تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : ۱۱۲۸۸۲

مظلومیت شهید مظلوم در کهگیلویه و بویراحمد

۳
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛
داریوش بهنیازاده

این چنین که معلوم است شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی به عنوان اولین بنیانگذار تحزب در ایران اسلامی همچنان در میان احزاب و سیاسیون استان کهگیلویه و بویراحمد مظلوم است.


امروز هفتم تیرماه مصادف با سی و چهارمین سالگرد شهادت آیت‌الله سید محمد حسینی بهشتی و یاران باوفایش در دفتر حزب جمهوری اسلامی واقع در سرچشمه تهران است.

در طول سالیان گذشته که همواره توفیق حضور در برنامه‌های بزرگداشت این شهید والامقام را در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته‌ایم با موضوعی غم‌انگیز و ناراحت کننده روبرو بوده‌ایم.

در استان کهگیلویه و بویراحمد این روز تنها از سوی مسئولان دستگاه قضایی و به صورت همیشگی در مسجد صاحب‌الزمان یاسوج برگزار می‌شود.

در سال‌های اخیر همواره برنامه‌های گونه‌ای تنظیم شده که همه فکر می‌کنند این روز تنها به قوه قضاییه و حضور مسئولان دستگاه قضایی  تعلق دارد و از بعد دیگر آن غافل شده‌اند.

قابل توجه نسل جوان امروزی اینکه چنین مراسمی قبل از اینکه به دستگاه قضایی و هفته قوه قضاییه تعلق داشته باشد به احزاب و جریانات سیاسی تعلق دارد زیرا که شهید والامقام در دفتر حزب جمهوری اسلامی و در یکی از جلسات حزب به درجه شهادت نائل آمد.

پس می‌توان نتیجه گرفت که این روز قبل از اینکه به قوه قضاییه ارتباط داشته باشد به احزاب و سیاسیون تعلق دارد که در استان کهگیلویه و بویراحمد در طول همه سال‌های اخیر عدم حضور سیاسیون از اصولگرا و اصلاح‌طلب و مستقل را شاهد هستیم.

شهید بهشتی متعلق همه ایران اسلامی است و به یاد داریم که در دوران اوایل شکل گیری حزب جمهوری اسلامی بیشتر سیاسیون در این حزب فعالیت می‌کردند و حتی برخی از اصلاح‌طلبان کنونی نیز در  حزب فعالیت سیاسی داشتند.

اما امروزه دریغ از حضور حتی یک شخصیت سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد در برنامه گرامی‌داشت پدر تحزب در ایران اسلامی که با ایجاد حزب جمهوری اسلامی اولین قدم را در راستای تحزب در کشور پس از انقلاب برداشت.

در این بین شاید باید از سیاسیون جریان اصولگرا بیش از سایرین گلایه کرد زیرا شهید مظلوم دکتر بهشتی پایه‌گذار تفکری در ایران است که اکنون به نام جریان اصولگرا فعال هستند.

به جز سیاسیون باید از مسئولان استانی هم گلایه کرد که در چنین برنامه‌هایی به عنوان حضور در مراسم سالگرد رئیس شهید یک قوه حضور همه جانبه ندارند.

برای نمونه در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل در استان تاکنون کمتر مسئولی دیده شده و در برنامه‌هایی مانند هفتم تیرماه و هشت شهریور نیز چنین وضعیتی همواره وجود دارد.

در همین خصوص رحیم آوند معاون قضایی دادگستری استان هم در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیرماه استان از این نوع حضور مسئولان استانی انتقاد کرد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

بوشهر
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز نماینده شهرستان دشتی شهید والا مقام میر بهزاد شهریاری درفاجعه هفت تیر شهید شد همه ساله یاد وخاطره این شهید عزیز و۷۲شهید مظلوم باحضور خانواده این شهید گرامی داشته میشود اما چرایی این پرسش را باید از کسانی گرفت که یک بار هم از جانباز هفت تیر استان یعنی آقای حاج بهرام تاجگردون دعوت نکرده اند گپی از روز با مردم بزند
بوشهر
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز نماینده شهرستان دشتی شهید والا مقام میر بهزاد شهریاری درفاجعه هفت تیر شهید شد همه ساله یاد وخاطره این شهید عزیز و۷۲شهید مظلوم باحضور خانواده این شهید گرامی داشته میشود اما چرایی این پرسش را باید از کسانی گرفت که یک بار هم از جانباز هفت تیر استان یعنی آقای حاج بهرام تاجگردون دعوت نکرده اند گپی از آن روز با مردم بزند
مهدی
Iran, Islamic Republic of
با سلام

خودت را به دست حوادث و جریانها نسپار ،

چون خدا تو را آفریده است تا به وجود آورنده ی جریانها باشی

نه تسلیم شونده در برابر جریانها.

شهید بهشتی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1