تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۹
کد مطلب : ۱۱۳۳۴۱

زنده‌گیری مار سمی، غرق شدن جوان بویراحمدی و آتش سوزی در مختار

۱
۰
کبنا ؛اخبار گوناگون از سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد را در این پست مشاهده می‌کنید.
 زنده گیری مار سمی ۱۱۰سانتیمتری در آشپزخانه منزلی در گچساران
مار سمی ۱۱۰سانتیمتری در آشپزخانه منزلی در گچساران زنده گیری شد.
مسئول ایستگاه شماره دو آتش نشانی شهر دوگنبدان افزود :آتش نشانان این مار سمی و خطرناک را که موجب وحشت ساکنین منزل شده بود با تجهیزات مخصوص زنده گیری کردند.
کامبیز افشین‌پور گفت: از ابتدای امسال تاکنون۳۵حلقه مار ۹۰تا ۱۲۰سانتی متری در واحدهای مسکونی و صنفی دوگنبدان , با همکاری ماموران امدادی ایستگاه های آتش نشانی زنده گیری شد.
وی افزود: مارهای زنده‌گیری شده در خارج از شهر دوگنبدان رها سازی شدند.
مسئول ایستگاه شماره دو آتش نشانی شهر دوگنبدان، همچنین از افراد خواست در صورت مشاهده اینگونه جانوران خطرناک ، پیش از هر اقدامی برای از بین بردن و یا گرفتار کردن آنها، با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند.
گفتنی است: با گرم شدن هوا و رسیدن دما در تابستان به بالای ۴۵درجه ، مارهای زیادی از بیابان های اطراف به درون شهر دوگنبدان وارد می شوند و موجب رعب و وحشت و در برخی موارد مارگزیدگی می شود.
شهرگرمسیری ۱۰۰ هزار نفری دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در ۱۵۰کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
کامیون حامل کالای قاچاق درگچساران توقیف شد
فرمانده انتظامی گچساران از توقیف یک دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق دراین شهرستان خبر داد.
سرهنگ علی کرم بازیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ماموران انتظامی گچساران هنگام کنترل خودروهای عبوری در جاده پازنان یک دستگاه کامیون مشکوک را پس از تعقیب و گریز متوقف کردند.
وی بیان کرد: در بازرسی از این دستگاه کامیون لوازم خانگی و پارچه قاچاق به ارزش ریالی پنج میلیارد ریال کشف و ضبط شد.
بازیان اظهار کرد: محموله کالای قاچاق مشکوفه به همراه متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به پایگاه انتظامی گچساران انتقال یافت.
شهرستان گچساران در ۱۵۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
افطاری ۷ هزار نفری در کهگیلویه     
به مناسبت میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع)، سفره افطاری هفت هزار نفری در شهرقلعه رئیسی از توابع کهگیویه گسترده شد.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما امام جمعه شهر قلعه رئیسی بااشاره به سفره سه هزار متری این ضیافت گفت : برای پخت این افطاری ۷۵۰ کیلوگرم برنج و ۶۲۰کیلوگرم گوشت قرمز استفاده شده است.
اسماعیل صلواتی افزود: هزینه برپایی این ضیافت حدود ۲۰میلیون است که با مشارکت نهاد رهبری و مشارکت مردم تامین شد.
وی گفت: برای پخت این افطاری حدود ۱۰۰ نفر مشارکت داشتند و پخت آن ۲۴ساعت به طول انجامید.
امام جمعه شهرقلعه رئیسی افزود: جمعیت شهر قلعه رئیسی ۴۵۰۰ نفر است و مازاد غذاها دربین فقرا و ایتام ۵۰ روستای بخش چاروسا توزیع شد .
وی با اشاره به اینکه این سومین افطاری بزرگ دربخش چاروسا است گفت: نخستین ضیافت افطاری دوسال قبل با دوهزار نفرو دومین افطاری با شرکت ۴هزار نفر پارسال در بخش چاروسا برگزار شده است.
شهرقلعه رئیسی مرکز بخش چاروسا در ۲۶۵ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است. ۰۰۰۲
غرق شدن جوان بویراحمدی در رودخانه دهنو یاسوج     
جوان ۲۳ ساله بویراحمدی در رودخانه دهنو یاسوج غرق شد.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مدیرعامل آتش نشانی کهگیلویه وبویراحمد از غرق شدن یک جوان ۲۳ ساله در رودخانه دهنو خبر داد و گفت: این جوان امروز به دلیل تسلط نداشتن به فن شنادر این رودخانه غرق شد .
رستمی با اشاره به اینکه ماموران آتش نشانی پس از مطلع شدن بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند افزود: جسد بی جان این جوان بعد از دوساعت تلاش از آب بیرون آورده شد.
گفتنی است ماه گذشته نیز یک جوان۱۸ ساله بویراحمدی در رودخانه بشار یاسوج غرق شد.
با گرم شدن هوا هر روز تعداد زیادی از نوجوانان و جوانان استان در رودخانه های این استان شنا می کنند که به علت آشنا نبودن به فن شنا سالانه تعدادی از آنان جان خود را از دست می دهند.
کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر برکه ها و حوضچه های آبی دارای ۴ رودخانه دائمی بشار ، مارون ، زهره و خیرآباد است که روزانه میزبان تعداد زیادی از جوانانی است که برای تفریح به حاشیه این رودخانه ها سفر می کنند .
آتش‌سوزی مراتع امامزاده مختار یاسوج     
مراتع امامزاده مختار یاسوج طعمه حریق شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مدیر عامل آتش نشانی کهگیلویه وبویر احمد گفت : درپی این آتش سوزی که از دقایقی پیش آغاز شد ، ۳ هکتار ازجنگلها و مراتع این ارتفاعات طعمه حریق شده است.
رستمی با بیان اینکه هم اکنون نیروهای منابع طبیعی ومردم در حال خاموش کردن آتش هستند گفت: علت آتش سوزی عامل انسانی و بی احتیاطی گزارش شده است.
گفتنی است در یک ماه اخیر به علت خشک شدن پوشش گیاهی استان و نیز بی احتیاطی عامل انسانی، آتش سوزی هایی در مراتع و جنگل های استان رخ داده که باعث از بین رفتن ده ها هکتار از جنگل ها و مراتع شده است.
امامزاده مختار در ۱۰کیلومتری یاسوج مرکز استان واقع شده است
عرضه گوشت غیر مجاز با برچسب بهداشت در کهگیلویه وبویر احمد     
برخی از مراکز غیرمجاز عرضه گوشت قرمز در شهر و حومه یاسوج از برچسب و برند کشتارگاه های استان بخاطر مجاز جلوه دادن فروششان سوء استفاده می کنند.
مدیر پشتیبانی امور دام کهگیلویه وبویر احمد گفت : بر اساس گزارشهای رسیده و بازرسیهای صورت گرفته از این مراکز مشاهده شده که برخی از این مراکز با خرید چند لاشه گوشت قرمز ممهور به مهر و برچسب کشتارگاه و بهداشت، این لاشه ها را برای جلوه دادن مجاز بودن فروش خود، در مغازه در دید مشتری می گذارند اما در کنار این لاشه خودسرانه اقدام به کشتار غیرمجاز کرده و گوشت غیر بهداشتی به مردم عرضه می کنند.
لاهوتی از مسئولان دامپزشکی خواست تا با بازرسیها و نظارتهای بیشتر این گونه مراکز را شناسایی ، پلمپ و با متخلفان برخورد کنند.
وی با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ نوع بیماری مشترک انسان و دام و امکان انتقال این بیماریها از طریق استفاده از فراورده های گوشتی وجود دارد، از مردم خواست از خرید گوشت در این گونه مراکز خودداری کنند و در هنگام خرید گوشت به مهر زمان و تاریخ مصرف گوشت و برچسب نصب شده کشتارگاههای استان بر روی لاشه ها توجه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

رسول
Iran, Islamic Republic of
گچساران اینقدر معروف است که همه شهرها واستانها وکشورهای بزرگ دنیا بخاطر ذخایر نفت وگازش آنرا می شناسند ،آنوقت آقا می نویسد گچساران در ۱۵۰کیلومتری یاسسسسسوج قراردارد!!!!!!!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1