تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : ۱۱۳۴۰۱

دور باطل در بازار یاسوج/ سختگیری‌های که مانع تولید در استان می‌شود

۱
۰
کبنا ؛نشست مسئولان صنعت و معدن استان کهگیلویه و بویراحمد با صنعتگران استان برگزار شد.
بازار یاسوج لینک نشده است
نایب رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه حضور نمایشگاه‌های بین‌المللی موجب لینک با بازار می‌شود، گفت: بازار یاسوج بدون وجود نمایشگاه‌های بین‌المللی همچنان در وضعیت انسداد است.khrfe_bazar_koh (7)
چنگیز هاشمی امروز با اشاره به جوان بودن استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: به همین دلیل نباید برخی قوانین که برای استان‌های دیگر وضع می‌شود در حوزه کار و تولید و اقتصاد برای ما هم به عنوان یک استان جوان وضع و اعمال شود.
نایب رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: استان دارای شرایطی خاص است و صنایع آن نیز دارای این وضعیت است که با برخی قوانین سختگیرانه از جمله همین قانون مالیاتی مربوط به کارخانجاتی که تا شعاع ۳۰ کیلومتری شهرها قرار دارند، مشکلات زیادی برای واحدهای صنعتی و تولیدی ایجاد می‌شود.
بازار یاسوج همچنان در وضعیت انسداد است/ قد و قواره کهگیلویه و بویراحمد در حد اصفهان نیست
این مسئول، قد و قواره استان کهگیلویه و بویراحمد را در بحث صنعت در حد و اندازه استان‌های بزرگی چون اصفهان ندانست که بتوان قوانین سختگیرانه برای آن اعمال کرد که همین موجب رکود تولید در استان و تعطیلی کارخانجات خواهد شد.
هاشمی سپس به یکی دیگر از مشکلات استان در بحث راکد ماندن حضور نمایشگاه‌های بین‌المللی اشاره کرد و گفت: باید بپذیریم که بازار یاسوج بازار انسداد است و به دلیل نبود چنین مراکزی همانند شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی با سایر بازارها لینک نیست.
نایب رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با انتقاد از آنچه که وی آن را دور باطل می‌نامید، افزود: در کجا باید ارتباط تولیدکننده و فروشنده را ایجاد کرد تا بتوانیم بحث رقابت را هم داشته باشیم و چگونه بدون وجود شرکت نمایشگاه‌ها می‌توانیم وارد عرصه رقابت شویم.
بازار یاسوج بدون هویت است
وی هویت بازار یاسوج را منوط به برقراری ارتباط میان فروشنده و تولیدکننده دانست و گفت: این بازار بدون این کار هویتی پیدا نخواهد کرد.
این مسئول و کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به این که در سطح استان امنیت قوانین را می‌خواهیم، افزود: قوانین در ادارات ما امروز به یک گونه و فردا به گونه‌ای دیگر اعمال می‌شود.
مردادماه مهلت تصمیم‌گیری قطعی وضعیت شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کهگیلویه و بویراحمد
رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: اواخر مردادماه مهلت تصمیم‌گیری قطعی در خصوص وضعیت شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کهگیلویه و بویراحمد است.
داریوش دیودیده صبح امروز در نشست مسئولان بخش صنعت استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: یکی از انتظارات مهمی که بخش تولید این استان از مردم و مسئولان دارد این است که دستگاه‌ها و ادارات از تولیدات داخلی خود استان استفاه کنند تا مردم نیز به تبع آن از تولیدات داخلی استفاده کرده و چرخ تولید در واحدهای صنعتی و تولیدی بیشتر و بهتر از گذشته بچرخد.
رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد، یکی از مشکلات اصلی بر سر راه سرمایه‌گذری صنعتی در استان را معارضات مردمی و دولتی برشمرد و گفت: برای اینکه سرمایه‌گذاری در استان برای رونق تولید و اشتغال تحقق یابد لازمه آن کمک به رفع این معارضات است چراکه سرمایه‌گذاری را با مشکل روبرو کرده است.
دیودیده یکی دیگر از زمینه‌های رونق تولید را راه‌اندازی شرکت بین‌المللی نمایشگاه‌ها در استان دانست و گفت: با راه‌اندازی آن رقابت برای تولید بهتر و بیشتر صورت می‌گیرد.
راه اندازی نمایشگاهی که ۸ سال در یاسوج راکد مانده است
وی گفت: در استان ما بحث راه‌اندازی نمایشگاه‌های بین‌المللی به ۷ یا ۸ سال پیش باز می‌گردد که به دلیل مشکلات در بخش‌های مختلف همچنان راکد مانده است.
این مسئول در ادامه بیان کرد: در سال ۹۳ در استان تصمیم بر این شد که یک مجموعه توانمند وارد قضیه شود چرا که این شرکت نمی‌تواند از تسهیلات بانکی استفاده کند.
دیودیده گفت: کسی که می‌خواهد وارد سرمایه‌گذاری شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان شود باید توان مالی بالا داشته باشد که راه‌اندازی و ساخت آن به ۵۰ میلیارد ریال هزینه و اعتبار نیاز دارد.
وی از کسانی که آمادگی سرمایه‌گذاری در این زمینه را دارند درخواست کرد اعلام آمادگی کنند تا اینکه در اواخر مردادماه تصمیم نهایی برای این پروژه گرفته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
چون نمایشگاه نداریم پس صنعت ما هم ضعیف است چه استدلال ابکی میکنن این مسولین بابا اگر صنایع قوی داشته باشیم نمایشگاه خودش خود به خود به دنبالش میاد نمایشگاه دستوری رونقی نخواهد داشت مثل بیشتر استانهایی که هزینه های هنگفت بیت المال رو ریختن تو نمایشگاه داری حالا موندن با چنتا ساختمون قشنگ خالی که نهایتا برا همایشها ازش استفاده میکنن عین این استدلال رو تو زمینه ساخت فرودگاه یاسوج هم دیدیم که میگفتن فرودگاه باعث توسعه صنعت میشه ولی اگر زور و ضرب نماینده یا استانداری نباشه همین یه پرواز در هفته هم کنسل میشه قبول کنیم استان استان صنعتی نیست و پتانسیل کشاورزی اون بیشتره
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
1