تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۳۳
کد مطلب : ۱۱۳۳۶۳

شایعات پیرامون پیمانکار فسفات چرام تکذیب شد

۰
کبنا ؛ 


 نشست رسانه‌ای مدیران صنعت و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در دهه تولید و روز صنعت و معدن برگزار شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از نحوه عملکرد پیمانکار فسفات چرام در عین حال هرگونه ارتباط این پیمانکار با شورای عالی معادن را نیز رد کرد.


در این نشست رئیس سازمان صنعت و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص همه موضوعات مربوط به صنعت و معدن در این استان مطالبی عنوان کرد.

داریوش دیودیده در این نشست با اقدامات انجام شده توسط این سازمان در سال گذشته، اظهار کرد: مطابق برنامه چهار ساله تنظیمی در استان کارهای خود را انجام می‌دهیم.

این مسئول در ادامه به برخی آمارها در خصوص وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: در مجموع در بحث طرح‌های در دست اجرا یا دارای جواز تأسیس از لحاظ تعداد، نیم درصد و از نظر سرمایه‌گذاری  ۱٫۵ درصد کل سرمایه‌گذاری در این بخش از صنعت کشور را شامل می‌شوند.

وی اضافه کرد: یک درصد پروانه‌های اعتباری کشور و ۴ دهم درصد سرمایه‌ در پروانه‌های اعتباری از آن کهگیلویه و بویراحمد است.

رئیس سازمان صنعت و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۸ دهم درصد معادن کشور که دارای پروانه بهره‌بر‌داری هستند متعلق به استان ما است.

دیودیده تأکید کرد: میزان استخراج از معادن ما یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن در سال است که عمده آن‌ها استخراج مصالح ساختمانی و سیمان و سنگ تزئینی و شن و ماسه است.

این مسئول تصریح کرد: در خصوص صادرات نیز در سال ۹۳ میزان صادرات استان کهگیلویه و بویراحمد ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بوده که نسبت به سال قبل از آن رشد ۴۸ درصدی داشته است.

وی متذکر شد: اما از لحاظ وزنی در سال ۹۳ نسبت به سال قبل از آن ۵۰ درصد کاهش را شاهد بودیم، چراکه در سال ۹۳ از نظر صادرات سیمان به دلیل مشکلاتی که در کشور عراق پیش آمد کاهش صادرات داشتیم.

رئیس سازمان صنعت و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: اکنون در استان تعداد ۷۰ کارت معتبر بازرگانی داریم که کار واردات را انجام می‌دهند.

 در بخش دیگری از گفت‌وگوی رسانه‌ها با مسئولان صنعت، خبرنگاران از وضعیت بلاتکلیف فسفات چرام سئوال کردند که دیودیده به سؤالات آن‌ها پاسخ داد.

وی گفت: پیمانکار فسفات چرام کار خود را به خوبی انجام نداد که ما درخواست خلع‌ ید وی را کردیم، اما در شورای عالی معادن تصمیم بر این شد که مهلت یک ساله‌ای به وی بدهند.

این مسئول تبیین کرد: پیمانکار فسفات چرام اکنون در حال انجام برخی کارها است و تا یک ماه دیگر اگر به وظایف و تعهدات خود عمل نکرد باز هم درخواست خلع‌ ید وی را خواهیم داد.

رئیس سازمان صنعت و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شورای عالی معادن بر حسب ضوابط به این پیمانکار مهلت داده است هرگونه ارتباط پیمانکار با شورای عالی معادن را رد کرد و گفت: این شورا مرکب از دستگاه‌های مختلف است که دبیری آن با وزارت صنعت است و اگر پیمانکار به تعهد خود عمل نکند توسط آن شورا با وی برخورد لازم خواهد شد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1