تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۱
کد مطلب : ۱۱۴۰۳۳

جشن گلریزان گچساران و اقدام انسان‌ دوستانه مسئولان

۱۲
۰
کبنا ؛مراسم جشن گلریزان زندانیان جرایم غیرعمد با حضور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، مسئولان شهرستان گچساران و جمع زیادی از اقشار مختلف مردم برگزار شد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر مشارکت مردم در امر کمک به زندانیان غیر عمد گفت: هزینه غذایی روزانه هر زندانی تنها سه هزار تومان است و با این مبلغ هیچ کمکی به زندانی نمی‌شود.

غلامرضا تاج‌گردون امشب در مراسم جشن گلریزان زندانیان جرایم غیرعمد این شهرستان اظهار کرد: یکی از معضلات بسیار سنگین کشور بحث زندانی‌ها و اتفاقات منجر به زندانی شدن افراد است.
وی افزود: فارغ از مباحث اقتصادی و هزینه‌های اقتصادی سرسام‌آور زندان، آسیب‌های دیگر زندان نیز مهم و قابل تأمل است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه زندان از جمله موضوعات پرچالش در زمان بستن بودجه کشور است، گفت: هزینه غذایی هر زندانی تنها سه هزار تومان بوده، مباغی ناچیز که هیچ کاری با آن برای زندانی نمی‌شود انجام داد.
تاج‌گردون ادامه داد: اداره و مدیریت اقتصادی زندانیان کار سختی بوده و روز به روز نیز مشکل‌تر می‌شود.
وی با بیان اینکه آمار قابل توجهی از جرایم زندانیان غیر عمد است، اظهار کرد: تصادف، حادثه و غفلت سبب بروز حوادث و مشکلاتی می‌شود که علاوه بر درد بودن برای فرد زندانی خانواده وی را نیز درگیر مشکلات می‌کند.
تاج‌گردون همدلی و مشارکت مردم، خیرین و مؤسسات خیریه را گامی مهم در راستای کمک به زندانیان غیر عمد دانست و افزود: دولت به تنهایی قادر به برطرف کردن نیازهای زندانیان نیست و تنها کاری که در توان دولت بوده همان هزینه سه هزار تومانی است.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی عدم اطلاع از قوانین را نیز از جمله دلایل مهم زندانی شدن افراد عنوان کرد و گفت: در برخی موارد عدم اطلاع از قوانین و نشناختن حق و حقوق مردم سبب بروز مشکلاتی از جمله زندانی شدن افراد می‌شود.
 
۷۴ زندانی جرائم غیرعمد در گچساران چشم انتظار کمک خیرین
رئیس دادگستری گچساران با اشاره به معرفی ۷۴ زندانی جرائم غیرعمد این شهرستان به ستاد دیه استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: این زندانیان چشم انتظار کمک خیرین و مسئولان هستند.
علی دهقان امشب در همایش گلریزان ویژه کمک به زندانیان جرائم غیرعمد که با حضور مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مسئولان و خیرین شهرستان در سالن مهرگان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد، اظهار کرد: این همایش با هدف جذب کمک خیرین و مشارکت عمومی جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان است.
وی با بیان اینکه کمک خیرین و مسئولان به زندانیان جرائم غیرعمد نمونه بارزی از فرهنگ نوع‌دوستی جامعه اسلامی است، افزود: با توجه به مشکلات کنونی جامعه امروز زندگی برای بسیاری از مردمان سخت بوده و اینکه نان‌آور خانواده‌ای در زندان باشد این مشکلات دوچندان می‌شود.
رئیس دادگستری گچساران با تأکید بر لزوم کمک به زندانیان جرائم غیرعمد، بیان کرد: دین اسلام تاکیدات بسیاری بر کمک به دیگران و نوع‌دوستی کرده است.
دهقان با اشاره به اینکه در واقع تعهد اجتماعی و تقویت حس نوع‌دوستی و انسان دوستی یکی از شاخصه‌های بعد اجتماعی اسلام است، ادامه داد: امید است که همه ما به عنوان یک مسلمان بتوانیم این شاخصه را در وجودمان تقویت کنیم.
این مقام مسئول در ادامه خواستار مشارکت بیشتر مردم و خیرین در جشن‌های گلریزان شد و گفت: امروز به کمک دولت زمینه‌ای فراهم شده که با مشارکت مردم و دولت و همچنین گذشت شاکیان بتوان به افرادی که به علت مشکلات مالی در زندان به سر می‌برند، کمک کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه در فرمایشات مقام معظم رهبری یکی از محورهای تنظیم و ترسیم برنامه توسعه ششم نیز فراهم ساختن زمینه‌های فرهنگی برای کاهش جمعیت زندانیان است، عنوان کرد: همه مردم و مسئولان وظیفه دارند که در راستای کاهش آمار زندانیان و همچنین نیازمندان جامعه تلاش کنیم.
رئیس دادگستری گچساران با اشاره به اینکه بهترین احسان مالی است که به نیازمند آن برسد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته با کمک ستاد مردمی دیه نیز تعداد ۵۷ زندانی جرائم غیرعمد شهرستان آزاد شدند.
دهقان با بیان اینکه جهت آزادی زندانیان فوق‌الذکر ۶۸۰ میلیون کمک بلاعوض توسط خیرین و افزون‌بر ۱۱ میلیارد ریال هم توسط گذشت شاکیان به زندانیان شهرستان کمک شد، اظهار داشت: به همان میزان کمک‌های بلاعوض نیز ستاد دیه جهت آزادسازی زندانیان وام پرداخت کرد.
این مسئول، تعداد زندانیان جرائم غیرعمد معرفی شده به ستاد مردمی دیه استان را ۷۴ نفر برشمرد و افزود: در حال حاضر با وجود ظرفیت بسیار کم محیط زندان گچساران نیز افزون‌بر ۶۰۰ زندانی در این زندان وجود دارد.
وی  با اشاره به اینکه در زندان گچساران از دیگر شهرستان‌های همجوار نیز زندانی دارد، یادآور شد: تعداد کل زندانیان اهل این شهرستان ۴۰۰ نفر بوده که ۲۱ درصد آن‌ها زندانی جرائم غیر مالی هستند.
رئیس دادگستری گچساران در ادامه بر ترویج فرهنگ نوع‌دوستی در شهرستان تاکید کرد و اظهار داشت: در سال گذشته نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اهدای ۸۵۰ میلیون ریال جهت کمک به زندانیان جرائم غیرعمد در شهرستان، طعم خوش آزادی را به ۱۵ زندانی و خانواده‌های آنان بخشید.
گفتنی است؛ در این همایش نیز نماینده مردم گچساران و باشت مبلغ ۵۰ میلیون تومان  از طرف شخصی به نام حسین هدایتی که غیر بومی بوده نیز جهت کمک به این همایش اعطا کرد و همچنین فرماندار گچساران با اعطای پنج میلیون تومان، اعضای شورای شهر دوگنبدان با کمک ۵ میلیون تومان،  رئیس دادگستری گچساران ۱۰ میلیون تومان و رئیس آموزش و پرورش گچساران با اعطای سه میلیون تومان در این همایش انسان دوستانه به زندانیان کمک کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشری
Iran, Islamic Republic of
درودبرشما خداوندپشت پناهت خداونداین انسانهارافرشتکان زمینی مینامنددرودبرمردان آزاده
محمود
Iran, Islamic Republic of
سلام به همگی امیدوارم خوش باشین نماز روزهاتون قبول باشه واقعیت آینه که این رییس کمسیون بودجه چرا الان یاد زندانی ها افتاده چرا یاده بنر زدن وهمه چی هستش چرا دوتا کارگاه تولیدی راه نمیندازه چهارتا جوون برن سر کار چرا شهرمان را زیر کمسیون انرژی نمیبره تا بومی سازی بشه دیگر استان های صنعتی گه این همه کارخانه دارن همه بومی سازی شده چرا دم انتخابات یاد زندانی ها افتاده کار عمرانی رییس کمسیون بودجه بلوار تاجگردون با جاده چرام طی چهار. سال اما کار عمرانی به این نمیگن به جاده دوبانده گناوه به گچساران که استارت منطقه ویژه اقتصادی کلید خورد چون تا شهر به اب های آزاد وصل نشه این مهم اتفاق نمیافته وبودجه استارتش وکلنگش رو مهندس پولادی زده بود اما زمان تاجگردون تمام شد گفتن تاجگردون تمام کرده زیر گذر هم طی دوماه مدیریت مهندس پولادی تصویب شد فرودگاه هم همینطور بیماری ستان های بزرگ شهر ونفت که درحال احداث هستند همینطور پس زینالزاده هم جدول وچراغ نصب میکنه په تاجگردون چیکار کر ده بابا مردم بیدار شدن جز افرادی که با پول خریدشان مردم به امید برطرف شدن موضل بیکاری حداقل تا حدودی به امید این به تو رای دادن نه رای دادن جدول رنگ بزنی بری برا رای به زندانی ها سر بزنی که چی بشه رای دادن تا نیرو ها بومی سازی بشه نه دوتا چراغ وصل کردی از اول تا آخر شهر بنر بزنی بعد بگی خدمت بی منت خدمت بی منت اون مهندسی بود که برای دیارش از همه مقامش گذشت تا نفت ودانشگاه نفت به یاسوج نره واز بی لیاقتی مسولین وقت ایشان برکنار شدن وبعدش هم که ثابت شد وزیر نفت یه وزیر ناشناس با سیستم نفت برکنار شد اما مهندس پولادی به پست های بالاتری رفتن بعد ار گچساران اون مهندس بی منت بود که این همه کار عمرانی طی دوماه انجام داد اما کوچکترین تبلیغی نداشت بیدار شین برادرانم فقط یکبار امتحانش کنین دکتر هم رفت امتحان پس داد همه رفتن فقط یکبار بزارین مهندس پولادی بره بالا ببینین چطوره آیا واقعا باور میکنین به حال شما هم فرقی خواهد داشت و متوجه خواهید شد مطمئن باشید
باوی
Iran, Islamic Republic of
واقعا من نمیدونستم فولادی این همه کار انجام داده البته شنیده بودم از فرماندار سابق که بودجه همش زمان مدیریت مهندس فولادی تصویب شده جاده دوبانده گناوه به گچساران خیلی عالی هستش منطقه آزاد میشه واقعا به این میگن کار عمرانی متشکریم مهندس پولادی
درجواب باوی
Iran, Islamic Republic of
ا زیر گذر و بزرگ کردن فرودگاه که بعد به تهران وصل شد بودجه اجرایی رو مهندس پولادی آورده از شرکت نفت
اکبر
Iran, Islamic Republic of
واقعا حیف بود نزاشتن بمونه میکن نفوذ نداشته که برکنار ش کردن تو دولت اصول گراها اما چرت چون از یاسوج مخ وزیر نفت رو زده بودن وفولادی هم یه تنه جلوشون استاده بوده
اکبر
Iran, Islamic Republic of
اینا همش سیاست بعد هم وزیر نفت برکنار شد خودش
محسن
Iran, Islamic Republic of
رییس اداره آموزش و پرورش همیشه سرش پایین چطور دیده حتماً دکتر بش گفته این کار را انجام بده
همشری
Iran, Islamic Republic of
آقا محمودشماکه اینهمه ازفولادی میگیدبودجه آوردکارکردبفرمایدآقایان وقت
نماینده استاندار نماینده ولی فقی فرماندارچکاره بودندبعدبعدایشون فقط وفقط
یک مدیربیش نبودکه حتی بودجه اداره خودش راهم بایدازخوزستان میگرفت ....
یک ایشون مدیریک اداره بیش نبود
دوم باتوجه به صحبت های شما که چندین بارتکراکردید ایشون دنبال جداکردن شهرستان
ازاستان بوده
سوم جناب آقای حسینی دیداین آقا هدفشان خرابی یست کنارش گذاشت
حال اگرایشان قصدا رنددرانتخابات شرکت کننددرست معرفیش کنید
این قسمت رابرای سیدعزیزجناب آیت الله ملک حسینی میگویم
کسی که قصتشان ترفق بین استان است یاطرفدارانشان باید ردصلاحیت شود
استان ما محروم است بزراریدنخبه هاوارد عمل شوندتامردم استان استفاده کنند
یاعلی مدد
گچساران روزگار
Iran, Islamic Republic of
سلام .وقتی این متنها رامیخونم برام یک سوال پیش میاد .این عزیزان چرا اینقدر روی بلوار شهید تاجگردون حساسیت دا رن .خدا. وکیلی اگر دکتر این کار رو نمیکرد برچسپ دیگه ای نمی زدن .میدونی چه می گفتن تاجگردون حتی نتو انست بلوار شهید تاجگردونو درست کنه.اخه عزیز من مگه بلوار مال تاجگر دونه.شما برین نگاه کنید ببینید چند خانوا ر انجا زندگی میکنن .مگه اگر شهید به خاطر من وتو دفاع از مملکتش نبود .زمانی که اقای عباسی شهردار بود نمی گفتن چون خو نش اونجا بود .فضای سبز درست کرده .چون خونه مادرش فلان جا بود اونکارو کرده .خب از این دفعه هر نماینده یا هر ارگانی که عوض میشه بگیم به خاطر اینه که فک وفامیلش ا نجا بود .تا زمانی که این طرز وتفکر را داریم به هیچ جا نمی رسیم .اگر بیاد برای زندانیان از خیرین کمک بخواد مگن نزدیک انتخاباته.ا ومده برای رای جمع کردن .اگه بودجه. وارد شهر میاره وشهر دار تو تا لامپ زده .عزیز من بیکاری یک چیز سراسریه .بیخود جو سا زی نکن .مردم اونقدر درک وفهم دا رن که متوجه بشن همون اقای ایکسی هم برود همین جنجالها دنبالشه پس بیایید انتخابما روی عقل ومنطق باشد .مو فق باشید.
خ م
Iran, Islamic Republic of
[جوان عزیز که نوشتی فولادی کاندید شود اخه مگه یک شهر فقط باید با شرکت نفت بچرخه .بعدشم اخه چه پستی در این مملکت داشته .شما بنشینید خارج از هر قومیتی مسایل کاری نماینده محترم شهرستانهای گچساران وباشت را بررسی کنید .یا ازسیاست چیزی نمیدانید یا خودتان را به کوچه علی چپ زده اید .نماینده ملی ووکیل بی منت مردم گچساران روز به روز مایه افتخار این استان هستند .خواهشا خودتان را ازار ندهید .فقط دکتر غلامرضا تاجگردون
رضا
Iran, Islamic Republic of
جالبه کامنت محمود تا کامنت اکبر همش کار یک نفره..لطفا به ساعت دقیق کامنت ها دقت کنید.
نریمان
Iran, Islamic Republic of
دلم برای فولدی میسوزه اقامحمود
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1