تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۵
کد مطلب : ۱۱۳۶۷۸

اصلاح طلبان کهگیلویه و گزینه های موجود

۳۹
۰
کبنا ؛سید وحید موسویtaghavi
 
دکتر محمدرضا عارف تاکنون چندبار تاکید کرده است که از میانه روها در انتخابات مجلس حمایت می کند. (همان استراتژی موفقی که برای انتخابات ریاست جمهوری برگزیدند.)
وی در دیماه ۹۳ در این خصوص گفته بود : «بعد از اجماع با اصلاح‌طلبان به دنبال بحث ائتلاف با اصولگرایان معتدل هستیم. معتقدم می‌توانیم بخشی از لیست‌هایمان مشترک باشد و اگر در مجلس افراد مشترک داشته باشیم، این افراد می‌توانند پایه و محور تفاهم و همدلی باشند که این مسئله در پیشبرد برنامه‌های مجلس و پیشرفت کشور موثر است.»
رهبران اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ دارای محبوبیت خوبی هستند ولی متاسفانه بنا به شرایط موجود، امکان عبور کاندیداهای ایدآل و محبوب اصلاح طلبان از فیلترهای موجود ناچیز است.
بنظر می آید اصلاحطلبان کهگیلویه درصورت عدم اجماع روی گزینه ی شناخته شده و محبوب، باید ایده آل گرایی را کنار گذارند و از همین الان برای شرایطی که احتمالا امکان حضور نیروی حداکثری خودشان را کسب نکنند هم برنامه ریزی داشته باشند و احیانا شخصی میانه‌روتر از اصلاحات یا اصولگرایی روشنفکر را انتخاب نمایند تا جامعه را از وضعیت نامطلوب کنونی رهایی بخشند.
بی شک دوری از افراط و تقویت خط میانه دارای آثار مثبت فراوانی برای جامعه و همچنین گامی مثبت در جهت نیل به آرمانهای اصلاح طلبیست.
حال این سوال پیش می آید که اگر نامزدهای شاخص و رای آور اصلاحطلب در کهگیلویه رد صلاحیت شوند کدام یک از نامزدهای مستقل یا معتدل اصولگرا یا اصلاح طلب میانه رو گزینه مناسب تری برای اصلاح طلبان است؟
در صورت ائتلاف با فردی مستقل یا اصولگرای اعتدالی، چنین گزینه ای باید بتواند علاوه بر پتانسیل رای آوری بالا در حوزه ی فکری مربوط به خود، دارای سطح فکر ممتاز و وجاهت علمی و وزانت شخصیتی کافی برای جلب آرای قابل توجهی از اصلاح طلبان را هم داشته باشد.
در خصوص گزینه ی اصلاح طلب معتدل شاید بهترین گزینه ی قابل عرضه در عرصه ی انتخابات آقای دکتر چمن بودند که متاسفانه با اتمام مهلت استعفا از مسئولیتها، مشخص شد ایشان به دلایل مختلف تمایلی به حضور در میدان رقابت ندارند. از آنجایی که در پایگاه اصلاح طلبان تاکنون هیچ دود سفیدی هم در خصوص اجماع بر روی گزینه ای از اصلاح طلبان معتدل و دارای شهرت و محبوبیت عمومی و امکان عبور از فیلترهای نظارتی برنخاسته است لذا فعلا از اظهار نظر در این خصوص اجتناب می نماییم.
اما از میان نامزدهای دارای تفکرات مستقل و نیز اصولگرایان اعتدالی، به نظر می آید در بین گزینه های موجود، آقای «دکتر سید مصطفی تقوی» بهترین گزینه برای اصلاح طلبان (در صورت عدم دستیابی به گزینه ی قابل اجماع همه ی اصلاح طلبان ) است: چراکه هم از یک خانواده روحانی است که به اقشار سنتی‌ اطمینان خاطر می‌دهد و هم چهره ای آشنا و محترم برای صاحبنطران سیاسی و اجتماعی و روشنفکران دانشگاهی به حساب می آیند.
دکتر تقوی تحصیلاتش را در رشته علوم سیاسی و در پرآوازه ترین مراجع علمی کشور در دانشگاه های شهید بهشتی و تهران گذرانده و در همین دانشگاهها هم تدریس دارند. پژوهش های زیادی در حوزه تاریخ و تحولات سیاسی معاصر ایران داشته و شش کتاب و بیش از صد مقاله در این زمینه در معتبرترین نشریات علمی به چاپ رسانده است. ایشان که یک تئوریسین شناخته شده در در حوزه ی تاریخ سیاسی هستند، به عنوان چهره ی مطرح رسانه ای شناخته می شود به گونه ای که در تمامی شبکه های سراسری درون مرزی و برون مرزی صداو سیمای جمهوری اسلامی به عنوان کارشناس ارشد تاریخ سیاسی حضور فعال داشته است.
با اینکه ایشان یک اصلاح طلب نیستند ولی از منظر کسانی که شناختی کافی روی ایشان دارند، از توازن سیاسی و فکری، اعتدال در رفتار و مواضع و نیز میانه‌روی در عمل برخوردارند به طوری که درصورت حضور ایشان در صحنه ی انتخابات، قطعا گروههای افراطی و تند رو اولین مخالفان ایشان خواهند بود.
با توجه به چالشهای کنونی و آتی کشور و دولت در زمینه ی سیاست خارجی، که به احتمال قریب به یقین، بزرگترین عرصه ی چالش برای دولت اعتدال در سالهای آینده و دولت دوازدهم نیز هست، فرستادن یک فرد شناخته شده و سخنور با تحصلات دکترای علوم سیاسی و حضور ایشان در کمیسیون تخصصی امنیت ملی و سیاست خارجی، کمک بزرگی به دولت و جریان اعتدال برای حمایت از ادامه همین روش منطقی در سیاست خارجی کشور خواهد بود.
با شناختی که از دکتر تقوی وجود دارد، وی در خصوص سیاست خارجی مخالف اعمال تند روی و معتقد به سیاست‌های مدبرانه است که باعث می شود علاوه بر حفظ منافع ملی، بتوانیم از گزند توطئه های کنونی بین الملل در امان مانده و از این چالش بزرگ سربلند بیرون بیایم.
همینقدر که چنین افرادی در مجلس، شان و شخصیت مردم و این نهاد مهم را حفظ کند واز گفتن هرمطلبی خودداری کنند، از نظر من پیروزی بزرگی برای جامعه ی ما بدست آمده است.
تقوی به خط میانه سیاست ایران و افکار عمل‌گرایانه و روشنفکری انقلابی وابسته است و می‌تواند با هر دو طرف گروههای سیاسی کار کند و بعنوان فردی موجه و وزین، مورد احترام هردو طیف سیاسی کشور باشد.
هم مشورت اصلاح‌طلبان معتدل را بشنود و هم نظر و نیاز اصولگراها را بپرسد و محاسبه کند. دست کم اینکه در هیاهوهای پایداری ها شرکت نخواهد داشت. او هم با نهادهای اصولگرا رابطه دارد و هم می تواند احترام گروه های اصلاح‌طلب را جلب کند.
۲۰ سال فعالیت در معتبرترین نهادهای علمی ایران می تواند به هر سیاستمدار ایرانی قدرت اندیشگی و سیاست ورزی و تصمیم سازی شایسته ای دهد تا به فرایند توسعه ایران کمک کند.
او در گذشته، بارها نشان داد که در سخنرانی؛ ماهر، در بیان فوق العاده و شخصیتی معقول و نکته سنج دارد. هم روحانی زاده است و به اقشار سنتی‌ اطمینان خاطر می‌دهد و هم آشنایی او با افکار معاصر برای اقشار مدرن‌ و روشنفکران و دانشگاهیان جذاب است.
این عناصر در جلب رای موثرند و نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. علاوه بر آن ایشان از سرمایه ی اجتماعی آمیراحمد تقوی برخوردار است .
آشکار است که ایده آل ما اصلاح طلبان در یک شرایط عادی، دکتر تقوی نیست اما اگر واقعگرایی را جای ایده آل های حداکثری بگذاریم او یکی از مهمترین کسانی است می تواند بیش از سایرگزینه های غیراصلاح طلب به ما نزدیک باشد.
بنابر این بهتر است تا دیر نشده از همین الان در محاسباتمان روی ائتلاف با یک گزینه ی معتدل و رای آور دیگر هم مطالعه و برنامه ریزی کنیم تا در صورت ایجاد شرایط نامساعد برای اصلاح طلبان، هم از ورود تندروها به مجلس و ایجاد مزاحمت برای دولت اعتدال جلوگیری کنیم و هم در صورتی که به هر دلیل نیروی صددرصدی ما امکان حضور نیافت، تا حدودی قابل قبول و منطقی، به بخش قابل توجهی از خواسته هایمان دست پیدا کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

كهگيلويه
Iran, Islamic Republic of
اولا فرض بر اینکه اصلاح طلبان کهگیلویه گزینه ای تایید صلاحیت شده هم داشته باشند ولی در زمان تبلغات متوجه بشن که احتمال قبولیش کم باشه بزرگواری را به گزینه متوسط خودشون ترجیح میدهند. به اینصورت که سران آنها بصورت نمادین برهمون گزینه میمونند ولی در عمل و درمحافل غیررسمی میگن به بزرگواری رای دهید. (مثل انتخابات مجلس گذشته).
دوما: در میدان عمل و پیاده کردن برنامه های جناب بزرگواری بیشترین ارتباطات را با اصلاحطلبان داشته ودارد و خواهد داشت .
سوما: درکهگیلویه اگر بخواهیم یک خط جغرافیایی انسانی و شاید قبیله ای برای تفکیک اصلاح طلبان و اصولگراها ترسیم کنیم آقای بزرگواری در بطن ومتن اصلاحات(بویراحمد نشین کهگیلویه: چرام - بخش مرکزی کهگیلویه - سرفاریاب ) قرار دارد ولی قاطبه اصلی اصولگرایان در چاروسا دیشموک و لنده سوق که به حوزه ثلاث معروف است و ایل طیبی و بهمئی و سادات رضاتوفیق را شامل میشوند قرار دارندو آقای بزرگواری ازاقبال کمتری نسبت به بخش اول برخوردارد است.
دانشجو
United States
باتوجه به سمینارها سخنرانیها مقالات کتب ایشان و برنامه های تلوزیونی که از اقای دکتر تقوی دیدم به ثبات شخصیت سیاسی و توانایی خلق فکری نو در سیاست کلی استان و کمک به کشور در امور داخلی و بین المللی اعتقادی محکم و بادلییل دارم.امیدوارم برای یکبارهم که شده شایسته ترین گزینه موجود جناب دکتر یه صحن مجلس به عنوان نماینده شهرستان وارد و هویت واقعی مارا به همه معرفی بکنند.تا مردم استان و سایرشهرستانها مارا به اسم چماق داران به تمسخر نگاه نکنند.باارزوی قبولی طاعات و عبادات.
پیمان
United States
من خودم از سادات امازاده علی هستم وهیچ اعتقادی به بزرگواری که ندارم هیچ بلکه هرجا بحث و گفتگو درمورد وجود او در مجلس و مسخره بازیهاش بود غیراز خجالت و شرم چیزی نصیب ما نشد.اون از ماجرای خاموش نکردن کامپیوتر در مجلس بود اینم ماجرای چماق لریش بو.گذشته از تقسیم بندی لرها و سایر گافهای جدید و قدیمش.لطفا فقط کمک کنید بزرگواری نرود ابروی استان زیر خط فقر رفته
داش آکل
United States
ناموسن کمک کنیت تا بزرگواری بره من مجلس یه کمی بخندیم و کارلش.خخخخخخ ایما خو نه سی ابایی یم.بهلیت تا لااقل هم خمو بخندیم هم باقینه و خنده بیاریم.
اشناll
Iran, Islamic Republic of
این دامی است بر ای تقوی حواسش جمع باشه گول این حرف ها را نباید بخوره بخدا زمین گیر میشه
ناشناس
United States
با سلام و عرض ادب. من با متنی که اقای دانشجو نوشتند کاملا موافق و هم عقیده هستم.من خانواده آقای تقوی ازجمله برادران و فرزندان ایشان را کامل زیر نظر داشتم برای همین مورد انتخابات ایشان علاوه بر سواد تحصیل و شجاعت در کلام یک مدیر اجرایی بالغ میباشند. که این مورد مدیرت، ذاتی در وجود پدر و پدرانش و همینطور خودش دیده شد.ایشان یک تیپ فکری کاملا معتدل دارند و میتوانند کمکی بلقوه برای استان باشند.
علی
Iran, Islamic Republic of
به جان خم تو نه اصلاح طلبی . دوم به نظرت دور بعدی طرف با این هل دادنت به وسوی مجلس و کمیسیونامنیتملی رئیس مجلس نمیشه سوم اینقدر شربه ( تملق و چاپلوسی ) نکن چهارم ایشان و حامی اش موحد از هر تندروی اصولگرا برای اصلاح طلبان خطرناکتره
Iran, Islamic Republic of
چه دامی است؟؟؟ برای کی؟؟؟ بذارین جامعه نفس بکشه...
اعتدال
United States
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ.................د حد یک جوک سیاسی بود!!
مهران بهادر
Iran, Islamic Republic of
نه سی خدا پیغمبره .
ایران
Iran, Islamic Republic of
موضوع بسیار مهمی در این یادداشت مطرح شد.
این اقدام میتواند یک پیروزی برای اصلاح طلبان باشد
چنین گزینه ای به خصوص در شرایط فعلی که میتواند ارتباط خوبی با دولت برقرار کند، برای استان هم بسیار مفید است
بهلول
Iran, Islamic Republic of
اصلاحطلبان به هیچ عنوان نباید از تقوی یا هر کس دیگر حمایت کنند . تجربه حمایت از بزرگواری باید اصلاحطلبان را مجاب کرده باشه که از هیچ فردی بجز آنکه اصلاحطلب واقعی است حمایت کنند . سگ زرد برادر شغاله . اصولگرا ، اصولگراست فرقی نمیکند . اگر نامزر اصلاحطلبان تایید نشود ، اصلاحطلبان هم باید سکوت محض نموده و در انتخابات شرکت نکنند یا اگر خواستند شرکت کنند بروند شهرهای مجاور و از کاندید اصلاحطلب آنجا حمایت کنند و یا هم بروند به ضعیفترین و بی کس ترین کاندیدی که در شهرشان وجود داره رای بدهند . تمام ، چانه زنی هم نکنید .
مسئول دنیای مجازی
United States
من دو دور به آقای منطقیان رای دادم. یک دور هم بخاطر آقای منطقیان به رستاد رای دادم. ولی خدا شاهده اگر این دور آقای منطقیان و آقای لاهوتی با هم روی یک اصلاح طلب اجماع نکنن. من به تقوی رای میدم. چون میدونم حداقل یه ادم روشنفکره و اگر بیاد تبلیغاتش رو شروع کنه حتما رای هم میاره. ولی اگر باز مثل دوره قبل یه اصلاح طلب کاندیدا باشه که فقط یکی از سران ازش حمایت کنه، درسته یه مقدار رای میاره ولی قطعا رای لازم برای مجلس رو نمیاره وباز هم بزرگواری میره. درحالی که تقوی اگر همه از تقوی حمایت کنیم، حداقلش اینه که مطمئنیم دیگه بزرگواری نمیره و اینهمه جلوی ملت ایران سرافکنده نمیشیم.
موسوی نژاد
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه کهگیلویه بزرگ محروم شد از حضور عزیز ارزشمندی همچون دکتر جمن عزیز که یک روشنفکر مذهبی با اقتدار و در کلاس نمایندگی کلان شهرهای کشور بود و هیچ امیدی هم به برد اصلاح طلبان در این دوره نیست که نیست.
رهام
Iran, Islamic Republic of
نقد بسیار جالبی بود تحلیل علمی و کاملی از اوضاع بود
تقوی نژاد
Iran, Islamic Republic of
شایسته ترین گزینه مقبول آقای دکتر چمن بود که می توانست آرای اکثریت مردم و روشنفکران و جوانان و اصلاح طلبان و اعتدالیون و حتی اصولگرایان معقول را داشته باشه که همانطور که جناب موسوی عزیزگفته متاسفانه حاضر نشد به کاندیدا شدن و در بین گزینه هاای اصلاح طلب متاسفانه نه گزینه دانشگاهی قوی هست و نه اجماع بر روی یک گزینه متوسط پس ناچار برخی بزرگواری را انتخاب برتر میدونن و برخی هم امثال دکتر تقوی و یا عدل هاشمی را.
دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
فضای سیاسی کهگیلویه اصلا شرایط مناسبی برای گزینه های بزرگ دانشگاهی نیست. تصمیم آقای دکتر چمن بسیار منطقی بود و آقای دکتر تقوی هم بهتر است خودش را وارد این معرکه نکند.
رقابت بین آقای بزرگواری و سردار عدل هاشمی و آقای مژدهی پور خواهد بود.
hasan
Iran, Islamic Republic of
من دوست دارم که یک چهره با سواد انتخاب بشه کسی که بتونه حرف بزنه و هنگام صحبت کردن فکرش کارکنه یادداشت به دستش ندهند که از رو بخونه . باید نمایندگان گروهها فقط از رایش استفاده نکنند . نماینده مردم باشد . نه دیگران هرکدام از چهره های جدید این شهرستان باشد که وابستگی افراطی نداشته باشد گزینه مناسبی است
سحرخیز
Iran, Islamic Republic of
بهکام و سرافرازباشید.

اقای .ه.باوجود پول نسبتا زیییییییییییییاد و محبوبیتی که بین یه عده خاص دارند سعی کردند به عرصه ی سیاست که هیچ تخصصی دران ندارند قدم بگذارند.نظرمن این است که ایشان مشاوران ضعیف و و بی تدبیری دارند که همچین راهنمایی هایی به او میدهند و وایشان در گرفتن نمره از شورای تگهان مردود میشوند.بهترین گزینه میتواند نیروی مورد توافق اقایان منطقیان لاهوتی باشد.اگر اصلاح طلیان اجماع نکنند حتی اگر بزرگواری برود بهتراز اقای .میباشد.
چون حداقل میدانیم که دست پاک هستند.
بدرود...
سید یحیی شیخ هابیل
United States
خسته نباشید جناب موسوی متن زیبا و پرباریست.بنظرمن جناب اقای دکتر مصطفی تقوی طیف عظیمی از علم انگیزه انرژی و اعتدال را با خود یدک میکشند و بدون از شک ایشان اراء بسیاری بین اقشار و اقوام مختلف دارند و گمان میرود که ایشان با اختلاف زیادی راهی مجلس شوند و شخصیت حقیقی ایشان سالم و باتقوا میباشند.و همین اعتدال ایشان در تفکر غنی و غیر قابل انکارشان قابل ستایش و کمک شایانی میتواند به دولت و ملت بکنند.بیاد داشته باشیم ایشان واقعا نخبه سیاسی و وپرورش یافته ی دانشگاه های مطرح کشور میباشند که میتوانندموفق تراز همه باشند.
Iran, Islamic Republic of
خدایی هر اصلاحطلبی توی تهران بشنوه که سران اصلاحات در کهگیلویه به بزرگواری دای دادن سکته می زنن. ببدخت صلاحطلبا که به اینجور ادما دل خوش دارن.
تقوی نژاد
Iran, Islamic Republic of
کهگلویه را دوستان پیر و پاتل قدیمی بیچاره کردن.
اصلاح طلب ناکام
United States
از چیزی حرف بزنید که این دو نفر سران اصلاح طلب داشته باشن.
اینا اگر تدبیر چنین تاکتیکهایی داشتند که اصلاح طلبان سی سال مجلس رو از دست نمیدادن. هرچی هست فقط برای خودشون دو نفر میخوان و ما اصلاح طلبها رو یتیم گذاشتن.
من دیگه کاری به اینا ندارم. خودم این دور حتما به یک چهره ی دانشگاهی مطرح رای میدم و از جون براش مایه میذارم تا ننگ نماینده ی فعلی از دامن کهگیلویه پاک بشه. هنوز صد درصد تصمیم نگرفتم ولی به احتمال قوی اون فرد دکتر تقوی باشه.
gh
Iran, Islamic Republic of
قیافه رو
من
Iran, Islamic Republic of
کپی برابر اصل موحده
گور کن
Iran, Islamic Republic of
راستی شمام قبر خونگی داری
مشاور ارشد
Iran, Islamic Republic of
علت اینکه بعضی اصلاح طلبان دور قبل از آقای بزرگواری حمایت کردن این است که اصلاح طلبان بزرگواری را به موحد و فیاض بخش و مژدهی ترجیح میدهند.

چون تفکر موحد و مژدهی پور .مجلس. است.اینها فکر میکنند مجلس محل کدخدامنشی و کارهای روزمره مردم است در حالیکه اصلاح طلبان و اصول گرا های طرفدار بزرگواری بشدت با تفکر موحد مخالفند و معتقدند نماینده مجلس باید برای همه مردم کار کند نه اطرافیانش آن هم با نامه و سفارش.
تنگ پیرزال
Iran, Islamic Republic of
اشتباه بزرگ اصلاح طلبان کهگیلویه این بود که تا فرصت داشتند باید روی جناب دکتر چمن بعنوان یک یک گزینه دانشگاهی مقبول توافق می کردند و مجبورش می کردند به کاندیداتوری که متاسفانه این کار نشد و حالا هم با این سردرگمی احتمال رفتن یه گزینه مناسب برای کهگیلویه منتفی شده. این خط و این هم نشون یا یه گزینه راست و اصولگرا رای میاره یا گزینه اصلاح طلب ضعیف.
منتقد
Iran, Islamic Republic of
یه سره بگو به خود میراحمد یا بزرگواری رای بدیم
بهلول
Iran, Islamic Republic of
کبنا خیلی سانسورچی شدی ، چرا ؟
زمان
United States
اگر افراد تحصیلکرده ما نصف ادعایشان عرضه داشته باشند، این فرصت را از دست نمیدهند
حضور افرادی مثل دکتر تقوی با این خصوصیات، برای حال فعلی کهگیلویه و استان یک غنیمت است. یک تکرار نشدنی است. یک فرصت است.
خطکش
United States
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سیاستمدار تحصیلکرده در بهترین دانشگاههای کشور
شخصیت علمی شناخته شده در مجامع علمی کشور
نظریه پرداز در حوزه های علوم سیاسی و تاریخ معاصر
چهره شاخص تلویزیونی و رادیویی در رشته‌ی تخصصی
فرزند یکی ازمحبوبترین وبزرگترین روحانیون تاریخ استان
سخنور ماهر و روشنفکر در حوزه سیاسی و اجتماعی
پایگاه اجتماعی قوی در سراسر کهـگیلویه و بویر احمد
مردمدار، متین، با اخلاق، شجاع، با تدبیر، کیس و.....
یک کلام، شایسته برای کهگیلویه بزرگ اگر قدر بدانیم

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پیشنهاد
United States
سلام
*****لطفا این نظر منتشر نشود******
قبل از پیشنهادم یک نکته عرض کنم.
من موافق تایید و انتشار همه انتقادهای بدون توهین در قسمت کامنتها هستم. ولی در همین پست، به عنوان مثال فردی به اسم gh کل محتوای کامنتش اینه: "قیافه رو"
شما از طرفی این کامنتی که فقط یک کلمه توهین کرده و هیچ محتوایی نداره تایید میکنید، ولی از طرفی عبارات برخی از کامنتها را (که شاید لزومی به حذف نیست) طوری قیچی میکنید که قابل فهم نیستند.
لطفا کامنت مذکور جناب gh را حذف بفرمایید.
ضمنا پیشنهاد میکنم کامنتها را به ترتیب تاریخ و زمان منتشر کنید و یکی در میون تایید نکنید.
متشکر
Iran, Islamic Republic of
آقای تقوی می توانند همانند علی مطهری در مجلس ایفای نقش کنند. چهره اصولگرای عاقل و منطقی و داتشگاهی و روشنفکر و لذا فرصتی استثنایی برای کهگیلویه است تا نماینده اش در سطح ملی و بین المللی مطرح شود و بدرخشد. کافی است تقوی یکبار وارد مجلس شود مطمئنا بار دوم از تهران نامو وارد مجلس می شود.
United Arab Emirates
اصلاح طلبان اینقدر بدبخت شدند که به کسی رای بدهند که پدرش برای ارای موحد تلاش می کرد . این اقا اصولگرا است .شمادرباره اصلاح طلب حرف می زنید .....مجید دلبندم
علمداری فر
United Kingdom
جناب آقای سید وحید موسوی با سلام؛
در دو حوزه نباید مطلق و مطمئن صحبت کرد ۱-حوزه علوم تجربی(چرا که ممکن است تکرار یک تجربه نتیجه ی خلاف آن را نشان دهد) ۲- علوم اجتماعی چرا که بیشتر استلال های ما در این حوزه از تعمیم جز به کل پیروی میکنه حالا هرچقدر این جامعه آماری نمونه (جزء) کمتر باشد تعمیم آن به جامعه آماری کل ناصحیح تر و خطر انحراف از معیار را بیشتر میکند من مقاله شما را مطالعه کردم ضمن احترام به شما باید بگویم که جزء آماری شما فقط نظر شخصی خودتان بوده که طبیعتا با واقعیت انحراف شدیدی دارد.
بعدشم مطلب شما بیش از هر چیز نقض کننده فعالیت حزبی بوده
از نظر من اصول گرا ، اصولگراست حالا اینکه یه عده بنا به موقعیت و منافع خود ، خود را از این جریان به آن جریان می کنند کاری ناصواب است
اگه این تغییر موضع واقعی بود چرا در این ایام نزدیک به انتخابات باید اتفاق بیفتد.
به قول رهبر اصلاحات آقای خاتمی: «مردم باید بیش و پیش از آنکه شخص را انتخاب کنند راه را انتخاب کنند». و راه اصلاح طلبان مشخصه لطفا بیراهه و کوره راه نسازید.
با تشکر
علمداری فر
علمداری فر
United Kingdom
جناب آقای سید وحید موسوی با سلام؛
در دو حوزه نباید مطلق و مطمئن صحبت کرد ۱-حوزه علوم تجربی(چرا که ممکن است تکرار یک تجربه نتیجه ی خلاف آن را نشان دهد) ۲- علوم اجتماعی چرا که بیشتر استلال های ما در این حوزه از تعمیم جز به کل پیروی میکنه حالا هرچقدر این جامعه آماری نمونه (جزء) کمتر باشد تعمیم آن به جامعه آماری کل ناصحیح تر و خطر انحراف از معیار را بیشتر میکند من مقاله شما را مطالعه کردم ضمن احترام به شما باید بگویم که جزء آماری شما فقط نظر شخصی خودتان بوده که طبیعتا با واقعیت انحراف شدیدی دارد.
بعدشم مطلب شما بیش از هر چیز نقض کننده فعالیت حزبی بوده
از نظر من اصول گرا ، اصولگراست حالا اینکه یه عده بنا به موقعیت و منافع خود ، خود را از این جریان به آن جریان می کنند کاری ناصواب است
اگه این تغییر موضع واقعی بود چرا در این ایام نزدیک به انتخابات باید اتفاق بیفتد.
به قول رهبر اصلاحات آقای خاتمی: «مردم باید بیش و پیش از آنکه شخص را انتخاب کنند راه را انتخاب کنند». و راه اصلاح طلبان مشخصه لطفا بیراهه و کوره راه نسازید.
با تشکر
شایان علمداری فر
: درست اندیش اصلاح طلب (تو)
Iran, Islamic Republic of
باسلام اگه به واقعیت ودورازهوای نفس مراجعه کنیم وبخواهیم ادعاکنیم دردوران مختلف بدون غرض وبه نحو احسن رای داده باشیم که هم برای شهرستان واستان وکشور مفیدباشه انتخاب اصلح وشایسته وعلمی ومعتدل ومتدین وکاربلدچهره ملی آقای دکترسیدمصطفی تقوی میباش الحق رای به ایشان وواردشدنش درمجلس به انسان آرامش میدهدوازانتخابش انسان برای یکبارکه باشه آرامش پیدامیکند
علم
Iran, Islamic Republic of
اقای تقوی اصولگرا هست گزینه اصلاحطلبان دکتر سیف السادات هستند
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1