تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۷
کد مطلب : ۱۱۳۲۱۹

مطالعات طرح های بافت فرسوده قوی نیست

۰
کبنا ؛شهردار دوگنبدان در گفتگو با خبرنگار کبنا نیوز در مورد نشست مرحله ۵ مطالعه توانمندسازی سکونتگاههای غیر رسمی که با حضور مدیرکل راهبردی طرح های باز آفرینی شهری،و مدیرکل دفتر توانمندسازی ستاد ملی باز آفرینی ، مدیر گروه دفتر توانمند سازی وزارت مسکن و شهرسازی ، مهندسین مشاور مطالعات سکونتگاه های غیر رسمی، فرماندار،مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان  برگزار شد، اظهار داشت: مطالعه سکونت گاه های غیر رسمی یک مطالعه کالبدی صفر نیست.
اردلان زینل زاده با اشاره به اینکه بخش عمده شرح خدمات این مطالعه پیرامون مسائل اقتصادی ،فرهنگی، اجتماعی، رفاهی، اشتغال و معیشت، ساکنین سکونت گاه های غیررسمی است ، افزود: در راستای ارتقائ سطح رفاه و امنیت شهروندی این مطالعه انجام گرفته است.
شهردار دوگنبدان با بیان اینکه این مطالعات بخشی از محدوده مربوط به بافت فرسوده شهر دوگنبدان و بخشی از آن مربوط به آبگرمو، روستای چهاربیشه و سکونتگاه دیگری که در ضلع غربی شهر واقع شده و بنام قاسم آباد در مجاورت کمربندی شکل گرفته، انجام شده است.
وی تصریح کرد: مرحله ۵ مطالعه این طرح از طرف مشاور مطرح شد و هماهنگی لازم با دستگاه های اجرایی مختلف صورت گرفته که در این مطالعات پروژه های جهت مبلمان و خدمات شهری و توزیع مناسب تاسیسات شهری در بافت فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی در نظر گرفته شده است.
زینل زاده با اشاره به اینکه دو پروژه جزء مهم ترین مصوبات به شمار می رود، عنوان کرد: مطالعه امکان سنجی احداث رینگ بافت فرسوده که طول آن ۱۴۰۰ متر می باشد که از محله سادات تا ابتدای خیابان سعدی محله لبنان ادامه پیدا می کند که این پروژه ایجاد یک ظرفیت مناسب جهت روان سازی هر چه بهتر ترافیک در کل بافت فرسوده شهر دوگنبدان را ایجاد خواهد کرد و همچنین جابجایی تعداد ۲۰۰ واحد مسکونی که در ضلع جنوبی این رینگ قرار دارد و مجموعا بالغ بر ۳۸۰ واحد مسکونی هم دررینگ و محدوده آن برای جابجایی دیده شده است قرار می گیرند، مورد مطالعه امکان سنجی قرار گرفت و مقرر گردید حداکثر ظرف مدت ۲ماه انجام شود.
شهردار دوگنبدان تصریح کرد: نکته که مدنظر است بازخورد اجتماعی موضوع است که بعد از تخریب این واحد های مسکونی آیا شرایط برای اسکان مجدد شهروندانی که خانه هایشان تخریب خواهد شد در محلات مجاور و جاهای دیگری ایجاد می شود یا خیر؟ وهمچنین نکته اجتماعی و کلیدی اینست، که اجرای این پروژه چه منفعتی و چه رویکردی در بافت فرسوده بدنبال دارد.
زینل زاده در مورد معایب و مشکلات طرح مطالعه بافت فرسوده گفت: مطالعات اقتصادی و اجتماعی این طرح قوی نبوده و همین باعث شد که موضوع امکان سنجی و جابجایی و ابعاد اقتصادی و اجتماعی این طرح مجددا مورد مطالعه و بازنگری قرار گیرد.
شهردار دوگنبدان در پایان گفت: ما در اجرای پروژه های بافت فرسوده تمام توان خود را بکار خواهیم گرفت و با شرکت عمران و بهسازی کشور همکاری لازم را خواهیم داشت تا رضایتمندی شهروندان و ساکنین این مناطق را بدست بیاوریم.
حبیب قلندری IMG_0389
نام شما

آدرس ايميل شما

ساکن بافت فرسوده
Iran, Islamic Republic of
آقای مهندس زینل زاده از اینکه به فکر ما هستی از شما سپاسگزاریم .خسته نباشی
محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
در پاراگراف اول و جمله آخر اشتباه نوشتین: مطالعه سکونت گاه های غیر رسمی یک مطالعه کالبدی صفر نیست ..صفر نه صرف
محله سادات
Iran, Islamic Republic of
کاش میتونستم ببینم روزی خواهد آمد که کلیه بافت های فرسوده شهر دوگنبدان تخریب شده اند و چشم ما هم پارک و بوستانی در کنار خانه خود خواهد دید مخصوصا سادات، لبنان ورادک که نه پارکی دارند و نه بوستانی! مطمئن هستم مهندس زینل زاده با اراده و پشتکاری که دارند با کمک دکتر تاجگردون ما را از این وضعیت نجات خواهند داد.
پیمان
Iran, Islamic Republic of
از زحمات شما که مدیری توانمند و شهرداری دلسوز و کاربلد هستید سپاسگذاریم..بی شک همه میدانند از روزی که شما سکان شهرداری رابه دست گرفتین هم از لحاظ عمرانی و هم از لحاظ خدمات شهری زحمات بسیار زیادی برای شهرمان و شهروندان کشیده اید و بسیاری از ناملایمات و ناسپاسیها را دیده اید اما با اقتدار و توان مدیریتی بالا به خدمت ادامه داده اید..بی شک شهروندان عزیز میبینند و قضاوت خوب و فابل قبولی از شما دارند بالاخص در زمینه مبارزه قاطع با فساد در درون شهرداری...با اقتدار به خدمت و آبادانی شهرمان ادامه دهید....به امید خدا
رادک
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس زحمتکش و پر تلاش شهرمان واقعا داشتن همچنین شهرداری برای یک شهر نعمت بزرگی است خدا رو شکر میکنیم که در این اوضاع نابسامان لااقل یک شهردار خوب داریم ما همه امید مان به شماست اگه امکان دارد خانه ها را از ما بخرید و بجای آن در دیگر نقاط شهر به ما زمین بدهید و با وام کم بهره خودمان خانه هایمان را میسازیم. خدا شما را برای شهرمان حفظ کند
شب دراز است و قلندر بیدار
Iran, Islamic Republic of
درود بر حبیب قلندری و گزارش های کامل این خبرنگار صادق و شایسته واقعا درکنار بهنام عکاشه باتجربه سایت زنده و پر باری را برای خوانندگان مهیا ساخته اند. واقعا به این زحمتکشان عرصه رسانه خسته نباشید باید گفت. بعضی از این خبرنگاران از نظر مالی در مضیقه هستند کاش میشد توجه بیشتری به این عزیزان میشد.
رضا
Iran, Islamic Republic of
باید کل بافت فرسوده را خراب کنند و از اول معابر و خیابان ها و .. را طراحی کنند.مخصوصا در جاهایی که وضع عرض معابر و کوچه ها و خیابان ها بسیار کم هست.
احسان
Iran, Islamic Republic of
صرف اجرای پروژه بدون در نظر گرفتن عواقب اجتماعی و فرهنگی در بافت کار بسیار خطر ناکی خواهد بود.
بهتر بود لیست پروژه ها با مشارکت مردمی مورد بررسی قرار می گرفت.در اکثر مواقع برای اجرای پروژها افراد خیر مشارک میکنند.
نکته مهم اینکه بایستی از دل نیاز محلات پروژه ها بیرون بیایند اما مطالعات نشان داد پروژه ها به قصد تغییر در بافت و بدون در نظر گرفتن شرایط اجتماعی تعریف شده اند.
رینگ تعریف شده هم می تواند تاثیر مهمی در ارزشدار شدن بافت داشته باشد و ای کاش تاثیر این تغییر دربافت بهتر عنوان می شد .
سید محمد صادقی
Iran, Islamic Republic of
جناب زینل زاده لطفاً بهونه تو کار نیار.بزارید تا این شهر تاجگردون رو داره و اوضاع پولی خوبه دوتا کار اساسی تو این شهر بشه.فوراً همتون شدید کارشناس
Iran, Islamic Republic of
نقل و اسکان خانواده ها بسیار مشکل آفرین خواهد بود، این طرح بایستی با نظر کارشناسان زبده انجام پذیرد، البته اگر کار به کاردان سپرده شود خوب است.
باباکلان
Iran, Islamic Republic of
قسمتی از گزارش جدید تاجگردون به موکلین:بالاخره ۸۰۰۰ واحد مسکونی و تجاری در محدوده ۱۶۰ هکتاری بافت هست و عمدتاً مردم مستضعف و سرنوشت زندگی خود و فرزندانشون به تصمیم ما بستگی دارد. ۴۰-۵۰ سال زندگیشون این‌طور تعریف شده، نمیشه یکی دو ساله مسیر رو عوض کرد. امسال دکتر نوبخت، مهندس تابش رییس بنیاد مسکن و دکتر ایزدی معاون وزیر مسکن از این بافت بازدید داشته و پیشنهاداتی دارند. در این دو هفته پیشنهادات خوبی گرفتم. این جلسه هماهنگی نحوه اجرای اون بود. اگه بتونم دستورات رو بگیرم و بعد مصوبه دولت رو بگیرم تحول عظیمی خواهد شد. توافقات خوبی بین دو دستگاه شد و قرار شد من نامه رییس بنیاد مسکن رو دستی ببرم از وزیر کشور دستور بگیرم. قبلاً دستور دکتر نوبخت رو هم گرفته‌ام. به هر حال یک عزم جدی و هماهنگی خوبی شده و اگر مدیران شهرستانم پایه کار باشند و حاشیه‌ها دست پاشون رو نبنده میتونم قول بدم ده سال آینده گچساران یه چیز دیگه است و خیلی فرق میکنه. پول مهمه ولی مهم‌تر مدیریت و برنامه است.
ناجی
Iran, Islamic Republic of
سلام لطفا منطقه گلستان ۲خیابان های یاس را آسفالت کنید
جویای کار
Iran, Islamic Republic of
مهندس ۶سال پیش اهالی کیامرثی رو جمع کردی تو شورای شهر و وعده ی سر خرمن دادی که تا سال اینده قرار است که چنین و چنان کنم . تا کی؟
رادک
Iran, Islamic Republic of
جناب صادقی بافت فرسوده مگه کارنیست شهردارتوانمندوکاربلدراباید به این صورت درموردش قضاوت کردماباید دست به دست هم بدیم شهردارزینال زاده ودکترتاجگردون راحمایت کنیم پول بدون مدیرت و کارشناس دردی رادوا نمی کند نباید حرفی بزنیم که باعث دل سردی شان بشود
همشهری
Iran, Islamic Republic of
شهردار جعفری ، شهردار حسینی ، شهردار تاج به این میگن اعتدال به نظر شما نمره شهردار چنده؟
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
باید از وجود شهردار توانمند شهرمان استفاده کرد.و از ایشان حمایت بکنیم.تا شهر هرچه سریعتر آباد گردد
در جواب همشهری
Iran, Islamic Republic of
عقده هایت این جوری باز نمیشه افتخار کن به چنین شهرداری
حقگو
Iran, Islamic Republic of
آقای شهردار فعلا که عکاشه و قلندری حسابی ازت حمایت میکنند.به قولی معروف به دادت رسیدن.برو خدا را شکر کن....چندماه است که قول دادی کانال جزیره پانصد دستگاه را درست بکنی...ما همچنان منتظریم
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
درود بر شهردار زحمت کش وتیم کاری ایشان؛لطفا انتهای کوچه ۶ فردوسی (مدرس شخصی) گلستان۲ خاکی هست چه در زمان شهردارهای سابقه وچه در حال حاضر قول هایی برای آسفالت خیابان داده شده ولی اقدامی صورت نگرفته ، از شهردار محترم انتظار میرود به این مورد رسیدگی نمایند.
من
Iran, Islamic Republic of
فقط حرف وحفظ کردن متن وانشاه خواندن همه همه چیزو میدانند اشکال دارد .اشکلال تراشیدن وبه قولی خرابی راحته پس تو شهرداری آباد کن این که دیگه پند واندرز ندارد.حرفات بیشتر شبیه خندوانه
123
Iran, Islamic Republic of
کمنتالبی
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
از شهردار اقای مهندس زینل زاده مدت دوسال است تقاضای اسفالت خیابان شرق ترمینال فرعی یک ودو را کرده ایم ولی تاکنون نتیجه ای نگرفته ایم متا سفانه خاک زندگیمان را نابود کرده است باید به کجا پناه ببریم
باوی ساکن بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
باسلام .پیشنهادی خدمت شهردارامحترم دارم . درچندنقطه ازشهرومحله های مختلف میدان میوه وتره باردایرنماییدتامردم مجبورنباشندجهت خریدمیوه وتره بار به جایگاه موسوم به کپرهامراجعه کنند.بعنونان مثال پانصدقسمت پایین جزیره میتواندمکان مناسبی جهت میدان میوه وجمعه بازار باشد.قسمتهایی ازبافت فرسوده که تخریب شده ،تسطیح وموقتاجهت پارکینگ مورداستفاده قرارگیرد(انتهای خیابان کیامرثی )
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1