تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۲
کد مطلب : ۱۱۲۹۶۵

با جرائمی که به امنیت مردم مربوط است، مسامحه نمی کنیم

۰
کبنا ؛رئیس دادگستری گچساران در نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان،ضمن تبریک هفته قوه قضایه را به قضات و کارکنان دادگستری و سازمان های تابعه قضایی و مردم شهید پرور گچساران و گرامیداشت یاد وخاطره شهدای ۷ تیر بویژه شهید دکتر آیت الله بهشتی، اظهار کرد: شهید دکتر آیت اله بهشتی پایه های اولیه و تشکیلات نوین دستگاه قضایی را بنیان نهاد و تاثیر بسزایی در سمت و سو و جهت دهی به دستگاه قضایی شد. و شهید بهشتی نزد امام راحل(ره) جایگاه ویژه ای داشت  و بالاترین تعبیری که حضرت امام(ره) نسبت به وی بکار برد،فرمودند: که بهشتی یک ملت بود.
علی دهقانی با اشاره به اینکه در حال حاضر در دستگاه قضایی گچساران هیچ مانعی برای حضور مستقیم نزد قضات وجود نداشته، افزود: مردم در هر زمانی از وقت اداری مراجعه کنند می توانند پیگیر امور خود باشند.
وی از راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گچساران در آینده نزدیک خبر داد وگفت: با هدف سرعت بخشی به دادرسی و جلب اعتماد مردم با اولویت صرف وقت کمتر و بالابردن کیفیت دادرسی ها دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در گچساران دایر خواهد شد.
دهقان به میزان مختومه شدن پرونده های قضایی مربوط به سالهای قبل از ۹۳ اشاره و خاطر نشان کرد: ۴۵درصد از پرونده های قضایی قبل از ۹۳ در این شهرستان مختومه شدند.
ریئس دادگستری گچساران با بیان اینکه برخی ادارات پیرامون دستگاه قضایی فعالیت دارند و زیر مجموعه آن به شمار می روند بیان کرد: ثبت اسناد در سال گذشته ۷هزار و۶۲۲ فقره سند تک برگ صادر کرده است.
وی ظرفیت شوراهای حل اختلاف را برای رسیدگی به پروندهایی که پیچیدگی قضایی چندانی ندارد قابل توجه دانست و افزود: تا کنون ۱۹درصد از پروندهای وارد شده به شورای حل اختلاف منجر به سازش شده است. و بقیه ۱۰۰درصد رسیدگی و مختومه شده است.
دهقان با اشاره به اینکه در راستای جلوگیری از تجاوز به اراضی ملی و دولتی دو رویکرد در گچساران اعمال می شود رویکرد پیشگیرانه را رویکرد نخست قوه قضایه در گچساران عنوان کرد: بیان کرد: با این رویکرد با تشکیل شورای صیانت و حفاظت از بیت المال سعی شد از ظرفیت ها ی موجود در نهادهای متولی اراضی ملی در گچساران اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.
وی برخورد و مقابله را دومین رویکرد قوه قضایی نام برد و افزود: در رویکرد پیشگیرانه افزون بر ۳هزار و۵۷۲ هکتار از اراضی دولتی بدون سند با رعایت حقوق مردم سند دار و به نام دولت ثبت شد.
رئیس دادگستری گچساران از راه اندازی دادگاه کیفری یک برای رسیدگی به جرائم خاطیان شهرستانهای گچساران،باشت،دهدشت، چرام،بهمئی ،لنده در شهرستان گچساران خبر داد و گفت: تا کنون رسیدگی به جرایم کیفری تنها در مرکز استان انجام می گرفت.
دهقان همچنین از برگزاری جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خبر داد و اظهار داشت: جشن گلریزان در این هفته در شهرستان کچساران برپا می شود که در این راستا در سال گذشته ۵۳ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در شهرستان آزاد شدند. و امسال نیز ۷۴ نفر را برای آزادی در جشن گلریزان معرفی کرده ایم.
دهقان در ادامه در جواب سوالی مبنی بر اینکه فضای فیزیکی دادگستری مناسب و پاسخگوی مردم گچساران بخصوص در تابستان نمی باشد، بیان کرد: ساختمان جدید دادگستری مجهز به سیستم های سرمایشی و گرمایشی و سیستم برق پیشرفته و تاسیسات و فن آوری روز است و قطعا ساختمان جدید دادگستری در شان مردم شریف گچساران خواهد بود.
وی در مورد انتقال زندان شهر به بیرون ازشهر گفت: زندان نباید در حوزه شهر باشد و که در این صورت آسیب های بدنبال دارد و در این راستا هم در سطح استان و شهرستان و کشور پیگیری های صورت گرفته است که نیاز به برنامه های بلند مدت دارد که اگر بحث زمین آن حل شود اقدامات بعدی آن شروع خواهد شد.
رئیس دادگستری در جواب سوالی مبنی بر اینکه برخی ها معتقدند که در درگیرهای طایفه ای مسامحه و مصالحی در برخورد با افراد خاطی صورت می گیرد عنوان کرد: این نوع برداشت از موضوع کاملا عامیانه است ما باید به مسائل با دید حقوقی نگاه بکنیم و دسنگاه قضایی برای جرائم خشن،خاص،جرائمی که امنیت شهروندان را هدف قرار می دهد و نظم عمومی را مختل و آسایش مردم را سلب می کند را در دستور کار قرار داده و ما به شدت با مجرمان برخورد می کنیم و تاکنون برخوردهای بسیار خوب و تاثیر گذاری  صورت گرفته و مردم هم از برخورد قاطع دستگاه قضایی اطلاع دارند.
دهقان در پایان در مورد جرائم انتخاباتی با توجه به انتخابات پیش رو گفت : مردم بر اساس قانون اساسی حق رای دارند و این مردم هستند که در انتخابات کشور نقش آفرینی می کنند و قطعا دستگاه قضایی تدابیر لازم را اندیشیده و ما با استقلال و بی طرفی کامل و با قاطعیت با جرائم انتخاباتی برخورد خواهیم کرد.
 
IMG_0385 IMG_0379  IMG_0367 IMG_0341 IMG_0340 IMG_0339 IMG_0338 IMG_0337 IMG_0334
 
----------------------------
حبیب قلندری
---------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

گـچـسـاران - Gachsaran
Iran, Islamic Republic of
*****************************************
*****************************************
****************GACHSARAN***************
*****************************************
درود بـــــر گـــــچـــــســـــاران و گـــــچـــــســـــارانی.

*****************************************
****************GACHSARAN***************
*****************************************
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
ژست قاضی محترم و ریس دادستری خیلی اربابانه است بهتره قضات به سیره ائمه مراجعه کنند امیرالمومنین علیه السلام اینگونه نبود
داریوش
Iran, Islamic Republic of
اصلا این همه صداقتشون منو کشته
Iran, Islamic Republic of
راستی از اون زندانی سارق مسلح که سال ۹۳ در بیمارستان متواری شد، چه خبر؟
چرا رییس زندان بخاطر این سهل انگاری مورد مؤاخذه قرار نگرفت؟
شهروند
Iran, Islamic Republic of
واقعا خسته نباشید .درود بر شما
ارباب رجوع
Iran, Islamic Republic of
از زحمات شما سپاسگزاریم
جک لن
United States
امنیت خیلی خوب شده مخصوصا حکمهای اقای .
کی مرام
Iran, Islamic Republic of
گرد میانسالی بر زلفان حبیب قلندری
پناه
United States
توتصاویر هرکس رو میبینم خبرنگار شده بقیه جوانهای بیکار هم برن خبرنگار بشن
Iran, Islamic Republic of
.
آقای غلامپور دادستان از لحاظ اخلاقی از بقیه بهترند.
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1