تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۸
کد مطلب : ۱۱۴۰۰۲

شهرداری یاسوج در گذشته قانون‌گریز بود

۹
۰
کبنا ؛
شهردار یاسوج گفت: درگذشته در پرداخت و دریافت عوارض شهرداری یاسوج به قانون تمکین نمی‌شد و مردم از مجموعه شهرداری رضایت نداشتند.
JAVIDسیستم آشنابازی در دریافت عوارض
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، محمدعلی جاوید عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد به مناسب روز شهرداری‌ها، اظهار کرد: یکی از مهمترین کارهای ما در دوره مدیریت جدید شهرداری یاسوج مقابله با هر گونه قانون‌گریزی بود.
شهردار یاسوج با بیان اینکه عدم تمکین به قانون نارضایتی شهروندان را موجب شده بود، بیان کرد: یکی از خلاءهایی که در مجموعه شهرداری موجب بی‌اعتمادی مردم شده بود، همین عدم تمکین از قانون بود و قبلاً قانون گریزی در واریز و دریافت عوارض شهرداری به وضوح مشاهده می‌شد.
جاوید افزود: در گذشته ۱۰۰ درصد منابع مالی شهرداری از محل عوارض شهرداری بود که با تعرفه‌های مختلف در میان کارشناسان و معاونین می‌چرخید و مجموعه این کارها قانون‌مند نبود.
از ابتدا قانون مبنای کار من بود
وی گفت: در دوره جدید مبنای کار ما خط عوارضی است که قانون مشخص کرده و هرگونه بالا و پایین نسبت به قانون خلاف قانون است. اجازه ندادیم در شهرداری یاسوج در دوره ما این کار ادامه پیدا کند.
شهردار یاسوج در ادامه اظهارات خود، با تاکید بر اینکه از ابتدا مبنا را بر قانون گذاشتیم و بر اساس قانون عمل کردیم، چرا که معتقدیم قانون مبنا و حکمی است که نیاز به جناح‌بازی و آشنابازی ندارد و همه چیز بر اساس قانون انجام می‌شود.
وی در ادامه با بیان اینکه در سال ۹۲ کل بودجه شهرداری ۲۰ میلیارد تومان بود، گفت: در سال ۹۳ این مبلغ را به ۴۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رساندیم و این جدا از اعتبارات عمرانی و دولتی است و کسی نمی‌تواند مدعی شود این بودجه از طریق دولت تأمین شده است.
هزار پرونده در کمیسیون غیرقانونی شهرداری یاسوج
وی با بیان اینکه ظرفیت منابع داخلی شهرداری یاسوج بالای ۱۲۰ میلیارد تومان است، افزود: به دلیل اینکه زیرساخت‌ها از قبل آماده نکردیم، ۶۰ میلیارد تومان از عوارض شهرداری وصول نمی‌شد.
جاوید افزود: این مبلغ ۴۰ میلیارد تومان از محل مطالبات صنوف، دستگاه‌های دولتی و اشخاص دریافت شد که اعتقاد داریم در آینده این روند افزایش چشم‌گیرتری خواهد داشت.
این مسئول ادامه داد: در گذشته از هر ۵۰ مراجعه کننده به شهرداری ۴۰ نفر آنها طلب‌کار بودند لذا با یک حرکت خوب کل بدهی‌های خود را تا پایان سال ۹۳ تسویه کردیم.
جاوید گفت: در گذشته کمیسیونی به نام کمیسیون توافقات و به صورت غیرقانونی در شهرداری یاسوج راه‌اندازی شده بود که بیش از هزار پرونده علیه شهرداری مطرح شده بود که در اولین فرصت این کمیسیون غیرقانونی را برچیدیم.
وی در ادامه یکی از نیازهای شهر یاسوج را راه‌اندازی کارخانه بازیافت زباله دانست و گفت: وضعیت کنونی برای پایتخت طبیعت ایران به هیچ‌وجه زیبنده نیست.
جاوید افزود: روزانه ۱۴۰ تن زباله در پایتخت طبیعت ایران جمع آوری می‌شود که به دلیل عدم دفن نوین این زباله‌ها مشکلاتی را برای محیط طبیعی ایجاد کرده است.
وی گفت: با راه‌اندازی کارخانه بازیافت تنها ۵ درصد از این زباله به صورت فشرده دفن می‌شود و از این طلای کثیف می‌توان برای درآمدزایی استفاده کرد.
شهردار یاسوج گفت: ماهانه ۴۰۰ میلیون تومان در این شهر هزینه جمع‌آوری و دفن‌زباله می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای جاوید....گه نباید حرف از قانون مداری بزنه، شما به عنوان شهردار بگو تو این دو سال یه متر فضای سبز به سرانه مردم اضافه شده تونستین یه پارک احداث کنین؟ کار فرهنگی چی.... سینما داریم؟ تالار یا نمایشگاه چی؟ ورودی و خروجی سهرمون رو تا حالا دیدین که از یه ده کوره بدتره؟ راستی تونستین ماشین های میوه فروشی رو سامان دهی کنین؟ حقوق کارکنان شرکتی رو چی سر موقع دادین؟ میشه بفرمایین سرانه های شهری رو تونستین به حداقل یک چهارم بقیه مراکز استان ها برسونین؟ اصلا فرق بین پارک و فضای شهری رو میدونین؟ کار فرهنگی و ورزشی رو هم که خدا رو سکر تعطیل کردین، زیباسازی شهری چی؟ تو یاسوج اصلا مبلمان شهری داریم...... نورپردازی سهری که هیچچچچ، آقای شهردار تا حالا فکر کردین زیر ساخت های شهری یاسوج حداقل مال بیست سال پیشه؟ آقای جاوید به خدا قسم دیگه با حرف مفت زدن نمیشه مردم رو گول زد نمیشه فقط و فقط شعار داد آقای جاوید تو رو امام حسین اگه نمیتونی کاری کنی الکی با کوچک جلوه دادن کار بقیه خودتون رو بزرگ نکنین و پشت این نقاب ها حودتون رو پنهون نکنین، آقای جاوید محض اطلاع بدونین که شهرداری باید هم کار عمرانی هم فرهنگی هم اقتصادی و اجتماعی و هم ورزشی انجام بده
همشری
Iran, Islamic Republic of
سلام وخسته نباشید جناب آقای شهرداروهمکاران شون این همه شمادراین شهر کارمیکنیدچراچرا
گل نمیکاریدواین شهررابی روح مکنیدقبل ازهرعملی اول انجام بدیدبعدبیاددرموردعوارض صحبت
کنیدهرچندشهرداری باعوارض می چرخدمحبت کنیدبلوارهاراگل بکاریدتاشادابی درشهردرروحیه
مردم قراربگیردبه ولامردم دل گرم ترخواهندشدبرای پرداخت عوارض آقایان که قانون گریزن گریزند
جناب شهردارحاضرم باوجودی که هیچ گونه کاروکاسبی دراین شهرندارم ماهانه مبلغ ده هزارتوما
ن به شهرداری پرداخت کنم فقط به خاطر ه زیبای گل به امید موفقیت
شاپور
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای جاوید لطفا عقب افتادن پول های پرسنل شهرداری و بدهکاری های شهرداری را گردن دیگران نندازید
مهمان
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکر از جناب شهردار، بطور نسبی همانطوریکه خودشان هم بیان فرموده اند:
{{در سال ۹۳ این مبلغ را به ۴۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رساندیم و این جدا از اعتبارات عمرانی و دولتی است و کسی نمی‌تواند مدعی شود این بودجه از طریق دولت تأمین شده است}} . ولی متأسفانه در هزینه این اعتبارات هدر رفت زیادی صورت می گیرد و بطور متوسط حدود ۴۰ درصد این اعتبارات بهدر می رود که شامل کارهای عمرانی و زیر بنائی با کیفیت بسیار پائین است برای مثال اگر سری به پارک ها بزنید و به کیفیت کارهای انجام شده از قبیل اسفالت و سنگ کاری و غیره دقت بفرمایئد خواهید دید که این سرمایه ها که ذره به ذره از مردم اخذ می شود در عمل با کیفیت خوب کار نمی شوند و هدر دادن سرمایه هاست.
حسن زاده
Iran, Islamic Republic of
شهردار... این میز به کسی وفا نکرده که بخواد به تو وفا کنه. جوری دم از قانون میزنه که همه فکر میکنن قانونمنده . نمیدونن ترس واسه پست و میزش داره.
رسول
Iran, Islamic Republic of
اگر یک نظر سنجی شود مشخص میگردد که شهرداران قبلی چه محبوبتی دارند وشما که ادعا دارید چه محبوبیتی؟
شهروند ياسوج
Iran, Islamic Republic of
دانش و فهم سیاسی خوب هستش جناب شهردار ولی سیاست بازی و سیاسی کاری و جناحی حرف زدن و عمل کردن خوب نیست در زمان تصدی شهردار های قبلی لااقل حقوق کارگران و پرسنل شهرداری به راحتی پرداخت میشد و کارهای ملی و استانی و شایسته ای در شهر یاسوج انجام شد که منافع این کارها به همه شهرستانها و شهرهای استان هم رسید بیش از ۲ سال هستش که حقوق کارگرای زحمت کش شهرداری پرداخت نشده و با دوسال دوندگی و شکایت در مراجع قضایی تازه مطالبات این قشر زحمت کش قسط بندی شده است لطفا حرفهای احمدی نژادی رو کنار بزاریم و همه چی رو به نفع خودمون مصادره نکنیم مردم آگاه شدند جناب شهردار محترم
فرمانداری
Iran, Islamic Republic of
لطفا این خبر را منتشر کنید
تخصیص ۷۰ درصدی اعتبارات بزرگترین بخش کهگیلویه و بویراحمد
http://boyerahmad.ir/1257
ناله
Iran, Islamic Republic of
درود بر محمدی.و بهرامی.نگین تاجی
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1