تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : ۱۱۳۷۸۶

ضعف مدیریتی در شهرداری و شورای دهدشت

۳
۰
کبنا ؛وارد شدن مسائل سیاسی و ضعف مدیریتی در شورای شهر دهدشت باعث عدم توسعه مرکز شهرستان کهگیلویه شده است.shora
سید حمیدرضا داورپناه در نشست شورای شهرستان کهگیلویه، مشکلات نقدینگی را مانع توسعه شهرستان عنوان و افزود: متاسفانه فرار سرمایه در دهدشت رو به رشد است.
وی خواستار تغییر و تحول در راستای پروژه های نیمه تمام این شهرستان برای اشتغال زایی برای جوانان تحصیل کرده این منطقه از نماینده مردم شهرستان های چهارگانه در مجلس شورای اسلامی شد.
رییس شورای شهر دهدشت وارد شدن مسائل سیاسی در حوزه کاری را یک آفت بزرگ برای آن حوزه عنوان و تصریح کرد: شورای اسلامی دهدشت به دور از هرگونه مسائل سیاسی برنامه های خود را دنبال می کند.
وی اختلاف نظر در هر حوزه ای را طبیعی خواند و با بیان این که همه خدمت‌گزارن به این نظام دغدغه مشکلات مردم را دارند، بیان کرد: متاسفانه ابزار رسیدن به توسعه دشواری های خاصی را به وجود آورده است.
همچنین در ادامه سید علی‌محمد موسوی‌امجد صحبت‌های ریاست شورا را تکذیب و ضمن ابراز گلایه از عملکرد دوساله شورا گفت: متاسفانه تو این دوسال هیچ گونه اتفاق خاصی برای توسعه شهرستان صورت نگرفته و مردم به کلی از عملکرد شورا ناامید و مایوس شدند.
وی هدف خود در شورا را خدمت خالصانه و بی منت خواند و افزود: از بدو ورودم در شورا هیچ وقت مسائل سیاسی را در کارم دخالت ندادم.
عضو شورای شهر دهدشت ضعف مدیریت شهرداری و شورای شهر را باعث عدم توسعه شهرستان عنوان و با بیان اینکه اقلیت در شورا جایگاهی ندارند گفت: در بسیاری از امورات مهم و حتی پروژه ها اقلیت هیچ گونه اطلاعی ندارند و فقط در بزنگاه آخر در جریان امور قرار می‌گیرند.
موسوی امجد ضمن ابراز گلایه شدید از شهرداری دهدشت با بیان اینکه بسیاری از مسائل در پرده ابهام هستند عنوان کرد: متاسفانه هیچ گونه نظارتی بر شهرداری دهدشت طی این دو سال صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه طبق موازین شرعی شهرداری باید هر ماه ۵۰ ساعت جلسه برگزار کند ضمن توجه نکردن شهرداری به این مسأله گفت: تاکنون جلسه ای صورت نگرفته و کمیسیون های شورا با مشکلاتی عدیده‌ ای رو به رو هستند.
موسوی امجد با بیان اینکه به عنوان یک فرد ولایی پایبند به قانون هستم و حتی اگر شهردار دستور دهد خیابان ها را جارو خواهم کرد، بیان داشت: متاسفانه جریان چیز دیگری است و به حقوق شورا هیچ گونه توجهی نمی شود، بنده به عنوان عضو شورای شهر دهدشت یک بار برای بازدید به شهرداری رفتم و در کمال ناباوری در را به رویم بستند، بی احترامی تا کجا، اعتماد مردم چه خواهد شد.
همچنین در ادامه امیرضا خوش آیین سیاست برای شورا را سهم مهلک عنوان و خواستار تعامل و همکاری هر دو طیف جهت برآورده شدن حقوق شهروندان شد.
وی مشکلات کنونی شهرداری دهدشت را مربوط به سنوات گذشته دانست و عدم درآمد پایدار، بدهکاری چهار میلیاردی و داشتن نیروهای مازاد را از جمله مشکلات شهرداری دهدشت عنوان کرد.
این عضو شورای دهدشت، شورای شهر را جزء بزرگترین قوانین جامعه مدنی عنوان و با بیان اینکه شورای شهر از جنس و بطن مردم هستند خواستار مساعدت حقوق شهروندی از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از سازمان  شهرداری کشور شد.
خوش آیین با بیان اینکه اکثر شوراهای کشور به این سازمان مراجعه و بدهکاری و مطالبات خود را دریافت کردند، گفت: متاسفانه به دلیل اختلافات درونی شورا تاکنون نتوانستیم این کار برای شهرستان انجام دهیم.
همچنین جواد تخشا، شهردار دهدشت در ادامه به تشریح گوشه‌ای از عملکرد خویش طی این دوسال پرداخت و گفت: از اعتبارات ۸۰۰ میلیارد تومان به شهرستان فقط ۴۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرد.
وی در همین راستا بیان کرد: از این مجموع ۱۲۰ میلیون تومان هزینه محوطه سازی، ۱۰۰ میلیون تومان پایه لامپ، ۱۰۰ میلیون هزینه لوله های ساده پتی اتیلن در ۲۰۰ هزار متر مربع و ۴۵ میلیون تومان هزینه بذر و چمن و فضای سبز شهرستان شده است.
شهردار دهدشت بدهی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی تامین اجتماعی به شهرداری را از مهمترین مشکلات شهرداری عنوان کرد.
تخشا درآمد شهرداری را ۱۰۰ میلیون تومان عنوان و افزود: با این وضعیت چگونه شهرداری می‌تواند حتی به لایه روبی خیابان ها اقدام کند.
وی تصریح کرد: شهرداری دهدشت قبل از ورودم بنده قریب به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بابت جایگاه  سی ان جی بدهکار بود که بنده هیچ گونه مسئولیتی در قبال پرداخت آن ندارم.
تخشا روشنایی معابر، جدول گذاری، آسفالت با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان، اتمام پروژه پارک مرکزی شهرستان و خط کشی معابر با اعتبار ۱۸۰ میلیون تومان را از عملکردهای خود طی این دوسال عنوان کرد.
همچنین در ادامه سید علی محمد بزرگواری با بیان اینکه همه افراد در نظام جمهوری اسلامی یا انتخابی و یا انتصابی هستند گفت: هر دو طیف باید در راستای خدمت به نظام صادق و گروه انتخابی باید جوابگوی مردم و شعارهایشان باشند.
وی عنوان کرد: تا زمانی که پاس گوی مردم نباشیم هرگز به اهداف و شعارهایمان نخواهیم رسید و با لاپوشانی کار از پیش نخواهیم برد.
نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی خواستار بیان واقعیات از مسئولان صدیق به این نظام و شد و گفت: اگر همان اندازه که اعتبارات تخصیص داده شد کارها صورت اجرایی پیدا کنند هیچ اختلافی پیش نخواهد آمد.
بزرگواری با اشاره به مهاجرت های اخیر مردم شهرستان کهگیلویه به مرکز استان(یاسوج)، علل آن را عدم توسعه پایدار و عملکرد ضعیف نمایندگان مردم در شورا عنوان کرد.
وی در پایان خواستار خدمت صادقانه به دور از هرگونه هنجار سیاسی از نمایندگان انتخابی مردم در شورای شهر جهت توسعه این شهرستان به کما رفته شد.
با توجه به ورود مسائل حاشیه ای و سیاسی در سسیتم اصلی شهرستان کهگیلویه و این آفت بزرگ که حتی نمایندگان موفق نیز با حواشی هایی که برایشان به وجود آورده اند و هیچ گونه فرصت برنامه ریزی در حوزه کاری خود ندارند و یا  صرف عبور از موانعی که دیگران برایشان درست می کنند می شوند توصیه می شود نمایندگان سکاندار حرکتی نوین و تاریخ ساز شوند و قضاوت را بر عهده مردم و افکار عمومی و انتخاب را بر عهده صلاحیت داران این امر بگذارند چراکه از این آمدن و رفتن ها جز مردم و منطقه کسی متضرر نمی شود. به کجا می رویم با اینگونه رفتارهای نابخردانه.
-----------------------------------------
گزارش: سیده مریم پیروزان-ایسنا
-----------------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
فهرست اسامی استعفا دهندگان از شورای شهر برای انتخابات مجلس دهم
نام کاندیدا شهر مسئولیت وضعیت استعفا
۱ سهراب حجت خواه دهدشت شورای شهر استعفا داد
۲ محمدرضا سرداری اردبیل شورای شهر استعفا داد
۳ محمد فیضی اردبیل شورای شهر استعفا داد
۴ محسن روحبخشان بروجرد شورای شهر استعفا داد
۵ حسن کره رودی بروجرد شورای شهر استعفا داد
۶ روح الله حضرت پور ارومیه شورای شهر استعفا داد
۷ فرامرز نقیبی ساری شورای شهر استعفا داد
۸ یوسف اسدی سنندج شورای شهر استعفا داد
۹ کورش یوسفی ساری شورای شهر استعفا داد
۱۰ راحله ملایی بندرعباس شورای شهر استعفا داد
۱۱ روح الله حافظی تهران شورای شهر استعفا داد
۱۲ سیف الله علی نیا بابل شورای شهر استعفا داد
۱۳ محمدرضا منصوری ساوه شورای شهر استعفا داد
۱۴ علی کیایی فولاد شهر رییس شورای شهر استعفا داد
۱۵ کیومرث محمودی اراک رییس شورای شهر استعفا داد
۱۶ کاظم آبام بوکان رییس شورای شهر استعفا داد
۱۷ مرتضی پیری ارومیه شورای شهر استعفا داد
۱۸ کامران ملکی کرمانشاه شورای شهر استعفا داد
۱۹ علی اصغر مولایی بویین زهرا شورای شهر استعفا داد
۲۰ بهزاد حسینی ورامین شورای شهر استعفا داد
۲۱ سعید افسری زابل شو
شهروند
Iran, Islamic Republic of
در زمان مدیریت هیچگونه پیشرفتی وجود نداشته.فقط منطقه ای که خود و بستگانش در آنجا سکونت دارند آباد گردیده و هیچگونه جوابدهی مثبتی به درخواست مردم در مورد آسفالت یا زیرسازی نداده است.طایفه گرایی و قومیت گرایی در مدیریت ایشان حرف اول را می زند.
منتقد
Iran, Islamic Republic of
الان که ...شده دارین مصاحبه میکنین ..و ..؟ سکوت کنین.
.به کمال رسید
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1