انتخاب شده‌اند، بیشتر از مسئولان و جایگاه‌های دیگر است.

معضلات در منابع طبیعی شهرستان چرام

عضو شورای شهر چرام با اشاره به برخی معضلات در منابع طبیعی شهرستان چرام خطاب به رئیس منابع طبیعی این شهرستان، ابراز کرد: شما به عنوان رئیس شهرستانی می‌توانید متناسب با عرف و سنت و شرایط حاکم بر منطقه پیشنهاداتی داده و بعضی از قوانین را با کار ابتکاری اصلاح و تعدیل کنید.

دبیقی، اضافه کرد: به عنوان مثال در حوزه دمدره زمین‌های کشاورزی وجود دارد که حداقل از ۱۰ فرد نسل به نسل به امروز رسیده و بافت زمین به گونه‌ای است که درخت کنار رویش در آن رویش دارد و تراکم رویش به گونه‌ای است که برای حرکت تراکتور و شخم زمین نیاز به هرس است.

وی در پایان با بیان اینکه منابع طبیعی میراثی است که امروز ما در قبال آیندگان نسبت به حفظ آن به عنوان یک امانت مسئولیت داریم، تبیین کرد: این منابع به عنوان میراث واجب انتقال به نسل‌های بعدی مورد توجه است.

---------------------------------------

خبر: نسرین هاشمی

---------------------------------------

 
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
درد بلای شورای شهر چرام بخوره تو سر شهردار و شورای شهر دهدشت .
شورای شهر و شهردار دهدشت باید از خود شرمگین باشند
چ----------------------------رام
Iran, Islamic Republic of
سلام آقای بابایی خیلی چه زود شما وهمکارانتان باخبر شدید که بودجه شهرستان چرام کم است از شما می پرسم همین هم راکجاهاهزینه مکنند دلی خلیفه ای -سرفاریاب -سادات و.....
شورا
Iran, Islamic Republic of
بقیه شوراها یاد بگیرند کلاس کار را .............
حریم ها همه حفظ می شود، بحثها منطقی، صحبتها کارشناسی و... خودتان قضاوت کنید
Iran, Islamic Republic of
کی تاحالا رئیس منابع طبیعی میتونه قانون ها را اصلاح بکنه آقای رئیس شورای اسلامی مگه نمیدونی قوانین مصوب مجلس می باشدآقای رئیس محترم
چرام
Iran, Islamic Republic of
اولندش شوراچندرئیس داره بابایی-ارکیان/دویما چرافیش برق چروم باتعرفه مناطق سردسیری حساب میشه وگازش باتعرفه مناطق گرمسیری ینه پیگیری کنین که خذمت خوبیه ومردم///باتشکر
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1