تاریخ انتشار
جمعه ۱۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب : ۱۱۳۵۳۴

مذاکرات هسته‌ای،سابقه بد امریکا و استخدام غیرقانونی در استان

۲
۰
کبنا ؛در این خبر اظهارات ائمه جمعه را در خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد مشاهده می کنید.
حمله به هواپیمای مسافربری ایران اوج وحشی‌گری آمریکا در قرن حاضر بود
امام جمعه یاسوج با اشاره به سالگرد حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران گفت: حمله به هواپیمای مسافربری ایران، اوج وحشی‌گری آمریکا در قرن حاضر بود.
امروز نماز عبادی سیاسی این هفته جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور باشکوه نمازگزاران در محل مصلای امام خمینی این شهر برگزار شد.
آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان روایتی از امام جعفر صادق(ع) در خصوص تقوا و پرهیزگاری اظهار داشت: دین انسان همواره در معرض تلف شدن قرار دارد که با تقوا و پرهیزگاری موجبات حفظ دین فراهم می‌شود.
امام جمعه یاسوج گفت: باید دین خود را به وسیله بی‌نیازی به دیگران و نیازمندی به پروردگار در همه حل تقویت کنیم.
وی بیان کرد: غفلت از پروردگار و بی‌توجهی به درگاه ایزدی باعث خسران و ضرر انسان می‌شود که باید در همه حال به پروردگار توجه داشته باشیم و از انجام گناه در محضر خداوند بپرهیزیم.
آیت‌الله حسینی در ادامه خطبه اول نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به حدیثی از پیامبر در خصوص ضرر و زیادی انسان و عوامل آن اشاره کرد و گفت: آن حضرت می‌فرماید که چهار چیز موجب ضرر خسران انسان‌ها می‌شود.
وی با نام بردن از این چهار عمل گفت: یکی از کارهایی که باعث بدبختی و ضرر انسان می‌شود فراموش کردن کارهای زشتی بوده که انجام داده است.
امام جمعه یاسوج گفت: اما اگر انسان خوبی‌هایی که انجام داده و اعمال خیری را که به دنبال خود داشته، همیشه به یاد داشته باشد همین نیز باعث بدبختی و ضرر انسان می‌شود.
وی افزود: یکی دیگر از عوامل بدبختی این است که انسان در مسائل دینی و کارهای خوب خود را با دیگران مقایسه کند که این طرز تفکر  مایه ضرر انسان می‌شود.
امام جمعه یاسوج در خطبه دوم با بیان اینکه شب‌های قدر فرا می‌رسد و انسان باید به فکر اعمال خود باشد تصریح کرد: در دنیا بعد از پیامبر تاکنون انسانی بزرگتر از حضرت علی(ع) نداشته‌ایم که باید از برکات وجودی آن حضرت در شب‌های قدر نهایت استفاده را ببریم.
حسینی افزود: خودسازی یکی از مهم‌ترین برکات شب‌های قدر است که باید در مساجد و اماکن مذهبی حضور همه جانبه داشته باشیم و همراه با سایر برادران و خواهران ایمانی نسبت به این خودسازی در شب‌های مبارک قدر تلاش کنیم.
وی در ادامه به یکی از مناسب‌های مهم یعنی سالگرد حمله به هواپیمای مسافربری کشورمان توسط آمریکا اشاره کرد و گفت: رژیم استکباری آمریکا با این حمله ددمنشانه ماهیت وحشی‌گری خود را نشان داد.
امام جمعه یاسوج از این حادثه به عنوان یکی از حوادث ناگوار بشری در قرن حاضر یاد کرد که اوج وحشی‌گری امریکا بود.
حسینی خاطرنشان کرد: آمریکا تاکنون هر چه که دشمنی و عقده با ایران اسلامی داشته خالی کرده و اگر کاری بیشتر انجام نداده به خاطر این است که نتوانسته در برابر ملت کاری انجام دهد.
وی گفت: دوستی و دشمنی امریکا با کشورهای دیگر از روی برنامه است و این رژیم استکباری بدون جهت با کشوری دوست و با کشور دیگر دشمن نمی‌شود.
امام جمعه یاسوج در ادامه به هفته شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اشاره کرد و با برشمردن وظایف آن‌ها گفت: یکی از نهادها و دستگاه‌های خادم مردم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هستند که باید برای خدمات‌رسانی بهتر آن‌ها را کمک کرد.
کسانی که سابقه بد آمریکا را نادیده بگیرند به ملت خیانت کرده‌اند
امام جمعه چرام گفت: گروه‌ها و جریانات مختلفی امروز وظیفه اصلی خود را در بزک کردن آمریکا می‌دانند، هرچند این امر مستوجب خیانت به ملت شود.
حجت‌الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در خطبه‌های نماز سیاسی، عبادی این هفته با اشاره به لیالی مبارک قدر، اظهار امیدواری کرد که بتوانیم با عمل به فرامین اسلام از محبین آن حضرت باشیم.
امام جمعه چرام در ادامه به ۱۲ تیرماه، سالروز به شهادت رسیدن ۲۹۰ نفر از هموطنان عزیز که توسط ناو هواپیمابر آمریکا به شهادت رسیدند، اشاره کرد و عنوان داشت: یادآوری خاطره آن روز برای ما در شرایط فعلی بسیار ارزنده و با فایده است چرا که باعث می‌شود بدانیم و متوجه شویم که آمریکای امروز همان شیطان بزرگ دیروز است، همان که از ابتدای انقلاب تا کنون جنایت‌های عظیمی را در حق ملت ما مرتکب شد.
وی، افزود: گروه‌ها و جریانات مختلفی امروز وظیفه اصلی خود را در بزک کردن آمریکا می‌دانند، هرچند این امر مستوجب خیانت به ملت شود.
حجت‌الاسلام طزری، اضافه کرد: امروز گروه‌هایی در حال تلاش و فعالیت هستند تا چهره منفور شیطان بزرگ را تبدیل به یک چهره مودب و شخصیت با احترامی کنند که این امر خیانت به ملت است.
خطیب جمعه چرام با بیان اینکه امروز عده‌ای تلاش می‌کنند سابقه سوء آمریکا را نادیده بگیرند، گفت: این افراد در گذشته‌ای نه بسیار دور تندترین مواضع را علیه آمریکا داشتند، این گروه امروز هرگاه صحبت از تحریم و فشارهای آن بر جامعه می‌کنند هرگز نمی‌خواهند بگویند که بانی این تحریم‌ها کیست و چه کسی این تحریم‌های ظالمانه را بر ملت تحمیل کرده است، بلکه موضعگیری‌های انقلاب را عامل این تحریم‌ها میدانند.
وی، افزود: در طرف دوم گروهی هستند که منکر جنایات آمریکا نیستند اما آن را مربوط به گذشته می‌دانند و امروز آمریکا را یک حریف مودب و با شخصیت معرفی می‌کنند و گروه سوم گروهی هستند که می‌کوشند آمریکا را یک ابرقدرت نظامی و اقتصادی معرفی کنند تا هم دل رقبای او را خالی کنند و هم راه نجات را در تعامل با او بدانند.
طزری، تصریح کرد: هدف این سه گروه آن است که اولا رعب و وحشت را در دل تیم مذاکره‌کننده وارد کنند که با قدرت بزرگ اقتصادی و نظامی طرف هستید، ثانیا به مردم اینگونه تلقین کنند که آمریکا خیرخواه ماست و ثالثا راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی تعامل با آمریکاست.
امام جمعه چرام، تاکید کرد: این سه گروه باید بدانند کار آنان خیانت به ملت است، ملت باید هوشیار باشد و همواره این فرمایش امام(ره) را آویزه گوش خود کند که آمریکا شیطان بزرگ است.
وی، گفت: شیطان برای غلبه بر دیگران راه‌های مختلفی دارد زمانی با زور و تهدید و با شلیک به هواپیمای مسافربری بر کشور ما می‌خواهد غلبه کند و گاهی با خنده و مذاکره، گاهی تهدید می‌کند، گاهی می‌خندد، گاهی تحریم می‌کند و گاهی دم از تعامل و مذاکره می‌زند، در هر صورت کار او بر چیدن نظام اسلامی از منطقه است که با رهبری‌های بی‌نظیر مقام معظم رهبری و با درایت و بصیرت ملت هرگز به این خواسته خود نخواهد رسید.
رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام به مناسبت‌های تیرماه اشاره داشت و ترور ناموفق مقام معظم رهبری در ۶ تیر، حمله به هواپیمای مسافر بری در ۱۲ تیر، ترور و به شهادت رساندن شهید بهشتی و ۷۲ تن در ۷ تیر سال ۶۰، ترور شهید صدوقی در ۱۱ تیر ۶۱ و بمباران شیمیایی سردشت در ۷ تیر ۶۶ را از جمله این ترورها دانست که توسط عمال آمریکا صورت گرفت و هرگز از یاد و خاطره ملت ما محو نخواهد شد.
حجت‌الاسلام طزری در بخش بعدی از سخنان خود به روز جهانی قدس اشاره کرد و متذکر شد: روزی که به تدبیر امام راحل روز جهانی قدس نامگذاری شد و این نامگذاری آغاز زوال رژیم غاصب و جعلی اسرائیل شد.
وی، افزود: دولت‌های مستبد و ظالم با قرار دادن رژیم جعلی در دل دنیای اسلام اهداف پلیدی را دنبال می‌کردند و تا حدودی به این اهداف خود رسیده بودند و گمان می‌کردند که دیگر چیزی نمی‌تواند موجودیت این رژیم غاصب را تهدید کند اما با ظهور انقلاب اسلامی و نامگذاری آخرین جمعه سال به نام روز قدس، تمام آرزوهای استکبار بر باد رفت و امروز موجودیت این رژیم جعلی بیش از هر زمان دیگر در معرض تهدید و نابودی است.
امام جمعه چرام، تصریح کرد: با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک به روز قدس، اولا بار دیگر نام قدس بر سر زبان‌ها افتاد، ثانیا عامل وحدتی برای همه کشورهای اسلامی شد و مردم فلسطین خود را تنها نمی‌بینند.
طزری، خاطرنشان کرد: اگر امروز حماس و نوار غزه ۵۱ روز در مقابل تجاوزات این رژیم جعلی می‌ایستد به برکت حمایت‌های معنوی از این گروه است، اگر امروز روند مذاکرات سازش به شکست منجر می‌شود از برکت روز قدس است و اگر امروز رژیم غاصب خود را محصور به دیوارهای بتنی می‌کند از برکت روز قدس است.
وی، اضافه کرد: همه ما وظیفه داریم این روز را زنده و گرامی بداریم و با حضور یکپارچه خود در این روز همچنان بر آرمان‌های امام(ره) تاکید و بر نابودی رژیم جعلی اصرار کنیم و این فرمایش امام(ره) را جامه عمل بپوشانیم که فرمودند اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود.
مذاکرات هسته‌ای عرصه‌ای برای امتحان غرب و آمریکا است
امام جمعه باشت گفت: همه چیز مذاکرات و خطوط قرمز برای ما مشخص است و این عرصه دیگری برای امتحان غرب و آمریکا است چرا که ما به آن‌ها اعتماد نداریم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرحیم عبودی امام جمعه باشت ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان باشت ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی فلسفه و اساس روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان را تقوا برشمرد و اظهار کرد: هر کسی که بخواهد از برکات قرآن بهره‌‌مند شود باید اهل تقوا باشد و بدانیم نجات بشر در رعایت دستورات الهی است.
وی با اشاره به این‌که در آستانه لیالی قدر و سالروز شهادت امیرالمؤمنین (ع) هستیم در خطبه نخست به تشریح حکومت آن حضرت و مسائل آن زمان پرداخت و گفت: امام علی(ع) پس از ۲۵ سال خانه‌نشینی در حالی به حکومت رسید که انحرافات و مشکلات بسیاری در اسلام به وجود آمده بود و آن حضرت برای بازگشت اسلام به دوره پیامبر (ص) اصلاحات زیادی را آغاز کرد.
این استاد حوزه افزود: عدم آشنایی مردم با اسلام واقعی چون اسلام در آن زمان محدود به شبه جزیره عربستان شده بود، انحرافات ۲۵ ساله از جمله شیوه حکومت‌داری که اولین اقدام امام برای حل آن تجدید نظر در تقسیم بیت‌المال بود و منجر به ایستادگی برخی یاران در مقابل آن حضرت شد و نبود کادر مدیریتی را از جمله مشکلات آن زمان بود.
خطیب جمعه باشت در ادامه یادآور شد: امروزه هر چه داریم از تلاش‌های چهار سال و ۹ ماه امام علی (ع) است لذا لازم است دولتمردان و مسئولان حکومت آن حضرت را سرلوحه و الگوی خویش قرار دهند.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبودی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته شهرستان باشت به ۱۲ تیرماه مصادف با حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس اشاره و بیان کرد: پرونده جنایات آمریکا در سراسر دنیا پر شده است و این جنایتکاران به جای عذرخواهی برای جنایت انجام شده در این اتفاق مدال افتخار به فرمانده این جنایت دادند.
وی همچنین به لیالی قدر و اهمیت آن اشاره و تصریح کرد: اگر چه ماه رمضان سراسر برکت و نور است اما شب‌های قدر شب‌های طلایی برای بهره‌مندی است لذا برای استفاده صحیح و کامل از آن لازم است برنامه‌ریزی کنیم.
امام جمعه باشت از پخش مستقیم مراسم احیاء ۱۹ رمضان شهرستان باشت از شبکه استانی دنا خبر داد.
این استاد حوزه در ادامه به مذاکرات هسته‌ای پرداخت و تأکید کرد: همه چیز مذاکرات و خطوط قرمز برای ما مشخص است و این عرصه دیگری برای امتحان غرب و آمریکا است چرا که ما به آن‌ها اعتماد نداریم.
حجت‌الاسلام عبودی خاطرنشان کرد: در مذاکرات توافقی صورت بگیرد یا نه ما ضرری نخواهیم کرد چرا که ایران کشوری مستقل در زمینه‌های مختلف و توانا است.
خطیب جمعه باشت در بخش دیگری از سخنان خود به روز جهانی قدس اشاره کرد و یادآور شد: قدس قبله اول مسلمین جهان بوده و روز قدس در حقیقت روز دفاع از اسلام است.
وی در پایان به مسئله بکارگیری غیرقانونی نیروها در برخی دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: بارها نسبت به این موضوع تذکرات متعددی داده شده است اما بازهم شاهد جذب این نیروهای غیرقانونی هستیم که در این وضعیت اشتغال و بیکاری خیانت به مردم محسوب می‌شود لذا دستگاه‌هایی که رعایت نکند اسامی آنان برای مردم اعلام خواهد شد.
سازمان بازرسی با استخدام‌های غیرقانونی برخورد کند
امام جمعه قلعه رئیسی گفت: سازمان بازرسی با استخدام‌های غیرقانونی برخورد کند.
حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.
وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.
امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه نخست اشاره به ماه مبارک رمضان کرد و این ماه را ماه مغفرت و رحمت دانست و گفت: در آیاتی از قرآن کریم کسانی که دارای صفاتی مذموم مورد غضب و کسانی که دارای صفات حمیده هستند، مورد لطف و رحمت خدا قرار می‌گیرند.
وی افزود: بزرگترین آثار ایمان صبر است، مهمترین صفات هر مدیر صبر و شکیبایی است و مهمترین صفت شاخص همه انبیاء، صبر و استقامت است و در نتیجه هر چه صبر بیشتر باشد، موفقیت بیشتر است.
صلواتی با بیان اینکه کسی که پایبند به فرامین الهی است و از دستورات خدا اطاعت محض دارد، محسن است، خاطرنشان کرد: کسانی که در راه خدا جهاد می‌کنند و می‌جنگند را دوست دارد و مجاهدان و جهادگران در راه خدا محبوب خدای متعال هستند.
صلواتی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.
امام جمعه قلعه رئیسی در ابتدای خطبه دوم اشاره به مذاکرات هسته‌ای داشته و تاکید کرد: آنچه که امروز خواسته ملت از دولتمردان است، برنامه‌ریزی در فضای تحریم‌های ظالمانه و استکباری است و مردم پای اقتدار عزت نظام کشورشان مقاومت می‌کنند و با هر شرایطی ایستاده‌اند.
وی اذعان داشت: این بی‌احترامی به مردم ایران است که بعضی فکر می‌کنند مردم خسته شدند و تحمل تحریم‌ها و عوارض آن را ندارند و به هر قیمتی حاضرند ذلت را در برابر دشمن استکباری بپذیرند.
خطیب جمعه قلعه رئیسی به روز دوشنبه ۱۵ تیرماه شب ضربه خوردن امام علی (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: این ایام؛ ایام حزن، غم و اندوه آل الله خصوصا امام عصر است حرمت این ایام را حفظ کنیم و فضای شهر و منطقه باید فضای حزن اندوه و غم باشد.
صلواتی همچنین از مردم خواست تا روز جمعه آخر ماه رمضان در روز قدس شرکت و اعلام تنفر و انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام کنند.
وی در پایان با تذکر به چندین نهاد و اداره در استان که اقدام به استخدام غیرقانونی کردند، بیان کرد: چندین اداره و نهاد اقدام به استخدام غیر قانونی و با سفارشات نیروی جدید استخدام کردند که حداقل در این دولت مردم این انتظار را نداشتند، که این نتیجه بکار گرفتن مدیران سفارشی و نالایق و نداشتن تعهد کاری است که این جای تاسف دارد که بسیاری از جوانان با مدرک لیسانس و فوق لیسانس بیکار هستند، ولی عد‌ای با سفارشات استخدام می‌شوند که از سازمان بازرسی خواستار پیگیری این اقدام هستیم.
قدردانی از اداره‌کل بازرسی کهگیلویه و بویراحمد در برخورد با استخدام‌های غیرقانونی و زیرمیزی‌ها
امام جمعه کبگیان از اداره‌کل بازرسی کهگیلویه و بویراحمد به دلیل برخورد با استخدام‌های غیرقانونی و پرداخت‌های زیرمیزی قدردانی کرد.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کبگیان با اشاره به وظایفی که قوه قضاییه بر عهده دارد، اظهار کرد: برخی از قوانین در این قوه نیاز به تغییر دارند و نیاز است که به روز شوند.
امام جمعه کبگیان در ادامه افزود: خوشبختانه دستگاه قضایی در کشور ما از استقلال تمام برخوردار است و توانسته به نسبت بسیار زیادی اعتماد مردم را به خود جلب کند.
وی در ادامه خطبه دوم با اشاره به اینکه برخی در کشور فکر می‌کنند مردم حقایق را نمی‌دانند به فتنه ۸۸ اشاره کرد و گفت: در فتنه ۸۸ عده‌ای در برابر مردم و نظام ایستادند و به کشور و مردم ضرر وارد کردند اما در ادامه همین‌ها طلبکار شده و مردم و نظام را مقصر جلوه می‌دهند.
وحدانی‌فر از این افراد به عنوان عده‌ای جاهل نام برد که دل در گرو فتنه دارند و در ادامه افزود: کسانی که بصیرت ندارند اگر دست راست خود را هم برای نظام و انقلاب داده باشند باز هم مطرود خواهند بود.
امام جمعه کبگیان گفت: این‌ها مانند ابن‌ملجم مرادی بودند که پینه در پیشانی داشتند و عقبای خود را به دنیا فروختند و به اسلام ضربه وارد کردند.
وی در ادامه با اشاره به برخی استخدام‌های غیر قانونی که در کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت با تشکر از اداره‌کل بازرسی این استان گفت: باید از این دستگاه به خاطر برخورد جدی که با استخدام‌های خارج از ضابطه شد قدردانی کنم و همچنین اقدامات خوبی نیز در مقابله و مبارزه با پدیده زشت زیرمیزی انجام داده‌اند.
وحدانی‌فر استخدام‌های غیر قانونی را عملی بر خلاف نظر مردم دانست و گفت: کسانی که با این کارها نان فرد مستحقی را می‌برند باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.
امام جمعه کبگیان در ادامه اظهارات خود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کبگیان با اشاره به وضعیت بحرانی آب در استان و تنش آبی که در تعدادی از شهرهای استان به خصوص در چیتاب مرکز کبگیان وجود دارد، تصریح کرد: این تنش آبی در حالی است که برخی از مردم از آب آشامیدنی برای آبیاری باغچه‌ها و مزارع خود استفاده می‌کنند و این کار غیر شرعی است.
وی گفت: اما بدتر اینکه در کبگیان پرداخت آب بها به گونه‌ای دیگر است و در پرداخت آن‌ها بعضی‌ها اهمال می‌کنند که باید بدانیم نماز و روزه‌ای که با این آب صورت می‌گیرد مشکل‌دار خواهد بود.
 

سحری و افطار یمنی‌ها با بمب‌های عربستان باز می‌شود
امام جمعه موقت گچساران گفت: امروز سحری و افطاری مردم مسلمان یمن با بمب‌های عربستان سعودی باز می‌شود، عربستانی که دستاویز نقشه‌های شوم آمریکا شده است.


حجت‌الاسلام علی صفایی امروز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری و دوری از نافرمانی‌های خداوند اظهار کرد: دین مبین اسلام انسان را به تقوا و پرهیزکاری دعوت کرده و انسان هر چه در مقام تقوا و پرهیزکاری رشد کند تعالی دنیا و آخرت را کسب می‌کند.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه شب‌های قدر گفت: شب‌های قدر از منزلت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده به نحوی که خداوند یک سوره در قرآن را به این نام نازل کرده است.

صفایی افزود: شب‌های موسوم به شب‌های قدر در راه است، شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان شب‌های قدر بوده که مومنان باید بهترین استفاده را از این شب‌های بزرگ ببرند.

امام جمعه موقت گچساران در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان ضمن یادآوری حمله ناو آمریکایی به هواپیمایی مسافربری ایران اسلامی تصریح کرد: آمریکایی‌ها از بدو پیروزی انقلاب اسلامی از روز ۲۲ بهمن دشمنی خود را با ایران اسلامی آغاز کردند و همواره در صدد ضربه زدن به این انقلاب هستند.

صفایی بیان کرد: آمریکایی‌ها جنایات بزرگی را در سراسر جهان به ویژه کشورهای مسلمان انجام داده‌اند و متأسفانه برخی کشورهای مسلمان نیز با این استکبار همراه شده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز عربستان سعودی که خود را خادم الحرمین می‌داند، افزود: امروز عربستانی‌ها حتی حرمت ماه رمضان را نگه نداشته‌اند و سحر و افطار مردم یمن را با بمب و موشک رقم می‌زنند.

 

غرب با مذاکرات هسته‌ای درصدد راه‌اندازی بحران عراق در ایران است
امام جمعه دهدشت گفت: امروز نیز در جریان هسته‌ای به ما فشار می‌آورد و با قید شرایط نامعقول از جمله بازرسی از مراکز حساس و نظامی سعی دارد بحرانی که در عراق و با همین بهانه ایجاد کرده بود را در کشور ما راه بیندازد.


حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت نسبت به بکارگیری غیرمجاز نیرو در ادارات و نهادها هشدار داد و اظهار داشت: این موضوع باید مورد بازرسی و پیگیری قرار گیرد.

امام جمعه دهدشت تأکید کرد: اگر قرار است نیرویی در ادارات بکار گرفته شود باید از مجرای قانون و آزمون‌های استخدامی باشد.

حسینی با بیان اینکه در برخی از ادارات به صورت غیرقانونی نیرو جذب می‌کنند بدون نام بردن از شهر یا اداره تصریح کرد: انتظار می‌رود مسئولان امر این موضوع را پیگیری و از تضییع حقوق سایرین جلوگیری کنند.

امام جمعه دهدشت در بخش دیگری از سخنانش در پیش بودن شب‌های قدر را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید از فیوضات این شب‌ها که قلب ماه رمضان نامگذاری شده است، نهایت بهره را ببریم.

حسینی شب‌های قدر را مورد تأکید اهل بیت (ع) خواند و با بیان اینکه پرونده اعمال بر اساس این شب‌ها آغاز می‌شود، ضربت خوردن مولای متقیان در شب نوزدهم رمضان را یادآور شد و با اشاره به مناجات علی(ع) با خدای خویش و اینکه عبادت آن حضرت نه بر اساس ترس از دوزخ و نه رسیدن به بهشت بلکه بر اساس شایستگی خداوند برای عبودیت است، گفت: ما نیز آن حضرت را در عبادت الگوی خویش قرار دهیم.

حسینی سالروز حمله ددمنشانه به هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو نیروی دریایی آمریکا در سال ۶۷ را مورد اشاره قرار داد و با جنایت خواندن این اقدام گفت: سیمای آمریکا در طول تاریخ چیزی جز ظلم و جور نبوده و نخواهد بود.

خطیب جمعه دهدشت افزود: امروز نیز در جریان هسته‌ای به ما فشار می‌آورد و با قید شرایط نامعقول از جمله بازرسی از مراکز حساس و نظامی سعی دارد بحرانی که در عراق و با همین بهانه ایجاد کرده بود را در کشور ما راه بیندازد.

حسینی با بیان این‌که ملت ما زیر بار ظلم و خودخواهی آمریکا نخواهد رفت، افزود: هدف آمریکا از بازرسی بی‌قید و شرط شناسایی مراکز نظامی و مراکز حساس امنیتی و نابود کردن آن است.

عملکرد خوب بازرسی کهگیلویه و بویراحمد در برخورد با استخدام‌های غیرقانونی

امام جمعه مارگون از عملکرد خوب بازرسی کهگیلویه و بویراحمد در برخورد با استخدام‌های غیرقانونی تشکر کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رحم‌الله خواجه‌پور امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بعد از دعوت مردم به رعایت تقوای الهی در خطبه نخست در مورد اهمیت روزه در ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: ماه مبارک رمضان فرصت خوبی است برای خودسازی و طلب مغفرت از درگاه خداوند متعال که باید آن را غنیمت شمرد.
وی با ذکر حدیثی از امام زین‌العابدین(ع) گفت: صابران بدون حساب وارد بهشت می‌شوند.
خواجه‌پور در ادامه این حدیث گفت: صابران کسانی هستند که در برابر  معصیت صبر کنند تا بدون حساب وارد بهشت شوند.
وی در ادامه در حدیثی از رسول مکرم اسلام که مردم را سفارش به تلاوت قرآن کرده است، تصریح کرد: در این ماه تلاوت قرآن زنگ دل را می‌زداید و دل‌ها را جلا می‌بخشد.
امام جمعه مارگون در خطبه دوم با اشاره به نزدیک شدن لیالی قدر و اینکه سوره قدر در مقام و منزلت شبهای قدر بر پیامبر اسلام نازل شده است، گفت: باید فرصت‌ها را غنیمت بشمریم و از اعمال این شب استفاده کرده و بهره‌مند شویم.
وی با اشاره به شهادت مولای متقیان گفت: در تاریخ دو خط همیشگی وجود داشت یک خط راحت‌طلبی و سازش بود که اشخاص راحت‌طلب تمام هم و غمشان این است که طعمه‌ای پیدا کنند و بخورند و بخوابند.
خواجه‌پور گفت: یک خط هم خط جهاد و مبارزه با ظلم بود که این کار انبیاء و امامان و بزرگان و پرهیزکاران است.
وی افزود: کسانی که زندگی امیرالمومنین را مشاهده کنند، می‌بینند که خط حضرت علی(ع) جهاد در راه خدا و اجرای احکام دینی بود.
امام جمعه مارگون افزود: خیال نکنیم اسلام فقط به این است که نماز بخوانیم و روزه بگیریم که اگر اینطور بود حضرت موسی به دنبال فرعون نمی‌رفت و از طرفی پیامبر اسلام در مسجد می نشست و تنها به عبادت خدا مشغول می‌شد.
وی گفت: وقتی به زندگی پیامبر اکرم(ص) و علی(ع) نگاه می‌کنیم می‌بینیم از اول عمر تا آخر زحمت کشیدند و در مقابل ظالمان ایستادند تا ظلم را از جامعه اسلامی بیرون کنند.
خواجه‌پور با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: این مذاکرات درس‌ها و عبرت‌های فراوانی در پیش داشته و تیم مذاکره‌کننده با رعایت خطوط قرمز نظام، عزت و استقلال کشور را حفظ کرده است.
امام جمعه مارگون در سخنان پایانی خود گفت: با توجه به گلایه‌های مردم و مراجعات مکرر مردم به دفتر امام جمعه و بعد از بررسی و تحقیق به این نتیجه رسیدیم که چندین اداره بدون انجام تشریفات قانونی اقدام به استخدام نیروی جدید کرده‌اند.
امام جمعه مارگون ضمن تقدیر و تشکر از سازمان بازرسی، خواهان برخورد قاطع با متخلفان شد.
خواجه‌پور گفت: با افرادی که در جامعه بی‌عدالتی راه‌اندازی می کنند برخورد شود تا حق کسی ضایع نشود.
امام جمعه لنده مطرح کرد
استخدام‌های بدون تشریفات قانونی در کهگیلویه و بویراحمد
امام جمعه لنده با بیان اینکه بیکاری یکی از معضلات اساسی استان کهگیلویه و بویراحمد است، گفت: سازمان بازرسی باید با استخدام‌های بدون تشریفات قانونی برخورد کند.
حجت‌الاسلام مهدی‌ کیانی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته لنده با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: استفاده از فرصت ماه رمضان برای تقویت تقوای الهی ضروری بوده و هر مؤمن خداجوی باید از آن استفاده کند.
وی در ادامه با اشاره به سالروز حمله ناوگان امریکایی به هواپیمای ایرباس ایرانی افزود: آمریکایی که امروزه خود را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کند در یک اقدام تروریستی بیش از ۲۹۰ مسافر ایرباس ایرانی را در آب‌های خلیج فارس با موشک هدف قرار می‌دهد ولی کسی تا کنون جوابی از او نخواسته است.
امام جمعه شهرستان لنده تصریح کرد: آمریکا وحشی‌ترین رژیم در دنیا بوده و تاکنون ناآرامی‌ها و دروغ‌های بسیاری را با نام حقوق بشر در سراسر جهان به راه انداخته ولی توسط مجامع بین‌المللی بازخواست نشده و همچنان به فعالیت‌های ضد بشری خود در جهان ادامه می‌دهد.
حجت‌الاسلام کیانی‌اصل با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری یادآور شد: رهبر معظم انقلاب با اشاره به جنایات ضد بشری و داعیه ‌داشتن آمریکا در امر حقوق بشر فرمودند این دهه که پر شده از جنایات وحشیانه آمریکا را باید دهه حقوق بشر آمریکایی نامید.
وی در ادامه با اشاره به شب‌‌های قدر خاطرنشان ساخت: توجه به ابعاد مختلف شب‌های قدر و رقم زدن سرنوشت و قدر واقعی در این شب‌ها می‌تواند مسیر زندگی دینی و معنوی و اجتماعی افراد را تغییر و به سرنوشت اصلی رهنمون سازد.
خطیب نماز جمعه لنده گفت: امام صادق(ع) ترتیب خوبی میان شب‌های قدر قرار داده‌ و فرمودند در شب نوزدهم مقدرات انسان اندازه‌گیری، در شب ۲۱ رمضان تحکیم و در شب بیست و سوم امضاء خواهد شد.
حجت‌الاسلام کیانی‌اصل در ادامه به روز شهرداری و دهیاری اشاره و افزود: خدمات ارزنده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سطح شهر و روستا زمینه‌ساز رفاه عمومی است.
وی ضمن تقدیر از عملکرد شهرداری و دهیاری‌های شهرستان لنده گفت: تلاش در جهت زیباسازی توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها امری پسندیده بوده ولی باید با مشارکت و همراهی عمومی مردم همراه شود.
امام جمعه لنده نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور  و ابلاغ سیاست‌های برنامه ششم توسعه را یادآور شد و ابراز داشت: توصیه‌ها و منویات مقام معظم رهبری کلید حل مشکلات جامعه و توسعه و عمران و آبادانی در سطوح مختلف کشور است.
*زیاده‌خواهی آمریکا مانع احتمالی توافقات هسته‌ای
حجت‌الاسلام کیانی‌اصل به تمدید مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: ملت غیور ایران باید در شب‌های قدر موفقیت و سربلندی تیم‌ مذاکره کننده هسته‌ای ایران را از خداوند منان طلب کنند چراکه موفقیت و سربلندی آن‌ها در این مذاکرات برای ما دستاوردهای داخلی و بین‌المللی خوبی دارد.
وی خاطر نشان کرد: البته تیم مذاکره کننده هم باید با رعایت مصالح کشور به دنبال یک توافق خوب و منصفانه باشد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده به تلاش دشمنان برای مانع نشان دادن ایران برای توافقات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: دشمنان ما به دنبال این هستند که به دنیا القا کنند که ایران مانع احتمالی توافقات هسته‌ای بوده و مسئولان ما باید با هوشیاری و بصیرت در همه برنامه‌های خود زیاده‌خواهی و سلطه‌طلبی آمریکا را یادآور شوند و بگویند که اگر توافقی حاصل نشود عاملش زیاده‌خواهی آمریکا است.
*ضرورت برخورد با استخدام‌های غیرقانونی در کهگیلویه و بویراحمد
حجت‌الاسلام کیانی‌اصل در ادامه به وضعیت بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط کنونی بیکاری در سطح استان و شهرستان و کشور هرگونه استخدام خارج از مجرای قانونی باید پیگیری و برخورد شود.
وی تأکید کرد: استخدام‌های غیرقانونی اخیر در سطح استان که بدون رعایت تشریفات قانونی انجام شده باید توسط سازمان بازرسی مورد پیگرد قرار گیرد و با عاملان آن برخورد شود چراکه حق بسیاری از جوانان استان پایمال خواهد شد.
حجت‌الاسلام کیانی‌اصل به برنامه‌ریزی برای حضور شورای اداری شهرستان در سطح مساجد شهر و روستای لنده اشاره کرد و گفت: بسیاری از مسئولان از رو در رو شدن با مردم می‌ترسند.
وی یادآور شد: ترس مسئولان از انتقادات مردمی، ترس از حضور در میان مردم و عدم پایبندی به قول‌هایی که به مردم داده شد را زیبنده یک مسئول نیست و باید با حضور در کنار مردم و مطرح کردن موانع اجرای وعده‌های خود از مردم عذرخواهی کرد.
بهای فتنه ۸۸، ریختن خون‌ بیگناهان توسط فتنه‌گران بود
امام جمعه پاتاوه با اشاره به خیانت‌هایی که سران فتنه در سال ۸۸ به ملت و کشور کردند، گفت: بهای فتنه ۸۸ ریختن خون‌ بیگناهان توسط فتنه‌گران بود.
حجت‌الاسلام رحمت‌الله افشار امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به شب‌های قدر و عظمتی که این شب‌ها دارد، اظهار کرد: مردم خداجوی ایران اسلامی در این شب‌ها در کنار هم به خودسازی معنوی می‌پردازند.
امام جمعه پاتاوه گفت: شب‌های بزرگ و با عظمتی پیش رو داریم که باید از برکات و فواید آن استفاده ببریم، بنابراین باید به صورت همه‌جانبه در مساجد حضور پیدا کرده و شب‌های نزول قرآن و شب‌هایی که منتسب به حضرت علی (ع) است را پاس بداریم.
افشار در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته به سالروز انتخابات سال ۸۸ و وقایعی که در آن زمان رخ داد اشاره کرد و گفت: مردم به صورت حداکثری پای صندوق‌های رأی رفتند و بار دیگر وفاداری خود را به نظام نشان دادند که عده‌ای این حضور مردم را برنتافتند و فتنه راه انداختند.
وی افزود: عده‌ای به مدت هفت ماه در تهران آشوب به راه انداختند و به توصیه‌های رهبری عمل نکردند و کشور و مردم را دچار ضرر و خسران کردند.
امام جمعه پاتاوه بیان کرد: بهای فتنه ۸۸ که توسط این عده صورت گرفت ریختن خون تعدادی انسان بی‌گناه و ضررهای مادی و معنوی بسیار زیادی به کشور و مردم بود.
افشار تصریح کرد: فتنه‌گران تا قبل از آن خودشان در فرایند قانونی از مردم رأی کسب کرده بودند اما در سال ۸۸ به رأی و نظر مردم تمکین نکردند.
وی گفت: جاه‌طلبی این عده به گونه‌ای بود که می‌گفتند اگر ما رأی نیاوریم تقلب صورت گرفته در حالی که هیچ ادله‌ای برای تقلب نداشتند.
امام جمعه پاتاوه با اشاره به اینکه سابقه افراد برای بررسی احوال آنها ملاک نیست به نمونه‌ای از سابقه افراد در صدر اسلام اشاره کرد و گفت: در صدر اسلام و در دوران پیامبر (ص) و حضرت امیر (ع) زبیر را سیف‌الاسلام و طلحه را طلحه‌الخیر می‌نامیدند که دیدیم سرنوشت آنها در انتها به کجا کشیده شد که فتنه‌گران ۸۸ نیز چنین سرنوشتی دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری دل گرفته
Iran, Islamic Republic of
با سلام حاج اقا تو را به جد و ابادت بجای اعتراض علیه استخدامی ها به دنبال گرفتن دستور العملهای جدید باش چرا که همه ما از بیکاری رنج می کشیم و این داد و بیدادها کاری پیش نمی بره و باید راه حل اصولی را بیان بفرمایید ،در صمن اگر در اداره ای هم استخدامی صورت گرفته بازم الهی شکر چون جوانی بکار گرفته شده ، من از جمله کسانی هستم که ۵ جوان تحصیل کرده بیکار دارم اما خوشحال می شوم وقتی جوانی مشغول شده . مدیران ارشد استان باید بدنبال مجوز استخدامی باشند مدیران ارشد استان باید بدنبال مجوز استخدامی باشند مدیران ارشد استان باید بدنبال مجوز استخدامی باشند مدیران ارشد استان باید بدنبال مجوز استخدامی باشند مدیران ارشد استان باید بدنبال مجوز استخدامی باشند مدیران ارشد استان باید بدنبال مجوز استخدامی باشند
کیهان
Iran, Islamic Republic of
جلوی استخدام غیر قانونی اداره برق گچساران را بگیرید
خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

با تمام وجود از همه‌ي شيرزنان و غيورمردانِ لر دل‌جويي کرده، از آنان و تمام اقوام و فرهنگ‌هاي ...
معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

روز گذشته یکی از اعضای سابق هیئت دولت مجرم شناخته شد و معاون رئیس جمهور هم برای ادای ...
بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
1