تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۱۱۳۹۵۲

۱۴۰ تن طلای کثیف روزانه در یاسوج‌ هدر می‌رود

۴
۰
کبنا ؛شهردار یاسوج گفت: روزانه ۱۴۰ تن زباله بدون روستاهای اقماری در این شهر جمع آوری و دفن می شود که سرمایه گذاران می توانند از آن استفاده کنند.
محمدعلی جاوید یکشنبه شب در نشستی که به مناسبت ۱۴ تیر روز شهرداری ها با اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد در هتل آزادی شهر یاسوج برگزار شد، افزود: برای جمع آوری و دفن این میزان زباله ماهیانه حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان به پیمانکار پرداخت می شود.
وی بیان کرد: ۲۲ دستگاه خودرو و ۱۷۲ کارگر کار جمع آوری این میزان زباله را در شهر یاسوج برعهده دارند.
javid
جاویداظهار کرد: این زباله ها در بهترین نقطه از شهر یاسوج دفن می شود در صورتی که می توان حجم زیادی از این میزان زباله را با احداث کارخانه و روشهای نوین به کودهای کمپوست و ورمی کمپوست تبدیل و در اختیار کشاورزان قرار داد.
شهردار یاسوج از زباله به عنوان طلای سیاه یاد کرد و گفت:با راه اندازی کارخانه بازیافت تنها پنج درصد از این زباله به صورت فشرده دفن می شود و از این طلای کثیف می توان برای درآمدزایی استفاده کرد.
جاوید گفت: در صورتی که زمین مناسب برای احداث کارخانه بازیافت و تبدیل زباله به کودهای کمپوست و ورمی کمپوست در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد آمادگی دارد تا شروع به کار کند.
بی‌اعتمادی مردم در گذشته به شهرداری یاسوج
وی در ادامه یکی از مهمترین اقدامات خود در شهرداری یاسوج را مقابله با هرگونه قانون گریزی عنوان کرد و افزود: یکی از کمبودهایی که درگذشته در مجموعه شهرداری موجب بی اعتمادی مردم شده بود،عدم تمکین از قانون و قانون گریزی در دریافت عوارض شهرداری بوده است.
جاوید ابراز داشت: در گذشته ۱۰۰ درصد منابع مالی شهرداری یاسوج از محل عوارضاتی از مردم دریافت و با تعرفه های مختلف در میان کارشناسان و معاونان می چرخید و به دلیل سیستم چانه زنی، آشنایی و قومی و قبیله ای تغییر و تحولاتی در فیش های واریزی اعمال می شد.
وی ادامه داد: این سیستم باعث شده بود تا برخی که در شهرداری یاسوج از قدرت نفوذ و چانه زنی بیشتری برخوردار بودند هزینه کمتری برای عوارض پرداخت کند.
جاوید بیان کرد: در دوره جدید مبنای کار شهرداری یاسوج خط عوارضی است که قانون مشخص کرده در دستور قرار گرفت تا از ادامه روند این کار جلوگیری شود.
شهردار یاسوج افزود: معتقدیم قانون مبنا و حکمی است که نیاز به جناح بازی و آشنابازی ندارد و همه چیز براساس قانون انجام می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه در سال ۹۲ کل بودجه شهرداری یاسوج ۲۰ میلیارد تومان بود، گفت: در سال ۹۳ این میزان به ۴۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد و این جدا از اعتبارات عمرانی و دولتی است.
جاوید با اشاره به اینکه کسی نمی تواند مدعی شود این بودجه از طریق دولت تأمین شده است،عنوان کرد: ظرفیت منابع داخلی شهرداری یاسوج بالای ۱۲۰ میلیارد تومان است.
وی افزود: به دلیل اینکه زیرساخت ها از قبل آماده نشده است ۶۰ تا ۷۰میلیارد تومان از عوارضات شهرداری یاسوج در حوزه اصناف، پروانه های ساختمانی و عوارضات نوسازی وصول نمی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

رسول
Iran, Islamic Republic of
سرمایه کذار نمیاد که در شهرداری بد اخلاقی وچهره عبوس ببیند وبی احترامی ببیند
از طرف ایل بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
آقای شهردار خواهشمنداست تا تابستان هست فکری به حال خیابانهای خاکی کوی آزادگان و محله بختیاری شرف آباد یاسوج بکنید چون قراراست مردم این مناطق از طریق خبر بیست و سی این مشکل را به گوش همه مسئولین کشوری برسانند ، شما شهردار تلاشگر ومحترم مارا دریابید لطفا
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
اقای ،،،، تمام همکاران شما ،،،،، حدود سه ساله که قول دادند مسائل ومشکلات تعاونی کشاورزی را در شرف اباد حل وفصل کنند اما تا حالا هیچ اقدامی صورت نگرفته وحتی با جدول کشی مسیر اصلی ازادگان وهدایت اب وفاضلاب بالا دست در این منطقه را به محوطه تعاونی کشاورزی ساکنین این مجموعه را با مشکلات جدی بهداشتی روبرو کرده است لطفا تا موضوع به جای باریک کشیده نشده اقدام موثری انجام دهید
دنا
Iran, Islamic Republic of
چرا کامنت را سانسور می کنید وان را چاپ نمی کنید از شما اطمینانی نیست روز نامتان به درد خودتان می خورد چون قومی قبلیه ای می باشد
هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه ...
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
1