تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۱۱۳۶۹۶

کاهش ۲/۶ درصدی اعتبارات گچساران

۶
۰
کبنا ؛

کاهش ۲/۶ درصدی اعتبارات امسال گچساران نسبت به سال گذشته
فرماندار گچساران از کاهش ۲/۶ درصدی اعتبارات امسال این شهرستان در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: بیشترین اعتبار امسال این شهرستان مربوط به حوزه عمران شهری است.
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان گچساران که با حضور برخی مدیران کل استانی و مدیران شهرستانی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، با اشاره به ابلاغ برنامه پنجم توسعه توسط مقام معظم رهبری، اظهار کرد: این برنامه شامل سرفصل‌های مهمی بوده که اصلی‌ترین بحث آن نیز اقتصاد مقاومتی است.
وی با بیان اینکه همه مدیران و مسئولان باید نهایت تلاش خود را به‌کار بگیرند تا این برنامه را با موفقیت پشت سر بگذاریم، تصریح کرد: در سال جدید مدیران شهرستانی با همتی مضاعف و تلاش وافی در راستای توسعه شهرستان و خدمت صادقانه به مردم گام برمی‌دارند.
فرماندار گچساران در ادامه با اشاره به جمع کل اعتبارات سال ۹۳ این شهرستان، بیان کرد: جمع اعتبارات سال ۹۳ از مجموع دو درصد نفت و استانی ۴۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود که ۳۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از محل دو درصد نفت و گاز بود.
رحیمی با بیان اینکه از مجموع اعتبار فوق‌الذکر ۷ میلیارد تومان آن بودجه استانی بوده است، خاطرنشان کرد: این اعتبار در سال گذشته در بین ۱۶ اصل، ۵۱ برنامه و ۲۸۰ پروژه عمرانی تفصیل شد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه تخصیص اعتبارات سال ۹۳ استانی حدود ۷۲ درصد نفت و گاز نیز ۸۵ درصد بوده است، ادامه داد: متوسط تخصیص این دو مجموع اعتبارات نیز ۷۸ درصد بوده که در مقایسه با سال ۹۲ نیز چهار برابر بوده است.
نماینده عالی دولت در گچساران خاطرنشان کرد: در سال گذشته هیچ پروژه‌ای در گچساران نداشتیم که کمتر از ۷۰ درصد اعتبار آن دریافت نشده باشد.
رحیمی در ادامه به تشریح مجموع اعتبارات سال ۹۴ این شهرستان پرداخت و گفت: جمع اعتبارات امسال از مجموع تملک‌های دارایی که شامل دو درصد نفت و استانی برای این شهرستان اختصاص داده شده نیز ۴۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال است.
فرماندار گچساران عنوان کرد: ۳۳ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان از مجموع اعتبارات امسال چیزی معادل ۷۹ درصد آن از اعتبارات دو درصد نفت و گاز و ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار آن معادل ۲۱ درصد مربوط به بودجه استانی است.
این مقام مسئول با بیان اینکه در سر جمع اعتبارات سال ۹۴ با کاهش ۶/۲ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شدیم، اذعان کرد: از این میزان کاهش دو درصد مربوط به نفت و ۶ درصد مربوط به اعتبارات استانی بوده است.
* افزایش ۱۵ درصدی اعتبارات استانی گچساران
وی با اشاره به اینکه اعتبارات استانی در سال جدید برای این شهرستان ۱۵ درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: اعتبارات امسال در ۱۵ فصل، ۵۰ برنامه و افزون‌ بر ۲۸۰ پروژه عمران شهری برای ۳۲ دستگاه اجرایی بر اساس شاخص استانی تقسیم می‌شود.
رحیمی با بیان اینکه بیشترین اعتبارات امسال گچساران به حوزه مسکن و عمران شهری، روستایی و عشایری تخصیص داده می‌شود، تصریح کرد: این اعتبار نیز افزون‌ بر ۱۹ میلیارد تومان است.
فرماندار گچساران گفت: ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بخش فرهنگ و هنر، ۴ میلیارد تومان به بخش راه و شهرسازی، ۳ میلیارد تومان به آموزش و پرورش و ۳ میلیارد تومان حوزه جهاد کشاورزی تخصیص داده شده است.
 ۸۵۳میلیارد ریال به پنج طرح بزرگ عمرانی گچساران اختصاص یافت
فرماندار گچساران گفت: ۸۵۳ میلیارد ریال به پنج پروژه بزرگ عمرانی این شهرستان اختصاص یافته است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرحیم رحیمی روز شنبه در نشست توزیع بودجه گچساران افزود: این اعتبارات از محل بودجه ملی برای تکمیل انتقال آب آشامیدنی سدکوثر به شهر دوگنبدان، تصفیه خانه فاضلاب شهر دوگنبدان،احداث راه دسترسی شهرک صنعتی چهاربیشه ، آزادراه بابامیدان گچساران به بهبهان، و طرح انتقال آب به زمین های کشاورزی امامزاده جعفر در نظر گرفته شده است.
فرماندار گچساران تصریح کرد: ۱۲۰ از این بودجه میلیارد ریال به طرح آبرسانی رینگ انتقال آب آشامیدنی سدکوثر به شهر دوگنبدان، ۱۵۰ میلیارد ریال به تکمیل پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر دوگنبدان، بیش از ۳۳ میلیارد ریال به ساخت جاده دسترسی شهرک صنعتی چهار بیشه به چرام ۲۵۰ میلیارد ریال به چهار خطه بابامیدان گچساران به بهبهان و ۳۰۰ میلیارد ریال به پروژه انتقال آب کشاورزی به سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دشت لیشتر در نظر گرفته شده است.
رحیمی گفت: میزان اعتبارات طرح چهار خطه بابامیدان گچساران با بهبهان نسبت به اعتبار سال گذشته سه برابر شده است.
وی از افزایش چشمگیر بودجه طرح اقتصادی زمین های کشاورزی امامزاده جعفر خبر داد و گفت: این طرح در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار داشته است.
وی بیان کرد:امسال ۴۲۷ میلیارد ریال به توسعه گچساران اختصاص یافته است که نسبت به اعتبار ۴۳۸ میلیارد ریالی سال گذشته کاهش داشته است.
وی ابراز داشت: ۳۳۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال این بودجه از محل اعتباران دو درصد نفت و بقیه از محل بودجه تملک و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد برای رونق آبادانی در این شهرستان در نظر گرفته شده است.
فرماندار گچساران میزان کاهش بودجه امسال گچساران را دو و ششم دهم برآورد کرد.
وی اظهار کرد: این اعتبارات در ۱۵ سرفصل و ۵۰ برنامه بین ۳۲ دستگاه اجرایی توزیع خواهد شد.
فرماندار گچساران بیان کرد: عمران شهری، روستایی و عشایربا ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار بیشترین بودجه این شهرستان را به خود اختصاص داده است.
رحیمی از تخصیص ۵۶ میلیارد ریال به فرهنگ و هنر،۴۰میلیارد ریال به راه ها،۳۰ میلیارد ریال به آموزش در فصل اول توزیع اعتبارات امسال گچساران خبر داد.
وی بیان کرد: اولویت توزیع اعتبارات امسال تکمیل طرح های نیمه تمام است.
رحیمی گفت: براساس مصوبه دولت تنها ۱۰ درصد بودجه به شروع طرح عمرانی اختصاص یافته آن هم در صورتی می توان طرحی را شروع کرد که حداقل یک سوم بودجه در قبل از شروع طرح تامین شده باشد و مدت زمان آن نیز سه حادکثر سه سال باشد.
وی تعداد پروژه های عمرانی نیمه تمام گچساران را ۲۸۰ مورد ذکر کرد.
فرماندار گچساران تصریح کرد: رویکرد اصلی تخصیص بودجه عمرانی امسال این شهرستان تلاش در جهت اقتصاد مقاومتی و ارتقای فرهنگی است.
اعتبارات عمرانی گچساران در سال ۹۴ کاهش یافت
تسنیم- گچساران-فرماندار گچساران گفت: اعتبارات عمرانی این شهرستان در سال ۹۴ در مقایسه با سال قبل ۲/۶ درصد کاهش یافته است.



عبدالرحیم رحیمی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان، اظهار داشت: در سال گذشته مجموع اعتبارات عمرانی گچساران از محل اعتبارات ۲ درصد نفت و گاز و استانی ۴۳۸ میلیارد ریال بود.
وی افزود: از این میزان اعتبار ۳۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ۲ درصد نفت و گاز و ۷۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی بود.
فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: این میزان اعتبار در ۱۶ فصل، ۵۱ برنامه و برای ۲۸۰ پروژه عمرانی توزیع شد.
رحیمی به میزان اعتبارات عمرانی امسال گچساران اشاره کرد و افزود: امسال مجموع اعتبارات استانی و ۲ درصد نفت و گاز شهرستان گچساران ۴۲۷ میلیارد ریال است.
وی با اشاره به اینکه از این میزان اعتبار ۳۳۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال « ۷۹ درصد از کل اعتبارات » از محل اعتبارات ۲ درصد نفت و گاز است، عنوان کرد: ۸۸ میلیارد ریال نیز « ۲۱ درصد از کل اعتبارات » از محل اعتبارات استانی بوده است.
فرماندار گچساران تصریح کرد: میزان اعتبارات عمرانی شهرستان در سال ۹۴ در مقایسه با سال ۹۳، ۲/۶ درصد کاهش یافته است.

نام شما

آدرس ايميل شما

باوی
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر نماینده فعال و سخت کوش گچساران.
اینم بزن تو بنر
علی
Iran, Islamic Republic of
کبنا ابلاغ برنامه ششم توسعه توسط رهبری درست است نه برنامه پنجم که فرماندار گفته
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
اقای تاجگردون ریاست محترم کمیسیون برنامه وبودجه مجلس چرا بودجه کم شده شما در مجلس چکار می کنید؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
کلا اعتبارات ۱ میلیارد تومن کاهش داشته..اصلا ناچیز بوده ..از حدود ۴۳ میلیارد شده ۴۲ میلیارد..اصلا گفتن نداشت...مهم تخصیص این اعتبارات هست که تا چقدر بتونن تا پایان سال از دولت این اعتبارات رو بگیرن..با وجود تاجگردون خیالمون راحته. پارسال حدود ۷۰٫۸۰ درصد تخصیص پیدا کرده که انشالا امسال با تلاش دکتر تاجگردون و تلاش روسای ادارات تخصیص اعتبارات تا حد ممکن افزایش پیدا کنه.
اتابک
Iran, Islamic Republic of
مدیرکل برنامه و بودجه ادم ضعیفی ست باید ادم قوی تر میذاشت تاج گردون.این همه مدیر اونوقت اومدن نوروزی که هنوز دانشجو هست رو گذاشته مدیرکل برنامه و بوجه و الکی بهش میگن دکتر.ایشون تا دیروز معاون دانشگاه ازاد بهبهون بوده یهو شده مدیر کل برنامه بودجه یه استان.ایا به حرفمون رسیدی که نباید نوروزی کم تجربه و جوان رو اینجا میذاشتی.ارش حبیبی بهترین گزینه بود که متاستفانه ازش استفاده نکردی.
Iran, Islamic Republic of
برید سی تاج تعریفش کنید ، صب تا پسین از جذب اعتبارات گپ ایزنه ، بری سیش بگید چه خبره!
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1