تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۰۱
کد مطلب : ۱۱۳۴۳۷

کمترین مشارکت اقتصادی و بیشترین بیکاری در ایران

۱۹
۰
کبنا ؛براساس تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در ۲۰ استان کشور دورقمی و در ۱۱ استان تک رقمی است، ضمن اینکه نرخ بیکاری استان سمنان از ۱۷.۴ درصد بهار سال ۹۳ به ۱۰.۷ درصد در بهار امسال کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی جدیدترین نرخ های بیکاری اعلام شدده از سوی مرکز آمار ایران در بهار امسال نشان می دهد این نرخ در ۲۰ استان کشور دورقمی و در ۱۱ استان تک رقمی است؛ با این توضیح که ۵ استان از ۱۱ استان تک رقمی بالای ۹ درصد و در مرز دورقمی شدن قرار دارند.
همچنین در بهار امسال بیکارترین استان کشور کهکیلویه و بویراحمد با ۱۶ درصد و پُرکارترین استان نیز کرمان با ۵.۹ درصد بیکار بود. فاصله بیکاری در بین استان‌های کشور همچنان بالا و به میزان ۱۰.۱ درصد است که نشان دهنده لزوم اتخاذ سیاست‌های مناسب مقابله با بیکاری از سوی دولت است.
در بهار سال ۹۳ تعداد ۹ استان دارای نرخ بیکاری تک رقمی و ۲۲ استان دو رقمی بودند. فاصله بیکاری استان‌ها در بهار سال گذشته ۱۰.۲ درصد بود و استان سمنان با ۱۷.۴ درصد بیکارترین استان کشور و مرکز و تهران با ۷.۲ درصد؛ پُرکارترین استان‌ها بودند.
بیشترین نرخ بیکاری در فصل بهار امسال برای استان کهگیلویه و بویر احمد با نرخ ۱۶ درصد و کمترین نرخ برای استان کرمان با نرخ ۵٫۹ درصد گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی تسنیم؛ حاصل محاسبات مرکز آمار نشان میدهد که نرخ بیکاری در بهار سال جاری به ۱۰٫۸ درصد رسیده و نرخ بیکاری مردان و زنان به ترتیب ۹ و ۱۹٫۲ درصد محاسبه شده است.
ضمن آنکه نرخ بیکاری جوانان ۲۵ درصد است که این نرخ برای مردان و زنان جوان به ترتیب ۲۰٫۹ و ۴۳٫۱ درصد اعلام شده است.
البته نرخ بیکاری مناطق شهری و روستایی به ترتیب ۱۲ و ۷٫۶ درصد گزارش شده است. همچنین اعلام شده که تعداد بیکاران کشور معادل ۲ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۲۳۳ نفر می باشد که تعداد مردان یک میلیون و ۸۲۲ هزار و ۳۸ نفر و زنان ۸۲۵ هزار و ۱۹۴ نفر است.
براساس این گزارش، استان کرمان با ثبت نرخ ۵٫۹ درصد کمترین نرخ بیکاری را در بین استان‌های کشور در بهار ۹۴ دارا بوده است ضمن آنکه نرخ بیکاری استان همدان ۶٫۷ درصد، تهران ۷٫۴ درصد و آذربایجان شرقی ۷٫۷ درصد گزارش شده است. بنابراین تهرانی‌ها هم جزو استان‌هایی است که نرخ بیکاری آن کمتر از سایر استان های کشور است.
همچنین بیشترین نرخ بیکاری در فصل بهار امسال برای استان کهگیلویه و بویر احمد با نرخ ۱۶ درصد گزارش شده است؛ ضمن آنکه بعد از این استان، استان های البرز با نرخ ۱۵٫۸ درصد، هرمزگان با نرخ ۱۵٫۶ درصد، خراسان رضوی با نرخ ۱۴٫۶ درصد، چهار محال بختیاری با نرخ ۱۳٫۸ درصد و اصفهان با نرخ ۱۳٫۶ درصد بیشترین نرخ بیکاری را داشته اند.

جدول تغییرات نرخ بیکاری در ۳۱ استان و مقایسه آن با بهار ۱۳۹۳



۱(۲۲۵۱)
نام شما

آدرس ايميل شما

حاجیییییییییییییییییییییییییی
Iran, Islamic Republic of
کسب مقام کمترین مشارکت اقتصادی و بیشترین بیکاری در ایران در شرایطی ست که یک اقتصاد دادن باشتی بر روی بودجه نشته وحاکم است خودتان درجه فلاکت رو ببینید در چه حده تو را خدا بعد تو بوق کرنا بگوید تاج گردون شاغ غول شکونده
از اون طرف زارعی نماینده دیگه توصنعته صنعت استانم اوضاعش بحرانیه............
محمدی-رحمت
Iran, Islamic Republic of
باسلام و عرض ادب

باید قبول داشته باشیم که دولت جدید ۲ سال است که بر سر کار آماده است و از طرفی نماینده شهرمان کوتاهی نکرده است،چرا که کار اقتصادی تا نتیجه بگیرد نزدیک به ۵ سال طول میکشد،خومه رنگرزی نیست که یکمرتبه بشود......
برای کار اقتصادی و ایجاد کارخانه بزرگ تولیدی و صنعتی باید زیرساخت ها مهیا بشوند،که مهمترین آن فرودگاه فعال ،بیمارستان های پیشرفته و وجود هتلهای ۵ ستاره میباشد.
پس قبول کنید که اول باید شهرمان زیبا،کامل و مدرن باشد تا سرمایه داران بتوانند در شهرمان سرمایه گذاری کنند.
یاعلی
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه مدیرکل اقتصادی استاندار مهم اینکه همچنان در این مسئولیت باشید رونق اقتصادی و اشتغال فدای سر مردم
رای برگشتی
Iran, Islamic Republic of
وقتی اونروز گفتم رایم رو بر می گردونم چون خیلی از مسائل رو می دونستم این یکی از چیزهایی است که دونستم
مهمتر از همه . این طیفه است.
بمان
Iran, Islamic Republic of
خب دفعه ی بعدی که انتخابات ریاست کمیسیون برنامه و بودجه شد، شما( حاجییییی) برو کاندید بشو، ببینیم چه میکنی
خخخخخ
اهل رسانه
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از کبنا لطف کنید و این گزارش را خدمت اون نماینده هایی بفرستید که گزارشات بالابلند از جلسات و پیگیریها و مذاکرات منتشر می کنند جهت اطلاع موکلین محترم!!!
Iran, Islamic Republic of
توجه به این امار ساده لوحی است اسا سا امار در ایران بازیچه دست سیاسیون است وضع از این امار به مراتب بدتر است ولی توجه کنیداقتصاد ایران به قهقرا رسیده و بهبود این وضعیت از توان یک نماینده و یک مدیر ویا استاندار خارج است تاثیری که اینگونه افراد دارند در بهترین حالت به دو درصد هم نمیرسد
روزبهان
Iran, Islamic Republic of
ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﺳﺘﺎﻟﯿﻦ ﻓﻮﺕ ﮐﺮﺩ ﺧﺮﻭﺷﭽﻒ ﺟﺎﻧﺸﯿﻦ ﺍﻭ ﺩﺭ ﮐﻨﮕﺮﻩ ﺣﺰﺏ ﮐﻤﻮﻧﯿﺴﺖ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﺑﺎﺯ ﮔﻮﯾﯽ ﺟﻨﺎﯾﺎﺕ
ﺍﺳﺘﺎﻟﯿﻦ ﮐﺮﺩ ﻫﻤﻪ ﺣﺎﺿﺮﯾﻦ ﺗﻌﺠﺐ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﯾﮏ ﺭﻫﺒﺮ ﺍﺯ ﺭﻫﺒﺮ ﭘﯿﺸﯿﻦ ﺍﯾﻨﭽﻨﯿﻦ ﺗﻨﺪ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﻣﯿﮑﻨﺪ. ﺩﺭ
ﺣﯿﻦ ﺳﺨﻨﺮﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﺳﺎﻟﻦ ﻣﻤﻠﻮ ﺍﺯ ﺟﻤﻌﯿﺖ ﺑﻮﺩ ﻧﺎﮔﻬﺎﻥ ﻓﺮﺩﯼ ﺧﻄﺎﺏ ﺑﻪ ﺧﺮﻭﺷﭽﻒ ﻓﺮﯾﺎﺩ ﺯﺩ: ﭘﺲ ﺗﻮ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﮐﺠﺎ
ﺑﻮﺩﯼ؟
ﺳﺎﻟﻦ ﺳﺎﮐﺖ ﺷﺪ ﺧﺮﻭﺷﭽﻒ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺟﻤﻌﯿﺖ ﮔﻔﺖ :ﭼﻪ ﮐﺴﯽ ﺍﯾﻦ ﺳﻮﺍﻝ ﺭﺍ ﭘﺮﺳﯿﺪ؟ﻫﯿﭽﮑﺲ ﺟﻮﺍﺏ ﻧﺪﺍﺩ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ
ﮔﻔﺖ :ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺳﻮﺍﻝ ﺭﺍ ﮐﺮﺩ ﺑﺎﯾﺴﺘﺪ
ﺍﻣﺎ ﻫﯿﭻ ﮐﺲ ﺑﻠﻨﺪ ﻧﺸﺪ . ﺧﺮﻭﺷﭽﻒ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﻟﺒﺨﻨﺪ ﺑﺮ ﻟﺐ ﺩﺍﺷﺖ ﮔﻔﺖ : ﺩﺭ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻦ ﺟﺎﯼ ﺗﻮ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩﻡ
ﭼﻪ ﻣﺘﻦ ﺟﺎﻟﺒﯽ!!
ﻫﻤﻪ ﺍﮐﻨﻮﻥ ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﺁﻥ ﺷﺨﺺ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺍﯾﻢ.
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون همین امروز گزارش دادن به موکلین. رفتم پیش رییس جمهور برگشتم پیش وزیر فرهنگ بعد وزیر بهداشت اومد پیشم و سپس رفتم کمیسیون بودجه و بعدشم رفتم و و .....
برادر من دوران فریب بسر اومده . شما جتی یک درصد نتونستی نرخ بیکاری رو کم کنی توی این حوزه کوچک. همش به فکر معروف کردن خودت و جامه عمل پوشوندن به رویاهای خودتی . مردم ول معطلن. فک کردی با چهار تا لامپ و بنر میتونی بازم سوار بمونی؟ والا اشتباه فکر میکنی. دم خروس یا گزارش تاجگردون؟!
خداشناس
Iran, Islamic Republic of
طاعات همه قبول باد و خداقوت برکبنایی ها
رشد بیکاری و مشارکت اقتصادی چیزی نیست که یک شبه درسد ویک شبه خراب شود
آنچه که بیشتر کامنت ها گداشته شده وبیشتر علیه تاجگردون واقعا نه علمی ومنطقی ا نه منصفانه است.
اگر منتقدان بپرسند صندوق کارآفرین مهر امید گچساران جزو صندوقهای اول کشور است ازلحاظ پرداخت وام . وهنوز تعداد زیادی در نوبت تشکیل پرونده و اخذ وام هستند. طرح ابرسانی دشت امامزاده جعفر با اشتغالزایی بالا در حال انجام وبهره برداری است . گچساران وباشت یک کارگاه سازندگی از طرحهای عمرانی است که خود علاوه برعمران استغالزایی موقتی را ایجاد کرده است.
سهم تاج در افزایش اعتبرات عمرانی استان در دوسال اخبر برجسته وملموس است و در دولت گذشته صنایع استا ن کاملا تعطیل شد اما در دوسال اخیر ۷۰واحد به تولید برگشته است.
اینکه عده ای مغرضانه بیکاری استان را به یک فرد توانمند نسبت می دهند یا کارو تلاش او را غیرمنصفانه زیرسووال می برند کجای انصاف و خرد است.
استان ما محرومیت های آن برگرفته از برخی توسعه نیافتگی های تاریخی آن است هر کشاورزی ودامداری دام وخودرا فروخته وبه شهر آمده و جوانان دنبال کار اداری هستند. کجا می توان این همه جوان را جذب کاردولتی کرد.
در مناطق روستایی بسیاری از باغات طعمه اتش فقر مردم می شود در حالی که انجیر کیلوگرمی ۴۰هزار تومان است . بیکاری ما یک مرض فرهنگی است وهیچ دست معجزه گری نمی تواند ن را ازبین ببرد.
تاجگردون آبرومند برای حوزه اش کارکرده وگفتن کارهایش یک هنر مدیریتی است امام خمینی (ره) همواره به مسوولان تاکید داشت کارهایتان را به مردم بگویید تا دشمنان وبدخواهان مردم را مایوس نکنند.
با این انگ زدن ها نه کار بیکاری درست می شود نه چیزی از شخصیت یک انسان بزرگ ولایق جون تاج کاسته می شود. بیایید همه وهمه برای توسعه استان تلاش کنیم موانع را بشناسیم .
در گذشته اقتصاد دولتی بود و صنایع بزرگ دولتی در دیگر استانها ایجاد شد اما دراستان ما غفلت شد.
در گذشته برروی منابع اب سرمایه گذاری نشد اما حالا اقداماتی در استان درحال انجام است.سد شیو ،تنگ سرخ ودیگر طرحهای پمپاژ
محرومیت بیکاری و کاهش مشارکت اقتصادی ما ناشی از توسعه نیافتگی عمرانی و فرهنگی ماست.
الیته نرخ مشارکت ما براساس آماراستاندار فرهیخته استان با این امار ارایه شده اختلاف دارد. ما مشارکت اقتصادی مان بالاست وبیکاری مان فزاینده .
امید است ما همه منتقدان در نقد وداوری جممع نگر،حق محور و منصفانه و واقعیت نگرباشیم .
توسعه استان تنها با خردجمعی وشناسایی موانع و ارایه اراهکارممکن است.
اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی گچساران ، بهره برداری از سد های در دست ساخت، بهره برداری از ۵۰۰واحدصنعتی دردست اجرا با ظرفیت ۱۹هزار فرصت شغلی و کمک به جذب منابع بانکی از راهکارهای کاهش بیکاری وحرکت استان در مسیر توسعه است.
در کلام آخر خدا را شاکریم در این شرایط سخت کشور توسعه گچساران وباشت به برکت وجود یک نماینده لایق سرعت خوبی از سازندگی را گرفته و توسعه عمرانی شهر باشت پس از سالها انتظار جلوه ای ازاین حرکت امیدافرین است.
آنچه در حال عیان ایت چه حاجت بیان است.
کمی تعقل کنیم و عاقلانه ومستند سخن بگوییم ......
حسن
Iran, Islamic Republic of
برادران از اقای تاجگردون سوال کنید مدیر کل کاری که در استان کاشتی ایا ..به این استان نبوده است ایا روزی که دکتر lاز نیروهای ارتباطی و کارامد را دست رد بر سینه اش زدی و شاگرد ایشان را در این سمت کاشتی انتظار حل معضل بیکاری را دارید از ایشان سوال کنید دکتر کرمی تنها جرمش نگاه قومی بوده است و بس. ایا اگرایشان در این مسند بودند با قدرت چانه زنی که از ایشان سراغ داشتیم حداقل پای وزیر کار را به این استان باز میکرد. افسوس که دکتر تاجگردون مغلوب جریان های قومی شد. وکاش می دید زحمت های دیگر دوستانش را در کوران سختی هایی که در کنارش بودند
رای برگشتی
Iran, Islamic Republic of
کلمه جا افتاده همین بود که مفهومش را در متن روزبهان داریم تکبر. تکبر این طایفه
فرشید
Iran, Islamic Republic of
من خودم طرفدار دکتر تاجگردون هستم
اما خداییش این آمار نشون میده دکتر هیچکاری نکرده و فقط برای خودش شهرت درست کرده
آخه نباید رئیس کمیسونی برنامه و بودجه ی کار یبرای استان میکرد
فقط شعار میدادی دکتر
همش بنر الکی میچسپاندی
محمدی
Iran, Islamic Republic of
طاعات همه قبول باد و خداقوت برکبنایی ها
رشد بیکاری و مشارکت اقتصادی چیزی نیست که یک شبه درسد ویک شبه خراب شود
آنچه که بیشتر کامنت ها گذاشته شده وبیشتر علیه تاجگردون است واقعا نه علمی ومنطقی است نه منصفانه است.
اگر منتقدان بپرسند صندوق کارآفرین مهر امید گچساران جزو صندوقهای اول کشور است ازلحاظ پرداخت وام . وهنوز تعداد زیادی در نوبت تشکیل پرونده و اخذ وام هستند. طرح ابرسانی دشت امامزاده جعفر با اشتغالزایی بالا در حال انجام وبهره برداری است . گچساران وباشت یک کارگاه سازندگی از طرحهای عمرانی است که خود علاوه برعمران استغالزایی موقتی را ایجاد کرده است.
سهم تاج در افزایش اعتبرات عمرانی استان در دوسال اخبر برجسته وملموس است و در دولت گذشته صنایع استا ن کاملا تعطیل شد اما در دوسال اخیر ۷۰واحد به تولید برگشته است.
اینکه عده ای مغرضانه بیکاری استان را به یک فرد توانمند نسبت می دهند یا زیرسووال می برند کجای انصاف و خرد است.
استان ما محرومیت های آن برگرفته از برخی توسعه نیافتگی های تاریخی است هر کشاورزی ودامداری دام وخودرا فروخته وبه شهر آمده و جوانان دنبال کار اداری هستند. کجا می توان این همه جوان را جذب کاردولتی کرد.
در مناطق روستایی بسیاری از باغات طعمه ااتش فقر مردم می شود در حالی که انجیر کیلوگرمی ۴۰هزار تومان است . بیکاری ما یک مرض فرهنگی است وهیچ دست معجزه گری نمی تواند ن را ازبین ببرد.
تاجگردون آبرومند برای حوزه اش کارکرده وا گفتن کارهایش یک هنر مدیریتی است امام خمینی (ره) همواره به مسوولان تاکید داشت کارهایتان را به مردم بگویید تا دشمنان وبدخواهان مردم را مایوس نکنند.
با این انگ زدن ها نه کار بیکاری درست می شود نه چیزی از شخصیت یک انسان بزرگ ولایق جون تاج کاسته می شود. بیایید همه وهمه برای توسعه استان تلاش کنیم موانع را بشناسیم .
در گذشته اقتصاد دولتی بود و صنایع بزرگ دولتی در دیگر استانها ایجاد شد اما دراستان ما غفلت شد.
در گذشته برروی منابع اب سرمایه گذاری نشد اما حالا درحال انجام است.سد شیو ،تنگ سرخ ودیگر طرحهای پمپاژ
محرومیت بیکاری و کاهش مشارکت اقتصدای ما ناشی از توسعه نیافتگی عمرانی و فرهنگی ماست.
الیته نرخ مشارکت ما براساس آماراستاندار فرهیخته استان با این امار ارایه شده اختلاف دارد. ما مشارکت اقتصادی مان بالاست وبیکاری مان فزاینده .
امید است ما همه منتقدان در نقد وداوری جماع نگر،حق محور و منصفانه باشیم وواقعیت نگرباشیم .
توسعه استان تنها با خردجمعی وشناسایی موانع و ارایه اراهکارممکن است.
اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی کچساران ، بهره برداری از سد های در دست ساخت، بهره برداری از ۵۰۰واحدصنعتی دردست اجرا باظرفیت ۱۹هزار فرصت شغلی و کمک به جذب منابع بانکی از راهکارهای کاهش بیکاری وحرکت استان در مسیر توسعه است.
در کلام آخر خدا را شاکریم در این شرایط سخت کشور توسعه گچساران وباشت به برکت وجود یک نماینده لایق سرعت خوبی از سازندگی را گرفته و توسعه عمرانی شهر باشت پس از سالها انتظار جلوه ای ازاین حرکت میدافرین است.
گچساران روزگار
Iran, Islamic Republic of
ای عزیزی که انتظار داری شهری که تا دیروز ده کو ره ای بیش نبود.وتوی این دوسال چه تغییراتی کرده.اگر فکر می کنی تاجگردون کلاه سر مردم گداشته ویا اینکه تبلیغ کند .لیستو نشون نمی داد اخه برادرمن مگه نباید این شر کتها این بیمارستانها .وشرکتها راه بیفتن .واین جوانها سر کار بر ون .مگه اقای تاجگردون تلاش نمی کنه برای بودجه ایشون کمبودی ندارن که پیش این وزیر یا ا ون وزیر بره .تلاش ایشان برای. راه اندا زی این واحدهای هست که در شهر ک صنعتی نزدیک به نه ساله خوابیده .می دونی اگر این ها راه بیفتن. چقدر از جوانها شغل دار میشن .اینقدر تلاش نکن و خودتو خسته نکن .امید بده .وبه امید خدا وپشتیبانی اقای تاجگردون مو فق وسر بلند میشیم .خدا پشت پناهت اقای تاجگردون دوست داریم .
کارمندمنابع انسانی نفت
Iran, Islamic Republic of
از اردیبهشت سال ۸۸ تا اردیبهشت سال ۹۲ تعداد ۱۰۰۰نفرنیروی رسمی پیمانکاری در شرکت نفت گچساران فرزندان گچسارانی جذب کارشدند که حضرات سیاسی به بهانه های بی اساس مدیران لایق وقت نفت را فراری دادن
حالا این هم شد نتایجش!!
فرهنگی همولایتی
Iran, Islamic Republic of
اقای تاجگردون هرروزگزارش دادن به مردم حوزه انتخابیه . صبح رفتم پیش رییس جمهورعصر رفتم پیش رییس مجلس برگشتم و بعد پیش وزیر فرهنگ بعد وزیر بهداشت اومد پیشم و رفتم پیش اقای خاتمی (البته امام جمعه نه رییس جمهور اسبق)سپس رفتم رییس کمیسیون بودجه شدم رفتم و و …..تاج عزیز نون نمیشه . ببین چند نفر از بیکاری رها دادی.از اشتغال زایی چه خبر.......
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه مرد سیاسی گچساران وریاست کمیسیون اقتصادی مجلس.
Iran, Islamic Republic of
جناب حسن این اقای دکتر کرمی کیه که توسنگش به سینه می زنی ایشان نمی داند تعاون کار یعنی چه بهترین گزنیه همان کسی است که ۲سال داره زحمت میکشه کسی نیست جز مهندس مظاهری
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
قصاص‌های بدون اقرار

قصاص‌های بدون اقرار

انکار می‌کردند، اما قصاص شدند. یکی نقاش بود، دیگری عاشق، آن یکی هم دلداده. هر سه اعتراف ...
موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

نتخابات ریاست جمهوری مسئله جمعی است پس نیازمند اجماع جریانی است. اکنون جریان اصلاح طلب ...
1