تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : ۱۱۳۴۱۲

انحلال شورای دهدشت را بر ادامه کار ترجیح می‌دهیم/ تخلفات مالی گسترده در شهرداری

۴
۰
کبنا ؛رجبعلی حقانی و سید علی محمد موسوی امجد دو عضوی بودند که عصر چهارشنبه به منظور بررسی واحدهای مالی و اداری به شهرداری دهدشت مراجعه کردند و مورد بی احترامی مجموعه شهرداری قرار گرفتند.koh-dehdasht
پس از ۲۲ ماه از شروع به کار شورای چهارم شهر دهدشت، دو عضو شورای اسلامی شهر دهدشت، مطابق مصوبه این شورا و با هماهنگی شهرداری، جهت نظارت بر درآمدها و هزینه کردهای شهرداری دهدشت وارد شهرداری شدند و پس از یک ساعت بازدید و انجام امور نظارتی از اسناد مالی موجود به هنگام خروج با دستور مسئولین شهرداری از خروج آنها ممانعت به عمل آمده و در اقدامی عجیب نگهبان خواستار ارائه کارت شناسایی معتبر از این دو عضو شناخته شده شورای شهر شد.
این در حالی ست که در هنگام ورود و قبل از دستیابی به اسناد حسابداری ورود آنها بدون هیچ گونه ممانعتی از سوی نگهبان و دیگر مسئولین شهرداری انجام گرفت.
طبق ماده ۷۱ قانون شوراها هر ۶ ماه یکبار شورا باید یک گزارش حسابرسی از درآمدها و هزینه‌های شهرداری تهیه نماید که طی این مدت در راستای نقش نظارتی شورا و نص صریح قانون باید ۴ گزارش حسابرسی از شهرداری دهدشت تهیه و به مراجع ذیربط ارسال می شد.
رجبعلی حقانی و سید علی‌محمد موسوی‌امجد دو عضوی بودند که عصر چهارشنبه به منظور بررسی واحدهای مالی و اداری به شهرداری دهدشت مراجعه کردند و مورد بی احترامی مجموعه شهرداری قرار گرفتند.
آنها معتقد بودند که مهمترین علت بی‌احترامی به خود را دستیابی به اسناد مالی و تخلفات در شهرداری دهدشت عنوان کردند.
این دو عضو شورا نقش نظارتی شورا را نمایشی و هماهنگی طیف اکثریت شورا را با شهردار عامل اساسی این تخلفات دانستند و اظهار کردند: در ۲۲ ماه گذشته مطابق وظایف قانونی بحث نظارتی شورا بر عملکرد شهرداری به بهانه‌های مختلف صورت نگرفت و راه‌اندازی اتوماسیون اداری که در جلوگیری از بسیاری از تخلفات و شفاف سازی اسناد اداری مؤثر بود، علیرغم دو بار تصویب با بودجه های ۷۰ میلیونی و ۱۲۰ میلیون تومانی در سال های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ متأسفانه تحقق پیدا نکرد.
حقانی و موسوی امجد ضمن گلایه مندی از بی احترامی صورت گرفته اخیر، عدم راه اندازی اتوماسیون اداری، جلوگیری از حضور اصحاب رسانه در جلسات علنی شورا را نمونه های دیگری از هراس شهرداری و برخی اعضای شورای شهر از واقعیات موجود در شهرداری و شورای شهر و تخلفات گسترده صورت گرفته عنوان کردند.
این دو عضو شورای دهدشت تصریح کردند: یکی از اعضای هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر دهدشت که از طیف اکثریت همسو با شهردار می باشد به تازگی طی مصاحبه ای حضور خبرنگاران را منوط به تشخیص هیئت رئیسه دانسته که این با توجه به قوانین شوراها و شهرداری ها مصداق بی قانونی بوده چراکه قانون مستقیماً اشاره به برگزاری جلسات غیر علنی با تصویب دو سوم اعضای شورا نموده است، که شورای شهر تاکنون مصوبه ای در این زمینه نداشته است.
این دو عضو در پایان ضمن ابراز نگرانی از تداوم وضع موجود عنوان کردند: در صورت ادامه روند فعلی انحلال شورا را بر ادامه کار آن ترجیح داده و طبق تبصره ۲ ماده ۸۱ قانون شوراها با ارئه اسناد تخلفات به فرمانداری شهرستان کهگیلویه خواستار انحلال شورا در راستای صیانت از آرا مردم و ماندن بر عهدی که با مردم بسته اند، شدند.
حقانی و موسوی امجد تصریح کردند اسناد تخلفات مالی با توجه به روند قانونی در اختیار مراجع ذیربط قرار خواهد گرفت و پس از کسب مجوز از مراجع قانونی در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.
---------------------------
خبر: آذربارگون-کهگیلویه
-------------------------
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

فارغ التحصیل از لار
Malaysia
شیر مادرتان حلالتان باد
حسن
Iran, Islamic Republic of
شما دو نفر خودتان عامل ... در شورا هستید چون حرف خودتان به کرسی نمی نشینه دارید تشنج درست می کنید
دلدار
Iran, Islamic Republic of
ای بابا ..ت هنوز خیانتها وجنایتهایی که دراموزش وپرورش دهدشت توسط او انجام شد پرونده هایش روی میز است .حالابازرس شد
یه شهروند
Iran, Islamic Republic of
لطفا وقتی از کسی چیزی نمی دونیین زر الکی نزنین بعدشم آقای حقانی هنوز یه سال نشده که اومده تو اداره . ایشون یکی از پاک ترین آدمایی هستن که من تا حالا دیدم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1