تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب : ۱۱۳۴۱۷

بحث و گفت‌وگو پیرامون بودجه چرام

۲
۰
کبنا ؛اختصاص ۶ میلیارد تومان بودجه به شهرستان چرام
فرماندار چرام از اختصاص ۶ میلیارد تومان بودجه به این شهرستان خبر داد.
ابراهیم فتاح‌پور در نشست کمیته برنامه‌ریزی و بودجه ضمن تقدیر و تشکر از دولت که بودجه را نسبت به سال‌های قبل به موقع تهیه و تفکیک کرده است، اظهار داشت: با همت مسئولان مربوطه، این کمیته زودتر تشکیل شد و متناظر با این وضعیت، تشکیل کمیته برنامه‌ریزی چرام نخستین کمیته در استان بوده که مطمئناً یک فرصت مغتنم و بسیار مهمی برای مدیران است.
فرماندار چرام با اشاره به کاهش بودجه نسبت به سال گذشته، عنوان داشت: بودجه سال گذشته ۱۵۰ میلیارد بود ولی امسال ۱۳۹ میلیارد بوده که نسبت به سال گذشته ۱۱ میلیارد کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: بودجه شهرستان چرام از بحث تملک سرمایه‌‌ای قریب به ۷ میلیارد بود که امسال به ۶ میلیارد رسیده است.
مسئول ارشد اجرایی چرام بالاترین تخصیص را با مبلغ ۲ میلیارد تومان مربوط به عمران شهری ذکر کرد و گفت: فصل منابع آب ۸۸۰ میلیون تومان، فصل حمل‌ونقل شهری ۷۵۰ میلیون تخصیص اعتبار شد.
این مسئول با اشاره به احیای سازمان مدیریت، این مهم را مغز متفکر در هر جامعه‌ای دانست و عنوان داشت: نبود و حذف سازمان مدیریت ضعفی بود که تبعات آن را مشاهده کردیم و برگشت آن اقدام خوبی بود که صاحبنظران جهت توسعه ایران اسلامی برنامه‌ریزی کنند.
فتاح‌پور، به ایراد پروژه‌ها در بحث کمی و کیفی اشاره داشت و ابراز کرد: انتظار ما از این سازمان این است که در مبادله موافقت نامه‌ها با مدیران تسریع شود.
رئیس شورای اداری چرام بر بازدید از پروژه‌های عمرانی تأکید کرد و متذکر شد: مدیرانی که سهل‌انگاری کنند، در توقف و تأخیر اجرای پروژه و طبق برنامه زمان‌بندی پروژه پیش نروند، مطمئناً اعتبار آنان جابه‌جا شده و در اختیار دستگاهی قرار می‌گیرد که توان بیشتری دارد.
بودجه کهگیلویه و بویراحمد ۱۱ میلیارد تومان کاهش یافته است
کارشناس بودجه معاونت برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بودجه کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سال گذشته ۱۱ میلیارد تومان کاهش یافته است.
زبیر دارابی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست کمیته برنامه‌ریزی و بودجه با اشاره به اولین کمیته برنامه‌ریزی و توسعه در شهرستان چرام، اظهار کرد: در سال گذشته اعتبار اختصاص داده شده به استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۵۰ میلیارد تومان بود که در سال جاری این مبلغ به ۱۳۹ میلیارد تومان کاهش یافته که به دنبال آن اعتبارات شهرستان‌های استان نیز با در نظر گرفتن شرایط و اولویت‌بندی‌ها در برخی موارد کاهش یافته است.
کارشناس بودجه معاونت برنامه‌ریزی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، اضافه کرد: ما توانستیم ماتریسی طراحی کنیم که ۲۶ ستون و ۳۰ سطر دارد و این ماتریس که ۷۸۰ سلول دارد، باید به گونه‌ای تنظیم شود که هم الزامات قانونی در آن لحاظ شده و هم عدالت توزیع اعتبار بین شهرستان‌ها و رعایت ۳۵۰ شاخصی که مدیران اطلاعات آن را داده‌اند، صورت گیرد.
وی با اشاره ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار الزامی، ۳۰۰ میلیون تومان را برای آسفالت راه‌های روستایی دانست و عنوان داشت: ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار نفت و گاز داریم که خاص مناطق روستایی است و ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هم اعتبار استانی است.
این مسئول اضافه کرد: اساس کار ما قوانینی از جمله قانون بودجه، قانون برنامه پنجم و قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت بوده که به ما ابلاغ شده است.
دارابی به فصل‌های اعتبارات اشاره کرد و با بیان اینکه فصل اداره امور عمومی ۲۸۰ میلیون تومان اعتبار دارد، تصریح کرد: این اعتبار جهت پروژه مجتمع اداری شهرستان چرام منظور شده است.
وی فصل دفاع را ۸۹ میلیون تومان ذکر کرد و با بیان اینکه ما قانونا هیچ پروژه‌ای را تا وقتی پروژه نیمه‌تمام داشته باشیم نمی‌توانیم شروع کنیم، افزود: پایگاه مقاومت حضرت زینب چرام، پایگاه مقاومت علی‌بن‌ابی‌طالب مسجد جامع چرام، پایگاه مقاومت امام حسین چرام و پایگاه مقاومت شهید افروزه‌پور فشیان در این فصل قرار دارند.
کارشناس بودجه معاونت برنامه‌ریزی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به فصل آموزش اشاره کرد و با بیان اینکه این فصل ۲۸۹ میلیون تومان اعتبار دارد، تصریح کرد: پروژه‌های این فصل به سه دسته مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه تقسیم می‌شود که پروژه شهید هاشمی‌نژاد خلیفه‌ای از سال ۸۵ شروع شده است.
این مسئول با بیان اینکه ما برای پروژه‌ها اعتبار ریز می‌کنیم و پروژه سال‌ها به درازا می‌کشد، اظهار تاسف کرد که به جای اتمام یک پروژه، چندین پروژه را شروع می‌کنند که این به ضرر دولت است.
مدرسه گره‌ای، مدرسه پروین اعتصامی و مجتمع فردوسی از دیگر پروژه‌هایی بود که کارشناس بودجه معاونت برنامه‌ریزی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پروژه‌های ناتمام به آن اشاره داشت.
دارابی در بخش بعدی از سخنان خود به فصل فرهنگ و هنر اشاره داشت و با اعلام اعتبار ۵۷۰ میلیون تومان مربوط به این فصل، خاطرنشان کرد: برای اداره اوقاف ۱۱۰ میلیون تومان، بسیج سازندگی ۱۷۴ میلیون تومان، سازمان تبلیغات ۱۶ میلیون تومان و بنیاد شهید ۱۳ میلیون تومان منظور شده است.
نیاز پروژه‌های راکد چرام به بودجه ۴ میلیارد تومانی
کارشناس بودجه نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد از نیاز پروژه‌های راکد چرام به بودجه ۴ میلیارد تومانی خبر داد.
امیر پناهپوری در نشست کمیته برنامه‌ریزی با اشاره به سخنان کارشناس بودجه معاونت برنامه‌ریزی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اعتبار فصل آموزشی چرام، اظهار داشت: این پروژه‌ها مستلزم هزار کلاس درسی بودند، که در دور اول سفر ریاست جمهوری وقت به استان تحمیل شد.
کارشناس بودجه نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: تمام این پروژه‌هایی که جناب دارابی اسم بردند به جز تعمیرات، تمام شده و در حال بهره‌برداری هستند.
وی، افزود: اگر ۱۰۰ درصد اعتبار شهرستان چرام را به اداره نوسازی مدارس اختصاص دهند، می‌توانیم علاوه بر پرداخت مطالبات پیمانکاران، چهار پروژه راکدی که در شهرستان داریم را شروع کنیم.
این مسئول ادامه داد: کارشناس بودجه معاون برنامه‌ریزی در عرایضشان گفتند پروژه‌هایی که تابلو شده‌اند، در صورتی که ما پروژه شهید اکابری را در مرکز شهر پروژه کوثر، پروژه علامه طباطبایی شهرک و سالن ورزشی شهرک را داریم که همین چهار پروژه قریب به ۴ میلیارد تومان نیاز دارد، تا به اتمام برسد.
پناهپوری اضافه کرد: اگر مسئولان شهرستان‌های ضعیف را دریابند، ما این توان را داریم که ظرف ۱۰ ماه پروژه‌ها را جمع کنیم چراکه تمام مشکلات ما در شهرستان‌ها به خصوص شهرستان‌های تازه تأسیس بحث اعتباری است.
وی افزود: شهرستان چرام زمانی که بخشی از شهرستان کهگیلویه بود، اعتبار بیشتری نسبت به الان که به شهرستان مستقل تبدیل شده است، دریافت می‌کرد.
این مسئول، تصریح کرد: ما پنج پیمانکار داریم، نمی‌توانیم مطالبات دو نفر را بدهیم و بقیه را کنار بگذاریم، بلکه مجبوریم به صورت قطره چکانی مطالبات را پرداخت کنیم تا زمانی تمام شود.
در ادامه صدرالله عزیزی رئیس آموزش و پرورش چرام نیز عنوان داشت: با توجه به گستردگی و فضاهای آموزشی مورد نیازی آموزش و پرورش انتظار داریم، این اعتبار بیشتر دیده شود تا تسویه حساب کرده و پروژه‌های بعدی را شروع کنیم.
اعتبارات ناچیز کنونی مانع معرفی جاذبه‌های کم‌نظیر گردشگری چرام می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اعتبارات موجود بحث معرفی و اطلاع‌رسانی جاذبه‌های گردشگری چرام دچار مشکل می‌شود.
محمود باقری در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان چرام با بیان اینکه اعتبار در سه فصل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در چرام پاسخگو نیست، اظهار کرد: در بحث گردشگری، معرفی و اطلاع‌رسانی جاذبه‌های گردشگری را داریم که در سال گذشته برنامه‌هایی در ایام فاطمیه و ایام نوروز، تهیه کتاب چرام، تبلیغات محیطی، تهیه پوستر و اقلام تبلیغاتی و تهیه فیلم و مستندهای تلویزیونی را برای چرام داشتیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اظهار تاسف از اینکه با اعتبارات موجود بحث معرفی و اطلاع‌رسانی جاذبه‌های گردشگری چرام صفر است، عنوان داشت: ما در هیچ کدام یک از ایام سال حتی نمی‌توانیم پوستری برای چرام چاپ کرده و برنامه‌ای داشته باشیم.
وی با بیان اینکه شهرستان چرام در بین شهرستان‌های چهارگانه در بحث گردشگری از اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی است، خاطرنشان کرد: تکمیل کمپینگ چشمه بلقیس چرام مربوط به سال ۹۲ بوده که از آن زمان تاکنون ۲۵ میلیون تومان بدهکار است.
این مسئول به مطالعه اردوگاه‌ها و مناطق گردشگری چرام اشاره داشت و ابراز کرد: غار نزل را می‌توان به پروژه گردشگری جهت کسانی که به بحث‌های غارنوردی علاقه دارند، تبدیل کرد که این موضوع به مطالعات فاز دوم بستگی دارد.
باقری در خصوص این غار، تصریح کرد: این غار مربوط به دوره اسلامی در منطقه گردشگری و سردسیری جوخانه بخش سرفاریاب و واقع در ۵۰ متری جاده ارتباطی باغچه‌سادات کشف شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، اضافه کرد: بر اساس مطالعات انجام شده این غار کشف شده پنجمین غار طولانی و عمیق کشور است.

جمعیت هلال‌احمر چرام برای احداث ساختمان اداری به ۱۰۰ میلیون تومان نیاز دارد
رئیس جمعیت هلال‌احمر چرام گفت: جمعیت هلال‌احمر برای احداث ساختمان اداری به ۱۰۰ میلیون تومان نیاز دارد.



 سیدحسین بهنامیان  در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان چرام با بیان اینکه از نادرترین اتفاقات در استان کهگیلویه و بویراحمد، تبدیل نمایندگی هلال‌احمر چرام به اداره مستقل در کمترین زمان ممکن بود، اظهار کرد: هر اداره‌ای باید حداقل پنج سال نمایندگی شده تا بسترها و زیرساخت‌ها را آماده کرده و تبدیل به شعبه شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر چرام در ادامه با اشاره به این مطلب که اعتبارات در کشور مناسب است، عنوان داشت: وقتی پروژه‌ای می‌خواهد احداث شود ۱٫۳ اعتبارات باید موجود باشد و با توجه به قول فرماندار محترم در برنامه سلامت و امید در خصوص زمین ساختمان جمعیت هلال‌احمر ما این نوید را می‌دهیم که با رایزنی‌ این کار را به سرانجام برسانیم.

وی با کافی ندانستن اعتبارات تخصیص داده شده به جمعیت هلال‌احمر چرام، ابراز کرد: ما حاضریم این ۶۰ میلیون را به اداره‌ای بدهیم که حداقل کارش کیفیت داشته باشد نه اینکه به دنبال کمیت کار باشیم بلکه حداقل کف کار را در نظر داشته باشیم.

این مسئول، اضافه کرد: با توجه به اینکه هیچ زیرساختی در شهرستان چرام طی این چندسال نبوده و ردیف بودجه‌ای به آن اختصاص داده نشده، کف این قضیه باید در نظر گرفته شود که کف آن این است که حداقل ۱۰۰ میلیون برای آن تخصیص دهند.

بهنامیان در ادامه به پایگاه امدادی سادات امامزاده علی اشاره داشت و تصریح کرد: تلاش ما این است که با احداث این پایگاه علاوه بر امداد در جاده بتوانیم به روستا و مردم روستاها ارائه خدمت داشته باشیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر چرام، متذکر شد: جمعیت هلال‌احمر، تملک‌ها و دارایی‌هایی خاص دارد که می‌تواند جذب کند، بنابراین اگر با ما همکاری شود با رایزنی می‌توانیم اتفاقی که در خصوص ساختمان دنا افتاد در چرام هم رقم خورد.

 
--------------------------
خبر: نسرین هاشمی
------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

محسن از چرام
Iran, Islamic Republic of
چرام از ضعف .چیزی نمیشه
همشهری
Iran, Islamic Republic of
بزرگوار صبر کن تایاسوج وگچساران آباد بشن بعد نوبت چرام شما هم میرسه صبر داشته باش ها
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
1